Nyt ei ihan Rokkaa

Mitä tehtävissä

Osaako kukaan auttaa. Menin keväällä tekemään yhden viime vuonna perustetun kivitalofirman kanssa kaupan ja tilasin "vesikattovalmiin materiaalitoimituksen" siinä luulossa, että se vastaisi ko. Toimituslaajuuden virallista sisältöä. Hinta tuntui toki huokealta, mutta en sitä silloin osannut arvata. Materiaalipaketti oli 72t€ ja asennus joltain toimijalta (jonka nimeä ei kerrottu) 22t€ (verokortilla tehtynä). Meiltä haluttiin lähes 15% kauppahinnasta ennakkoon, emmekä saaneet tuolle mitään vakuutta. Yllätykseksemme suunnittelut eivät kuuluneet kauppaan ja niistä syntyi jopa 12t€ lasku. Sen jälkeen saimme tiedon. Että rakenneteräksiä tulee hankkia sellaisia ja sellaisiaja arvion niistä n. 10t€ ( tieto tuli rakenteiden suunnitteln jälkeen)

Homman piti lähteä käyntiin nyt syksyllä. Meillä on rakennuslupa ollut jo pitkään. Teräksille emme ole löytäneet toimittajaa, sillä ne, joilla tuossa arviossa pystyvät pysymään, eivät pysty sinkitsemään teräksiään. Yksi joka pystyy, maksaa melkein tuplat arviosta. Lisäksi tämä kivitalojen myyjä ilmoitti, että aukonylityksiin tarvittavien palkkien toimituksissa on ongelmia ja minun pitäisi niitäkin alkaa kyselemään jostain muualta, esim. Virosta. Urakoitsijasta en tiedä vieläkään mitään... Mitä teen? Rahaa on sisällä lähes 30 tonnia. Ihan hyvät kuvat minulla on, mutta ei ei muuta.

Minulla on huijattu olo. Myyjä ei vastaa enää puheluihini. Onkohan niin, että firmasta on rahat loppu ja eivät todellisuudessa. Pysty toimittamaan minulle tarvikkeita?

16

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rokkaa vain

      Tässä nähdään nämä halvat tarjoukset.
      Ei tälläistä taloa pysty kukaan urakoimaan kyseisellä hinnalla.
      (ehkä lihanleikkaajat joita ko firma näyttää käyttävän)
      Ei tuolla hinnalla saa kuin ehkä 80 m2 mökin.Runkotarvikkeet.

    • 54,12

      Meneekö rocilla todella näin heikosti.

    • timo

      Joo tosi hyvä provo. Tää palsta on sairas

      • en ostaisi

        Tosiasiallista minusta ainakin.
        Todellista tietoa pitää saada.
        En pidä näpertelijöistä.


    • analyysi123

      Et sitten ole yhtään seurannut palstaa. Lammiharkoista jos itse rakentaa ei ole tuollaisia ongelmia. Pientaloprojekti on vain 3600 työtuntia.

      • kivitalo urakoitsija

        En ottaisi lammiharkkoja vaikka saisin vähän rahaakin mukaan.
        Tämän varmaan myöntävät jotka ovat eksyneet ostamaan "lammiharkkotaloa".
        Sillä kai lamminharkon myynti on pysähtynyt kuin seinään.
        Urakoitsijat sanovat että työt ovat vähissä lammimarkkinoilla.
        On muillakin kivitalotoimittajilla myynti vähentynyt.
        Mutta eniten lammiharkoilla.
        Mitä tähän vastaa lammimyyjät tai lammifanit.


      • analyysi123
        kivitalo urakoitsija kirjoitti:

        En ottaisi lammiharkkoja vaikka saisin vähän rahaakin mukaan.
        Tämän varmaan myöntävät jotka ovat eksyneet ostamaan "lammiharkkotaloa".
        Sillä kai lamminharkon myynti on pysähtynyt kuin seinään.
        Urakoitsijat sanovat että työt ovat vähissä lammimarkkinoilla.
        On muillakin kivitalotoimittajilla myynti vähentynyt.
        Mutta eniten lammiharkoilla.
        Mitä tähän vastaa lammimyyjät tai lammifanit.

        "Mitä tähän vastaa lammimyyjät tai lammifanit. "

        Loppuiko kunto? Vaihda alaa.


      • Tarkempi analyysi

        Onko oikoluvussa ongelmia. Ketjun aloittanut osti paketin VALMIIKSI PYSTYTETTYNÄ.


    • Fmmfmdmdm

      Kivitaloon uppoaa kuitenkin vähintään se noin puoli milliä rahaa vaikka osan töistä itse tekisikin joten voisi kuvitella että keskiarvona kivitalon rakentaja on korkeasti koulutettu henkisen työn tekijä jota ei välttämättä ihan ensimmäisenä huvita 30 kiloisia harkkoja vesisateessa latomaan tai timanttilaikalla hirvittävässä pölyssä pilkkomaan? Tämä huomioon ottaen on vähän erikoista markkinointia tuo itse tehden mainostus. Toisaalta mitä silloin omista tarjouskyselyistä jäi lammista käteen oli vaan: "harkot äkkiä tontille ja rahat pois, hoida itte teräksesi, betonisi, telineesi ja tossa on parin ryssäasentajan tiedot".

    • Mielenkiintoista????

      Ilmoita ihmeessä mikä osoite on kyseessä koska minulle Rokki on ilmoittanut ettei ikinä ota etumaksuja. Jos et ilmoita niin sitten tulkitsen sinut kilpailijan herjaksi ainoastaan. Itse juuri tekemässä kauppaa.

      • ei bojoja

        Suosittelen ettet tee. Markkinoilla on aitojakin kivitalotoimijoita, jotka eivät todellisessa hinnassa häviä yhtään. Keplottelemalla ja puoli totuuksia kertomalla saa varmaan bemarinkin kuulostamaan edulliselta perheautolta.


      • Ihme porukkaa

        Olet tekemämässä kauppaa! Olet siis ROKKIMYYJÄ.


      • harkot_on_done

        Tee betonielementtitalo, niin ei tarvitse ihmetellä niiden terästen kanssa. Tehdas hoitaa ja tulee inspectan valvonnan alta sulle seinät.

        Harkkotalot alkaa oleen pelkkää tee Se itse miesten hommaa.

        Jos on rahaa arkkitehdin piirtämään kivitaloon, niin miksi siltä rak.suunnittelijalta ei voi tilata elementtikuvia. Niillä kuvilla voit kilpailuttaa 20 tehtaassa elementit sähkörasioineen ja iv varauksineen.

        Ei ole yhtään kalliimpaa, ajatelkaa kokonaisuutta, ei vain harkkoja. On vain pieni osa projektia.


    • tietoa janoava

      Olisiko vartiokylän kohde kyseessä.

    • Aloittaja 72

      Peruin juuri kaupan ja laitoin korvausvaatimuksen vireille... Katsotaan mitä tuleman pitää.

      • Vene vuotaa

        Lakkakin on lopettanut yhteistyön näiden kanssa... Eli ei ilmeisesti enää ole valuharkkoratkaisuja rokilla tarjota...onneksi, sillä ei toi porukka olis saaut niillä mitään aikaankaan, paitsi harmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      414
      8662
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      239
      6320
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      334
      2295
    4. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      12
      1816
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1657
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1623
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      187
      1263
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      183
      1255
    9. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      979
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      48
      944
    Aihe