Joko kaikilla on uudenmallinen TV vai vieläkö löytyy putkitelkkareita? Itselläni on 15-vuotta vanha putki-TV ja hyvin pelaa vielä. Pidän TV:tä päällä vainm silloin kun katselen sitä eli en pidä sitä minään seuralaisena. Tiedän ihmisiä joilla telkku on päällä jatkuvasti vaikkeivät katsele sitä, ikäänkuin antamassa tunteen että on muitakin ihmisiä kotosalla, vai mikä lie syynä. Eihän siinä mitään, antaahan se yksinasuvalle mukavaa tohinaa ympärille. Mulla on radio jatkuvasti päällä. Olen niin tottunut jo taustahälyyn, että jos radio on kiinni niin on ahdistavan hiljaista.
Tv:tä en pidä päällä sen takia että säästelen sitä, tuntuu että kuluu kuvaputki suotta. Radio taas ei näytä olevan moksiskaan vaikka tuntikausia päivässä on päällä.
Sitten kun tästä putkitelkusta aika jättää, niin minkä merkkinen TV olis hyvä? Nykytekniikka on niin heikkoa että uudet TV:t saattavat hajota jo parin vuoden kuluttu kun komponentit on pakattu niin tiiviisti.
Onko missään luetteloa helposti syttyvistä televisioista?
Usein saa lukea että TV sytytti tulipalon, mutta koskaan ei ole mainintaa että minkä merkkinen TV on ollut kyseessä.
Vieläkö katselette putkitelevisiota?
11
385
Vastaukset
- p...
Syttyvät telkkarit ovat jo historiaa.
Kaatiksella kai makaavat mahat auki.
Lyhytikäisyys on ihan eri ongelma. Short-life elektroniikka korreloituu halpaan hintaan.
Tosin, on vaikea löytää Long-life-tuotteita.
Kun niihin ei anneta 10-vuoden takuuta.
Ja ihmiset haluavat ostaa vain halpaa ja huonoa.
Syyttäkööt itseään.- ...
Sivusta.
Ei syy ole tavallaan kuluttajan. Tekniikka kehittyy kovaa kyytiä. Tavallaan elektroniikka ja softa menee niin lujaa, että se on tavallaan muuttunut pelkäksi rahastussammoksi. Kuinka mones tietokone muuten käytössä nyt ? Mulla melko helevatan mones. Periaatteessa ihan samoja juttuja tehdään, kuin saksitaiton ja sulkakynän aikana, mutta kun vanhat koneet vaan ei ole muutaman vuoden jälkeen muuta kuin antiikkia.
Sama melkein missä tahansa. Yks aika erinomainen esimerkki on henkilöautot. Viiskytluvulla ne oli pirun yksinkertaisia ja niitä korjaili jokainen kyläseppä. laatu yleisesti ottaen heikko silloinkin. Mutta nyt tekniikka laukkaa niin prun lujaa, että uutta automallia tulee markkinoille jatkuvasti. Aina vaan uusia direktiivejä ja ties mitä hienouksia, joitten päälle kukaan ei oikein tajua mitään.
Niinno, ennen päsi paikasta toiseen kävelemällä, hevoisella, autolla jne. Itse käyttötarve ei ole muuttunut miksikään. Harvempi muistaa just perinteisimmän kulkupelin ja pitkäikäisimmän käyttöliittymän. Ihmisen jalat. Mihin hitossa tarvitaan ties mitä peruutustutkia, kallistuksen vaimementimia, lukkiutumattomia jarruja, yhtään mitään. Kävellen olisit jo perillä :DDDD
Ai niin, kiinassa alettu valmistamaan suurta kiinassa valmistettua suomalsiinnovaatiota, kännykkää , merkkiä Jolla >:/
=DW=
- ...
Helposti syttyvä televisio on nimenomaan putkitelevisio.
Johtuu putkista ja kuumuudesta. Monestiko imuroinut telkkarista sisältä pölyt. Itellä aikanaan paloi yks putkitelkkari, onneksi olin silloin sisällä ja sain vedeltyä töpselin irti ja valvottua, että ei palo tukahtui. Oli muuten kova tuulettaminen, elektroniikka savu haisee pahalle ja on erittäinkin myrkyllistä.
Ai niin, kysymykseen vastaten, mökillä on joku late-80 mallin putkitelevisio. Ällistyttävän kestävä ollut, oli alussa lovassa käytössä ja on nähnyt maailmaa melko runsaasti, ennen kun roudattiin se mökille.
Tarkoitus jossain vaiheessa hankkia asiallinen littu kaupunkiasuntoon ja roudata toi nykyinen sitten mökille. Kestää aikansa, teknologia vähän vaiheessa nyt. Odottelen aitojen digitelkkareitten halpumista ja 4K näyttöjä, menee muutama vuosi, ennenkuin kuluttajahinnat kohdillaan ja toinen asia sitten, koska alkaa tulemaan lähtetyksiäkin. Nykyisin tollanen maksaa vajaan kymppitonnin, jos niinkuin uusin uusi kiinnostaa :DD
Telkkareissakin, kuten muissakin kodinkoneissa kestoikiä on laskettu. Ihan tietoinen asia valmistajilta. Typerää valmistaa ikuisia koneita, kun firmat niinkuin tekee tulosta ja työllistää nimenomaan tekemällä telkkareita. Nykutekniikka paljon parempaa kuin iänikuinen, sen elinkaari vaan on optimoitu paljon lyhyemäksi.
Ei elektroniikassa oikein mitään merkkejä voi suositella. Periaatteessa perinteinen ja tunnettu merkki parempi, huolto voi toimia jne. Mutta näistä itäisten maitten ihmeistä monista tullut laatumerkkejä. Ei kukaan aikanaan pitänyt japanilaista elektroniikkaa kuin vitsinä...
Ei tollasessa asiassa oikein voi ostoneuvoja jaella, kuin yleisluonteisesti. Tunnettu merkki, sopivat, ei liialliset ominaisuudet. Nykyaikana kandee ehkä keskittyä miettimään telkkarin kokoa. Nykytekniikka kun mahdollistaa ison kuvan. Mieti vähän, kummasta kivempi katella jotain huippulaatuista elokuvaa, pienestä matkatelkkarista, vaiko elokuvateatterin valkokankaalta. Tuumakoot saattaa äkikseltään kuulostaa suurilta, mutta joku 60 tuumainen ei ole ollenkaan iso tavalliseen, pieneen olkkariin. Kestää kattoa läheltäkin, kuva erinomainen. Isompiakin kaupoissa. Ongelma on sisustus. Monesti suuri telkkari ensin näyttää typerältä, mielipide muuttuu, kun katsoo kuvaa.
Mutta telkkarien palamisherkkyyksistä ei ole tilastoja. Oletettavasti eniten palanut eniten myydyt merkit. Ja siis nimenomaan putkitelkkarit. Nyky telkkarit ei kuumu.
=DW= - Kaupunkilainen
Putkitelkkarista päästiin eroon pari vuotta sitten. Se oli hirveä järkäle, painoi sata kiloa, eikä se olisi uuteen asuntoon edes mahtunut. Onneksi tuttava suostui sen ottamaan - laite oli vielä ihan kunnossa, ainoa vika oli liiallinen koko ja paino.
Perheenjäsen osti sen joskus 2005-2006, jolloin taulutelevisioita jo oli olemassa, mutta niiden kuvan laatu ei tarkkaa miestä tyydyttänyt. Tekniikka on siitä kehittynyt, ja nykyisin on taulu-tv myös mökillä. - kaikkea liikaa
Minulla on neljä putkitelkkaria, kaupungissa keittiössä ja yhdessä makuuhuoneessa. Mökillä kaksi, valitettavasti 80-luvulla ostettu Salora alkaa vedellä viimeisiään, ne ovat hyviä ja luotettavia olleet. Taulu tv on odottelemassa laatikossa kunhan viitsin laittaa tilalle. Salora on niin panava että tarvitsen apua sen siirtämiseen. Unohdin saunakamarin telkkarin :) Ulkosauna on käytössä vain kesällä.
On mulla taulu tv 40" makkarissani kaupungissa. En ole hävittänyt telkkareita kun jälkikasvu tulee kylään tykkäävät nukkumaan mennessä katsella telkkaria, DVD katselua varten on myös useampi laite, ihan heitä varten.
En ole mikään intohimoinen telkkarin tuijottaja vaikka saattaa siltä kuulostaa. Nukkumaan mennessä katson vähän aikaa, hyvin harvoin päivällä. - Pirre*
Ei ole enää ollut muutamaan vuoteen, vanhat oli tilaa vieviä ja painavia mollukoita :)
P.s. on se kumma kuinka nykyihminen on hitsautunut tuohon mölytoosaan, meillä oli sellainen tilanne täällä uudessa asuinpaikassa ettei televisio näy antenneilla, ja jouduimme olemaan (tai mieheni joutui olemaan) ilman televisiota täällä ollessamme, mie en niin oisi välittänytkään siitä, onhan miulla tämä netti, nyt saimme lautasantennin ja onni on palannut huusholliimme :) Semmoinen löytyy tuolta varastosta, ei ole kyllä ollut käytössä enää aikoihin. Pitää kai hävittää tilaa viemästä jos tulee muutto tai vastaava eteen...
Putkitelevisio on hankittu yhdeksänkytluvulla. Koska sitä ei tarvitse siirrellä niin hyvin se tuossa olohuoneessa on pelittänyt.
Mökille ostin taulutelkkarin kun sitä pitää siirrellä. Nyt tosin siellä mökillä on iso putkitelkkari. Se siirrettiin mummon asunnosta. Jos se kestää kylmillään olevassa mökissä ensi kesään, otan sen käyttöön.
Olen kuin aloittaja, en katso telkkaa kovinkaan paljoa joten saapi luottaa.- En vaihda ikinä
28" Salora putkitelevisio. Maksoi noin 10000 markkaa. Silloinen 100 HZ huippumalli.
- 2 kpl
on Samsungia, molemmat on nyt vuoden vanhoja, eli ei ole ainakaan vielä syttyneet palaan.
Ja näillä molemmilla pääsee nettiin. Lukulasiakaan ei tarvitse, koska kuva on tarpeeksi suuri.
Tuossa suuremmassa tv:ssä näen teeveen kokoajan vaikka olen netissäkin, kanavia siinä on yli 180, en ole vielä asentanut satelliittilautasta, josta saisin monta tuhatta kanavaa lisää. Eihän noita 180 kanavaakaan tule katsottua ? - reppuriika
Minulla on noin vanhan mikroaaltouunin koon laajuinen TV, Finlux, jonka ostin viime keväänä. Maksoi alle 200 euroa. On kevyt ja on joskus auki kun olen kotosalla. On muutamia ohjelmia joita seraan. Kesällä meni kolmekin viikkoa, kun avasin telkkarin. Minulle riittää miniTV.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114369
- 793543
Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223401Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843395Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273296- 762964
- 892883
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim662841"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452800Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589