Sarasvuo uhitteli Jumalalle Kallion kirkossa

Olen järkyttynyt

Sarasvuo aloitti saarnansa sanoilla: "Ihmisen on vaikea antaa Jumalan Raamatulle anteeksi."

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013112517762595_vi.shtml

Jari Sarasvuo antoi Kallion kirkossa haastattelun Iltasanomille ja sanoi, että "Mulla on ollut tämmönen suuttunut suhde tähän Vanhan testamentin julmaan, kostavaan, kohtuuttomaan Jumalaan ja hänen Hänen valittuihinsa (Israel), jotka ovat vielä pahempia. Ja tuhlaajapoika on sellainen tarina, joka auttaa sietämään sitä Vanhan testamentin sikailua."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625087867.html

Sarasvuo ei tunne Jumalaa. Sarasvuo ei kunnoita Pyhää Jumalaa. Sarasvuo tuli puhumaan korvasyyhyyn eli vain sellaista tekstiä, mitä ateistit haluavat kuulla.

Tällaista kutsui puhumaan kirkkoherra Teemu Laajasalo.

54

389

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen järkyttynyt

Sarasvuo sanoi myös, että: "Kiihotti katsoa kuvia Goljatin vertavuotavasta päästä tai miten enkeleillä oli muotoja."

Tämä loukkaa syvästi Jeesuksen sovitustyötä.

• säälittävää.

" Oman jumalasuhteensa hän sanoo olevan "kriittinen ja kipuileva".

- Tämä minun kriittisyyteni ja kipuiluni liittyvät Raamatun Jumalaan ja siitä tehtyihin uskonnollisiin fundamentalistitulkintoihin sekä sen hahmon nimissä harjoitettavaan hengelliseen väkivaltaan.

Sarasvuo kertoo, että hänellä itsellään ei ole ongelmaa asian kanssa, sillä hän on selvittänyt sen itselleen.

- Pointtini on, että en itse ole uskonnollinen. Itse asiassa kavahdan taikauskoa. Se ei kuitenkaan estä minua lähestymästä näitä teemoja, hän muistuttaa. "

Tyypillistä Sarasvuon imagonnostatusta, mihin leipäpapit lähtee liperit liehuen mukaan.
        Taikauskolla ja Jumalaan uskomisella ei ole mitään yhteistä.

• Mitä sitten?
        säälittävää. kirjoitti:

" Oman jumalasuhteensa hän sanoo olevan "kriittinen ja kipuileva".

- Tämä minun kriittisyyteni ja kipuiluni liittyvät Raamatun Jumalaan ja siitä tehtyihin uskonnollisiin fundamentalistitulkintoihin sekä sen hahmon nimissä harjoitettavaan hengelliseen väkivaltaan.

Sarasvuo kertoo, että hänellä itsellään ei ole ongelmaa asian kanssa, sillä hän on selvittänyt sen itselleen.

- Pointtini on, että en itse ole uskonnollinen. Itse asiassa kavahdan taikauskoa. Se ei kuitenkaan estä minua lähestymästä näitä teemoja, hän muistuttaa. "

Tyypillistä Sarasvuon imagonnostatusta, mihin leipäpapit lähtee liperit liehuen mukaan.
        Taikauskolla ja Jumalaan uskomisella ei ole mitään yhteistä.

"Taikauskolla ja Jumalaan uskomisella ei ole mitään yhteistä."

Eli sinun mielestäsi on aivan ok uskoa vaikkapa Ukko ylijumalaan, Allahiin, Jahveen tai muuhun jumalaan. Se ei ole lainkaan taikauskoista?

• tälviisiin
        Mitä sitten? kirjoitti:

Eli sinun mielestäsi on aivan ok uskoa vaikkapa Ukko ylijumalaan, Allahiin, Jahveen tai muuhun jumalaan. Se ei ole lainkaan taikauskoista?

Jumala isolla alkukirjaimella tarkoittaa kristinuskon jumalaa, joka on periaatteessa sama kuin juutalaisilla ja muslimeilla. Jos muista "jumalista" käytetetään sanaa "jumala", niin sana kirjoitetaan pienellä.

• tälviisiin
        Mitä sitten? kirjoitti:

Jumala isolla alkukirjaimella tarkoittaa kristinuskon jumalaa, joka on periaatteessa sama kuin juutalaisilla ja muslimeilla. Jos muista "jumalista" käytetetään sanaa "jumala", niin sana kirjoitetaan pienellä.

• Jeesuksen seuraaja

Nyt sit kaikille järkyttyneille, kannattaa oikeasti kuunnella Sarasvuon puhe kokonaan, saarnahan se ei ole, mutta jokseenkin kohtalainen puhe 40 min. Raamatusta, tuhlaajapoikaan.
        Vain ammattipuhuja pystyy vetämään n. 45 min. ulkomuistista, joka pettää ainoastaan Jer. 63 luvussa....
        Kannattaa oikeasti pitää vaikkapa samanpituinen puhe, missä tahansa....

En mitenkään puolusta Sarasvuota saarnaajana, koskapa tuo ei ollut sellainen, mutta hyvä ja läheltä lippaava puhe asiasta.

Jokainen ensinnäkin voi mennä 1500 kuulijan eteen puhumaan aiheesta kuin aiheesta ja huomaa, ettei se olekaan helppoa.
        Tietenkin ammattipuhuja selviää siitä, mutta nyt on astetta vaikeampi kirja, Raamattu.

Kannattaa kuunnella puhe kokonaan, ennekuin arpoo, mitä Sarasvuo sanoi.
        Hän ei oikeastaan sano mitään väärin, mutta haastattelussa itse pudottaa kokonaan pohjan pois puheeltaan, jota pidän rehellisenä puheena siitä, mitä itse ajattelee.
        Kuunnelkaa koko puhe tästä;

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625490349.html

• esther

Järkyty ihan rauhassa, mutta te vanhoilliset aiheutitte kirkolle hirveän jäsenkadon, jota paikkaamaan noita julkkiksia tarvitaan.

Sitä te ette vain suostu tajuamaan.

• tosi on

Jos kirkosta lähtee ateisti tämän takia, niin ei haittaa yhtään.

• Insinööri123

"ärkyty ihan rauhassa, mutta te vanhoilliset aiheutitte kirkolle hirveän jäsenkadon, jota paikkaamaan noita julkkiksia tarvitaan.

Sitä te ette vain suostu tajuamaan. "

Vanhan testamentin ankara, valvova, vihainen ja tuomitseva, sekä kontrollia tavoitteleva jumala ei enää vetoa suvaitsevaiseen ja maallistuneeseen enemmistöön.

Ne mallit minkä perään vanhoilliset huutelevat ovat kehittyneet agraariyhteiskunnan tarpeisiin eikä niillä enää pärjää teknologistuvassa moniulotteisessa maailmassa.

Uskonto ei ole tuomitsemista ja homojen huutamista suohon. Ainakaan sellainen ei sivistyneeseen enemmistöön vetoa.

Oman itsekkyyden korostaminen tuomitsemisen kautta alkaa vetää viimeisiään.

• Ikuinen kidutus
        Insinööri123 kirjoitti:

"ärkyty ihan rauhassa, mutta te vanhoilliset aiheutitte kirkolle hirveän jäsenkadon, jota paikkaamaan noita julkkiksia tarvitaan.

Sitä te ette vain suostu tajuamaan. "

Vanhan testamentin ankara, valvova, vihainen ja tuomitseva, sekä kontrollia tavoitteleva jumala ei enää vetoa suvaitsevaiseen ja maallistuneeseen enemmistöön.

Ne mallit minkä perään vanhoilliset huutelevat ovat kehittyneet agraariyhteiskunnan tarpeisiin eikä niillä enää pärjää teknologistuvassa moniulotteisessa maailmassa.

Uskonto ei ole tuomitsemista ja homojen huutamista suohon. Ainakaan sellainen ei sivistyneeseen enemmistöön vetoa.

Oman itsekkyyden korostaminen tuomitsemisen kautta alkaa vetää viimeisiään.

Vanhan testamentin Jumala ei sentään ole tuomitsemassa ketään H*lvettiin eikä pidä ihmisiä perisyntisinä. Kyllä Uuden testamentin Jumala on huomattavasti kauheampi!

• Arvidsson

Täysin väärä käsitys. Kirkkohan antaa kenkää niille papeille, jotka pitäytyvät Raamattuun. Mitä löysempää tekstiä kuullaan, sitä enemmän kansa kaikkoaa kirkosta. Jokainenhan on tämän nähnyt. Jos Pyhä Henki kaikkoaa jumalapalveluksesta, silloin kansa ei saa todellista hengellistä leipää.

Siellä, missä on hengellistä herätystä, siellä on sana terve. Kuulija käsittää, että Jumala ei muutu - ihmisen pitää muuttua. Käytännössä on todettu, että parannussaarnat muuttavat ihmisen, mutta ei silloin, jos kansaa aletaan liehitellä.

Rovasti Urho Muroma puhui ja kansa lisääntyi jumalanpalveluissa. Ne olivat niitä, jotka halusivat saada rauhan sydämeensä. Jeesus sanoi kuten apostolitkin: Tehkää parannus. Sen seurauksena tuhannet ihmiset jättivät syntielämänsä.

Nyt tarvitsemme Jumalan antamia evankelistoja, joilla on profeetallinen ilmoitus Herralta. Janoisia kuulijoita tulisi runsaasti. Näin sen konkreettisesti 90-luvulla Venäjällä. Kaikkialla oli ihmisiä, jotka tungeksi kuuntelemaan sanaa. Se oli todellista elämää. Tapahtui kuten aikoinaan Samariassa. Stefanus julisti evankeliumia, jolloin "syntyi suuri ilo siinä kaupungissa", Apt 8:8

• Balttis Sarasvuosta

Missä kohden kertomusta tuhlaajapojasta, osoitetaan että: rakastava tuhlaajapojan isä olisi ollut "korskea" kuten "kirkko" ja luopunut korskeudestaan?

Sarasvuo asossio aiheen täysin omasta "hatustaan", eikä aiheen ihmiskeskeisyys teema yleinen rakkaus ja sen arvojen mukainen suvaitsevaisuus, sekä ilmaistu "viha" Vanhan testamentin Jumalaa kohtaa kerro mitään todellisesta paluusta aitoon "Isänkotiin", vaan ainoastaa kirkon muuttamisesta ja muuttumisesta vapaan rakkauden asuinsijaksi, - siis vapaamieliseksi sateenkaaren alla kokoontuvaksi uudenlaiseksi rakkauden myyskentelijäksi.

• myyskentelijäksi

uudenlaiseksi rakkauden myyskentelijäksi.

Olisi se aivan kamalaa jos Balttiskin hyväksytäisiin aivan laidasta laitaan. Menisi häneltäkin elämän tarkoitus aivan uusiksi

• Marja-Sisko Benis

Häröhammas onkin saanut jo kaiken kun Virpinkin vei, mutta messiaana hän nyt tuli kertomaan kansalle, että uusi aika on tulossa - ja hän oli tietysti sen airut ----> eli yksi niistä vääristä profeetoista, jotka edistävät luopumusta ----> todellisuudessa kristittyjä ja Jumalaa vihaten, - kuten hän asian ilmaisikin.

• propaavola

Petri Paavola kommentoi hyvin Sarasvuota: http://www.kotipetripaavola.com/jarisarasvuopelastus.html

Lopunajan uskonnolliset ihmiset. Raamattu kuvaa millaisia ominaisuuksia on lopunajan (viimeisten päivien) uskonnollisilla ihmisillä, jotka tuovat esille omaa jumalisuuden tyhjää ulkokuortansa (uskonnollisuus). Nämä ihmiset kieltävät Raamatun totuuden sekä Jumalan todellisen voiman ja sen sijaan puhuvat valheita vastoin Raamatun totuutta. Lopunajan uskonnolliset ihmiset ovat itserakkaita, rahanahneita, ylpeitä, rakkaudettomia, Raamatun totuuden vihamiehiä, he rakastavat synnin himoja enemmän kuin Jumalaa jne. Raamatun sana profetoi jo noin 2000 vuotta sitten, että lopunaikana ihmiset esiintyvät "hurskaina" sekä "Jumalaan uskovina", mutta se ei ole todellista uskoa, vaan uskonnollisen valheen mukaista uskottelua. Tämän tähden monet ihmiset esiintyvät nykyään uskonnollisina ihmisinä luullen olotilansa olevan pelastukseen vievä sekä totuudenmukainen, vaikka valhe ja synti on sokaissut ja eksyttänyt heidät.

• ei vakuuta, ei

Ei vakuuta Sarasvuon " saarna ", p**kan jauhamisella on aikaisemmin miljoona tilinsä tehnyt.
      Tämähän on Tulkaa kaikki- liikkeen masinoima ilta, jossa lesbo- papit ja muu sateenkaariväki kokoontuu.
      Iltasanomien lööppi kertoo illasta sen valitettavan totuuden, ketä sinne mentiin kuulemaan ?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625087867.html

Tarkoitushakuista dipadaapaa, joka tullee ilmi ajan kanssa, ei vakuuta, ei.

• Balttis Sarasvuosta

Kertomuksessa siitä tuhlaajapojasta, muutoksen koki nimeomaan tuhlaajapoika, joka tunnusti Isälle tehneensä syntiä, eikä Isä ole sama isä josta Sarasvuo puhui sillä tämä kertomuksen Isä metafoorana taivaan Isästä ei ollut lainkaan "korskea":

>>Minä nousen (sikojen syöttökaukaloilta) ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt SYNTIÄ SINUA JA TAIVASTA VASTAAN JA SINUN EDESSÄSI enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi. Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän oli vielä kaukana (taivaan-Isä tiesi hänen palaavan), näki hänen isänsä hänet ja armahti hänet, JUOKSI HÄNTÄ VASTAAN JA LANKESI HÄNEN KAULAANSA JA SUUTELE HÄNTÄ HELLÄSTI >>

- Raamatun herkimpiä kuvia Isästämme - siis taivaallisesta Isästämme.

- MITEN IHMEESSÄ TÄLLAISTA ISÄÄ VOI JOKU VÄÄRÄNÄ PROFEETTANA KIRJOITUKSIA VÄÄRENTÄEN JA KÄYTTÄEN OMIIN TARKOITUKSIINSA KUVATA "KORSKEAKSI"? Taitaa Sarasvuon bisnekset kaivata jo kirkonkin tukea, arvailen.

>> Mutta poika sanoi hänelle: "Isä minä olen tehnyt syntiä TAIVASTA VASTAAN ja SINUN EDESSÄSI (JHWH Jireh) enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan. Silloin isä sanoi palveljoilleen; "Tuokaa pian PARHAAT VAATTEET (pojan identiteetti takaisin) ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa (sinettisormus jolla pojalle palautettiin oikeus käyttää isän omaisuutta) ja kengät hänen jalkaansa; ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa, sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt." Ja he rupesivat iloa pitämään.

• agnus D

No, ehkä nyt epäilevät tuomaat alatte arvostaa pappien koulutusta.

• agnus D kirjoitti:

No, ehkä nyt epäilevät tuomaat alatte arvostaa pappien koulutusta.

Koulutus voi olla hyvää, mutta ei se näy heidän ammattitaidossansa.

• Samassa veneessä

Pappien koulutuksella ei ole mitään tekemistä Jumalan tuntemisen kanssa ja siksihän kirkko hätäpäisään roudaa puhujapöttäihin epätoivosena Sarasvuon kaltaisia konkurssiyhtiöden pelastajia.

• +++++++++++++

"Sarasvuo ei tunne Jumalaa. Sarasvuo ei kunnoita Pyhää Jumalaa. Sarasvuo tuli puhumaan korvasyyhyyn eli vain sellaista tekstiä, mitä ateistit haluavat kuulla."

Mikä osa hänen kommentistaan Jumalasta oli väärin?

• Kyynikko

Oli varmaan kolehtihaavien ympärillä sakastissa kuhinaa...

• fgsdgsd

Onkohan jossain tietoa siitä, kuinka paljon tuli kolehtiin rahaa? Se on julkinen tieto.

• fgsdgsd kirjoitti:

Onkohan jossain tietoa siitä, kuinka paljon tuli kolehtiin rahaa? Se on julkinen tieto.

Kyllä. Tieto on julkinen ja se on ollutkin esillä monissa eri lähteissä eilisillasta alkaen.

Kolehti tuotti 5200 euroa Filippiinien katastrofin uhreille, joka toimitetaan perille Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Antti-pappi

• paljonko?
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

Kyllä. Tieto on julkinen ja se on ollutkin esillä monissa eri lähteissä eilisillasta alkaen.

Kolehti tuotti 5200 euroa Filippiinien katastrofin uhreille, joka toimitetaan perille Kirkon Ulkomaanavun kautta.

Antti-pappi

Ovatko kolehtitiedot aina julkisia? Paljonko Pirkko Jalovaara on tienannut Kallion kirkossa per keikka?

• Kyynikko

Antti-pappi

Niinpä ettei kirkon tarvitse vaan käyttää omia rahojaan...Julkkikset keräävät kirkolle rahaa jota edellen lahjoittamalla kikrko kerää itsellen irtopisteitä samalla kunharjoittaa omilla rahoillaan mm.sijoitusbisnestä turvataksen ylärakenteilleen korkeat eläkkeet ja muut edut!

• jekonomi

Antti-pappi

Eli kolehtia saadaan keskimäärin noin 3 euroa per kävijä.

• sairastt

sarasvuo puhui täysin totta. raamatussa jumala on hirviö ja sen pitäisi pyytää mielummin meiltä anteeksi kuin meidän siltä. uskovilla on jossain vikaa jos he pitää joukkomurhaajaa sadistia pyhänä!

• Finne 4

Yks pappi Olli Arola on kuulemma just julkassu kirjan, jossa puhuu anteeksipyytävästä Jumalasta!

• Balttis LUOTAILLLEN
        Finne 4 kirjoitti:

Yks pappi Olli Arola on kuulemma just julkassu kirjan, jossa puhuu anteeksipyytävästä Jumalasta!

Tämä on viiimeistin New Age "hottia" nyt henkivaltojen markkinoimana oppina, jossa Jahve on keskeneräinen Jumala, ja jonka pitää sovittaa itse itsensä, ja puhdistaan "emanaationsa" ja siksi hänet voidaan Jahvea ylemmän "demiurgin" tai "taivaallisen valon" edessä panna tekemään parannusta ja pyytämään anteeksi itseasiassa "omia mokiaan" jotka syntyvät tämän jumaluuden alemman emanaation inkarnaatiossa, eli hän jumala joutuu kumartaen pyytämään anteeksi suurilta valontuojilta kuten JARI SARASVUO JOKA ESIINTYYKIN JO JOS ET HUOMANNUT VIISAANA JUMALAN TUOMARINA, ja hänen fundamentalististen seuraajiensa tuomarina. Tämä demiurgi on suurin iäinen ykseys kaiken olevaisen yläpuolella eli LUSIFER.

• Theologi
        Balttis LUOTAILLLEN kirjoitti:

Tämä on viiimeistin New Age "hottia" nyt henkivaltojen markkinoimana oppina, jossa Jahve on keskeneräinen Jumala, ja jonka pitää sovittaa itse itsensä, ja puhdistaan "emanaationsa" ja siksi hänet voidaan Jahvea ylemmän "demiurgin" tai "taivaallisen valon" edessä panna tekemään parannusta ja pyytämään anteeksi itseasiassa "omia mokiaan" jotka syntyvät tämän jumaluuden alemman emanaation inkarnaatiossa, eli hän jumala joutuu kumartaen pyytämään anteeksi suurilta valontuojilta kuten JARI SARASVUO JOKA ESIINTYYKIN JO JOS ET HUOMANNUT VIISAANA JUMALAN TUOMARINA, ja hänen fundamentalististen seuraajiensa tuomarina. Tämä demiurgi on suurin iäinen ykseys kaiken olevaisen yläpuolella eli LUSIFER.

Pertsa: "...siksi hänet voidaan Jahvea ylemmän "demiurgin"."

Kuulehan sinä Pesservisser Pertsa, sun on syytä lukea Heprelaiskirjeen 11 luvun jae 10, jossa Herraa eli Jumalaa kutsutaan itseään juuri DEMIURGIKSI!

• Sekopäinen Jumala

Totta. Raamattu kertoo Jumalan luonteesta hyvin selkeästi, ei hän mikään kiva isi ole:

Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

• näin on

Kirkkoherra Laajasalo toi Sarasvuon kirkkoon sen jälkeen, kun Sarasvuo oli imitoinut Jeesusta televisiohaastattelussa Laajasalon edessä. Nyt Sarasvuo uhittelee Vanhan testamentin Jumalalle. On hyvin mielenkiintoista huomata, että Vanhan testamentin Jumala on Laajasaloa varoittanut yli vuosi sitten ja kieltänyt ryhtymästä Kallion seurakunnan kirkkoherraksi.

Teemu Laajasalo esiintyy Yle Leaksissa alis Teemu Tammisalona. Jumala on antanut avoimen sanoman profeettansa kautta vuosi sitten, 22.10.2012 tälle Teemu Tammisalona esiintyvälle papille siis oikelta nimeltään Teemu Laajasalo. Kirje nuhteli Tammisaloa siitä, että hän hakeutui Kallion seurakunnan kirkkoherraksi. Tämä Suomen homomyönteisimpänä seurakuntana tunnettu organisaatio sitten valitsi Tammisalon eli Laajasalon kirkkoherraksi. Tässä kopio tästä sanomasta Tammisalolle:

Olet aktiivinen julkkispappi ja esiinnyt koomikkona YleLeaks ohjelmassa. Sinua haastateltiin myös Puoli Seitsemän televisio-ohjelmassa, josta tänään tuli uusinta televisiossa.

Olet loukannut Herramme Jeesuksen nimen pyhyyttä. Älä lausu turhaan Herran nimeä. Ei ole sopivaa kertoa ohjelmassa vitsejä, joka loukkaa Jeesuksen Kristuksen nimen pyhyyttä. Kerroit tänään uusintana näytetyssä Puoli Seitsemän ohjelmassa vitsin apostoleista, jotka näkivät sukset ja sitten lausuit Herran nimen epäpyhällä tavalla.

Esiinnyt YleLeaks ohjelmassa, joka pilailee aika ajoin kristinuskon pyhien arvojen kanssa. Olet Teemu Tammisalo osallinen tähän syntiin, koska jatkat esiintymistä tässä ohjelmassa.

Jumalan huone on pyhitetty Jumalalle itselleen. Jeesus opetti tämän asian meille, kun hääti ruoskalla kaupustelijat Jumalan Pyhästä huoneesta pois. Olet antanut tiloja rock musiikin käyttöön ja haluat kaupallistaa Jumalan palvelusta viihteellä. Kummalle olet uskollinen, Luojalle vain seurakunnan suosiolle? Myyt sielusi mammonalle, kirkollisverolle ja yleisön suosiolle.

Kannatit sateenkaarimessuja. Hyväksyt ajatuksen, että neljän miljoonan seurakuntalsen mielipide pitäisi olla kirkon mielipide. Tällä säännöllä mitätöit Jumalan Sanan. Taivaan Isämme on tarkkaan miettinyt ja suunnitellut sen tekstin, joka on todistajien toimesta kirjattu Raamattuun. Teet kompromisseja Jumalan sanan kohdalla, kun haluat suosiota seurakunnalta.

Hakeuduit Kallion seurakunnan kirkkoherraksi. Sinulle olisi nyt paikallaan, että palaat Jumalan eteen polvillasi, kadut syntejäsi ja luovut pyrkyryydestä. Sinun kannattaisi opetella ensin nöyryyttää Jumalan edessä. Kun olet tehnyt parannuksen synneistä, niin sen jälkeen katso, mitä tehtäviä Jumala sinulle antaa.

Jumala on rakastava, kärsivällinen ja huolehtiva Isä. Mutta Hän vihaa syntiä ja osaa näyttää sinulle Teemu, millainen on vanhan liiton Jumala, kun Hänen pyhyytään loukkaa pappi.

Kuuntele Teemu Tammisalo mitä:

Minä Olen, Juudaan Leijona, Kuningasten Kuningas, Kaikkivaltias Maailman Luoja

haluaa sinulle puhua.

• Hyvin sanottu

Sarasvuo sanoo:

- Pointtini on, että en itse ole uskonnollinen. Itse asiassa kavahdan taikauskoa. Se ei kuitenkaan estä minua lähestymästä näitä teemoja, hän muistuttaa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625160713.html

• nomenestomen

Niin, kaikki tämä kirjoitettu on siihen suureen kirjaan. ev.lut. kirkko on jo luopunut, ja sieltä on Pyhä Henki hävinnyt jo ajat sitten. Lukekaa, niin opitte... kaikki on jo ennustettu. Tosi surkeaa, että Juha Tapio (laulaja, jota aiemmin kunnioitin suuresti) on lähtenyt "vain elämää kusipäässä" hakemaan lööppejä, ja unohtanut sen mistä aiemmin "pääsi pinnalle". Ei henksulaulut enää raikaa... so sad. Sarasvuo nyt on aina ja ikuisesti oman edun tavoittelija, vai että profeetta.... hah hah haaa!

• On tosiaan epäilyttävää, että tuo Laajasalo esiin kiusaamis- ja rääkkäämisohjelmassa, missä Suomen lapsia ja nuoria opetetaan oikein kädestäpitäen miten tulee suhtautua lähimmäiseen. Kyllä ivaamiset ja kiusaamiset on kouluissa ja muuallakin lisääntyneet myös YleLeaksin ja Uutisvuodon takia.

• näin on

Nyt kirkkoherra Teemu Laajasalo haluaa jatkaa tätä rienausta kerran vuodessa ja haluaa Sarasvuon kerran vuodessa Kallion kirkkoon - siihen Sarasvuo sanoi:

- Kirkkoherra Teemu Laajasalo ehdotti traditiota, joka tapahtuisi kerran vuodessa, Tuomiosunnuntaina. Tuohon ehdotukseen voisin suostua.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013112617765292_vi.shtml

• unbelievablesin1

No, ainakin ovat oikean päivän valinneet tälle traditiolle. Onnea heille

• judgementcomes
        unbelievablesin1 kirjoitti:

No, ainakin ovat oikean päivän valinneet tälle traditiolle. Onnea heille

Niin tarkoitatko tuomiopäivän (sunnuntai) jälkeinen päivä?

• *Faith*

Joku sanoi Sarasvuosta Iltasanomien kommenteissa:

"Maailma ottaa aina vastaan ne jotka maailmasta ovat."

Tyhjentävästi sanottu.

• huomasitteko
      • maallikko

Monet teologian maisterit puhuvat Raamatun sanan vastaisesti myös.

• ei voi olla totta

Porttoseurakunnat haluavat lisää Sarasvuota:

"Kun kirkkosalillinen on vahvasti saarnaajansa puolella, miten Sarasvuo pystyy kieltäytymään lisäesiintymispyynnöistä, joita hän on saanut yhden päivän aikana toistakymmentä?"

http://www.iltalehti.fi/viihde/2013112617765292_vi.shtml

• Kyynikko

Sarasvuo ruokkii kirkon kolehtihaaveja ja tilastoja ja rakkaudennälkäisten naisten mielikuvia sekä kirkko puolestaan ruokkii Sarasvuon rajua narsisimia.

• tosi on
        Kyynikko kirjoitti:

Sarasvuo ruokkii kirkon kolehtihaaveja ja tilastoja ja rakkaudennälkäisten naisten mielikuvia sekä kirkko puolestaan ruokkii Sarasvuon rajua narsisimia.

Sarasvuo on kehuskellut koulutustilaisuudessa, että hän on opetellut tekniikan, jonka avulla pääsee kenen tahansa naisen jalkojen väliin parin tunnin jutustelulla. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013112817772779_uu.shtml

• Sinänsä hyvä idea että kirkkoon saadaan lisää näitä "sarasvoita" ja sateenkaarelaisia, niin johon alkaa kirkot täyttyä …. vähäksi aikaa …hmmmm

Mutta jotenkin tällainen meno sopii nykykirkon pirtaan kun kaikki muukin on mennyt siellä sekaisin.

• tosi on

• tosi on
        tosi on kirjoitti:

Todelliset uskovaiset alkavat erota luterilaisesta kirkkovirastosta.

Sarasvuon puheesta on loistava analyysi Petri Paavolalla:

http://www.kotipetripaavola.com/jarisarasvuotuhlaajapoika.html

Petri Paavola sanoo:

".. Gal 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Jari Sarasvuon puhe täyttää Jumalanpilkkaamisen kriteerit, sillä hän koittaa asettautua tuomariksi Jumalan yläpuolelle. Raamatun sanan opetuksen mukaan ihminen joutuu niittämään sen minkä hän on kylvänyt..

..Jarin puheen aloituksesta tulee esille ihmisen synnin uhma ja kapina Jumalaa vastaan, joka purkautuu siten, että ihminen ei hyväksy Jumalan tekoja, vaan haluaa korjata, ohjata ja neuvoa Jumalaa. Edellä oleva synnin uhma ja kapina on Jumalattoman ihmisen tunnusmerkki, joka on eksynyt sielunviholliseen ansaan, jossa ihminen pyrkii asettumaan Jumalan tuomariksi, koska ihminen on omasta mielestään Jumalaa parempi ja oikeudenmukaisempi."

• tosi on
        tosi on kirjoitti:

Todelliset uskovaiset alkavat erota luterilaisesta kirkkovirastosta.

Sarasvuon puheesta on loistava analyysi Petri Paavolalla:

http://www.kotipetripaavola.com/jarisarasvuotuhlaajapoika.html

Kirkkoherra Teemu Laajasalo kutsui Sarasvuon kirkkoonsa puhumaan tällaista. Puheen jälkeen Laajasalo ehdotti, että Sarasvuon puheesta pitäisi tehdä vuosittainen traditio. Laajasalo ei mitenkään arvostellut Sarasvuon puhetta vaan jopa halusi lisää tällaista. Tämä kaikki tekee Laajasalosta yhtä suuren vikapään siihen syntiin, jota Sarasvuo teki puhuessaan kaikkea tätä.

Jumala on papeille ankarampi kuin maallikoille. Tällaisten puheiden edistäminen Jumalan huoneessa on syntiä, joka lähestyy Pyhän Hengen pilkkaa ja tämä koskee tässä tapauksessa myös kirkkoherra Teemu Laajasaloa. En osaa sanoa, menikö synti Laajasalon tapauksessa jo Pyhän Hengen pilka puolelle, enkä siitäkän syystä, että vain ja ainoastaan Jeesus tuomitsee viimeisellä tuomiolla ihmiset ja ratkaisee, mikä on Pyhän Hengen pilkkaa.

• taviss2

Nyt Kallion kirkossa on demaripolittisen puheen pitänyt Tarja Halonen.

• asiastakyse

Aika raukkamaista on ihmisen, joka esiintyy julkisuudessa, tulla puhumaan sinne, missä elämänarvot poikeavat hänen elämänarvoistaan. En ole kuunnellu Sarasvuon puhetta, mutta jos pitää paikkansa tuo, mitä aloittaja kertoo, niin en käsitä, miten ihminen voikaan itsensä ylentää teeskentelemällä nöyrää. Sarasvuon nykyistä tv-ohjelmaa olen muutaman kerran katsonut ja niissä hän mielestäni on käyttäytynyt fiksusti.

Itse olen saanut kokea Jumalan valtavat ihmeet ja siksi en käsitä miksi ihmiset hylkäävät kalleimman aarteen ja nostavat itsensä kaiken keskukseen. Aika tulee jokaisen vastata teoistaan. Itse jouduin kokemaan kuoleman läsnäolon muutaman kerran ja vaikka olenkin lapsesta asti ollut uskossa, muutti nuo kokemukset uskoni eläväksi. Sain nähdä Jumalan voiman. Kuoleman läsnäollessa huomasin, että en tutkinut itseäni muuten kuin vain siltä osalta, että olinko pitänyt kymmenen käskyä, vai olinko ollut välinpitämätön niiden suhteen. Olin äärettömän helpottunut, kun tutkimukseni tulos oli, että olin saanut Jeesukselta uskon ja voiman pitää käskyt ja elää niiden ohjaamana. Olin valmis kuolemaan, mutta Jumala ei ollut niin suunnitellut, vaan paransi hetkessä kuoleman portilla ollessani. Tämä on tosi, mutta Jumalaa pilkkaavat eivät sitä KYKENE uskomaan. Jumala ei anna usko pilkkaajille, sillä usko on KALLEIN LAHJA.

• Ei Jumala tarvi apua

So what? Sarasvuohan itse vastaa jos nyt yleensä joutuu vastaamaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      58
      5534
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      195
      3557
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      2368
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      22
      2365
    5. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      9
      1158
    6. Huonosti.

Oletko kohdellut kaivattuasi huonosti? Miksi?
      Ikävä
      102
      1038
    7. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      62
      1017
    8. Rötösherra käräjillä

Ähtäriläisyrityksen epärehellisyys oli niin suurta, että mies yhtiön takaa oli lähellä saada ehdotonta vankeutta. Vaikeu
      Ähtäri
      18
      1002
    9. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      81
      961
    10. Häneen rakastuminen oli sellaista

että aina uskoi ja luotti että kyllä tästä vielä edetään jotenkin. Se olikin vain rakastuneen toiveajattelua kaikki. Ta
      Ikävä
      79
      955
    Aihe