Fortuna-sekundaa

s & b

Olen käyttänyt Sellier & Bellotin Fortunaa kaikessa haulikkometsästyksessä. Panos käy hyvin aseeseeni. Kolme viimeistä kautta 1/2-automaatissani on ollut jatkuvia häiriöitä. Lukko ei mene kiinni asti tai hylsy jää lukkoon. Varmoja metsojakin on jäänyt lentämään kun panos ei ole lauennutkaan(lukko auki). Uusasin osiakin aseeseen mutta ei auttanut. Olin jo hankkimassa uutta haulikkoa kunnes hoksasin mistä häiriöt johtuvat. Panoksista! Hauli tai useampi pullistuu hylsymuovin läpi eikä panos mene päällekkäispiippuiseenkaan kuin väkisin työntämällä. Luulin että panokset kuluvat käytössä mutta samanlailla viallisia löytyi myös uusista. Tällaista ongelmaa ei muun merkkisillä panoksilla ole ollut. Asekaapistani löytyi 3.25 ja 4mm fortunoita ja molemmissa samaa vikaa. Syöttöhäiriöitä oli myös 2.75mm kyyhkypateilla. Lähetin vialliset panokset maahantuojalle ja sain hyvityksenä ruhtinaallisen YHDEN KOKONAISEN LAATIKOLLISEN panoksia! Eikä minkäänlaista selvitystä mikä panoksia vaivaa. Tämähän korvasikin kolmen syksyn ongelmat ja turhaan ostetut aseen osat! Pitääpä ruveta kokeilemaan mikä(eri merkkinen) panos sopisi aseeseeni...

6

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänäänkin rusakko

      No jopas..mulla ollut sellier-bellotin patruunaa jo ainakin 10 vuotta metsästyksessä enkä koskaan ole havainnut mitään joka aiheuttaisi tuollaista, aseeni on baikalin rinnakkkaispiippuinen ja noin 10 vuotta ikää, patruunat erittäin hyviä esim jänisjahdissa jossa käytän 4 millin hauleja.

      Myös metsäkanajahdissa käytän samaa patruunaa ja samaa asetta, haulikoko tosin 3mm-3.5mm.

      Vyössäni on selliier-bellotin patruunoita jotka jo 3-4 vuotta vanhoja ja kaikki tekstit niistä jo kuluneet pois ja silti ei le hylsyn muovi pullistunut haulien ansiosta.

      Olisikohan sinulla jotain muuta valmistussarjaa ja muovi liian pehmeää tai jotain muuta, itse säilytän patruunat kaapissa ihan huoneen lämmössä, 18-22 astetta.

      Osa patruunoista alkuperäis-rasioissaan ja loput kahdessa erilaisessa vyössä, nahkainen ja synteettinen vyö.

      Kokeilin että kaikki patruunat menee vaivatta baikalin patruunapesään, ihan vaan pudottamalla ja myös aina lähtenyt poiskin, joko ampumattomana tai ammuttuna ja aseessani ei ole ejektoria vaan ainoastaan hylsyn ulostyöntäjä.

    • s & b

      Kahtena syksynä olen ostanut noita viallisia. Ja ihan sisällä asekaapissa säilytän itsekin. Enpä saanut ongelmaan vastausta maahantuojalta...

    • Paras patruuna!

      Enpä ole huomannut itse ongelmia. Käytän syksyisin 3.25mag, 3.25minimag ja 3.25 fortunaa kauden mukaan ja vuosikaudet panokset ovat pelanneet hyvin.
      Puoliautomaattia ei ole mutta italialainen päällekkäispiippuinen kyllä ja patit menee heittämällä panospesään.

    • hjrbo

      Se on tehtävä niinkuin eräs metsämies että kun löysi saunalauteiden alta turvonneita haulikon patruunoita joissa pahvihylsy niin nämä turvonneet patit saa kyllä patruunapesään kun naputtaa puukon kahvapuolella niin kyllä ne sinne pikkuhiljaa menee, sitä parempi mitä suurempi ja painavampi puukko.

    • vastuunkanto

      Säälittävä maahantuoja(Remes) S&B:llä! Kolme kuukautta olen kysellyt ja odottanut selvitystä panosten osalta muttei viitsi edes vastata.

    • vastuuttomia

      Samanlaista "haistapaska"-asiakaspalvelua tarjosi maahantuoja Hjort kun reklamoin erästä liian nopeita(9/10 ei toimi vaimentajan kanssa) winchesterin .22 subsoniceja. Erikoista ettei maahantuojaa kiinnosta yhtään myymänsä tavaran laatu. Ja kyseessä kuitenkin panokset! Jos ostamani kottikärryn rengas ei olisi toimiva, saisin kauppiaalta uuden tilalle...

      Ja ei Remeskään ole puolen vuoden aikana saanut kerrottua oliko fortunoissa jotain vikaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe