käytöstapoja turkissa

saaga

Onko jotain mitä pitäisi turkkiin lähtijän ehdottomasti tietää esim. pukeutumisen suhteen? Saako olkapäät,jalat olla paljaana,entä rokotukset tms. pitääkö osata varoa jotain... neuvokaa
hoteilleissa onko jotain mitä pitää tietää...

7

2979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karsittava pois

      "Turkin kävijät auttakaa" otsikon alla vastaus kysymykseesi.

      Juuri tätä minä "nimim. karsittava pois" tarkoitti. Ennakkoluuloja tuntuu olevan hyvin paljon, ja tiedoksesi vain, että voit huoletta kulkea siinä vaatetuksessa, jossa parhaiten viihdyt. Toki, jos aiot vierailla esim. moskeijoissa, niin kunnoita maan tapaa ja peitä itsesi. Et varmaan muutenkaan menisi ko. paikkaan bikinit päällä!

      Turkissa, paikalliset nuoret, pukeutuvat kuten täällä. Toki katukuvassa näkee myös niitä henkilöitä, jotka pukeutuvat uskontoaan kunnioittaen, ja hyvä niin.

      Ja mitä tulee rokotuksiin, niin pitäähän sinulla olla voimassa Suomessakin jäykkäkouristusrokote, ja tuntuvat kovastikin suosittelevan tuota Hepatiitti-rokotetta joka suuntaan, joten ei se varmaan olisi yhtään pahitteeksi!

      Yleensäkin kannattaa, menee siten laivareissuille tai yöpymään hotelliin, niin ihka ekaksi tsekata hätäteiden uloskäynnit. Tiedätpähän mistä pääset helpoiten ulos, jos jotain tapahtuu.

      Mene ja nauti matkastasi, kyllä aikuinen ihminen tietää mitä tekee, olkoonkin kyseessä Sinulle vielä vieras maa.

      Toivottaen jäykkäkouristusrokotuksenomaava

    • turkey

      Kuten tuossa edellisessä jo sanottiin, niin muuten voi kyllä pukeutua ihan miten haluaa, mutta moskeijaan mennessä pitää peittää itseään vähän enemmän. Ja tietysti varmaan tiedät, että jos hirmu paljastavasti pukeutuu, niin sitten saa sitä miesten huomiota varmasti vielä enemmän osakseen. Että siihen malliin..

      Rokotukset kannattaa huolehtia kuntoon eli se jäykkäkouristus ja a-hepatiitti. Poliokin on ihan hyvä olla voimassa varmuuden vuoksi.

      Eipä siellä varomista oikeastaan, ihmiset on todella mukavia, mutta löytyy kyllä myös niitä pahoja tyyppejä ja varkaita joten kannattaa katsoa vähän mitä kantaa mukana ja miten ja missä liikkuu, varsinkaan iltaisin ei ehkä naishenkilön ole hyvä liikkua yksin jossain syrjäkujilla. Itse meinasin yksi yö kävellä yksin discosta hotellille, mutta sain heti kuulla yhdeltä paikallisesta ystävältäni, että hän ei missään nimessä laske minua yksin kävelemään koska se ei ole turvallista.

      Eipä niissä hotelleissakaan mitään kummempaa ole. Itselläni oli ihan kiva hotelli, vaikkakin henkilökunta oli vähän turhan uteliasta ja siellä juorusivat kaikkien kaikki asiat vaikka eivät edes olisi niistä täysin perilläkään. Hotelleihin ei yleensä saa sitten viedä niitä paikallisia miehiä tai muutenkaan ulkopuolisia ihmisiä, kannattaa kysyä respasta jos tulee tuommoinen tilanne.

    • nuori matkustelija=)

      olimme kesällä turkissa ja ennen lähtöämme meille kerrottiin hieman turkin kulttuurista. meille sanottiin ettei paitaa jossa on kyynerpäätä alemmas olevat hihat tai housuja jotka ovat yli polvien ei saa käyttää mutta toisin kuitenkin oli, kun olimme turkissa näimme hyvin monia vähäpukeisia turkkilaisia. tämä sääntö koskee vain ilmeisesttikkin niitä islamin uskoisia. mutta yksi sääntö pätee turisteillekkin että moskejan kyseisen paikan jossa islami uskoiset miehet käyvät niin siellä pitää pukeutua hyvin tarkasti joten sillon eivät nuo polvet eivätkä kyynerpäät saa näkyä=)

    • ööö

      Haluaisin lisätä että esim. Marmariksessa ei supermarketteihin pääse pelkästään bikinit päällä tai bikinien yläosa! Ovella on sellainen "vartija" ja muutamat vähäpukeiset naiset eivät päässeet kauppaan ennenkuin vetivät paidan päälle.
      Ja muutenkin minusta se on aika epäkohteliasta mennä esim. rannalta ravintolan puolelle syömään pelkästään bikinit tai uimapuku päällä tai että miehet menevät ilman paitaa...

      Ja hotelleista: jos se on ihan hotelli (eikä huoneistohotelli) niin minkään valtakunnan ruokaa eikä juomaa saa periaatteessa viedä huoneeseen...!

    • brooklyn

      Pukeutuminen on ihan vapaata, ja jos joku siitä valittaa, niin yleensä se on jo siinä tilanteessa melko asiallista. Niinkuin muut ovat jo sanoneet, niin moskeijassa täytyy sitten peittää olkapäät ja polvet ja sitten vielä pääkin. Ja niitä rukoileviahan ei saa häiritä. ;) En ole turkissa hotellissa ollut niin en tiedä niistä, mutta yksin illalla ei kannata varsinkaan naisten liikkua.. ja pitäkää laukusta/lompakosta hyvää huolta!!! :D

    • kokenut

      Älä anna, ennenkuin punainen nauha hääpukusi vyötäröltä on otettu pois.

      • saaga

        Kiitos kaikille jota vastasitte minulle nyt on hyvä lähteä ja sille viimeiselle oman kullan kanssa lähden sinne en yksin...olisin heti jonkun silmätikku,niin varma olen..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4709
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1031
    Aihe