holsku

Lime

Haluaisin kysyä kokeneiden mielipidettä holskusta; sopiiko tämä rotu minulle; Asumme n.92 neliön rivitalossa, kaksi kerroksisessa. Takapiha on aika mitätön... ehkä joku 20 neiliötä (?), mutta Ulko ihminen olen isolla u:lla! Koira pääsisi arkisin lenkille/leikkimään 3-6h päivässä ja viikonloppuisin nii paljon kun vaan koira jaksaa! Ja ihan vieressä on 2-3km lenkkipolku jossa vapaana pito mahdollisuus, suuri kenttä talomme vieressä jossa koiraa voisi pitää vapaana ja tehdä mitä haluaa esim leikkiä, kouluttaa yms. Koira kavereita olisi tarjolla ja paljon muuta sosiaalistuttamiseen. Peruskoulutus on hallinnassa. Koiralle tykkään opettaa temppuja ja pidän myös aksasta joten harrastus löytyisi (jos ei muuten niin "koti aksaa") ja tokoa (lähinnä "koti tokoa" koira ranta kilometrin päässä, (lähellä myös talli jonka maneesissa saa käydä koiraa juoksuttamassa jos ei ole tuntia siellä. Koira pääsisi myös joka paikkaa mukaan mihin koiran vaan vou mukaan ottaa. Kesällä maalle ja mökille yms. Eli tiivistettynä: pieni koti mutta paljon aktiviteetejä ja liikuntaa aivotyötä tietenkin! Ja vielä että meille ehdottomasti tulisi uros ja kunhan tarpeeksi vanha niin leikattaisiin :) sanokaa kokeneet mielipiteenne! Ja luonnetta olisi myös kiva kuulla! :)

5

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lime

      Ja mikä on holskun keskimääräinen ikä? En mistään löytänyt.

      • Toivei

        Holsku elää keskimäärin 8-12 vuotta, tleensä pidempään, löytyy paljon 18 vuotiaita ja ylikin.

        Suosittelen miettimään uudelleen haluatko oikeasti holskun. Tämä on hankala rotu kouluttaa, eikä todellakaan ole mikään koirapuistokoira. Holskuilla paljon rähinäongelmia, lisänä voin sanoa että sama luonteessa, usein todella häiriöherkkiä ja teräviä, kuten omani. Tuppaa vahtimaan kaikkea liiankin helposti, karkaa jänisten ym perään, toki kaartaa pian takaisin. Testaa omistajaa jatkuvasti, varastelee ruokaa kaapeista. Tässä osa tästä ihanuudesta.

        Älykäs, yhden ihmisen koira. Karvaa lähtee tolkuttomasti. Kova hyppimään. Helppo kouluttaa perusasiat itse, muita ei sitten uskokaan. Et saa väsytettyä vaikka tekisit 300 aivojumppaa joka päivä. Tämä rotu ei väsy mihinkään. Aina ovella ennen sinua, vaatii huomiota jatkuvasti jos sitä liikaa annat. Etenkin nuorena koirana saattaa näykkiä jos ei huomiotansa saa. Testaa vieraat samalla tavalla. Laittaa kotisi uuteen uskoon jos ei pidä verhoistasi. Lisäksi harrastsminen voi jäädä, kun koiran pää ei kestä.

        Positiivista on etten parempaa yhden ihmisen koiraa ole löytänyt, enkä mustasukkaisempaa.


      • Limr
        Toivei kirjoitti:

        Holsku elää keskimäärin 8-12 vuotta, tleensä pidempään, löytyy paljon 18 vuotiaita ja ylikin.

        Suosittelen miettimään uudelleen haluatko oikeasti holskun. Tämä on hankala rotu kouluttaa, eikä todellakaan ole mikään koirapuistokoira. Holskuilla paljon rähinäongelmia, lisänä voin sanoa että sama luonteessa, usein todella häiriöherkkiä ja teräviä, kuten omani. Tuppaa vahtimaan kaikkea liiankin helposti, karkaa jänisten ym perään, toki kaartaa pian takaisin. Testaa omistajaa jatkuvasti, varastelee ruokaa kaapeista. Tässä osa tästä ihanuudesta.

        Älykäs, yhden ihmisen koira. Karvaa lähtee tolkuttomasti. Kova hyppimään. Helppo kouluttaa perusasiat itse, muita ei sitten uskokaan. Et saa väsytettyä vaikka tekisit 300 aivojumppaa joka päivä. Tämä rotu ei väsy mihinkään. Aina ovella ennen sinua, vaatii huomiota jatkuvasti jos sitä liikaa annat. Etenkin nuorena koirana saattaa näykkiä jos ei huomiotansa saa. Testaa vieraat samalla tavalla. Laittaa kotisi uuteen uskoon jos ei pidä verhoistasi. Lisäksi harrastsminen voi jäädä, kun koiran pää ei kestä.

        Positiivista on etten parempaa yhden ihmisen koiraa ole löytänyt, enkä mustasukkaisempaa.

        Kiitos viestistäsi! Olenkin miettimisen jälkeen päätynyt shelttiin:) holsku ei ehkä sovi minulle vielä..


      • KYLLÄ KESTÄÄ
        Limr kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi! Olenkin miettimisen jälkeen päätynyt shelttiin:) holsku ei ehkä sovi minulle vielä..

        Meillä kestää koiran pää,harrastamisen ,erinomaisesti :) sEPÄ ONKIN SIINÄ;KUN KASVATTAJA ON HUOLELLA TUTKINUT SUVUN JA VANHEMMAT= PÄÄ KESTÄÄ :) :) Voisin äkkiseltään luetella monta rotua,siis mistä tiedän koiria;millä ei vaan pää kestä.


    • jooooooooo-o

      No, oma ensimmäinen koirani on uros holsku. Alku oli vaikeaa, en ollut tarpeeksi jämäkkä, ja poika meinas pompottaa mennen tullen, rähisi kaikelle ja kaikille, veti hihnassa, poukkoili. Otin asennemuutoksen ja vaadin itseltäni äärimmäistä jämäkkyyttä ja johdonmukaisuutta. Varmemmissa käsissä tuo olisi varmasti jo täydellinen pakkaus, hyvään suuntaan mekin olemme jo menossa, satunnaisesti räjähtelee toisille koirille vielä, mutta vetäminen loppunut ja samoin poukkoilu, uskoo kun komennan.. Paljon vielä työtä, mutta koirakin on vielä nuori, 10kk..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4849
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4413
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2871
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1699
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1690
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      104
      1675
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1603
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe