KUKA OLLUT JOULUNA ALANYASSA ? Kerrotko kokemuksistasi?

Anna 48-v

Aattelin lähteä joulun aikaan Alanyaan pariksi-kolmeksi viikoksi lomalle ,en aurinkolomalle vaan itseäni hemmottelemaan kauneushoitoloihin ja omatoimiretkiin ,onko asiallista faktaa siellä olleista tähän aikaan,onko hiljaista vai onko vielä kaupat noin suurinpiirtein auki?

Vastausta odottaa Onnellinen Aikuinen Woman:))

76

2616

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talvi ok

      Tammikuussa olen ollut ja tusitialueilla ei montaakaan ravintolaa ole auki, hotellit myös hiljentyneet. Mutta paikallisten käyttämiä ravintoloita on auki läpi vuoden, kahviloita ja kauppoja löytyy enemmän mitä lähemmäksi keskustaa menee, varsinkin Atatürkillä. Myös Hamameihin ja spa-hoitoihin pääsee. Kaupunki ei ole kuollut, siellähän asustaa Turun verran asukkaita ja varsinkin eläkeläisturisteja näkyy talvellakin. Nauti auringosta, rantakävelyistä, Kale-kukkulasta. Ota villasukat matkaan, lattiat on kylmiä.

      • ...

        Eikä se aurinkokaan Turkissa kovin lämpimästi joulukuussa paista, ehkä kannattaisi maksaa vähän enemmän ja matkustaa Kanariansaarille, siellä sentään on muitakin kuin eläkeläisiä.


      • En lähtis kanasaaril
        ... kirjoitti:

        Eikä se aurinkokaan Turkissa kovin lämpimästi joulukuussa paista, ehkä kannattaisi maksaa vähän enemmän ja matkustaa Kanariansaarille, siellä sentään on muitakin kuin eläkeläisiä.

        Suomen talvesta lähdettäessä 20 astetta ja useimiten ylikin on juuri sopiva, jaksaa kävellä. On siellä muitakin kuin eläkeläisiä, enimmäkseen niitä muita.


      • Näinhän se menee

        Kun lähden ulkomaille, kaveeraan nimenomaan paikallisten kanssa. En esimerkiksi tämän palstan miiesten kanssa.


      • Anna 48-v

        KIITOS!
        Kiitos asiallisesta vastauksestasi ,olen toki ollut Alanyassa vaan en joulun aikaan ,paikkana todella mukava ,nyt lomaa joulun aikaan ja menen nauttimaan siitä rahallisesta oman tyyliin lomastani ,lennot buukattu ja hotelli jo ennestään tuttu ,karvakäsiä tai ei ,kuitenkin todella mukavia ihmisiä ,sääli ,että joku jo heitti asiattoman kommentin.....Kalelle menen ehdottomasti ja bussilla Sideen ja patikoin omaan tahtiin :)
        Hyvää Joulun odotusta Sinulle :))


      • vahi
        Anna 48-v kirjoitti:

        KIITOS!
        Kiitos asiallisesta vastauksestasi ,olen toki ollut Alanyassa vaan en joulun aikaan ,paikkana todella mukava ,nyt lomaa joulun aikaan ja menen nauttimaan siitä rahallisesta oman tyyliin lomastani ,lennot buukattu ja hotelli jo ennestään tuttu ,karvakäsiä tai ei ,kuitenkin todella mukavia ihmisiä ,sääli ,että joku jo heitti asiattoman kommentin.....Kalelle menen ehdottomasti ja bussilla Sideen ja patikoin omaan tahtiin :)
        Hyvää Joulun odotusta Sinulle :))

        Kumma miten toisten mielipiteet eivät kelpaa? Ilmeisesti pitäisi ylistää turkkilaiset rodullisesti paremmiksi ihmisiksi ja Kale paikkana vähintään pyhiinvaelluskohteeksi. Mielestäni oli säälittävää, kun ihmiset kauppasivat tienvarsilla jotain rääsyjä ja tosi heikkotasoista rihkamaa. Ehkä suomalisnainen tuntee siinä itsensä paremmaksi, kun jakaa köyhille almuja ja käy basaareissa huutamassa kilpaa islaminuskoisten kanssa.

        Paikka Alanya on yksi heikommista turistikohteista.


      • Life sucks?
        vahi kirjoitti:

        Kumma miten toisten mielipiteet eivät kelpaa? Ilmeisesti pitäisi ylistää turkkilaiset rodullisesti paremmiksi ihmisiksi ja Kale paikkana vähintään pyhiinvaelluskohteeksi. Mielestäni oli säälittävää, kun ihmiset kauppasivat tienvarsilla jotain rääsyjä ja tosi heikkotasoista rihkamaa. Ehkä suomalisnainen tuntee siinä itsensä paremmaksi, kun jakaa köyhille almuja ja käy basaareissa huutamassa kilpaa islaminuskoisten kanssa.

        Paikka Alanya on yksi heikommista turistikohteista.

        Ilmeneekö vainoharhaisuutesi myös muilla elämänalueilla? Tässä keskustelussa en huomannut, ettei joku mielipide kelpaa tai, että Kale pitäisi julistaa pyhiinvaelluskohteeksi. Sinne kiipeäminen on kyllä hyvää kuntoilua ja kauppiaita en sääli, ennemmin niitä, jotka eivät edes yritä oman toimeentulonsa eteen.


      • vahi
        Life sucks? kirjoitti:

        Ilmeneekö vainoharhaisuutesi myös muilla elämänalueilla? Tässä keskustelussa en huomannut, ettei joku mielipide kelpaa tai, että Kale pitäisi julistaa pyhiinvaelluskohteeksi. Sinne kiipeäminen on kyllä hyvää kuntoilua ja kauppiaita en sääli, ennemmin niitä, jotka eivät edes yritä oman toimeentulonsa eteen.

        En viitsinyt laittaa tuohon edelliseen viestiin tosiasiaa, jonka vuoksi ihmiset Turkkiin matkustavat. Sinne matkustavat vain kaikkein köyhimmät suomalaiset ja vähäosaiset, kuten esim.työttömät tai kehitysvammaiset. Kumpaan joukkoon sinä kuulut?


