apua kaipaan!

äippävaan!

En nyt ole ihan varma että kuuluuko tämä tähän kategoriaan mutta neuvoa/apua kaipaisin ! Nuorin tyttäreni (15v.) On tullut humalassa kotiin viikonloppuisin, olen yleensä passittanut tytön suoraan nukkumaan ja jutellut seuraavana aamuna asiasta isoin kirjaimin. Arestiakin on tyttö istunut mutta ei tunnu auttavan, onko mitään neuvoja? Kiitos jo valmiiksi neuvoista!

2

121

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naurettu

Kun itse 15-16-vuotiaana ekoja kännejä kokeilin, äiti vannotti, että muilta ei juomia oteta ja hän ostaa juomat minulle. Sitten kävi niin, että olimme teinijoukolla kaupungilla, kun kaverini huolestui kunnostani ja soitti äitini hakemaan minut kotiin.

Koko ajomatkan äiti oli aivan hiljaa, kotona istutti minut keittiönpöydän ääreen, katsoi hetken silmiin ja alkoi nauraa. En saanut saarnoja, en moitteita, en mitään muuta kuin sen naurun. Häveten menin nukkumaan.

Omalla kohdalla tämä toimi niin, ettei alkoholi sen jälkeen maistunut, enkä yli 18-vuotiaanakaan ottanut kuin korkeintaan yhden siiderin. 20-vuotiaana en enää ottanut sitäkään, nyt ikää 30, enkä edelleen juo. Ei ole tarvetta.

Ei äitini mikään penaalin terävin kynä aina ole ollut, mutta tuon yhden asian hän hoiti äärimmäisen hyvin. Samaa kokeilen omiin lapsiini sitten, kun ovat siinä vaiheessa ;)

• äippävaan!

Oliko se sinulla joka viikonloppuista? Tytöllä oli kevät 2012 vähän saman tapainen kuin nyt mutta ei tullut kotiin eikä vastannut puhelimeen. Oma pää ei enää jaksanu sitä huolta että löytyykö tyttö elävänä vai kuolleena, joten tyttö oli 6kk ns.lastenkodissa. pelkään että sama rumba alkaa taas.. :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2702
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      339
      2418
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      35
      2114
    4. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1806
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1675
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1569
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1440
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1409
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1355
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1156
    Aihe