Voistko ikinä ryhtyä muslimiksi?

hannat6767

Minä en haluaisi.

59

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mnaah.

Kuinkahan moni vastasyntynyt suomessa on halunnut alkaa kristityksi. Vastaus, ei kukaan,

=DW=

• pi-ne

Voisitko ikinä ryhtyä ihmiseksi? Keltä meiltä sitä kysytään?

Lähes kaikki meille tapahtuva, on jo aiemmin itsestään selvyyttä.
      Vaatii aikamoista luonteen lujuutta poiketa ennemmistä sukujuuristaan, ja heidän uskomuksistaan. Kuin DW sanoi, keltä meiltä on otettu suostumus alkaa evankelis-luterilaiksi? Ei minulta ainakaan.

Never say never.

• ------------------

EI kristinuskoa kantava voi koskaan liittyä muslimiksi, kristinuskovaisille on syntyny jeesus,
      muslimit vielä odottaa jeesusta, heillä ei ole jeesusta,

• juutalaiset ne...

Ei muslimit mitään Jeesusta odota.

• juutalaiset ne...
        juutalaiset ne... kirjoitti:

Ei muslimit mitään Jeesusta odota.

Niin, tai ei nekään Jeesusta odota vaan Messiasta.

• O - O

Ole varmaat käsittänyt väärin. Eihän kyseessä ole tahdon, vaan uskon asia. Kuka sitä voi tietää, mitä ihmiselle saattaa tapahtua, jos oikein hurahtaa.

Kerrohan mitä kääntymisen kannalta olennaista sinun mielestäsi liittyy muslimiuskoon?

• Mitähän eroa

on muuten noissa uskonnoissa ?

Jeesus on palestiinalainen, ja eikös tuo Muhammad ole aivan samaa seurakuntaa, tosin lähes kuusisataa vuotta myöhemmin.

Jaa, ei näyttänyt olevan, kun on kauppiaan poika mikäs ihme tuo nyt sitten on,

Ero on kai vaan siinä et toinen kerkes ennemmin huijaan taviksia.

"Jumala on ilmoittanut itsensä ihmiskunnalle historian saatossa profeettojen ja pyhien kirjojen avulla. Aikaisempiin profeettoihin, kuten Abrahamiin, Nooaan ja Jeesukseen, viitataan Koraanissa toistuvasti. Islaminuskossa Abraham oli Arabiassa elänyt uskonperustaja, joka harjoitti alkumonoteismia, hanif. Kukin profeetta hänen jälkeensä vahvisti Jumalan ylintä valtaa kautta historian"

"Muhammadin isä Abdullah kuului Mekan pääheimoon Quraišiin, mutta hän kuoli joko ennen pojan syntymää tai pian sen jälkeen. Muhammadin äiti Amina kuoli pian miehensä jälkeen. Islamilainen historiankirjoitus kuvaa perhettä köyhtyneeksi aateliksi, mutta tämä on saattanut olla myöhempää kaunistelua. Vanhempiensa kuoltua Muhammad kasvoi ensin isoisänsä Abdulmuttalibin ja tämän kuoltua setänsä Abu Talibin suojissa"

Nuo tiedot on Wikipediasta.

Joten kyllä tavista on helppo huijata.

• suomal.koijari

Mitä huijausta tarkoitat?
        Wikipediassakin voi olla virheitä.
        Joku voi huijata, ellei kukaan huomaa korjata.

• Mitähän eroa
        suomal.koijari kirjoitti:

Mitä huijausta tarkoitat?
        Wikipediassakin voi olla virheitä.
        Joku voi huijata, ellei kukaan huomaa korjata.

Ei kai noissa kirjoituksissa ole huijausta, onhan ne samoin kirjoitettu useammalla kielelle.

Tarkoitan huijauksella noita kyseisiä "myyntimiehiä" joita moni tavis palvoo.

• huonotukkainen

En ja en! Ainoa mikä olisi hyvä asia on huivin pitäminen. Voisi kesällä aina pitää huivia, ei tarvitsisi tehdä tukalle mitään. Ei leikkaamista, ei permanenttia. Eipä sen tähden tarvitsisi muslimiksi ruveta, ostaa vain huivin ja laittaa päähänsä.

• hattutäti

Musliminaiset huolehtivat hyvin kauneudestaan. Ei huivia käytetä kotioloissa ja naisten keskenkin seurusteltaessa ulkoisella kauneudella on merkitystä.

Huonotukkainen voisi käyttää myös hattuja ja miksei peruukkiakin, jos haluaa.

• Kaupunkilainen

Mistä moinen kysymys tuli mieleesi? Miksi kenenkään tarvitsisi ryhtyä muslimiksi, varsinkaan vasten tahtoaan?

Minä en kuulu mihinkään uskontokuntaan, vaikka minut onkin vauvana kastettu. En niin kauan kuin järjissäni olen voisi ryhtyä sen enempää muslimiksi kuin helluntailaiseksi, lestadiolaiseksi, Jehovan todistajaksi, buddalaiseksi, hindulaiseksi kuin luterilaiseksikaan. Uskonto on kansan oopiumia, jolla se pidetään hiljaisena ja nöyränä, siinä pappa Marx oli ihan oikeassa.

• Naisten verhoaminen vaattein ja huivein EI kuulu muslimien uskonnon vaatimuksiin, eikä sitä vaadita ihan kaikkialla. Esim. Tunisiassa Habib Bourgiba sääti v. 1956 lain, joka KIELTÄÄ naisten kasvojen peittämisen. Suuremmissa kaupungeissa tunisialaiset musliminaiset pukeutuvat samoin kuin mekin, esim. hameiden helmat voivat jäädä polven yläpuolelle. Minihameiseen liituraita-asuun pukeutunut tunisialainen nainen ei ole harvinainen näky kaupungilla.

• harvinainen näky
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Naisten verhoaminen vaattein ja huivein EI kuulu muslimien uskonnon vaatimuksiin, eikä sitä vaadita ihan kaikkialla. Esim. Tunisiassa Habib Bourgiba sääti v. 1956 lain, joka KIELTÄÄ naisten kasvojen peittämisen. Suuremmissa kaupungeissa tunisialaiset musliminaiset pukeutuvat samoin kuin mekin, esim. hameiden helmat voivat jäädä polven yläpuolelle. Minihameiseen liituraita-asuun pukeutunut tunisialainen nainen ei ole harvinainen näky kaupungilla.

Olisikohan niin että siellä on paljon eurooppalaisia naisia, ja he pukeutuu kuten eurooppalainen nainen ?

Päättelin vaan kun oma siskonikin on aika pitkiä aikoja kyseisessä maassa, omisti siellä yli kymmenen vuotta oman asunnonkin Monastrissa.

Tuon ostoon tarvi aikoinaan jopa miehensä suosituksen, että niin vapaa maa se on naisille, ja kyllä siellä siskoni mukaan on aika rajallista naisen elo vieläkin, mieluummin hän nykyään asuu Euroopassa, omien sanojensa mukaan.

• ....

En. Voin kyllä keskustella uskonnoista, mutta uskovaista minusta ei saa.

• uskomaton.

Ei minustakaan, useln olen miettinyt mitä noitten uskovaisten päässä liikkuu, ne ovat kuin eri maailmassa ja olen olen uteliaisuuttani yrittänyt keskustella uskomisesta muutamien kanssa niin ei siitä ole tullut mitään.

• ....
        uskomaton. kirjoitti:

Ei minustakaan, useln olen miettinyt mitä noitten uskovaisten päässä liikkuu, ne ovat kuin eri maailmassa ja olen olen uteliaisuuttani yrittänyt keskustella uskomisesta muutamien kanssa niin ei siitä ole tullut mitään.

Kai se niin on, että on uskovaisia ja "uskovaisia". En tiedä, mutta kun joidenkin kanssa olen jutellut, niin jotkut ovat hyvinkin tarkkaan tietävinään mitä se Ainoa Oikea Jumala tahtoo ja miksi koko universumi on tämmöisen jäppisen suunnittelema ja sitten on niitä, jotka vaan kummempia ajattelematta tokaisevat, että pakkohan tämän kaiken on olla jonkun luoma, mutta syytä eivät osaa kertoa, eivätkä asiaa edes pohdi.

Kai voi sanoa, että on aktiiviuskovia ja passiiviuskovia.

• Harrasta ja uskoa
        uskomaton. kirjoitti:

Useimmat uskovat puhuvat ja tyrkyttävätkin mielellään omaa uskontoaan pakanoille.

• tiina@

en vois alkaa muslimiksi ensinnäkään kun en usko mihinkään enkä koskaan rukoilekkaan ja nehän rukoilee viis kertaa päivässä pesee käsiään jalkojaan ja päätään en viittis sellaseen hommaan lähtee ja sit kun niillä on se ramada vai mikä se on kun ne ei kuukauteen syö kun pimeeseen aikaan mää mieluummin öisin nukun kun syön sitä paitsi juon viiniä ja oluttakin ja nehän ei käytä alkoholia joo ei oo mun juttu.

• meeriamanda

Kysymykseesi voisitko ryhtyä ( alkaa ) ja haluaisinko näen suuren eroavaisuuden käsitykselleni. Mielestäni mihkään uskontoon ei vain aleta, aikuisena. Se vaatii paljon muutakin.

Vakaumus voi olla ilman seurakuntiakin, se ei vaadi eikä velvoita ... sanaa voi etsiä ja lukea, käydä kuulolla ilman leimaantumista.

Tietoni em. muslimiuskoisista on niin mitätöntä kuten monista muistakin uskonhaaroista etten voi ottaa kantaa, toivottavasti meillä kaikilla on sama päämäärä ; Rauha ja Rakkaus. Minä puhelen ajatuksiani Luojalle, toinen jollekin muulle... joku ei kellenkään, siihen on oikeus ja vapaus Suomessa.

• bessie*

Voisin, jos haluaisin.

• Yhdyn edellisiin jotka asettavan kyseenalaiseksi aloituksen sananvalinnan siitä että johonkin uskintoon "ryhdytään" ta "aletaan". Ei aikuiset ihmiset vedä noin vain hatustaan tuollaisia perusturvallisuutta koskettavia ratkaisuja.

Näillä eväillä en usko että pystyisin kääntymään islaminuskoon. Tai johonkin uskoon yleensäkään.

• bessie*

Mutta eikös "ryhtyminen" ja "alkaminen" ole kuitenkin aika tavallista, helppona ja käytännöllisenä ratkaisuna nimenomaan.

Joidenkin tapojen noudattaminen nyt ei mitään syvällisempää kääntymistä edellytä, ja millähän tuo mitattaisiinkaan.

• Ikinä ikinä vikinä

EN IKINÄ ENÄÄ sano, en ikinä. Elämä on näyttänyt, ja olen joutunut näkemään, miten käsitykseni ovat muuttuneet tai elämä on muuten pakottanut minut tekemään päinvastoin kuin olen vannonut "etten minä ikinä".

• ei tarvii

Jos pitäisi kääntyä johonkin niin buddhalaiseksi, se perustuu filosofiaan jossa ei ole jumalolentoja.onneksi ei tarvii.

• Siihen aikaan kun Aurinko oli vasta synnytetty, vaelsimme Jessen kanssa aavikoilla, jotka olivat autioita ja tyhjiä.
      Ja kuumia, ihan kuin olisi Luciferillä ollut grilli-bileet vähän aikaisemmin.
      Mitä lie grillannut, kun mitään ei vielä ollut märehdittykään.
      Eikä ollut vielä syntynyt Abrahameja eikä Arieleita.
      Eiks olekin kivoja nää väljät vermeet? Kysyi Jesse.
      No tavallaan ihan vilpoisia, mutta näissä paljastuu vartalo vain hetkittäin, totesin
      minä.
      Kelles esittelisit? Jesse kommentoi.
      No enhän mää tietysti vielä, mutta kutes tiedätkin, ihmisen aika tulee, sanoin minä.
      Jesse huokaisi, niin tulee ja silloin on minunkin taas aika pukeutua liinoihin, kuin
      joku pahuksen muslimi.
      Mitä murehdit? Naiset tulevat sinut käärimään, irvistelin hänelle.
      Loppu-päivän Jesse oli ihan kivalla tuulella.
      Suojasin kasvoni helmalla, ettei hiekka menisi silmiin.
      Taisinpa naurahtaakin, ainakin Saara otti oppia.

H.

• bessie*

Hohhoijaa taas, Hunksz.

• bessie* kirjoitti:

Hohhoijaa taas, Hunksz.

"bessie*"

Se nyt, kulta pieni, vaan on sillää-lailla, että kirjoittaa voi kuivasti tai kuvaellen.
        Minä tiedän ihan hyvin, että kirjoitukseni kuvottavat tai kutkuttavat.
        Tukeudun U.K.Kekkoseen:
        Jos jonkun pitää olla levällään, olkoon se sitten lentävä mielikuvitus.
        Kohta taas julkaistaan jonkun duudsonin lempi-kirjakin.
        Satunnaisena ajattelijana sinä kyllä löydät tarinastani mitä mieltä olen kääntymyksestä.
        Matosen mullastani.

H.

• H.

Jaahas, vai liian väljät vermeet, sun tietty tekisi mieli esitellä timiiä vartaloasi, ainaskin Martalle, Marialle ja Saaralle. Ja voihan niitä olla muitakin kiinnostuneita emäntiä.

En tunne minkäänlaista intohimoa ryhtyä muslimiksi, kompastuisin kuitenkin niiden pitkien leninkien helmoihin.

• ....
        Anceli kirjoitti:

H.

Jaahas, vai liian väljät vermeet, sun tietty tekisi mieli esitellä timiiä vartaloasi, ainaskin Martalle, Marialle ja Saaralle. Ja voihan niitä olla muitakin kiinnostuneita emäntiä.

En tunne minkäänlaista intohimoa ryhtyä muslimiksi, kompastuisin kuitenkin niiden pitkien leninkien helmoihin.

Ei kaikki muslimit kulje kaavuissa. Kaikilla ei ole huivia tai sitä rättihäkkyrääkään päässään.

Viimeksimainittu saattaa kyllä sekottaa pään entisestään.

http://www.youtube.com/watch?v=NaroY8UqVJQ

• .... kirjoitti:

Ei kaikki muslimit kulje kaavuissa. Kaikilla ei ole huivia tai sitä rättihäkkyrääkään päässään.

Viimeksimainittu saattaa kyllä sekottaa pään entisestään.

http://www.youtube.com/watch?v=NaroY8UqVJQ

Eivät varmaan, mutta aika paljon naisia näkee niissä kulkevan.
        Mutta en minä muutenkaan kääntyisi mihinkään suuntaan.
        Ja piti olla timmi vartalo, tais taas joku hiutale leijua silmissä.

• bessie*
        hunksz kirjoitti:

"bessie*"

Se nyt, kulta pieni, vaan on sillää-lailla, että kirjoittaa voi kuivasti tai kuvaellen.
        Minä tiedän ihan hyvin, että kirjoitukseni kuvottavat tai kutkuttavat.
        Tukeudun U.K.Kekkoseen:
        Jos jonkun pitää olla levällään, olkoon se sitten lentävä mielikuvitus.
        Kohta taas julkaistaan jonkun duudsonin lempi-kirjakin.
        Satunnaisena ajattelijana sinä kyllä löydät tarinastani mitä mieltä olen kääntymyksestä.
        Matosen mullastani.

H.

On se sillä-laillakin, että kirjoittaa voi kuivasti kuvaellen...

• bessie* kirjoitti:

On se sillä-laillakin, että kirjoittaa voi kuivasti kuvaellen...

"bessie*"

En minä ole vastainen muslimeillekaan.
        Saati muille naisille.
        Teeveekin kirjoittaa joskus mukavasti.
        Kunhan huntunsa kunnialla kantavat ja käyvät näytillä salilla.

Minä olen monelle "yleensä vain" ja olen siitäkin onnellinen.

Minä uskon! Ah! niin syvään!
        Tuoko olisi sinusta se parhain kommentti?
        Jumalani, mihin olettekaan minut synnyttänyt!

En minä kykene yksinkertaistamiseen uskossani.
        Koska se on niin moni-mutkainen.

Munasta olen minä syntynyt, joten koko on minulle merkityksellinen.
        Osaan siis antaa miehellekin arvon, mutta vain jos hän on isäni, ei puolisoni.
        Onneksi äitini osasi yhdistää munat oikein.

H.

• Ei täältä keneltäkään kysytty kun lännestä tulivat aikanaan ristiretkeläiset ja käännyttivät täkäläiset uskoonsa.

Eikä täältä keneltäkään kysytty kun naapurimaan kunkku päätti kaapata kirkkojen rahat ja vaihtoi uskonnon toiseksi.

Eikä täältä edelleenkään kysytä lapsilta mitään kun heidät pakkokastetaan seurakunnan maksuvälineiksi.

Keskiajalla kun muslimit valtasivat eteläistä Eurooppaa, he eivät pakkokäännyttäneet valloittamiaan kansoja. Nämä nykyiset talibaanit ovat kuitenkin vähän samaa sakkia kuin oman keskiaikamme kristityt sotaintoilijat, heidän uskontonsa kun nyt elää ajallisesti suunnilleen samoja vaiheita ja ainahan toisten tekemät virheet pitää toistaa eikä niistä mitään opita...

En ole kiinnostunut minkään uskontokunnan jäsenyydestä, yhdelläkään ei ole mitään hyvää annettavaa tälle ajalle. Maailma olisi kiistatta parempi ilman uskontojen keskinäisiä rettelöitä.

