Meille odotetaan neljättä lasta, jonka sukupuoli pysyy näillä näkymin mysteerinä syntymään saakka. Kolmen vanhemman lapsen toiset nimet on lainattu suvusta niin, että esikoispojalla on nimi isänisänsä suvusta, tytöllä on äidinäidin suvusta ja pienemmällä pojalla isänäidin suvusta. Neljännelle pitäisi siis keksiä jotain minun isäni suvusta.
Tyttönimi on helppo valita, mutta pojan nimen kanssa on vaikeampaa. "Helpoin" vaihtoehto olisi Rainer, minun isäni äidin isän nimi. Vanha tuffa on vielä itsekin elossa ja varsin hyväkuntoinen 90-vuotiaaksi veteraaniksi, joten nimi olisi senkin puolesta hieno kunnianosoitus vaikka itse sanonkin, hih.
Onko Rainerilla kuitenkin nykyään vähän liikaa romaninimen sointua? Eihän sitä toisena nimenä usein tulisi mainittuakaan, mutta mietityttää silti...
Ja ei, en koe itseäni rasistiksi. Luultavasti päädymme tuohon nimeen "romanisoinnusta" huolimatta, koska sillä on meille (tai minulle enemmänkin) niin suuri henkilökohtainen merkitys. :) Ihan vain muiden mielipiteitä nimestä kyselen.
Rainer toiseksi nimeksi?
6
346
Vastaukset
- American Diners
Niin, mikä sun ongelma muka on?
- Hidelma
Ihan hyvä nimi. Toki hieman romanivaikutteinen, mutta mitä väliä. Jos joku kysyy niin ei ole vaikea sanoa, että tulee iäkkäältä sukulaiselta.
- en laittaisi
Mannehan siitä tulee ensimmäisenä mieleen, ei voi mitään. Ei millään pahalla romaneja kohtaan. Ja Rainer Friman -mielleyhtymä ihan erityisesti. Voi olla että Rainer-nimestä kiusattaisiin kyllä....
- Rauno on paras
Eikö vaikka vähän Raineria muistuttavat Rauno tai Raino kävisi mitenkään?
- !!!
Raine 1.10.
Rauno 1.10.
Rainer 1.10.
Raino 1.10.
Kyllä Rainer käy toiseksi nimeksi.
...tai sitten kolme nimeä ja keskimmäinen esim. Raine - NimiTäti
Hyvä nimi ja hieno tarina nimelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk326622Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin203314Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521440Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_201362Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281316PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1781293- 1401161
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport461090- 39946
- 145850