Ohjeita ensikertalaiselle

hyvää lomaa

Rahat kannattaa vaihtaa vasta thaimaassa, thaimaan lentokentillä huonommat kurssit kuin kohteissa, 50-100€ vain kannattaa vaihtaa suomessa. Tupakat kannattaa ostaa thaimaassa 2€ aski. Pitkähihaiset vaatteet vain matkalle jos silloinkaan. Paikalliset maitotuotteet jugurtti ym hyväksi vatsalle eli maitohappopillerit voi jättää syömättä. Juo vettä ja syö suolaista. Älä ota ensimmäisinä päivinä suoraan aurinkoa palat taatusti, aurinko tarttuu myös varjossa.

30

910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on...

      Olipa hieno vihje, kuin suoraan matkatoimiston esitteestä...
      Onnittelen!

    • Ja tingi katukauppiailta -50%-70% Tailoreilta vielä enemmän.He yrittää ylihintaa oikein reilusti,kun näkyy,ettei ole vielä rusketus tarttunut.Tailorit on eka päivinä tosi innokkaita,tekemään tarjouksia.

    • Näin on

      Miksi pitää vaihtaa 50-100€ jo Suomessa? On totta, että Suvarnabumin kurssit
      ovat huonompia kuin kentän ulkopuolella, mutta aina ne Suomen kurssit peit-
      toavat.

      • Totta kirjoitat

        Olet oikeassa että Suvarnabumin kentällä saa paremman kurssin kuin Forexilla, niissä kaikissa rahanvaihtopisteissähän on siellä sama kurssi eli siellä on turha kierrellä etsien parasta kurssia.
        Mutta mieti sitä kun valmismatkaajat menevät vaihtamaan rahaa Suvarnabumin kentällä ja se muu porukka istuu ja odottaa bussissa. Kun muutenkin heillä kestää se hotellille kuljetus kauemmin kuin meillä jotka muuten jatkaa matkaansa. Perillä kohteessahan saa paremmalla kurssilla kuitenkin, joillekin sekin on tärkeä tieto.


    • 3 viikon päästä

      Mitään uutta ei tässäkään ollut ja tuon tupakan ostamisen jätän kyllä ihan suosiolla...kuka on vielä niin tyhmä että tappaa itsensä keuhkosyöpään ja aivan tahallaan? Minä nostan aina kortilla ja aivan sama mikä on kurssi ja nostoraha....ei minulle mitään vaikutusta ja tärkeintä että käteistä saa sillä sen käyttö on Thaimaassa välttämätöntä.

      • komentti

        Muista liiasta auringossa olemisesta saa myös syövän.. Nosta sinä vaan kortilla kunhan sitä ei kopioida. Automaatilla saat huonomman kurssin ja siirtomaksu suomalisille riistäjä pankeille nostokulut, no eihän se 2 viikon lomabudjetissa tunnu mutta miksi maksaa turhasta?
        Kaverini jätti pankkikortin TVn päälle Lontoossa v 2008 kortti lakkasi toimimasta mangneettinauha vioittui.Thaimaan automaateissa ei ole vielä sirutunnistetta.


      • Miks aina
        komentti kirjoitti:

        Muista liiasta auringossa olemisesta saa myös syövän.. Nosta sinä vaan kortilla kunhan sitä ei kopioida. Automaatilla saat huonomman kurssin ja siirtomaksu suomalisille riistäjä pankeille nostokulut, no eihän se 2 viikon lomabudjetissa tunnu mutta miksi maksaa turhasta?
        Kaverini jätti pankkikortin TVn päälle Lontoossa v 2008 kortti lakkasi toimimasta mangneettinauha vioittui.Thaimaan automaateissa ei ole vielä sirutunnistetta.

        Taas persaukiset laskee senttejään. Huohhh!


      • kohta mennään taas
        komentti kirjoitti:

        Muista liiasta auringossa olemisesta saa myös syövän.. Nosta sinä vaan kortilla kunhan sitä ei kopioida. Automaatilla saat huonomman kurssin ja siirtomaksu suomalisille riistäjä pankeille nostokulut, no eihän se 2 viikon lomabudjetissa tunnu mutta miksi maksaa turhasta?
        Kaverini jätti pankkikortin TVn päälle Lontoossa v 2008 kortti lakkasi toimimasta mangneettinauha vioittui.Thaimaan automaateissa ei ole vielä sirutunnistetta.

        Kuten sanoin niin ei mitään väliä vaikka luottokunta ottaa jokanostosta muutaman euron ja kurssi ei ole kaikista paras. Minä en ala euroja kuljettamaan ja etsimään rajavaihtajia...jotkut etsii sitä halvinta tunteja...naurettavaa hommaa.
        Ja siru toimii automaateissa tosi hyvin ja 100% kredit kortit alkaa jo olla sirukortteja. Pankkikortin voi jättää kotiin....jos erillinen sillä se ei toimi taikuissa.


      • oot rahamies

        Taidat olla rahamies kun on varaa noin tuhlailevasti elellä. Mutta sehän on monesti nähty lompakon paksuus ei kasvata aivoja, sivistyksestä puhumattakaan.


      • Nets.
        kohta mennään taas kirjoitti:

        Kuten sanoin niin ei mitään väliä vaikka luottokunta ottaa jokanostosta muutaman euron ja kurssi ei ole kaikista paras. Minä en ala euroja kuljettamaan ja etsimään rajavaihtajia...jotkut etsii sitä halvinta tunteja...naurettavaa hommaa.
        Ja siru toimii automaateissa tosi hyvin ja 100% kredit kortit alkaa jo olla sirukortteja. Pankkikortin voi jättää kotiin....jos erillinen sillä se ei toimi taikuissa.

        Luottokunta ? Tästäkin huomaa kuinka jäljessä olet ajassa. Myös thaimaan pankit rokottaa joka nostosta.


    • rhanu

      nekin rahat voi antaa vaikka tytöille. pankit vie muutenkin jo ihan tarpeeksi.

    • tärkeä ohje

      Sepalukset kiinni perillä.

      • ei fuskua

        Ja koko matkan ajaksi.


    • hannu131

      viime reissulla nostin seinästä aina,kun tarvitsin. jos olisin vaihtanut heti käteisellä koko summan olisin säästänyt 700 e. joten ei siinä ihan pelkkiä pennejä lasketa.

      • Rahaa seinästä vaan

        Tästä on väännetty tällä-kin palstalla monta kertaa. Olen sitä mieltä, että kaikki tehkööt rahoillaan mitä tykkäävät, mutta rumaahan se on jos alkaa lomalla laskea pennejä. Thaimaalaisetkin ihmetelee että mikä tyyppi tuo on kun ei revi seinästä lisää rahaa.

        Sillä tosiaankin kannattaa nostaa kaikki seinästä. Säästöhän on tosiaan mitätön. Normituristin matkakassa on jotain 1000 e/ 2 viikkoa. Kun käyttää pankkikorttia, niin vaihto- ja pankkikulujen kanssa kurssi on vain 5 bathia vähemmä'n kuin oikeaa rahaa vaihtaessa. Riippu tietysti siitä paljonko nostaa kerralla, mutta keskimäärin summa on tuo.
        5 bathia on tosi vähän. Sillä ei saa mitään edes Thaimaassa, joten miksi niuhottaa.

        5x1000 on 5000 bathia. Euroina se on vain hieman yli satasen. Ihan pikkuraha siis, vain vähän yli 10% tuosta alkuperäisestä matkakassasta. Sehän ei ole mitään.
        Ja Thaimaa on niin halpa maa, että miksi meidän pitäisi säästää kun kerrankin voidaan elää herroiksi. Kunnon illallinen juomineen maksaa paikasta riippuen 200-400 bathia. Kokovartalohieronta on saman verran. Miehille hieronta on happy endillä 500-1500 -paikasta riippuen. Kokopäivän saariristeily sapuskoineen on siinä 2000 bathia. Katukeittiöstä ostettu pat thai kustantaa 20 bathia. Edestakainen lento Bangkokista esim. Phuketiin kustantaa siinä 2000. Yöseura siinä 1000.

        Oikein hyvää lomaa kaikille!


      • naurattaa

        ja minä sanon että älä valehtele. Minä nostin 2 viikon aikana 4 kertaa käteistä ja minulla meni nostoihin 38 euroa. Kurssi oli hiukan huonompi mutta n. 1500 eurossa se teki 12 euroa rahassa. Miksi keksiä ihan älyttömiä juttuja. Normaali turisti kuluttaa 500-1500 euroa 2 viikossa ja 90% matkat on 2-3 viikkoa. Jos olen kuukausia niin sitten avaan tilin pankista. Ja kuten sanoin niin ei haittaa vaikka menisi 700 euroa....ei mitään väliä.


