Olen 35 vuotias mies. Vihaan kirkkoa. En ole tehnyt eläissäni päivääkään rehellistä työtä. Olen koulutukseltani insinööri. Koulutukseen kuuluvan työharjoittelunkin tein sellaisella oppilaitoksen tukemalla harjoitusjaksolla, eli se oli pelkkää puuhastelua. Valmistumiseni jälkeen hain kyllä joihinkin työpaikkoihin, mutten saanut mitään. Jonkin verran se silloin keljutti, mutta onneksi älysin luovuttaa nopeasti. Nyt olen ollut seitsemän vuotta yhtäsoittoon työttömänä ja olen hyvin onnellinen. En pahemmin juopottele enkä polta, vaan harrastan aktiivisesti urheilua. Minulla on erittäin terveelliset elämäntavat ja olen itseasiassa hirmukunnossa. Suomessa on senverran hyvä sosiaaliturvan taso, että tulen toimeen oikein hyvin. Kelalta saan työmarkkinatukea ja sosiaalitoimistosta toimeentulotukea. Joskus saatan mennä keskellä päivää keskustan johonkin baariin parille kaljalle ja katson ikkunasta, kun ihmiset kiirehtivät työ- ja muilla asioillaan. Suomalainen luterilainen työmoraali on minusta naurettavaa.Tulen silloin onnelliseksi, kun ajattelen niiden typerysten raatavan jotain vastenmielistä työtä ja maksavan isoja veroja, jotta minä saan työttömänä loikoilla heidän rahoillaan. Työvoimatoimistossa on laadittu minulle muutama aktivoimissuunnitelma, mutta kotiinpalattuani olen aina heittänyt kyseisen suunnitelman roskikseen. Yhden työnhakukurssin olen käynyt, se oli typerää. Olen päättänyt, että en koskaan tule työskentelemään "normaaleilla" työmarkkinoilla. Pimeätä työtä teen kylla mielelläni.
Raatakaa typerykse, luterilainen työmoraali on teitä varten
Vapaaherra
1
<50
Vastaukset
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2923667/luterilainen-tyomoraali-on-vaarinkasitys
Piispa Jolkkonen on toista mieltä tuosta asiasta. Tosin hän on väärässä, eikä tunne edes oman uskontonsa kirjoituksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1273158Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk612805Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro352192Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1032108Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1301978Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva441951Muistan vuosikymmenten takaa
Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.101192Kristinoppi ja vähäkatekismus:
Luther Lapsikasteesta: "Mitä kaste antaa eli hyödyttää? Kaste vaikuttaa syntien anteeksiantamuksen, vapauttaa kuolemas67984Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!
Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville12955Valtuuston puheenjohtaja ei hallitse kokousta
Kemijärven kaupunginvaltuuston puheenjohtaja antoi teatterin pyöriä valtuustossa. Sosialidemokraattien Risto Korkalon pu77890