      • Anna 48-v
        vahi kirjoitti:

        En viitsinyt laittaa tuohon edelliseen viestiin tosiasiaa, jonka vuoksi ihmiset Turkkiin matkustavat. Sinne matkustavat vain kaikkein köyhimmät suomalaiset ja vähäosaiset, kuten esim.työttömät tai kehitysvammaiset. Kumpaan joukkoon sinä kuulut?

        vahi!
        Olen alkuperäinen ketjun aloittaja ,en ole rikas vaan en köyhäkään ainakaan mieleltäni ,säästän monista "turhista" ostoksista ja pääsen lomalle ulkomaille,milloin mihinkin kohteeseen ,usein lämpimään paikkaan ,en kesällä,koska kotimaamme on niin kaunis ja paljon katsottavaa,tuossa Alanyassa olen käynyt kolme kertaa ja muissa Turkin kohteissa useimmin Kemer ,Side mainitakseni ja todella muissakin välimerenmaiden kohteissa lukuisia eri kertoja.

        Kale kukkulalla olen ollut illalla auringonlaskun aikaan ja koin sen todella upeaksi ,mummut jotka myyvät mitä milloinkin ovat ihastuttavia,ostan heiltä aina jotakin pientä ,ei moni jaksaisi siellä seistä koko päivää pienen ansion toivossa,jaksaisitko sinä?

        Halvalla pääsee Alanyaan totta,mutta en kaikkea laske rahassa,loma lomana ja mainitakseni vielä tuosta karvakäsien kanssa olemisesta ,joko olen tai en ja se on ihan oma valintani ,en siinä mielessä kuten sinä tarkoitat ,ihmisiä sydämellisiä he ovat:))


      • ....
        Anna 48-v kirjoitti:

        vahi!
        Olen alkuperäinen ketjun aloittaja ,en ole rikas vaan en köyhäkään ainakaan mieleltäni ,säästän monista "turhista" ostoksista ja pääsen lomalle ulkomaille,milloin mihinkin kohteeseen ,usein lämpimään paikkaan ,en kesällä,koska kotimaamme on niin kaunis ja paljon katsottavaa,tuossa Alanyassa olen käynyt kolme kertaa ja muissa Turkin kohteissa useimmin Kemer ,Side mainitakseni ja todella muissakin välimerenmaiden kohteissa lukuisia eri kertoja.

        Kale kukkulalla olen ollut illalla auringonlaskun aikaan ja koin sen todella upeaksi ,mummut jotka myyvät mitä milloinkin ovat ihastuttavia,ostan heiltä aina jotakin pientä ,ei moni jaksaisi siellä seistä koko päivää pienen ansion toivossa,jaksaisitko sinä?

        Halvalla pääsee Alanyaan totta,mutta en kaikkea laske rahassa,loma lomana ja mainitakseni vielä tuosta karvakäsien kanssa olemisesta ,joko olen tai en ja se on ihan oma valintani ,en siinä mielessä kuten sinä tarkoitat ,ihmisiä sydämellisiä he ovat:))

        Ei kovin sydämmellistä, jos joudut vastaamaan kymmeniä kertoja päivässä mistä maasta olet tulossa tai tietämättömiltä hyväuskoisilta turisteilta, jopa kymmenkertaista hintaa ostoksissa, tinkaaminen, huutaminen, tinkaaminen. Likaiset kadut ja asunnot, vatsatautia ja ripulia siinä sinulle kehitysmaan turismia.


      • vahi
        .... kirjoitti:

        Ei kovin sydämmellistä, jos joudut vastaamaan kymmeniä kertoja päivässä mistä maasta olet tulossa tai tietämättömiltä hyväuskoisilta turisteilta, jopa kymmenkertaista hintaa ostoksissa, tinkaaminen, huutaminen, tinkaaminen. Likaiset kadut ja asunnot, vatsatautia ja ripulia siinä sinulle kehitysmaan turismia.

        Samaa mieltä, kyllä turkkilaiset ovat epäystävällisintä kansaa, mitä olen koskaan tavannut. Mahtaako tuo islaminusko vaikuttaa jotenkin, kun en ole muissa muslimimaissa käynyt?

        Todella teennäistä myös tuo miesten vonkaaminen kaikilta, siis alanyalaisten äijien ovat kuin kiimaisia petoja. Turkkilaisia naisia ei sitten taas tapaa muuta, kuin ohimennen kaduilla, ne pidetään piilossa länsimaisilta katseilta.


      • ...
        vahi kirjoitti:

        Samaa mieltä, kyllä turkkilaiset ovat epäystävällisintä kansaa, mitä olen koskaan tavannut. Mahtaako tuo islaminusko vaikuttaa jotenkin, kun en ole muissa muslimimaissa käynyt?

        Todella teennäistä myös tuo miesten vonkaaminen kaikilta, siis alanyalaisten äijien ovat kuin kiimaisia petoja. Turkkilaisia naisia ei sitten taas tapaa muuta, kuin ohimennen kaduilla, ne pidetään piilossa länsimaisilta katseilta.

        Sinnehän sitä on sitten hyvä puutteessa olevan suomalaistytön matkustaa, kun kerrankin käy flaksi. Melko teennäistä meininkiä ja aivan selvää seksiturismia. Suomessa ei kyllä hyvällä katsota näitä yksinään Turkissa matkustavia naikkosia.


      • Siellä käynyt.
        ... kirjoitti:

        Sinnehän sitä on sitten hyvä puutteessa olevan suomalaistytön matkustaa, kun kerrankin käy flaksi. Melko teennäistä meininkiä ja aivan selvää seksiturismia. Suomessa ei kyllä hyvällä katsota näitä yksinään Turkissa matkustavia naikkosia.

        Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että heti alkavat kateelliset mollaamisen ja vinoilun kun joku jotain kysyy. Todellä säälittävää heiltä, ehkä he saavat siitä jotain tyydytystä kun ei omassa elämässä ole oikein mikään hyvin.


      • vahi
        Siellä käynyt. kirjoitti:

        Tässä on taas hyvä esimerkki siitä, että heti alkavat kateelliset mollaamisen ja vinoilun kun joku jotain kysyy. Todellä säälittävää heiltä, ehkä he saavat siitä jotain tyydytystä kun ei omassa elämässä ole oikein mikään hyvin.

        Ainakin mulla on sen verran hyvin oma elämä, että voin valita kunnon lomakohteita, eikä tarvitse tyytyä halpamaa Turkkiin.


      • Junttimatkailija
        vahi kirjoitti:

        Ainakin mulla on sen verran hyvin oma elämä, että voin valita kunnon lomakohteita, eikä tarvitse tyytyä halpamaa Turkkiin.

        Sinähän ylistit Espanjaa. Sain loman Espanjaan puolet halvemmalla kuin Turkkiin ja eläminenkin siellä on kuulemma halvempaa. Mikäs se halpamaa taas olikaan?


      • Hmm:))
        vahi kirjoitti:

        Ainakin mulla on sen verran hyvin oma elämä, että voin valita kunnon lomakohteita, eikä tarvitse tyytyä halpamaa Turkkiin.

        Hmmm.....ihmetyttää kovasti kun silti VIIHDYT täällä Alanya foorumilla vahi??


      • Hoitajapula
        Hmm:)) kirjoitti:

        Hmmm.....ihmetyttää kovasti kun silti VIIHDYT täällä Alanya foorumilla vahi??

        Se on avohoidossa.


      • upss
        vahi kirjoitti:

        Ainakin mulla on sen verran hyvin oma elämä, että voin valita kunnon lomakohteita, eikä tarvitse tyytyä halpamaa Turkkiin.

        Pääsetko matkustamaan ilman omaishoitajaa, "kehitysvammainen"?


      • poika poloinen
        upss kirjoitti:

        Pääsetko matkustamaan ilman omaishoitajaa, "kehitysvammainen"?

        Tarkoitin tuota vahi-raukkaa


      • miten on
        poika poloinen kirjoitti:

        Tarkoitin tuota vahi-raukkaa

        Mikäs vahista tekee "kehitysvammaisen" sekö ainoastaan ,ettei kirjotukset miellytä.Eipä kovin järkivää ole toisten lapsellinen mollaaminenkaan ,olisko itsessäkin jotain "kehitysmammaista".Miettikääs!


      • siten on
        miten on kirjoitti:

        Mikäs vahista tekee "kehitysvammaisen" sekö ainoastaan ,ettei kirjotukset miellytä.Eipä kovin järkivää ole toisten lapsellinen mollaaminenkaan ,olisko itsessäkin jotain "kehitysmammaista".Miettikääs!

        Hänhän itse epäilee Turkkiin matkustavan kehitysvammaisten, eli tuntuu tuntevan ko sairauden perinpohjin. En missään nimessä halveksi sairaita ihmisiä, mutta toivon, etteivät jättäisi lääkitystään ottamatta.


      • vahi
        siten on kirjoitti:

        Hänhän itse epäilee Turkkiin matkustavan kehitysvammaisten, eli tuntuu tuntevan ko sairauden perinpohjin. En missään nimessä halveksi sairaita ihmisiä, mutta toivon, etteivät jättäisi lääkitystään ottamatta.

        Viimeksi kun olin Turkissa koko lentokoneellinen kehitysvammaisia saapui kentälle. Ei heissä mitään vikaa ole, en sillä kirjoittanut, vaan heidän ryhmänjohtajansa kertoi Turkin matkojen olevan niin halpoja, että koko hoitolaitos pääsee kerralla matkoille.

        Sama juttu työttömien suhteen, siksi ne valitsevat Turkin.


      • huijattu onneton?
        vahi kirjoitti:

        Viimeksi kun olin Turkissa koko lentokoneellinen kehitysvammaisia saapui kentälle. Ei heissä mitään vikaa ole, en sillä kirjoittanut, vaan heidän ryhmänjohtajansa kertoi Turkin matkojen olevan niin halpoja, että koko hoitolaitos pääsee kerralla matkoille.

        Sama juttu työttömien suhteen, siksi ne valitsevat Turkin.

        Miksi itse aikanaan valitsit Turkin, täytitkö ko kriteerit? Ainakin mielenkiintosi on keskittynyt tälle sivustolle. Yritäppä nyt aikuistua, jos kerran olet huijauksen? kohteeksi joutunut, syytä toki itseäsi, äläkä "hyviä" myyntimiehiä ja - naisia.


      • vahi
        huijattu onneton? kirjoitti:

        Miksi itse aikanaan valitsit Turkin, täytitkö ko kriteerit? Ainakin mielenkiintosi on keskittynyt tälle sivustolle. Yritäppä nyt aikuistua, jos kerran olet huijauksen? kohteeksi joutunut, syytä toki itseäsi, äläkä "hyviä" myyntimiehiä ja - naisia.

        Ei minua mitään ole huijattu, mutta yritetty on kyllä monta kertaa Turkissa. Miksi sinusta tuntuu lukea Turkin huonoista puolista, onko se mielestäsi jokin ihannemaa


      • SA-RA:))
        vahi kirjoitti:

        Ei minua mitään ole huijattu, mutta yritetty on kyllä monta kertaa Turkissa. Miksi sinusta tuntuu lukea Turkin huonoista puolista, onko se mielestäsi jokin ihannemaa

        No...ei oo ihme ,miksi vahi muuten olet ollut halpismaa Turkissa lomalla ,totta on tietenkin se ,että halvalla sinne pääsee kuten moneen muuhun lomapaikkaan ,huijataan myös aika monessa paikassa ja varsinkin jo on potkun saanut tyyliin: Olen aasi nimeni on vahi ,potkaise mua takamuksiin niin toimin!!! Näillä mennään.....


      • vahi
        SA-RA:)) kirjoitti:

        No...ei oo ihme ,miksi vahi muuten olet ollut halpismaa Turkissa lomalla ,totta on tietenkin se ,että halvalla sinne pääsee kuten moneen muuhun lomapaikkaan ,huijataan myös aika monessa paikassa ja varsinkin jo on potkun saanut tyyliin: Olen aasi nimeni on vahi ,potkaise mua takamuksiin niin toimin!!! Näillä mennään.....

        Voisitko ymmärtää sellaisen selityksen ettei ollut loma-ajankohtanani muuta paikkaa tajolla? Typerys!


      • vahi
        vahi kirjoitti:

        Voisitko ymmärtää sellaisen selityksen ettei ollut loma-ajankohtanani muuta paikkaa tajolla? Typerys!

        Siis ei ollut tarjolla muita lomakohteita.


      • musta tai valkoinen
        vahi kirjoitti:

        En viitsinyt laittaa tuohon edelliseen viestiin tosiasiaa, jonka vuoksi ihmiset Turkkiin matkustavat. Sinne matkustavat vain kaikkein köyhimmät suomalaiset ja vähäosaiset, kuten esim.työttömät tai kehitysvammaiset. Kumpaan joukkoon sinä kuulut?

        Jaa että kumpaan ryhmään kuulun? Ostin tuossa juuri hetki sitten ihan omalla rahalla tuliterän neliön Turkista ja siihen päälle vielä sisustussuunnittelun huonekaluineen ja muine tarpeineen. Ylihuomenna olisi lähtö tsekkaamaan mitä tuli hankittua. Sanopa sinä mihin ryhmään minut nyt sitten luokittelisit...


    • höpövahi

      Ai ettei lentokoneet kulje, eikä hotelleja ole vapaana. Älä kuule selitä, et usko itsekkään. Vai etkö osaa käyttää tietsikkaa muuhun kuin Turkin solvaamiseen, no siihen ei paljon järkeä tarvitse kuten on huomattu. Höpö höpö vahi-raukka.

      • vahi

        Olen kuullut näistä tyypeistä, jotka itse varailevat hotellit ja matkat, koska ne saa halvemmalla sitä kautta, mutta ikävä kyllä niillä on myös eniten ongelmia reissuillaan.

        Minulla on varaa ottaa valmismatka matkatoimiston kautta ja silloin, kun viimeksi kävin Turkissa ei ollut muihin kohteisiin vapaita paikkoja. Kyseessä oli äkkilähtö, joten mitäpä jos besserwisser jättäisi näppäimistön rauhaan ja kuuntelisi, vaikka turkkilaisia moskeijarukouksia. Tulisi varmaan kaihoisa mieli...


      • OBA:)))
        vahi kirjoitti:

        Olen kuullut näistä tyypeistä, jotka itse varailevat hotellit ja matkat, koska ne saa halvemmalla sitä kautta, mutta ikävä kyllä niillä on myös eniten ongelmia reissuillaan.

        Minulla on varaa ottaa valmismatka matkatoimiston kautta ja silloin, kun viimeksi kävin Turkissa ei ollut muihin kohteisiin vapaita paikkoja. Kyseessä oli äkkilähtö, joten mitäpä jos besserwisser jättäisi näppäimistön rauhaan ja kuuntelisi, vaikka turkkilaisia moskeijarukouksia. Tulisi varmaan kaihoisa mieli...

        Höpö höpö ,valmismatkoja on aina tarjolla jos on VARAA ja miksi yleensä matkustat Turkkiin ,kun täällä arvostelet aika ankarasti ap.kirjoittajaa ja hänen valinnastaan jouluksi Alanyaan niitä sinun mainitsemisia karvakäsiä katsomaan ,onko sinulla todellakin noin tylsä elämä ,hanki elämä!!!


        Hotellit ja lennot tulevat aika useesti kalliimmiksi kuin valmismatkat ,ainakin tähän aikaan kun ei ole sesonki ,tiedoksesi ,jos ymmärrät :(


      • Lukija

        Kuka idiootti tää vahi on :D


    • Turkki fanit

      Pidämme mieheni kanssa Turkista: Aurinko,lämpö, valoisuus ja paikalliset Turkkilaiset Sopivan lähellä Suomea ja kiva pyöräillä, uida ja harrastaa muutenkin liikkumista ja "arkista" elämistä. Odotamme oikein että pääsemme eläkkeeelle vielä terveenä, jotta saamme viettää kaamos ajat turkissa. Olemme nuorekkaita liikkuvaisia 50-vuotiaita ja vaikka työmme on mielekästä, haaveilemme, vietämme suomessa kaamosaaikaa visioiden olevamme taas Turkin Mahmutlarin Alanyassa.Ihmettelen näitä Turkkia solvaavia kannanottoja, miksi ovat tällä palstalla? Onko tyttöystävä jättänyt Turkkilisen vuoksi? En löydä muuta syytä tuohon katkeruuteen. Otan osaa; älä tuhlaa energiaasi tälle palstalle;vaihda sille sinun parhaaksi katsomallesi sivuille.

      • ...

        Taas nainen khumassa turkkia, ihan oikeesti kysykää rehellinen mielipide mieheltänne. Tuskinpa diggaa karvakäsiä?


      • ihme mesojia

        Eiköhän se ole toisinpäin ,että turkinfanit katkeranpia viestiä kirjottelee .Vaihtakaa palstaa ,jos hermot ei kestä mitään negatiivistä mitäs täällä mesotte.


      • aikamielenkiintois

        "Onko tyttöystävä jättänyt Turkkilaisen vuoksi."
        Aika huvittavia kirjotuksia ,siis jokainen joka kirjoittelee negatiivisiä on jonkun turkkisaisen jättämä.


      • Turkkifani suomalais
        ... kirjoitti:

        Taas nainen khumassa turkkia, ihan oikeesti kysykää rehellinen mielipide mieheltänne. Tuskinpa diggaa karvakäsiä?

        Suomalainen tosi mies ekana Turkkifani-mina perässä :) sorry katkeoitunut.Älä tuhlaa aikaasi negativiseen ajatteluu.-se sairastuttaa etkä pääse espanjaan eläkkeellä.


      • Turkkifani
        ihme mesojia kirjoitti:

        Eiköhän se ole toisinpäin ,että turkinfanit katkeranpia viestiä kirjottelee .Vaihtakaa palstaa ,jos hermot ei kestä mitään negatiivistä mitäs täällä mesotte.

        samat sanat kuin edellä -miksi edes olet tällä Turkki-palstalla. Saatko tydytyksen haukkumisesta ja solvaamisesta -oletko kenties Narsisti. Sattui nyt tosi pahasti mieleesi. Jännityksellä odotan kuinka nyt vastaat pahasti :)


      • aurinkoinen mieli
        aikamielenkiintois kirjoitti:

        "Onko tyttöystävä jättänyt Turkkilaisen vuoksi."
        Aika huvittavia kirjotuksia ,siis jokainen joka kirjoittelee negatiivisiä on jonkun turkkisaisen jättämä.

        ihan on suomalaisia ollut.


    • juuli1

      Taalla Alanyassa paraikaa ja aika tylsaa on. Katukuvassa miehia jotka tuijottaa naisia kuin elukat kiima-ajassa. Likaista on ja asunnot kylmia. Kauppoja auki ihan kivasti ja hintataso edllisempaa kuin sesonkiaikana. Dıscoja ei juurikaan auki, jotain humppapaikkoja. Turisteista suurin osa elakelaisia tai ns. aijan perassa tulleita skandılıkkoja, joille paikalliset nauraa ihan kympilla samoin kuin noille elakelaisille.

      İtse olen taalla isovanhempieni luona, jotka ostivat elakepaiviksi asunnon taalta. Nyt asunto on ollut kaupan, koska haluavat siita eroon, koska venalaiset vallanneet koko talon, samoin kuin Alanya muutenkin kovasti venalaıstymassa. Ostaja asunnolle on tulossa talla viikolla katsomaan joten olemme taalla viela toistaiseksi.

      En kylla ymmarra kuka taalla haluaa aikaansa viettaa ja olla taalla haukuttavana. Taytyy olla joko tyhma tai sinisilmainen. Eilen tapasin rannalla muistaakseni Bellmannissa töissa olevan nuoren miehen, joka naureskeli muijansa lahteneen Suomeen takaisin ja seuraavan tulevan talla viikolla. Ainakin mınusta aika etovaa tuollainen. Kovasti yritti jatka siina vongata minultakin, mutta sanoin etta ei kiitos. Saaliksi kavi miehen mukana kulkeva Linda-koira, joten jos aijan muija sattuu taman lukemaan Suomessa niin tietaa missa mennaan.

      İlmat olleet aika kivat nyt ja lamminta, joten se plussana. Öisin pitkahihaista ja villasukkia paalle. Kovasti odotan jo Suomeen paasya. Paratiisi tahan verrattuna.

      • ei kannata

        Samoin kävi tuttava perheelle. Alanysata piti vain asunto ostaa ja aluksi kaikki oli niin mukavaa .Parin vuoden oleilun jälkeen kaikki muuttu. Asunnot on kylmiä , vaikka ovat uusia . Likaista kaikki ympäristä asuinalueen ulkopuolella. Varkaita ,harva turkkilainen on täysin luotettava. Nyt on vain suurin toive päästä asunosta eroon ja muuttaa takaisin suomeen.


      • Hei_kki
        ei kannata kirjoitti:

        Samoin kävi tuttava perheelle. Alanysata piti vain asunto ostaa ja aluksi kaikki oli niin mukavaa .Parin vuoden oleilun jälkeen kaikki muuttu. Asunnot on kylmiä , vaikka ovat uusia . Likaista kaikki ympäristä asuinalueen ulkopuolella. Varkaita ,harva turkkilainen on täysin luotettava. Nyt on vain suurin toive päästä asunosta eroon ja muuttaa takaisin suomeen.

        AP Kirjoittaja kysyi onko joku/kuka viettänyt joulunaikaa Alanyassa ,ei onko siellä paljon venäläisiä ,onhan siellä ja Alanii pojat pissittää minkä kerkiävät ,näin se vaan menee ,siis p....paikka :((


      • Voi voi

        Nauraako paikalliset myös sun isovanhemmillesi?


      • Juuli1
        Voi voi kirjoitti:

        Nauraako paikalliset myös sun isovanhemmillesi?

        Todellakin ja sekin yksi syy poismuuttoon, kun joka paikassa huijataan, yritetaan huijata, valehdellaan, kukaan taalla ei ole rehellinen. Naureskellaan ja tuijotetaan esım. kun kadulla kulkee kehıtysvammainen, tai poikkeavan naköinen ihminen tms. Todella lapsellista porukkaa ja voi tata tekopyhyyden maaraa. Ollaan niin Allahiin uskovia, mutta eletaan kuin elo pellossa.


      • hohhoijaataasnaita

        suurin osa skandilikkoja joille paikalliset nauraa? mistähän sinä tiedät miksi ne skandilikat on tänne turkkiin tulleet tai asuvatko täällä vakituiseen ;) höpö höpö sulle nyt.. yritti minultakin vongata.. sulleko ne ei sitten nauraneet kun olit "isovanhempia" moikkaamassa :D tunge tikku b rappuus ja ui idiootti


      • sunikka
        hohhoijaataasnaita kirjoitti:

        suurin osa skandilikkoja joille paikalliset nauraa? mistähän sinä tiedät miksi ne skandilikat on tänne turkkiin tulleet tai asuvatko täällä vakituiseen ;) höpö höpö sulle nyt.. yritti minultakin vongata.. sulleko ne ei sitten nauraneet kun olit "isovanhempia" moikkaamassa :D tunge tikku b rappuus ja ui idiootti

        No mutta niinhän ne nauraa... Itse olen puoliksi Turkkilainen, isän puolelta. Ja turistikohteissa pohjoismaalaiset naiset ovat todellakin poikien suuri naurunaihe, tyhmiä heidän mielestään ja helppoja. Jaa... mistäkö tiedän no olen asunut Marmariksessa, Kusadasissa ja Alanyassa/Antalyassa (opashommien takia). Älkää tytöt oikeesti uskoko niitä äijiä siellä. Kaikkein säälittävimpiä on ne muijat jotka eivät usko että heidän äijänsä myös kusettaa heitä. Veikkaisin että sinäkin yksi niistä ja jos en ihan vikaan osaa asioita yhdistää niin nimesi alkaa K:lla ;)


      • aaliomoka

        Ääkkösmokia......kirjoitit siis Kannelmäestä käsin.

        "Bellmannissa töissa olevan ....."
        "İlmat olleet aika kivat nyt ja lamminta, joten se plussana. Öisin pitkahihaista..."

        Huolellisuutta kxxxtuksiin !


      • Tiiiii
        aaliomoka kirjoitti:

        Ääkkösmokia......kirjoitit siis Kannelmäestä käsin.

        "Bellmannissa töissa olevan ....."
        "İlmat olleet aika kivat nyt ja lamminta, joten se plussana. Öisin pitkahihaista..."

        Huolellisuutta kxxxtuksiin !

        Turkissa on muuten näppäimistössä ö. :) TYhmä


    • joulunaeftaliassa

      Hei Anna!
      Olin viime joulun ajan Alanyassa ja tykkäsin kovasti. Päivällä oli tosi lämmin, yli 20 astetta, ja aurinko paistoi. Tein pitkiä lenkkejä ja istuskelin ihailemassa merta rantakadun penkeillä.
      Hotelli oli Eftalia aytur, joka oli hyvä valinta. Runsas aamiainen ja päivällinen sisältyi hintaan.
      Itse kaupunki oli mukavan rauhallinen verrattuna kesän hulinaan. Paikallisia perheitä näkyi paljon.
      Ota hyvä kirja mukaan ja nauti lomastasi!

      • Thanks byt no thanks

        Voi vaan ihmetellä ihmisiä, jotka valitsevat joulunvietto paikakseen Alanyan. Täytyy olla erikoinen luonne, jos tykkää autiosta turistikaupungista muslimivaltiossa. Tiedän niiden alanyalaisten olevan paikalla, mutta enpä näe kristityillä varsinkaan miehinä löytyvän yhteistä säveltä. Minulta pääsisi varmasti itku, jos joutuisin jouluksi sinne.


      • Anna 48-v

        Kiitos :)))

        Kiitos todella paljon mukavasta lämpimästä vastauksestasi ,odotan jo innolla joulunaikaa Alanyassa ,sait hymyn enemmän kuin kurjaan päivääni :)))


      • Yööks
        Anna 48-v kirjoitti:

        Kiitos :)))

        Kiitos todella paljon mukavasta lämpimästä vastauksestasi ,odotan jo innolla joulunaikaa Alanyassa ,sait hymyn enemmän kuin kurjaan päivääni :)))

        Joulu karvakäsien valtakunnassa :))


      • Siy;))
        Yööks kirjoitti:

        Joulu karvakäsien valtakunnassa :))

        Yööks!!!
        Parempi kuin "Tonttujuhla" mäyriksien valtakunnassa ,lennot tietenkin maksaa ja hotsku...........


      • ihanaa joulua
        Siy;)) kirjoitti:

        Yööks!!!
        Parempi kuin "Tonttujuhla" mäyriksien valtakunnassa ,lennot tietenkin maksaa ja hotsku...........

        No onpa törkeesti sanottu joulusta .Jouluhan on mitä ihanin juhla ,en koskan lähtis jouluna pois suomesta.


      • ihanaa joulua
        ihanaa joulua kirjoitti:

        No onpa törkeesti sanottu joulusta .Jouluhan on mitä ihanin juhla ,en koskan lähtis jouluna pois suomesta.

        Pysy sitte suomessa joulut ja juhannukset,eikä oo muuten pahasti kirjoitettu,mäyrisäijiä täällä suurin osa viettää joulua,on sitte ihana joulu tai ei,jos joku haluu mennä muualle ei kait se sun elää häiri.


      • ei mitään
        ihanaa joulua kirjoitti:

        Pysy sitte suomessa joulut ja juhannukset,eikä oo muuten pahasti kirjoitettu,mäyrisäijiä täällä suurin osa viettää joulua,on sitte ihana joulu tai ei,jos joku haluu mennä muualle ei kait se sun elää häiri.

        Otappas tuosta tolkkua?


      • Parhaillaan.
        ei mitään kirjoitti:

        Otappas tuosta tolkkua?

        Anna 48-v :)

        Hienoa ja todella upeeta kun lähdet viettämään lepolomaa Joulun merkeissä Alanyaan ,toivotan sinulle nautinnollisia hetkiä ja kaikkea hyvää matkallesi :)

        Ps. Taalla on hyva olla :)


      • Anna 48-v
        Parhaillaan. kirjoitti:

        Anna 48-v :)

        Hienoa ja todella upeeta kun lähdet viettämään lepolomaa Joulun merkeissä Alanyaan ,toivotan sinulle nautinnollisia hetkiä ja kaikkea hyvää matkallesi :)

        Ps. Taalla on hyva olla :)

        Hei!
        Kiitos kaunis kaikille asiallisille kommenttien kirjoittajille ,huomenna sitä lähdetään Istanbulin kautta kohti Alanyaa kolmeksi viikoksi ja sydän täynnä onnenhippusia ,pieniä unelmia ja paljon toivoa......

        Hyvää Joulua Kaikille ;)


      • Hyvää Joulua
        Anna 48-v kirjoitti:

        Hei!
        Kiitos kaunis kaikille asiallisille kommenttien kirjoittajille ,huomenna sitä lähdetään Istanbulin kautta kohti Alanyaa kolmeksi viikoksi ja sydän täynnä onnenhippusia ,pieniä unelmia ja paljon toivoa......

        Hyvää Joulua Kaikille ;)

        Sinä, joka tulet tänne joulun viettoon. Suomalainen joulukonsertti 25.12.13 klo 18-19.30 Vanhassa Mainingissa , Itäisellä rannalla. Sinne pääsee nro 1 bussilla rantakatua pitkin. Liput maksavat 10tl/hlö. Tuotto käytetään Suomi koulun hyväksi. Tervetuloa.


      • EllaK
        Anna 48-v kirjoitti:

        Hei!
        Kiitos kaunis kaikille asiallisille kommenttien kirjoittajille ,huomenna sitä lähdetään Istanbulin kautta kohti Alanyaa kolmeksi viikoksi ja sydän täynnä onnenhippusia ,pieniä unelmia ja paljon toivoa......

        Hyvää Joulua Kaikille ;)

        hyvää Joulua sulle Anna ja mukavaa lomaa Alanyassa ,kirjoituksesi oli kaunis :DD


      • PANIKO
        Yööks kirjoitti:

        Joulu karvakäsien valtakunnassa :))

        PANIKO JOKU KARVAKÄSI SINUN VAIMOSI KENTIES SISKOSI TAI TYTTÄRÄSI OTAN OSAA TYPÄRÄ SUOMALAINEN.....


      • MeMiehet??
        PANIKO kirjoitti:

        PANIKO JOKU KARVAKÄSI SINUN VAIMOSI KENTIES SISKOSI TAI TYTTÄRÄSI OTAN OSAA TYPÄRÄ SUOMALAINEN.....

        Onko sinulla känsiä kämmenessä ,tsekkaa ,se kantsii ,epäilen olevan???!!!!
        Tyhmä mikä tyhmä.......noita ukkoja mahtuu 13 tusinaan ja kaikki turhia tapauksia :(


      • Anna 48-v
        MeMiehet?? kirjoitti:

        Onko sinulla känsiä kämmenessä ,tsekkaa ,se kantsii ,epäilen olevan???!!!!
        Tyhmä mikä tyhmä.......noita ukkoja mahtuu 13 tusinaan ja kaikki turhia tapauksia :(

        Hei!

        Olin sitten kolme viikkoa ja vähän runsaat ihastuttavassa Alanyassa joulun aikaan ,oli todella mahtavaa ,rauhallista mutta kuitenkin toimivaa kaikintavoin ,matkustelin dolmuksella lähikaupunkeihin ,käväisin kauneushoitolassa kahteenkin kertaan ,ruokailin paikallisten suosimissa paikoissa ,joissa ruoka tosi hyvää ja edullista ,basaareissa käväisin lukuisia kertoja ,ostin vihanneksia ja joitakin hedelmiä hotellihuoneeseeni joita sitten illalla namistelin ,nams'kun ovat maukkaita ,kaikkein eniten nautin rauhasta ja ihastuttavasta Kale kukkulasta jossa sitten istuinkin monena iltana katsomassa meren kohinaa ja samettisia iltoja.

        En voine kirjoittaa mitään negatiivista koska kaikki toiveeni enemmän kuin täyttyivät ,siellä talveaan viettävät Suomalaiset ovat todella ystävällisiä ja paikalliset erityisen ystävällisiä ,sain sydämeeni paljon kokemusta ja niitä "onnen"hippusiakin :)

        Hyvää Kevään Odotusta :))


      • raumalt2
        Anna 48-v kirjoitti:

        Hei!

        Olin sitten kolme viikkoa ja vähän runsaat ihastuttavassa Alanyassa joulun aikaan ,oli todella mahtavaa ,rauhallista mutta kuitenkin toimivaa kaikintavoin ,matkustelin dolmuksella lähikaupunkeihin ,käväisin kauneushoitolassa kahteenkin kertaan ,ruokailin paikallisten suosimissa paikoissa ,joissa ruoka tosi hyvää ja edullista ,basaareissa käväisin lukuisia kertoja ,ostin vihanneksia ja joitakin hedelmiä hotellihuoneeseeni joita sitten illalla namistelin ,nams'kun ovat maukkaita ,kaikkein eniten nautin rauhasta ja ihastuttavasta Kale kukkulasta jossa sitten istuinkin monena iltana katsomassa meren kohinaa ja samettisia iltoja.

        En voine kirjoittaa mitään negatiivista koska kaikki toiveeni enemmän kuin täyttyivät ,siellä talveaan viettävät Suomalaiset ovat todella ystävällisiä ja paikalliset erityisen ystävällisiä ,sain sydämeeni paljon kokemusta ja niitä "onnen"hippusiakin :)

        Hyvää Kevään Odotusta :))

        önkös toi Anna jossakii matkatoimistos töissä,kun mainostaa nii Alanii??
        kamala paikka se on mun mielest,oltii viime vuonna eikä enää mennä,varkait täynnä ja likast.


      • Anna 48-v
        raumalt2 kirjoitti:

        önkös toi Anna jossakii matkatoimistos töissä,kun mainostaa nii Alanii??
        kamala paikka se on mun mielest,oltii viime vuonna eikä enää mennä,varkait täynnä ja likast.

        Hei!
        En ole Raumalta en myöskään Matkatoimistossa työssä ,kirjoitan omista kokemuksista Alanyasta ,tämä foorumihan on tarkoitettu siihen ,sekä risuja ja myös ruusuja saa antaa ja minähän annan ruusuja ,elämä ei aina ole pelkkää ruusuilla tanssimista ,aika usein piikikästä.......Minulle loma Alanyassa oli kuin olisin jopa tanssinut ruusujen kera ,elämä opettaa ,elämä antaa ,kaikki on itsestä kiinni :))


      • 56+56
        raumalt2 kirjoitti:

        önkös toi Anna jossakii matkatoimistos töissä,kun mainostaa nii Alanii??
        kamala paikka se on mun mielest,oltii viime vuonna eikä enää mennä,varkait täynnä ja likast.

        Ei siellä kyllä mitään varkaita niin paljon ole ja likaisuus on katsojan silmissä ,minä en ainakaan ole puhtaimpia rantabulevardeja nähnyt,ainoo missä tien reunukset ovat roskia täynnä on Kale kukkulalle vievä tie ja nekin varmaan turistien heittämiä pusseja etc....kiva paikka tuo Alanii .


      • xzxzxzxxz
        56+56 kirjoitti:

        Ei siellä kyllä mitään varkaita niin paljon ole ja likaisuus on katsojan silmissä ,minä en ainakaan ole puhtaimpia rantabulevardeja nähnyt,ainoo missä tien reunukset ovat roskia täynnä on Kale kukkulalle vievä tie ja nekin varmaan turistien heittämiä pusseja etc....kiva paikka tuo Alanii .

        Jus joo kaikkihan on turistein vika ,että alanyan ympäristä on roskista pullollaan.


      • Jouluna Alanyassa
        Anna 48-v kirjoitti:

        Hei!

        Olin sitten kolme viikkoa ja vähän runsaat ihastuttavassa Alanyassa joulun aikaan ,oli todella mahtavaa ,rauhallista mutta kuitenkin toimivaa kaikintavoin ,matkustelin dolmuksella lähikaupunkeihin ,käväisin kauneushoitolassa kahteenkin kertaan ,ruokailin paikallisten suosimissa paikoissa ,joissa ruoka tosi hyvää ja edullista ,basaareissa käväisin lukuisia kertoja ,ostin vihanneksia ja joitakin hedelmiä hotellihuoneeseeni joita sitten illalla namistelin ,nams'kun ovat maukkaita ,kaikkein eniten nautin rauhasta ja ihastuttavasta Kale kukkulasta jossa sitten istuinkin monena iltana katsomassa meren kohinaa ja samettisia iltoja.

        En voine kirjoittaa mitään negatiivista koska kaikki toiveeni enemmän kuin täyttyivät ,siellä talveaan viettävät Suomalaiset ovat todella ystävällisiä ja paikalliset erityisen ystävällisiä ,sain sydämeeni paljon kokemusta ja niitä "onnen"hippusiakin :)

        Hyvää Kevään Odotusta :))

        Ihana kirjoitus, kiitos Anna!


      • mummo50
        Anna 48-v kirjoitti:

        Hei!
        En ole Raumalta en myöskään Matkatoimistossa työssä ,kirjoitan omista kokemuksista Alanyasta ,tämä foorumihan on tarkoitettu siihen ,sekä risuja ja myös ruusuja saa antaa ja minähän annan ruusuja ,elämä ei aina ole pelkkää ruusuilla tanssimista ,aika usein piikikästä.......Minulle loma Alanyassa oli kuin olisin jopa tanssinut ruusujen kera ,elämä opettaa ,elämä antaa ,kaikki on itsestä kiinni :))

        Millaiset ilmat oli joulun aikaan tarkeniko iltaisin hotellihuoneessa? Itsellä suunnitteilla josko ensi jouluksi vaikka sinne. Nyt "keväällä" maaliskuussa kolmeksi viikoksi missä lähikaupungeissa matkustelit oliko helppoa mennä niillä busseilla eli pääsikö hyvin takaisin Alanyaan? Olen ollut kerran loka-marraskuun vaihteessa ja silloin oli mukavat ilmat ja turistit oli osittain kaikonneet oli oikein mukavaa ei ruuhkia ja niin ihmiset olivat tosiaankin ystävällisiä .


      • Anna 48-v
        mummo50 kirjoitti:

        Millaiset ilmat oli joulun aikaan tarkeniko iltaisin hotellihuoneessa? Itsellä suunnitteilla josko ensi jouluksi vaikka sinne. Nyt "keväällä" maaliskuussa kolmeksi viikoksi missä lähikaupungeissa matkustelit oliko helppoa mennä niillä busseilla eli pääsikö hyvin takaisin Alanyaan? Olen ollut kerran loka-marraskuun vaihteessa ja silloin oli mukavat ilmat ja turistit oli osittain kaikonneet oli oikein mukavaa ei ruuhkia ja niin ihmiset olivat tosiaankin ystävällisiä .

        Hei! (mummo50) :)

        Ilmat olivat mielestäni ihan siedettävät ,kylläkin Istanbulissa oli aika kylmää ,vähän luntakin satoi ,mutta Alanyassa kyllä kelpasi tallustella ,hotellihuoneen lattia oli laatta sellainen ja kylmä ,samoin wc:n lattia ,minulla oli mukana villasukat joten en palellut ,ilmastoinnin sain puhaltamaan lämmintä yöksi ,joten kaikki ok...päivisin kävelin paljon rantabulevardia pitkin ja rannallakin istuin ,tuuli kylläkin kovin ,silti sain ihan perusrusketuksen kasvoilleni ja iltaisin olin useasti Kale kukkulalla ,jota rakastan ,siellä on mukavia pikku kahviloita ja pikku kauppoja ,kylläkin harvakseltaan auki ,sain mitä tarvitsin ja ne ihmiset todella ystävällisiä ,siis ihan joka paikassa.

        Köröttelin dolmuksella Sideen jossa olin 3 yötä halvassa hotellissa mutta hyvässä ,tuo Side on mielestäni aika viehättävä paikka ,pienempi kuin Alanya ja minulle ennestään tuttu ,pääsin takaisin ihan jouhevasti :)

        Se rauhallisuus oli parasta ja ihanat ystävälliset ihmiset joten suosittelen lämpimästi vaikka Joulun aikaan menoa ,menen ehkä itsekkin sinne tänä vuonna uudelleen....

        Hyvää Kevään odotusta Sinulle :)


    • Itse lähden 19.12.2018 neljäksi viikoksi.
      Jos joulutunnelmaa haluat, niin Alanyan suomalaisilla on ainakin jouluruokailu Jouluaattona hintaan 20 euroa. Muutenhan siellä lienee melko rauhallisempaa, kuin sesonkiaikana. Itse varmaankin vaan istun ja kävelen kaupungilla, olen niin paljon jo nähtävyyksiä nähnyt. Toki Kalella on käytävä useastikin, kun asun sen juurella. Tässä linkki Alanyan suomalaisten sivuille:

      https://www.alanyansuomalaiset.fi

      • PiirakkaPete

        Montako joulun juhlijaa sinne räkälän takahuoneeseen mahtuu kerrallaan? Haluaisin mukaan, mutta jos kaikki neljä paikkaa onkin jo varattu. Kyllä sitä nyt sitten järjestellään kaikkea mahtavaa kun kohta lähtee taas voittamattomat arvat matkaan eli jäsenmaksujen laskut.


      • PiirakkaPete kirjoitti:

        Montako joulun juhlijaa sinne räkälän takahuoneeseen mahtuu kerrallaan? Haluaisin mukaan, mutta jos kaikki neljä paikkaa onkin jo varattu. Kyllä sitä nyt sitten järjestellään kaikkea mahtavaa kun kohta lähtee taas voittamattomat arvat matkaan eli jäsenmaksujen laskut.

        Porukkaa lienee ollut satakunta, ainakin tupa oli täysi ja järjestäjä ei ollut Alanyan suomalaiset vaan Melodia-ravintola (entinen Matin-Baari). Ruoka oli erinomaista.


      • Tusinakertaaalaniassa
        Papa kirjoitti:

        Porukkaa lienee ollut satakunta, ainakin tupa oli täysi ja järjestäjä ei ollut Alanyan suomalaiset vaan Melodia-ravintola (entinen Matin-Baari). Ruoka oli erinomaista.

        Huomasitko että väittelet itsesi kanssa? Kiistät oman kirjoituksesi. Voi hyvä tavaton. Päätä jo missä ja kenen tapahtuma oli.


      • Toistatusinaa
        Tusinakertaaalaniassa kirjoitti:

        Huomasitko että väittelet itsesi kanssa? Kiistät oman kirjoituksesi. Voi hyvä tavaton. Päätä jo missä ja kenen tapahtuma oli.

        Eikös Alsun joulujuhla ollut Sunprime C-loungessa? Se hienompaa paikkaa ei taida Alanyasta edes löytyä. Räkälässä istui osa afdn porukkaa niin kuin aina ennenkin.


    • krunkkelius

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1158
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1097
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1084
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1083
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1075
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1066
    9. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    10. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    Aihe