      • kokenut matkaaja
        naurattaa kirjoitti:

        ja minä sanon että älä valehtele. Minä nostin 2 viikon aikana 4 kertaa käteistä ja minulla meni nostoihin 38 euroa. Kurssi oli hiukan huonompi mutta n. 1500 eurossa se teki 12 euroa rahassa. Miksi keksiä ihan älyttömiä juttuja. Normaali turisti kuluttaa 500-1500 euroa 2 viikossa ja 90% matkat on 2-3 viikkoa. Jos olen kuukausia niin sitten avaan tilin pankista. Ja kuten sanoin niin ei haittaa vaikka menisi 700 euroa....ei mitään väliä.

        Tuskin olet thaimaassa koskaan kahta viikkoa kauemmin ollut !!!! Silloin nimittäin olisi jo se thaimaalainen tili. Hetki sitten siirsin Siam Commercial Bankin tililleni 3000 e kun kurssi oli yli 44 THB. Tammikuun alussa reissuun 3½ kuukautta lämmössä ja thai tilillä nyt yli 250000 THB odottamassa.


      • hannu131
        kokenut matkaaja kirjoitti:

        Tuskin olet thaimaassa koskaan kahta viikkoa kauemmin ollut !!!! Silloin nimittäin olisi jo se thaimaalainen tili. Hetki sitten siirsin Siam Commercial Bankin tililleni 3000 e kun kurssi oli yli 44 THB. Tammikuun alussa reissuun 3½ kuukautta lämmössä ja thai tilillä nyt yli 250000 THB odottamassa.

        oikein thaikku tili ois pitänyt itsekin hankkia jo monta vuotta sitten. on vaan jotenkin aina jäänyt.aika monta tonnia siis e oisin säästänyt.


      • Lisää rahaa seinästä
        naurattaa kirjoitti:

        ja minä sanon että älä valehtele. Minä nostin 2 viikon aikana 4 kertaa käteistä ja minulla meni nostoihin 38 euroa. Kurssi oli hiukan huonompi mutta n. 1500 eurossa se teki 12 euroa rahassa. Miksi keksiä ihan älyttömiä juttuja. Normaali turisti kuluttaa 500-1500 euroa 2 viikossa ja 90% matkat on 2-3 viikkoa. Jos olen kuukausia niin sitten avaan tilin pankista. Ja kuten sanoin niin ei haittaa vaikka menisi 700 euroa....ei mitään väliä.

        Oikein kiva kun sulla menee noin hyvin. Olet onnellinen ja suvaitsevainen ihminen ja suhtaudut elämään todella rennosti. Hyvä juttu.

        Oikein hyvää loma sinule-kin :-)


      • säästää paljon
        hannu131 kirjoitti:

        oikein thaikku tili ois pitänyt itsekin hankkia jo monta vuotta sitten. on vaan jotenkin aina jäänyt.aika monta tonnia siis e oisin säästänyt.

        Totta muutaman lentolipun hinnan verran.Nuo visalla seinästä repijät ovat laskutaidottomia reppanoita.


      • en kerro missä ;)
        Rahaa seinästä vaan kirjoitti:

        Tästä on väännetty tällä-kin palstalla monta kertaa. Olen sitä mieltä, että kaikki tehkööt rahoillaan mitä tykkäävät, mutta rumaahan se on jos alkaa lomalla laskea pennejä. Thaimaalaisetkin ihmetelee että mikä tyyppi tuo on kun ei revi seinästä lisää rahaa.

        Sillä tosiaankin kannattaa nostaa kaikki seinästä. Säästöhän on tosiaan mitätön. Normituristin matkakassa on jotain 1000 e/ 2 viikkoa. Kun käyttää pankkikorttia, niin vaihto- ja pankkikulujen kanssa kurssi on vain 5 bathia vähemmä'n kuin oikeaa rahaa vaihtaessa. Riippu tietysti siitä paljonko nostaa kerralla, mutta keskimäärin summa on tuo.
        5 bathia on tosi vähän. Sillä ei saa mitään edes Thaimaassa, joten miksi niuhottaa.

        5x1000 on 5000 bathia. Euroina se on vain hieman yli satasen. Ihan pikkuraha siis, vain vähän yli 10% tuosta alkuperäisestä matkakassasta. Sehän ei ole mitään.
        Ja Thaimaa on niin halpa maa, että miksi meidän pitäisi säästää kun kerrankin voidaan elää herroiksi. Kunnon illallinen juomineen maksaa paikasta riippuen 200-400 bathia. Kokovartalohieronta on saman verran. Miehille hieronta on happy endillä 500-1500 -paikasta riippuen. Kokopäivän saariristeily sapuskoineen on siinä 2000 bathia. Katukeittiöstä ostettu pat thai kustantaa 20 bathia. Edestakainen lento Bangkokista esim. Phuketiin kustantaa siinä 2000. Yöseura siinä 1000.

        Oikein hyvää lomaa kaikille!

        "Normituristin matkakassa on jotain 1000 e/ 2 viikkoa."

        Elettiin vaimon kanssa kahestaan viisi viikkoa tuolla summalla. Eikä olla edes raittiita.
        Tosin söimme ja joimme paikallisissa missä thaimaalaiset kävivät itsekin eli välteltiin turistiravintoloita.


      • minäolenmuutmuita
        kokenut matkaaja kirjoitti:

        Tuskin olet thaimaassa koskaan kahta viikkoa kauemmin ollut !!!! Silloin nimittäin olisi jo se thaimaalainen tili. Hetki sitten siirsin Siam Commercial Bankin tililleni 3000 e kun kurssi oli yli 44 THB. Tammikuun alussa reissuun 3½ kuukautta lämmössä ja thai tilillä nyt yli 250000 THB odottamassa.

        Paljonko on 44 x 3000 ? noh.. leikki sikseen

        Ainoastaan Thaimaalaisen osoitteen omaava voi avata tilin paikalliseen pankkiin ,mutta harvalla lomailijalla sitä kuitenkaan on joten pysytäänhän asiassa..


      • toinen totuus
        kokenut matkaaja kirjoitti:

        Tuskin olet thaimaassa koskaan kahta viikkoa kauemmin ollut !!!! Silloin nimittäin olisi jo se thaimaalainen tili. Hetki sitten siirsin Siam Commercial Bankin tililleni 3000 e kun kurssi oli yli 44 THB. Tammikuun alussa reissuun 3½ kuukautta lämmössä ja thai tilillä nyt yli 250000 THB odottamassa.

        "Pankkitilin avaaminen on yhtä helppoa Thaimaassa kuin Suomessakin. Esimerkiksi Kasikorn pankkiin saat avattua tilin erittäin helposti. Tarvitset thaimaalaisen puhelinnumeron, osoitteen sekä passisi "

        Eikun rahaa siirtämään ?


      • kokenut matkaaja
        minäolenmuutmuita kirjoitti:

        Paljonko on 44 x 3000 ? noh.. leikki sikseen

        Ainoastaan Thaimaalaisen osoitteen omaava voi avata tilin paikalliseen pankkiin ,mutta harvalla lomailijalla sitä kuitenkaan on joten pysytäänhän asiassa..

        Katsos thai tilille voi siirtää rahaa silloin kun haluaa, ei se eilinen rahan siirto ainoa ollut.Taisi olla liian vaikea jollekin ymmärtää ? Tuohon väitteeseesi että pitää olla thai osoite joku älykkämpi kuin sinä vastasikin siihen jo. Tili on muuten ollut hallusani yli 10 vuotta.


    • Kokototuus.com

      Nordean kortti / seinästä nostaminen on karkeasti sanottuna yli 20% kalliimpaa kuin tuoda raha käteisenä. Voin eritellä jos joku haluaa.

      Ensin Nordea kusettaa kurssissa, sitten Nordea haluaa pari prosenttia ja sitten vielä kertakorvauksen. Thai- automaatti ei ota kuin sen 150baht.

      Elikä jos nostat 5000 euroa seinästä Nordean tililtä niin häviät 1000 euroa. Tiedättekö mitä saa Thaimaasta tuhannella eurolla?

      • ruunaklubi

        Kyllä tiedetään.


      • hannu131

        ei siinä noin paljoo häviä. jos nosta 500 häviät joku 55 e.


    • Mr Cash

      Ja 2-4 viikkoiset lomalaiset vaihtavat sen 500 € 2-3 kertaa. 2x 550=110 ja € 3x 55= 165 € 4 x 55 =220 € Sehän on kuin rahaa heittäisi ilmaan.

    • iso KIITOS

      Tuosta tupakan hinnasta. Saako mallua ?

      • saa .....

        Saa alle 2 € aski.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe