Rakkulat alapäässä ja hiiva

salamanteri1234

Noin viikko sitten alapäässäni oli kovaa kutinaa, jonka johdosta sitä raavin. Tämän jälkeen samalle alueelle tuli myös "rakkuloita". Kutina jatkui ja rakkuloita tuli lisää, eilen kävin lääkärissä jossa todettiin hiiva sekä mahdollisesti herpes. Kuulemma tällä hetkellä ei herpestä voida todeta, sillä hiiva on niin pahana.
Sain lääkkeet molempiin, ja nyt kutina on hieman lieventynyt, mutta epämukava olo alapäähän (aristaa) tullut tilalle. Tämän lisäksi rakkuloita ilmaantuu edelleen, nyt myös peräaukon suulle. Tämän lisäksi tänään myös vuoto on muuttunut rusehtavaksi, eli verta vaikuttaisi emättimestä tulevan hieman.
Jäi nyt vähän epäselväksi että onko se herpes. Epäselväksi jäi myös voiko hiivaan liittyä rakkuloita, netistä saa kahdenlaista tietoa. Onko kellään ollut kokemusta hiivasta jossa tulee rakkuloita (limakalvon värisiä, mitään ei eritä eikä satukkaan). Mitään kuumetta tai muita oireita ei ole ollut.

7

4786

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu gyneltä

      Herpes 2 tekee rakkulat alapäähän ja peräaukon ympärilelle -ei hiiva. Jos vaivasi ei helpota mene gynekologille tai lääkäriin.Hyvä jos ei ole kumetta etkä kipeä.Jotkut rakkulavaiheen potilaat ovat todella kipeitä ja joutuvat sairaalahoitoon.

      • vai hoitsu olet.....

        herpes 1 myös voi iskeä alapäähän...... et voi tietää kumpaa virustyyppiä, on väärin käyttää alapääherpeksestä nimitystä hsv2, koska se on vain virustyyppi, sekin voi tulla vaikka huuleen tai muualle


    • ...........

      No tuo kyllä kuulostaa ihan selvältä herpekseltä.

    • samatäällä

      Mulla todettiin huuliherpeksestä tarttunut herpes alapäähän . Mulla rusehtavaa vuotoa tuli noin kuukauden ajan herpseksen takia, sisällä paikat oli aika " hajalla". Eka oireilukerta herpeksessä on kuulemma pahin.

    • LL, naistentautien l

      Eikä molemmmat herpekset parane koskaan, aina virus väijyy, ja kun yleiskunto putoaa, virukset heräävät. Pitäkää huoli erittäin hyvästä hygieniasta ja älkää olko rakkulavaiheessa intiimeissä suhteissa toisiin ihmisiin, ettei tauti tarttuisi muihin.

    • Epävarmuus

      Hei!
      En viitsinyt avata uutta keskustelua mutta jos minä tähän kertoisin asiani. Tosiaan minulla loppu menkat vajaa viikko sitte ja mercilon nimiset pillerit lopetin myös menkkojen alkuun. Noh nyt sitte ku menkat loppu niin alkanu alapää kutiseen hulluna, haisee ja kirvelee, aika sietämätöntä! Lisäksi on tullut runsasta vetimäistä valkovuotoa ja välillä hieman veristä. Entiiä onko tuossa emättimen suu turvonnut vai onko siinä jotain rakkuloita, ei tosin mitään vesimäisiä rakkuloita voi olla, myös virtsatien suulla on jotain samankaltaista. Virtsaamistarvekkin ollut aika kova, välillä ei etes tule paljon. Lääkärissä en ole vielä käyny mutta jos joku osaisi hieman auttaa sillä välin kun lääkäriin pääsen.

    • Anonyymi

      Mitäpä on ne jo ainakin 20 vuotta silloin tällöin tulevat alapäähän rakkula joskus vierekkäin myös toinen tai kolmas. Kun puristan kuin finnin, tulee siitä kirkasta nestettä ja sitten ne ikäänkuin kuivuvat. Menee lähes vuosi tai vain muutama viikko ja taas toiseen kohtaan häpykukkulan päälle tai uloinpaan häpyhuuleen. Olen iäkäs ja jotenkin tuntuu hassulta mitä ne voisi olla. Sama mies kokoajan, eikä voi olla sukupuolitauti.
      Onko minulla kanssa sisaria?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9970
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      409
      4353
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2996
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2658
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2654
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1845
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1700
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe