Ostin vanhemman hirsitalon, jossa on ollut keittiö, mutta keittiössä ei ole ollut minkäänlaista liesituulentinta.
Sellainen on pakko saada, koska ruoan käry jää kyllä muuten sisään ja kyseessä on tupakeittiö, joten käryt jää koko taloon.
Sellaisen voi siihen asentaa siten, että vedetään putki katon läpi avoimen ullakon läpi katolle.
Osaan joitakin remonttihommia tehdä, mutta tuo menee oman osaamisen yli., Voiko tuota tehdä itse mitenkään fiksusti vai tarvitaanko osaaja (ja kuka - remonttireiska vai LVI-osaaja)?
Katto on vanha peltikatto,aika ohutta materiaalia. Alakerran ja yläkerran välissä toki paksu katto.
Kiitos!
Keittiöön liesituuletin
8
380
Vastaukset
- tuuletin
Liesituuletin aktiivihiilisuodattimella, ei tarvi putkia pihalle ja käryt häviää, samalla myös lämpö pysyy sisällä kun sitä ei suotta puhalla pihalle! Pystyy helposti asentamaan itsekkin, pistorasian melkein vaatii.
- ilmat vaihtoon
asenna samalla tehokkaampi masiina johon saat liitettyä muitakin poistoilmakanavia
- Älä hosu!
Vanhassa talossa on usein leivinuuni ja hella jossa ns. huuva. Eli piipussa on yksi ilmahormi. Saisitko jotenkin sinne ohjattua käryjä liesituulettimella tai muuten? Parempi olisi, mitä vähemmän reikiä taloosi teet.
- Vasarallinentar
Talossa on leivinuuni/hella -yhdistelmä, mutta se on toisella puolen huonetta kuin nykyinen keittiö. En haluaisikaan alkaa vetämään putkia joka paikasta läpi katolle, mutta en tiedä, miten saisi keittiön ptuken vedettyä loogisesti toiselle puolelle huonetta.
Ja aktiivihiilisuodatinta olen käyttänyt aiemmin toisessa asunnossa ja ihan surkea laite, ei vetänyt mitään hajuja sisäänsä. Ihan yhtä tyhjän kanssa. - Hyvä tulee
Vasarallinentar kirjoitti:
Talossa on leivinuuni/hella -yhdistelmä, mutta se on toisella puolen huonetta kuin nykyinen keittiö. En haluaisikaan alkaa vetämään putkia joka paikasta läpi katolle, mutta en tiedä, miten saisi keittiön ptuken vedettyä loogisesti toiselle puolelle huonetta.
Ja aktiivihiilisuodatinta olen käyttänyt aiemmin toisessa asunnossa ja ihan surkea laite, ei vetänyt mitään hajuja sisäänsä. Ihan yhtä tyhjän kanssa.Sinulla on siis avoin ullakko? Putki läpi keittiön katosta eli välipohjasta ja vintillä puhkaiset liittymän piipun ilmahormiin sopivalla korkeudella. Eli ylimääräisiä reikiä vesikattoon kannattaa välttää.
Piipun puhkaisussa kannattaa olla varovainen, ettei tiilenpaloja putoile hormiin. Voi olla vaikea saada niitä pois. Siihenkin on olemassa omat konstinsa ja kannattaa kysellä vaikka nuohoojalta neuvoja. - Liesituuletin
Vasarallinentar kirjoitti:
Ja aktiivihiilisuodatinta olen käyttänyt aiemmin toisessa asunnossa ja ihan surkea laite, ei vetänyt mitään hajuja sisäänsä. Ihan yhtä tyhjän kanssa.Aktiivihiili menettää ominaisuutensa vuodessa ja ei enää sido hajuja, joten hiilet on vaihdettava säännöllisesti. Tässä voi olla syy sihen ettei aktiivihiilestä ole hyviä kokemuksia
- ilmat vaihtoon
Nykyään on hyviä tuotteita tiiviiden läpivientien tekemiseksi joten kunnollinen putki vain ylös asti. Aktiivihiilisuodatin on tarkoitettu pahimpien käryjen keräämiseksi mutta ilmaahan se ei poista joten uuttakaan ei tule mistään tilalle.
Piippua ei kannata alkaa särkemään eikä sotkemaan ilmanvaihtoasiaan.- 8+9
Ei piippua tarvitse särkeä jos siihen tekee liittymän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445269Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243450Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992850Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui572672- 1722338
- 252137
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271889Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661855Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391