• kjfgc

" Maailma olisi kiistatta parempi ilman uskontojen keskinäisiä rettelöitä. "

- En yhtään epäile etteikö noin olisi.

• epäuskoinen
        kjfgc kirjoitti:

" Maailma olisi kiistatta parempi ilman uskontojen keskinäisiä rettelöitä. "

- En yhtään epäile etteikö noin olisi.

Jos ihmiset uskoisivat niin uskontoja ei tarvittaisi koska asia olisi selviö, ymmärsitkö..?

• ....
        epäuskoinen kirjoitti:

Jos ihmiset uskoisivat niin uskontoja ei tarvittaisi koska asia olisi selviö, ymmärsitkö..?

Minusta on hyvin sanottu.

• olkoon sitten niin

Tein aloituksen, "olen agnostikko". Se poitettiin, mutta tämä ketju saa jäädä, en ymmärrä.
      Agnostiikka on siis kielletty aihe, muslimeista puhuminen ei.
      Agnostikko ei loukkaa ketään, hän vain on sitä mieltä että mitään ei tiedetä varmasti.

• jos kävisi

Koita uudestaan

• Hei!

Kyseisen aloituksen olisit hyvin voinut liittää tähän aloitukseen, niinkuin nyt laitoitkin.
        Palstasta ei ole tarkoitus tehdä jokaseen uskontokuntaan tai siihen rinnastettaviin olevaa palstaa.

Agnostiikka ei ole kielletty aihe, mutta kohta voi käydä niin, että jokainen tuo esille uudella aloituksellaan oman uskontokuntansa ja tämähän ei ole uskonto/ateismi/palsta.

Olen pahoillani jos tunsit, että poisto loukkasi sinua, mutta ajattele asiaa muidenkin näkökulmasta.
        Yritetään mahtua yhden ja saman aloituksen alle.

• Anti teisti

En lukenut sinun aloitustasi, mutta luultavasti siinä EI halveerattu muslimeja ja sen takia se poistettiin.

Oliko niin?

• Voi luoja siunatkoon
        tsihh kirjoitti:

Hei!

Kyseisen aloituksen olisit hyvin voinut liittää tähän aloitukseen, niinkuin nyt laitoitkin.
        Palstasta ei ole tarkoitus tehdä jokaseen uskontokuntaan tai siihen rinnastettaviin olevaa palstaa.

Agnostiikka ei ole kielletty aihe, mutta kohta voi käydä niin, että jokainen tuo esille uudella aloituksellaan oman uskontokuntansa ja tämähän ei ole uskonto/ateismi/palsta.

Olen pahoillani jos tunsit, että poisto loukkasi sinua, mutta ajattele asiaa muidenkin näkökulmasta.

Yritetään mukautua yhden ja saman aloituksen alle?

Siis tämänkö aloituksen alle: "voisitko koskaan alkaa muslimiksi? Minä en"

On siinä meillä sheriffi kaliffien joukossa!

• susi kukassa
        Voi luoja siunatkoon kirjoitti:

Yritetään mukautua yhden ja saman aloituksen alle?

Siis tämänkö aloituksen alle: "voisitko koskaan alkaa muslimiksi? Minä en"

On siinä meillä sheriffi kaliffien joukossa!

Onko tuo nyt kohtuuton toive?

Uskonnolle lie oma palstansa, joten voisihan ylläpito tai luotsi jopa siirtää tämänkin ketjun sinne.
        Joten minä ainakin minuuteni mahdutan tähän ketjuun.

• Voi luoja siunatkoon
        susi kukassa kirjoitti:

Uskonnolle lie oma palstansa, joten voisihan ylläpito tai luotsi jopa siirtää tämänkin ketjun sinne.

Mene sie niin ahtaalle kun itse haluat.

Luotsin sitävastoin pitäisi olla ennakkoluuloton.

• olkoon sitten niin
        tsihh kirjoitti:

Hei!

Minusta ei todellakaan ole varmuutta mistään. Ihmettelen mistä moni saa niin syvän varmuuden.
        Kasvoin erittäin uskovaisessa perheessä. Kun aloin ajatella puheita ja tekoja, ristiriitaisuuksia ym... Tulin siihen tulokseen että ei kannata vaivata päätään asioilla jotka ovat ihmisen järjelle liikaa.
        Ihmisillä on uskonnoista riippumatta tarve turvautua jumaliin, Riippuu missä on syntynyt ja kasvanut millaiseksi jumalan kokee.
        En kiellä ettenkö rukoilisi kun on seinä vastassa eikä toivoa ole. En tiedä mitä ja ketä rukoilin, varmaan jossain sisällä on jokin alkukantainen ja tiedostamaton, siihen turvautuu kun kaikki toivo on mennyt. Ei rukous auttanut, raskaimman jäkeen piti kaikki läpikäydä. Mutta huoleni ovat pieniä kun katselee uutisia luonnokatastrofeista ja ihmisten kärsimyksistä.
        Ei aloitukseni niin tärkeä ollut :)

• hätä kädessä

Mene sie niin ahtaalle kun itse haluat.

Luotsin sitävastoin pitäisi olla ennakkoluuloton.

Minua kun ei haittaa mikään. Tuokin oli eka, ja tämä vika viesti tänne. Kun ei aihe kiinnosta ei.
        Noin vain ajattelin pelkällä maalaisjärjellä!

Sii juu leitör!

• Voi luoja siunatkoon
        susi kukassa kirjoitti:

Selvennyksenä ...

Eppäilen että aloittajalla oli uskonto kaukana kun tekstiänsä raapusti?

Vihakirjoitus oli kyseessä ja taka-ajatuksena.

• ant`ateistiko

Selvennyksenä ...

Eppäilen että aloittajalla oli uskonto kaukana kun tekstiänsä raapusti?

Vihakirjoitus oli kyseessä ja taka-ajatuksena.

Olen samaa mieltä. Kokeili kepillä jäätä.

• Voi luoja siunatkoon
        hätä kädessä kirjoitti:

Minua kun ei haittaa mikään. Tuokin oli eka, ja tämä vika viesti tänne. Kun ei aihe kiinnosta ei.
        Noin vain ajattelin pelkällä maalaisjärjellä!

Sii juu leitör!

Minä olen yliherkkä, sattuneesta syystä. Sori.

Mutta kun tuo uskonto näyttää olevan niin hiton tärkeetä suomalaiselle.

• Tase pappa

Voisinko ikinä ryhtyä muslimiksi. EN voisi. Tykkään niin pirusti rapeaksi paistetusta Pekonista ja possun lihasta yleensäkin. Syökööt musut kanansa, minä tahdon possua.

• Anti teisti

En tiedä. En ole tarpeeksi syventynyt Koraaniin.

Raamattua ole sitävastoin tutkinut enemmän, sovellutuksia seurannut käytännössä ja siksi kieltäydyn ehdottomasti kristinuskonnastakin.

• reppuriika

En todellakaan. Tulin elävään uskoon jo teinivuosinani, tosin siinä 18 ja 24 vuoden välillä oli sellainen höllä kausi, mutta koskaan en ole täysin luopunut uskostani. Vain usko Jeesukseen Kristukseen Jumalan Poikana ja usko niin kuin Raamattu opettaa kantaa iankaikkiseen elämään.
      Tänä päivänä muslimimaailamssa on valtava herätys. Kaikkialla tulee isalmiuskoisia kristinuskoon.

• uskomaton.

En ole missään nähnyt noin tapahtuvan, vaikka uskontojen varjolla on sotia käyty kautta aikojen

• Anti teisti

Nöjöö...

Että islaminuskoisia on tulossa kristinuskoon?

Miksiköhän?

• aika helppoa
        Anti teisti kirjoitti:

Nöjöö...

Että islaminuskoisia on tulossa kristinuskoon?

Miksiköhän?

Kun tulee uskoon niin sen jälkeen ei tarvitse uskoa tai jos alkaa epäilemään niin ei ole enään uskova, kun on kaikki ihmiset uskoisi niin kirkkoa ei enään tarvittaisi.

• Odottelen...

Moihanna!

Miksi et?

• Urho 75vee

Minä kyllä haluaisin ryhtyä, neljä ikiomaa vaimoa olisi oikein hauskanmukava juttu!

• pysy entisessä

Ei toiseen uskontoon siirrytä vain siksi että haluaa RYHTYÄ esim. "muslimiksi" tai "buddhalaiseksi, vaikkapa "jehovantodistajaksi.". Kyllä siihen muutakin tarvitaan kuin uutuudenviehätys.

• pakana.

joo pysyn pakanana,niin ei tartte olla tilivelvollinen millekkään uskolle ja voi huoletta tehdä syntiä

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      75
      1438
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      967
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      882
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      90
      828
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      704
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      50
      619
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      47
      613
    9. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      134
      608
    10. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      50
      574
    Aihe