http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
Katsotaa kuukauden ja viikon keskiarvoja/mediaaneja, niin eroamiset on hiipunut hiljaisimmaksi kuin koskaan. Sarasvuo ja Halonen pelastavat kirkkoa...
Kirkosta eroaminen on hiljentynyt
35
206
Vastaukset
- mitallin ansaitsisi
Eiköhän se ole noitten vapaiden suuntien ansiota. ihmiset pysyy kirkossa jotteivat vaan eksy johonkin helluntai seuroihin. Palstakin nähty balttis on varmaan saannut joka toisen ateistin liittymään takaisin kirkkoon. Ajattele jos se päästettäisiin irti suuren yleisön eteen niin se olisi varmaan tehokkaampi kuin Päivi Räsänen.
- aikuinen nainen
Tuskin kukaan omaa ratkaisuaan tekee minkään Sarasvuon takia. Ei hänellä sellaista valtaa ole.
Ja tänä vuonna kirkosta on eronnut enemmän ihmisiä kuin viime vuonna. - vähän on juu
juu vasta 40 000 eroa tänä vuonna, ei taida yltää ees 50 000 koko vuonna.
- FUCKIFUU
Normaalia vaihtelua. Sama määrä eroaa kirkosta kuin ennenkin eli noin 30 000 nettotappio kirkolle eroajista ja noin 20 000 nettotappio kuolleet-kastetut erotuksesta.
Se tarkoittaa että jälleen kirkon jäsenmäärä tippuu hieman runsaan yhden prosenttiyksikön.
Sarasvuo ja muut sirkustempaukset kyllä saattavat antaa kirkolle nostetta eli ei erota kirkosta, mutta ei sinne kirkkoon kukaan Sarasvuon vuoksi liity. - Iso-Akseli
Marraskuun kirkosta eroaminen on ollut järkyttävä pettymys. Lopputulos jäänee noin 4300:n, mikä on 20% tavanomaista vähemmän. Koko vuosi on tähän asti edennyt 20% tavanomaista korkeammissa luvuissa
Täytyy toivoa, ettei kuluva marraskuu ennakoi pysyvää muutosta kirkosta eroamisessa. Loppuvuosi joudutaan jännittämään, ylittyykö tänä vuonna 50000 eroajan raja. Saapa nähdä, tiukoille menee. Ei se nyt kovin normaalia ole. Innokkaasti on erottu alkuvuodesta, mutta nyt se ilo loppui kuin vttu vattaan. Tuossa on jo selkeä tiputus nähtävissä, kun verrataan tähän aikaan olevia keskiarvokäyriä. Nykyinen vuosi menee niistä käyristä alimpana.
- ,.,.,.
Jos kirkolla ei olisi lapsikastetta, niin jäsenmäärä olisi todella pieni.
- pysy siel
älä mave itse eroa kirkosta jos olet huolissasi kirkostaeroajista
Tottakai mä oon eronnut kirkosta. Miksi minä elättäisin ihmisiä, jotka kokee oikeudenmukaiseksi toisten ihmisten manipuloinnin ja tieten antavat väärää tietoa uskosta...Eikö oikein innosta pappien elättäminen.
- ä9+ä95ä59+
http://www.youtube.com/watch?v=tUtz5uBTOj8
Tässä teille jos haluatte olla selvillä eksytyksestä. Minut on Jeesus tai Isä parantanut syvästä masennuksesta. Paraneminen alkoi heti, voisi sanoa että masennus katosi kosketuksessa ja elävä toivo syntyi sisääni tuilanteessa jossa en enää toivoa nähnyt. Tilanteeni ei olemuuttunut ulkonaisesti mutta sisäisesti muutos on tapahtunut. En ole luhistunut kertaakaan parannuksen tapahduttua 4 v sitten. >>>Kirkosta eroaminen on hiljentynyt
- Aika paha...
Tuo ikärakenne kirkkoon kuuluvien joukossa enteilee kyllä äärimmäisen tiukkoja aikoja kirkolle tulevaisuudessa. Tosiasiahan on, että suurin osa kirkkoon kuuluvista yksinkertaisesti kuolee pois, eikä nuorempaa verta ole tulossa paikkaamaan menetettyjä jäseniä. Kun tähän vielä yhdistetään jatkuvasti lisääntyvä lapsien kastamatta jättäminen on yhtälö kirkolle pelkkää myrkkyä.
- Tuleva kirkko?
Lopulta kirkossa ovat pelkät vanhoillislestadiolaiset, kun heillä on sitä jälkikasvua niin tuhottomasti, ja he ovat hyvin uskollisia kirkon jäseniä. Yleensä siitä liikkeestä eronneetkin ovat pysyneet kirkossa.
Kirkolla ei ole varaa potkaista sitä liikettä pihalle.
- Kristinuskon kirja.
Kirkosta eroaminen on jatkuvaa aaltoliikettä, jonka lopputulos on kirkon opin kadotus.
Ihmisten ajattelukyvyn käytön kehittymisen myötä, kuka uskoo meidän ihmisten valitsemaan Jumalaan, joka on yksi meihin tavallisiin ihmisiin kuuluvista. Ja tämä ihmisten valitsema antaa sitten valitsijoilleen ns. pelastuksen uusine ruumiineen taivaan ikuisessa paratiisissa.
Juutalaiset ovat hyvin realistisia loogisesti ajattelevia ihmisiä ja ovat menestyneet erinomaisesti nykyään USA.ssa ja aikaisemmin esim. Stalinin apulaisena ( oliko Kaganovits ? ) He eivät havainneet Jeesuksesta yhtään jumaluuteen viittaavaa ominaisuutta. Nyt se eroaminen sitten rysähti käyntiin, kun Iltalehti kirjoitti eilisistä eroamisista. Damoklesin miekka roikkuu kuitenkin yläpuolella, kun on olemassa Jalovaara ja kangasalan kolehdit. Siitä sais revittyä hyvät otsikot, joissa kirkko ei näyttäisi ollenkaan hyvältä...
- +8000
Ennuste; 8000 eronnutta viimevuotista enemmän.
http://www.hs.fi/kotimaa/Tieto kirkollisveron nostosta aiheutti eropiikin luterilaisessa kirkossa/a1386037659830 80 eronnut puolessa tunnissa. Saapi nähdä millainen vyöry tuosta tuleekaan.
- Huhhahheijaa
Jo yli 300 eroa klo 10.44 mennessä....
- Juupa juu
Hiljentynyt juu ;) Eihän tänään arvioida kun noin 900 ihmisen tekevän fiksun ratkaisun ja eroavan kirkosta :) Keep up the good work :)
Ja jos mave edes joskus ottaisi päänsä perseestään voisi hänkin (ehkä?) nähdä todellisen tilanteen....Jos sinäkin olisit ottanut perseen pois pään ympäriltä, niin olisit ymmärtänyt aloituksen ajankohtana oli tavanomaista hiljaisempaa. Ymmärryksesi kun on tuota luokkaa, niin asialle ei voi mitään. Pitäisikö ensin lukea aloitus, ja siinä oleet perusteet ennen kuin kiirehdit esittämään typeryyttäsi?
- sama ajankohta
Tänä vuonna on ennustettu että jopa 8000 ihmistä enemmän kuin viime vuonna eroaa.
Se ei siis ole hiipumassa, mistä ihmeestä sellaista sait päähäsi?"Katsotaa kuukauden ja viikon keskiarvoja/mediaaneja, niin eroamiset on hiipunut hiljaisimmaksi kuin koskaan"
Osaatko sinä lukea? Sinä et mitään ymmärrä, mutta osaatko edes lukea?- oletko tyhmä?
mave kirjoitti:
"Katsotaa kuukauden ja viikon keskiarvoja/mediaaneja, niin eroamiset on hiipunut hiljaisimmaksi kuin koskaan"
Osaatko sinä lukea? Sinä et mitään ymmärrä, mutta osaatko edes lukea?Mitä vitun väliä sillä on kokonaisuuden kannalta?
oletko tyhmä? kirjoitti:
Mitä vitun väliä sillä on kokonaisuuden kannalta?
Älä sinä sitä mieti, kun sinua ei ole siunattu älyllä. Anna fiksumpien pähkäillä näitä asioita ja keskity sinä vain salkkareihin.
- oletko tyhmä?
mave kirjoitti:
Älä sinä sitä mieti, kun sinua ei ole siunattu älyllä. Anna fiksumpien pähkäillä näitä asioita ja keskity sinä vain salkkareihin.
Narsisti sä olet. Piilouskovainen:D
Minä olen ateisti ja vedän sua turpaan mennen tullen.
Kun sitä kerjäät. oletko tyhmä? kirjoitti:
Narsisti sä olet. Piilouskovainen:D
Minä olen ateisti ja vedän sua turpaan mennen tullen.
Kun sitä kerjäät.Siihen pitää olla jotain muutakin kuin pelkkä tahto :D
- ihmettelijä
mave kirjoitti:
Siihen pitää olla jotain muutakin kuin pelkkä tahto :D
MIKÄ sua väliaikaisessa erojen hiipumisessa kiinnosti?
Eikö kokonaisuus ja se tilanne että eroja on 8000 enemmän kuin viime vuonna ole hieman tärkeämpi asia?
Jos erot on väliaikaisesti -yhden kuukauden esimerkiksi -vähän miinuksella niin mitä varten sitä pitäisi miettiä?
Jo syksyllä eroakirkosta-palvelu ennusti että eroja tulee täksi vuodeksi enemmän? ihmettelijä kirjoitti:
MIKÄ sua väliaikaisessa erojen hiipumisessa kiinnosti?
Eikö kokonaisuus ja se tilanne että eroja on 8000 enemmän kuin viime vuonna ole hieman tärkeämpi asia?
Jos erot on väliaikaisesti -yhden kuukauden esimerkiksi -vähän miinuksella niin mitä varten sitä pitäisi miettiä?
Jo syksyllä eroakirkosta-palvelu ennusti että eroja tulee täksi vuodeksi enemmän?Älä vaivaa asialla päätäsi. Sulle on turha selittää mitään, kun sun leuat lopettaa sen purkan jauhamisen välittömästi, kun ei niitä komenna. Jätä suosiolla ajattelu muille ja katsoa katsomosta vaikka joku dokkari.
- PoingPoing Pomps
Oho pomppas!
http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
Siis jos huomenna uutisoidaan yli 800 eronneesta, niin seuraavana päivänä eroaa 2500??? Todennäköisesti hyökyaalto leviää. Vero Jalovaara Vantaan uutisointi. Viimeinen kuukausi kun voi varmistaa verovapauden ensi vuodeksi. Mitkä tahansa lukemat on mahdollisia tässä kuussa.
- PoingPoing Pomps
Joo 50 000 - 55 000 on ihan realistinen.
Kirkko taitaa elää kriittisiä hetkiä, kun lähtiät on juuri työssäkäyvät - parhaat lypsettävät.Niin...Tämän sukupolven synnyttäjät ei enää synnytä seuraavan sukupolven kristittyjä. Kasteen kautta ihmiset on tullut luterilaisiksi. Vanhemmat eivät kasta lapsiaan, niin lumivyöry vain kasvaa sukupolvesta toiseen. 2-3 sukupolvea ja täällä on kristityt marginaalissa. Tapaluterilaisuuskin häviää aikaa myöden. Jotain tarjottavaa pitäisi keksiä ihmisille, mutta ideat on loppu..Luterilainen kirkko ei voi toivoa kuin Jeesuksen tai sodan tuloa.
- Huhhahheijaa
Kannattaa erottaa lapsetkin, niin syntyy vapaus valita koulun katsomusaine uskonnon ja elämänkatsomustiedon välillä, ks. et-opetus.fi
Ja jos nuori tyttää ensi vuonna 18 vuotta ja hön itse haluaa erota, olisi vanhemmilta hyvä veto antaa erota nyt tänä vuonna, niin täysi-ikäistyvä nuori ei sitten joudu maksamaan kirkolllisveroa koko vuodelta...
Esim. tammikuussa syntynyt voi hieman harmittaa, jos eroaa tammikuussa, muta joutuukin maksamaan kirkolle veroa koko vuoden loppuun?- .....
Ei lapsia kannattaisi edes liittää kirkkoon.
- 2+15
Nyt on ohitettu koko viime vuoden eronneiden määrä ja kuukautta on vielä pitkästi jäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552695
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322305- 792178
- 951986
- 371815
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339