Veikkauksia johtolanka palkinnon saajasta 2013

scerutus

Veikkaisin itse Pirkko Arhippaa tai Marja-Liisa Heinoa.

He ovat kumpikin taitavia dekkaristeja. Arhipalla pitkä ura takana. Heinon, Nousit väärään autoon, on erittäin hyvä kirja, kuten Niemisen tyttövainaan tapaus-kirjakin.

13

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---------

      Outi Pakkanen

      • Luen ja kirjoitan

        Miksi Outi Pakkanen?

        Luin hiljattain hänen uusimpansa ja petyin taas kerran, kuten olen pettynyt viime vuosina häneen aiemminkin. Tuntuu siltä, että Pakkasta vaivaa sama mikä vaivasi aikanaan esimerkiksi Arto Paasilinnaa: hän suolsi mitä sattui noin 2000-luvun alusta eteenpäin eikä tekstissä ollut järjen häivää, vain etäisiä muistumia siitä, mitä hän oli parhaina aikoinaan. Ja kaiken kritiikin Paasilinna pisti kateuden piikkiin. Huomaamatta itse, että kustantaja oli ottanut pois miehen, joka kirjoittaa ja pannut tilalle tekstiä tuottavan automaatin.

        Pakkasella tuo kuvattu ei näy ihan samalla tavoin, vaan hänellä teksti jos mahdollista kepenee entisestään. Ja hänen henkilöhahmonsa ovat aikuisiksi ihmisiksi ärsyttävän kliseisiä ja dialogi on usein teennäisen kökköä. Olen tykännyt Pakkasesta aikoinaan, hänen uransa keskivaiheilla ja hänen tapansa kuvata helsinkiä on edelleen ihan ok. Myös Anna Laineen ruuanlaittojutut (vaikka itse lähinnä ihmettelen keittiössä) ovat omansorttisiaan. Mutta se tarina ja ne henkilöt....kun lopettaa tekstin, niin tuntuu että mitään ei jäänyt käteen.

        Eikä muuten Vuoden johtolanka -palkinto myönnetä nimenomaisesti jostain tietystä kirjasta, ei pelkästään kirjailijalle?


    • ASDFGHJKL

      Tänä vuonna voittaa historiallinen dekkari. Bagge, Jokinen ja ketäs muita?

    • Mietiiän

      Tänä vuonna voittaa Manner Räsynukella. Hän on juonenkuljetuksen kotimainen mestari dekkarisaralla.

      • ei manner

        kauhean raakaa meininkiä, ei kiitos


    • 3+7

      Sääntöjen mukaan palkintoa ei tarvitse antaa kirjalle. Nyt on ollut heikkotasoinen dekkarivuosi joten ehdotan palkintoa elokuvaohjaaja Hannu Saloselle.
      Hän on ohjannut Saksassa suosittuja poliisisarjoja ja rikoselokuvia.
      Salosen ohjaus Browskin tango kuvattiin Suomessa ja esitettiin televisiossa muutama vuosi sitten. Lisäksi hän on mukana hankkeessa Leena Lehtolaisen kirjojen filmatisoimiseksi.
      Juuri tuollaisia lahjakkaita yhteistoimintamiehiä Suomi tarvitsee. Olisi kohtuullista palkita hänet.

    • Asko Etelä

      Manner on omakin suosikkini. Eivät viimeiset kirjat ole kovin väkivaltaisia, jos verrataan moniin muihin. Joku alkupään kirja saattoi ehkä olla, mutta nykyiset ovat siistimpiä ja loistavia juoneltaan.

    • Yäk""

      Täyttä roskaa kaikki dekkarit. Voi tätä länsimaisen kulttuurin rappiotilaa. Shakespearesta on taannuttu älykääpiötasolle. Saasteet?

    • secilia

      Vera Vala tai Kati Hiekkapelto. Kirjablogeissa ihan valtava suosio!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Dekkare

      Pian se valitaan. Saisi olla kunnon valinta. Huonojakin on ollut ja se laskee palkinnon arvostusta.

    • Vhyttgcxxftukn

      Arvasin, että historiallinen dekkari voittaa :) Hyvä Sandberg!

    • Dekkare

      Kohtuulllisen hyvä valinta. Sandberg on kirjoittanut jo useita dekkareita.

    • Niina3

      Hyvä ettei annettu millekään julkistyrkyille blogistanian prinsessoille tai prinsseille.
      Onnea Sandberg!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2097
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1610
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1510
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1236
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1150
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1145
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      953
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      876
    Aihe