Uki Kukkamaa

Millainen oli Uki?

Kuin todenperäinen on Rööperi elokuvan Uki. Onko suht tarkka kuvaus Ukista leffassa millainen hän oli eläessään, vai onko vain löyhästi aitoon Ukiin yhdistettävä elokuva-hahmo? Kertokaa toki muutakin Ukista jos tahdotte.

21

10496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uki, Ugin jäljillä..

      Parempi paikka tutkia ja etsiä tietoja jostain alamaailman hemmosta on mennä murha.infoon.

    • Pekka Ugina

      Rööperi elokuvassa Ukina esiintynyt Pekka Valkeejärvi, jos olis oikea alamaailman hemmo, pärjäis hyvin roistona. Katu uskottavuutta ja roistomaisuutta löytyy kiitettävästi Pekalta. Tuolla asenteella pärjäilee jo ihan sujuvasti alamaailmassa.

    • ukiugi
    • Tfhutdchtfxhf

      Ei se ainakaan liskona ollut 89-90 kun Olin samaan aikaan kakolassa. Enkä mitään pedarijuttuja kuullut...enkä usko Tota poskeenottamisväitettäkään. Olin sentään samassa remonttiryhmässä sen kanssa.

      • RaakaRike

        Juurikin näin, kuten nim. Tfhut.. täällä kirjoittaa. Uki oli jään kylmä alamaailman TOSI Äijä. Samoin olin itse Kakolan pohjoisella silloisella suomen kovimmalla eristys-osastolla lusimassa 13 v. kakkuani. Osastolla lusi silloin mm. Orajärvi (Mara), REKA, Kanaali Koskinen (jota allekirjoittanut veti lättyyn -88 Komppanian pihalla) ja Jesse Janhunen, Tenhunen joka tapettiin hatkojen aikana Lapin Partakossa päähän kirveellä lyömällä.. Uki lusi komppanian puolella, käveli isolla pihalla ja oli kunnioitettu mies. Uki käveli toisinaan kirjaston ovesta pohjoiselle osastolle omilla avaimillaan tuomaan nyytit . Sjöba kehuu Rööperi elokuvassa itseään, mutta Uki oli se jota todella kunnioitettiin. Uki teki uransa aikana ainakin 6 murhaa, mutta ei lusinut ainoastakaan.. Paras kassakaappi expertti jonka tunsin.


      • RaakaRike

        Se on edelleenkin helppoa huudella, anonyyminä..


      • Tfhuthijlk

        Kuten aiemmin sanoin, mulle jäi Ukista hyvä kuva 89-90. Mulle se puhui aina fiksuja ja oli asiallinen, ei mitään tyhmää paskaa tai pullistelua. Mun mielestä se oli arvostettu ja mulle siitä ei puhunut kukaan paskaa. Mistään murhista ei ikinä puhuttu, kukoista ja kassakaapeista paljonkin, hiukan sen keikoistakin.

        Ihan ei aukea miks joku puhuu siitä paskaa, tuskin olisit uskaltanut sille päin naamaa. Itse en olisi halunnut, niin ei tarvitse miettiä olisiko uskaltanut. Mulla oli siellä tosi vähän kavereita ja sen neuvoista oli apua.

        Noi homojutut on ihan paskaa kotimaa.


      • Tfhutgkghk

        Zautotype paskaa eli kotimaa = jorinaa


      • Anonyymi
        RaakaRike kirjoitti:

        Juurikin näin, kuten nim. Tfhut.. täällä kirjoittaa. Uki oli jään kylmä alamaailman TOSI Äijä. Samoin olin itse Kakolan pohjoisella silloisella suomen kovimmalla eristys-osastolla lusimassa 13 v. kakkuani. Osastolla lusi silloin mm. Orajärvi (Mara), REKA, Kanaali Koskinen (jota allekirjoittanut veti lättyyn -88 Komppanian pihalla) ja Jesse Janhunen, Tenhunen joka tapettiin hatkojen aikana Lapin Partakossa päähän kirveellä lyömällä.. Uki lusi komppanian puolella, käveli isolla pihalla ja oli kunnioitettu mies. Uki käveli toisinaan kirjaston ovesta pohjoiselle osastolle omilla avaimillaan tuomaan nyytit . Sjöba kehuu Rööperi elokuvassa itseään, mutta Uki oli se jota todella kunnioitettiin. Uki teki uransa aikana ainakin 6 murhaa, mutta ei lusinut ainoastakaan.. Paras kassakaappi expertti jonka tunsin.

        Olen lusinut näiden kaikkien kundien kanssa samoissa taloissa ja ihan paskaa noi homoilu jutut. Jallu(kanaali) nyt aivan oma persoona siilä alalla. Silloin kun vielä miehet oli miehiä niin oli tämä sukupolvi. Lusua,Lahen kundeja ja monia muita unohtamatta. Sit tuli 90- luvulla tää uudempi polvi josta monella ns.nimimiehellä tullut näitä vasikointeja tmv.rottailuja ilmi. Rauha Ukille ja muille sen ajan kundeille joista aika jättänyt.


    • Tfhutdchtfxhf

      ...ei jaksa mitään tyhmää homoilujuttua lukea, itellä ei ollut,en törmännyt kuin selän takana puhuttaviin paskajuttuihin eikä teema kiinnosta muutenkaan

      • ei_yhtään_homoiltu_talos

        arka aihe näköjään


    • Anonyymi

      Uki oli pelätty ja arvaamaton tyyppi rööperissä..koska aina mutka matkassa.Ei hän nyrkein pärjännyt Tomille tai mustalais-karille. Murtomiehenä toki alansa paras, herrasmies mutta ukin kanssa ei kannattanut joutua riitoihin.

      • Anonyymi

        Härski äijä!


    • Anonyymi

      Uki teki kuusi henkirikosta. Yhden hätävarjeluna. Puolentoista vuoden kakulla selvisi. Yhdessä kuoli ex kyttä kurkku auki viillettynä, keskellä stadia.. Sjöbergin Tomppa on mikki hiiri Ugiin verrattuna. Puhe ukko joko.

    • Anonyymi

      Moni muistaa Ukin mutta harvempi tietää että Ukilla oli kaksi veljeäkin, nimittäin Papa ja Vari

    • Anonyymi

      Jos Uki oli 6 tappanut, niin ketä nämä olivat?
      Kaikki vaan lässyttää että 6. Mutta entäs ne nimet? Ei taida tiedossa olla? Nythän niistä voi puhua vapaast kun aikaa kulunut ja Ukikin kohta hsudadsa 20 vuotta.

      • Anonyymi

        6.... Aika vi.. enemmän...
        Ja onko nimillä jotain väliä....ei ne takasin sieltä juokse😅


    • Anonyymi

      Kama ja viinapäissään Ugi oli nuorempana samanlainen kuin leffassa kuvataan. Huhujen mukaan pisti kylmäksi useammankin miehen. Alamaailman välienselvittelyitä. Muuten mukava heppu, vanhan liiton ns."rehellinen rosvo" joka omasi tietyt periaatteet. Ei kai täysin tumpelo koska teki ja suunnitteli yksin mm. kassakaappimurtoja ja eli herroiksi keikoista saamillaan rahoilla kunnes jäi kiinni vuosia myöhemmin. Tosin kuoli lopulta täysin persaukisena ja yksin.

    • Anonyymi

      oikea ugi ei ollut mikään erityisen isokokoinen ja luonnekin on ammuttu hiukan Yli leffassa. Poliisit kuvasivat häntä hyväkäytöksiseksi ja suht asialliseksi kaveriksi . Eri asia tietty kun päihteet astui kuvioon saattoi tapahtua mitä vain. Lukkoseppänä hänellä oli avaimia eri kellareihin ja kulki Punavuoressa maan alla . Poliisien oli mahdotonta seurata häntä.

    Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2824
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      526
      2671
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1787
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1282
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1116
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe