Hei vaan.
Mistä saisi Pirkanmaan alueella hakeutua sijaismummuksi jollekin pikkuiselle?
Itselläni on 1 lapsenlapsi, mutten saa nähdä häntä kun isänsä on kuollut eli minun poikani, vaikka lapsenlapseni itkee jatkuvasti minun perääni kun meillä oli niin läheinen suhde ja rakastan häntä niin kovasti ja hän minua.
Äidillään on jo uusi perhe, ja minut on hylätty.
Haluaisin niin antaa mummun rakkautta ja viedä lasta mm. kylpylään, leikkipuistoihin, ym. ja leikkiä sekä leipoa hänen kanssaan ja opettaa sitten vanhoja kädentaitoja kunhan kasvaa.
Mielummin vauva, tai pieni lapsi että oppii tuntemaan minut oikeaksi rakastavaksi mummukseen kasvaessaan.
Olen vasta viisikymppinen, joten jaksan hyvin lapsen kanssa touhuta.
Onko Pirkanmaalla paikkoja mistä kysyä tällaista?
Sijaismummuksi
1
186
Vastaukset
- löytyyvarmasti
Hienoa! Heti tulee mieleen seurakunnat, Setlementti-työ, Yksin- ja yhteishuoltajien liitto, Punainen Risti, kunnan/kaupungin sosiaalitoimi, neuvolat. Joku tai jotkin näistä tahoista mielellään välittävät varamummon mummottomalle lapsiperheelle.
Hyvää Joulua ja siunausta sinulle sekä nykyiselle kuin myös tuleville lapsenlapsille.
Myös Ensi- ja turvakotien liiton kautta ehkä pääsisit hoivaamaan pieniä, tosin olisi kuluttavampaa hoitaa lapsia jotka tulevat turvataloon ja lähtevät pian taas. Sinne oli apuväkeä haussa erilaisiin "hanttihommiin".
Konkreettisimmin: vie sinua lähimmän neuvolan ilmoitustaululle lappu jossa kerrot asiastasi. Kohta on ehkä pienistä jo "ylitarjontaa"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672431Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis441412Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641367- 1331339
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821029Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731009Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999