Lontoo tammikuussa?

Senni

Minkälainen Lontoo on sään puolesta ja muuten muutaman päivän matkakohteena tammi-helmikuun vaihteessa?

9

2266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei pysty kauheasti arvaamaan etukäteen että mikä tilanne. Kylmä sinänsä muttei nyt niin kylmä kuin Suomessa. Täällähän tuo 1c tuntuu todella kylmältä varsinkin jos on huono hotelli... joten kannattaa varata hotelli joka on kunnollinen http://www.holiday-weather.com/london/averages/january/

      Joskus on tullut myös lunta ja liikenne on jumissa joten ikinä ei voi arvata. Itse tykkään Lontoosta keväällä ja kesällä. Toisaalta minusta tuntuu että kevät alkaa jo helmikuun lopussa täällä (joskus on jo kukat alkaneet kukkimaan!), mutta ikinä ei voi arvata mitä tuleman pitää tällä saarivaltiolla...

    • Senni

      Kiitos londoni. Valoisan aikakaan ei taida olla kovin pitkä, että nähtävyyksien katseluun valoisalla ei ole paljon aikaa? Oli ajatuksena käyttää yksi päivä nähtävyysbusseilla ajeluun, jos näin ehtisi nähdä lyhyessä ajassa enimmät nähtävyydet...

      Onko kokeumusta, minkähänlainen Warner Brosin Studio on, kannattaako käydä? Siellä ei luulisi olevan pahimpia tungoksia tammikuussa ja arkipäivinä. Tylypahka kuulostaa houkuttelevalta :)

    • Ei kestä - ole hyvä vaan :)

      On se valoisa aika nyt paljon pidempi kuin Suomessa :) Hyvin kerkiää nähtävyyksiä katsella. Varsinkin jos olet liikkeellä heti aamu ysistä alkaen. Jätä kaikki tavaratalot ja museot iltaan ja järkkää päivälle noita ulkoilma juttuja.

      En ole käynyt studioilla.... Lontoossa asumisen huono puoli on se että harvemmin tulee itse lähdettyä turistipaikkoihin jos ei ole kavereita käymässä.

      Turistiruuhkat on samat melkein kesät ja talvet... täällä kun noi vuodenajat on melkein "yhtä ja samaa" ja porukkaa varmasti tulee tammikuussa noihin alennusmyynteihin.

    • Vuosia Londikassa

      Voi äiti, eihän se valoisa aika nyt millään lailla p a l j o n pitempi ole kuin Suomessa..! Vähän surettaa, kun kaikista näistä älyvapaista kysymyksistä/vastauksista tajuaa, etteivät ihmiset enää yhtään opiskele (edes koulussa) ns. yleismaantiedettä. Kannattaisi kuitenkin vilkaista vaikka karttapalloa ja miettiä vähän niitä leveyspiirejä. Jos vaikka sitten leikkaisi... Rakkaudella silti muistan monia, monia talviani Lontoossa, vaikka paljon pimeämpää pitkään olikin kuin (useimmiten) lumen valaisemassa Suomessa. Kevät ja suhtkoht lämpimäntuntuiset säät ( 10-14) tulevat siinä maaliskuun 10.-15. päivä, yleensä.

      • Onhan siinä eroja. Esim. nyt Aurinko nousee: 08.03 Aurinko laskee: 15.53
        Päivän pituus: 7 h 50 min Lontoossa. Suomessa (Helsinki) Aurinko nousee: 09.23 Aurinko laskee: 15.12 Päivän pituus: 5 h 49 min. Jos olet Kajaanista niin silloin päivän pituus on 4 tuntia tällä hetkellä. Joten riippuu mistä olet kotoisin - itse en ole Helsingistä joten Suomeen mennessä erot tuntuvat.

        Itse vasta huomaan että kunnolla täällä on pimeää vasta jossain 17.00 pintaan. Kyllä mun mielestä tämä syksy-talvi on ollut paljon valoisampi, ehkä juuri johtuen siitä muutaman tunnin erosta ja kun lähdet töihin aurinko on jo noussut. Sadetta on tullut vähän - nyt sitten viime viikkoina on ollut pari myrskyntynkää ja tällä hetkellä sateista, mutta paljon ennemmin sateessa kuin rännässä kävelen. En ole myöskään tarvinnut mitään toppatakkeja tai hanskoja sen enempi joten helpottaa olemista ja kiertelyä nähtävyyksillä.

        Mulla kevät fiilis alkaa aina jo helmikuussa. Taisi tänäkin vuonna olla jo kevät kukkaa tunkemassa mullan läpi ja linnut viserteli. Sitä edellisvuonna (jos nyt oikein muistan) otettiin jo maaliskuussa aurinkoa puistossa!

        Jos nyt ei mitään "sää oikkuja" tapahdu niin tammikuu on ihan kivaa aikaa tulla.


      • londoni kirjoitti:

        Onhan siinä eroja. Esim. nyt Aurinko nousee: 08.03 Aurinko laskee: 15.53
        Päivän pituus: 7 h 50 min Lontoossa. Suomessa (Helsinki) Aurinko nousee: 09.23 Aurinko laskee: 15.12 Päivän pituus: 5 h 49 min. Jos olet Kajaanista niin silloin päivän pituus on 4 tuntia tällä hetkellä. Joten riippuu mistä olet kotoisin - itse en ole Helsingistä joten Suomeen mennessä erot tuntuvat.

        Itse vasta huomaan että kunnolla täällä on pimeää vasta jossain 17.00 pintaan. Kyllä mun mielestä tämä syksy-talvi on ollut paljon valoisampi, ehkä juuri johtuen siitä muutaman tunnin erosta ja kun lähdet töihin aurinko on jo noussut. Sadetta on tullut vähän - nyt sitten viime viikkoina on ollut pari myrskyntynkää ja tällä hetkellä sateista, mutta paljon ennemmin sateessa kuin rännässä kävelen. En ole myöskään tarvinnut mitään toppatakkeja tai hanskoja sen enempi joten helpottaa olemista ja kiertelyä nähtävyyksillä.

        Mulla kevät fiilis alkaa aina jo helmikuussa. Taisi tänäkin vuonna olla jo kevät kukkaa tunkemassa mullan läpi ja linnut viserteli. Sitä edellisvuonna (jos nyt oikein muistan) otettiin jo maaliskuussa aurinkoa puistossa!

        Jos nyt ei mitään "sää oikkuja" tapahdu niin tammikuu on ihan kivaa aikaa tulla.

        p.s. vuoden lyhin päivä on siis tänään. Lontoossa plus 10 astetta ja aurinko paistaa. Aurinko laskemaisillaan - hyvin kirkasta vielä klo. 15.40 paikallista aikaa. Kyttään ikkunasta kun olen koneella :) Ei ole ainakaan SAD (seasonal affective disorder) ottanut valtoihinsa :)


      • Senni
        londoni kirjoitti:

        p.s. vuoden lyhin päivä on siis tänään. Lontoossa plus 10 astetta ja aurinko paistaa. Aurinko laskemaisillaan - hyvin kirkasta vielä klo. 15.40 paikallista aikaa. Kyttään ikkunasta kun olen koneella :) Ei ole ainakaan SAD (seasonal affective disorder) ottanut valtoihinsa :)

        Kiitos londoni hyvistä vastauksista :) Matka on nyt varattuna :)


    • skiglari1

      Tarkoitus lähteä vaimon kanssa myös ensi tammikuussa lontooseen,olisiko hyviä hotelli suosituksia?.Mielellään hyvine yhteyksien päässä lentokentältä ja keskustasta.

    • Londinium

      Ensi perjantaina Lontooseen ihn sama mikä sää kunhan perille päästään. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe