Mihin tanssimaan?

Tanssijalka kepeä

Missä pääkaupunkiseudulla voisi 55-vuotias nainen käydä tanssimassa? Rakastan tanssimista mutta en etsi parisuhdetta, joten älkää ehdotelko nettitreffejä...
Joko pääsen vanhojentansseihin? Onko sellaisia enää? Missä?

15

672

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dancing Queen

Vaikkapa Puistokulma Hiekkaharju Vantaa tiistaisin päivätanssi 13-16 sekä
      sunnuntaisin 16-21 tiistaitansseissa on vähän varttuneempaa väkeä mutta
      tuskin 55v on liian nuori joukkoon, myös Karjalatalolla Käpylässä on tans-
      seja silloin tällöin lauantaisin, tarkemmat tiedot löytyy: tanssi.net

• Tadaatadaa

Mitä on vanhojentanssit? Minun tietääkseni ne on lukion tokaluokkalaisten tanssit :0

• Tanssijalka kepeä

Silloin kun olin nuori niin vanhojentansseissa kävivät vanhat. Nyt kun olen vanh... empi, niin vanhojentanssit on tosiaan nuorten tapahtuma.

Joskus aikoinaan oli siis ihan erikseen ravintolatanssit yli 50-vuotiaille. En ole tullut seuranneeksi onko sellaisia vielä.

• dancing in the moon

Yli 50v. illat eräässä keskustan ravintolassa. Googleta niin löydät.

• Tanssijalka kepeä

Kiitos, googlasin.

Mutta, mutta... en pitänyt discoista edes nuorena.

• Alter ego
        Tanssijalka kepeä kirjoitti:

Kiitos, googlasin.

Mutta, mutta... en pitänyt discoista edes nuorena.

Kävin siellä pari vuotta sitten mutta ei se kyllä todellisuudessa mikään disco sanan varsinaisessa merkityksessä ollut, musakin oli laidasta laitaan mutta siihen tiettyyn ajankohtaan kuuluvaa.
        Ihmiset olivat tulleet sinne ryhminä, jotkut yksikseen, moni jo selvästi niin vakkari että tunsivat toisiaan. Tanssivat aika paljon.
        Musiikki vaan oli niin 70-lukua että siellä tällainen 50v tunsi itsensä nuoremmaksi sillä minä kyllä koen olleeni nuori ajalla 79-89. Musiikki oli toisenlaista kasariajalla.

• kokeiltu on

Vantaahotellilla on tiistaisin ihan tanssittajia, jos kyllä seuranhakijoitakin. Mutta sieltä voi kyllä löytää ihan tanssikaverinkin.

Vanhan tanssikellarissakin saa kyllä tanssia jos taidot riittävät niin hyvinkin paljon ja vähemmän jos taidot eivät ole niin kovin hyvät. Sitten pitää mennä enemmän seurapuolella.

Sitten voi kokeilla ihan tanssikursseja, niitä löytyy kyllä ja hauskaa niissä on myös vaikka menee yksin.

• M-L 46

Tulen ensiviikolla Hesaan sukuloimaan täältä Itäisestä Suomesta, haluaisin käydä päivätansseissa maanantaina tai tiistaina. löytyykö mistä päin? Kuka tietäis, olis tosi kiva, sitten nuoruuden, silloin oli Mikado ja Fennia, missä kävimme iltaisin. Pidän perinteisistä tansseista, osaan kyllä lattareitakin, mutta perinteiset on parasta! Kyselee mummeli

• puuujalka

Fredan Valinta oli joskus, muttei taida olla enää.

• Ei mummota vielä

Siis syntymävuotesiko on -46 kun kutsut itseäsi mummeliksi? Jos olet 46-vuotias ja pidät itseäsi mummona niin - hmmm - oma moka. Tanssittaisiinkohan Wanhan Kellarissa joka ilta ja iltapäivälläkin.

• M-L-46
        Ei mummota vielä kirjoitti:

Siis syntymävuotesiko on -46 kun kutsut itseäsi mummeliksi? Jos olet 46-vuotias ja pidät itseäsi mummona niin - hmmm - oma moka. Tanssittaisiinkohan Wanhan Kellarissa joka ilta ja iltapäivälläkin.

Syntymävuoteni on 46, siis olen vajaa seitsenkymppinen. Mites se vanha ylioppilastalo, olen kuullut, että sielläkin olis päivällä tansseja, näitä perinteisiä! Tietäis ottaa retonkia ja tanssikengät mukaan!

• M-L-46
        M-L-46 kirjoitti:

Syntymävuoteni on 46, siis olen vajaa seitsenkymppinen. Mites se vanha ylioppilastalo, olen kuullut, että sielläkin olis päivällä tansseja, näitä perinteisiä! Tietäis ottaa retonkia ja tanssikengät mukaan!

Terveisiä Vanhan yo talon saattohoitotansseista? Kävin maanantaina klo 13- 16, joku Härkätie 3 miehen orkka soitteli perinteistä tanssimusaa, ihan hyvää! mutta se porukka, naisia pilvin pimein, pariskuntia ja irtomiehiä vähän.Sain kyllä tanssia kuuden eri miehen kanssa, kun olin itsekin aktiivinen ja hain, jos ehdin. Naiset oli tosi nopeita hakemaan, joten parhaat meni heti. Loput miehet oli sitten vaan sellaisia hiiviskelijöitä ja pieniä miehiä. Kaksi hyvää tanssittajaa sattui kohdalleni, hitaan valssin ja kävelyhumpan tanssittajat. Heidän tapaansa ei kuulu hakea vuorostaan, niinkuin meillä täällä P-Karjalassa on tapana! Mutta olihan kokemus tämäkin!!!

• Oulun M

Tule Tyrnävälle naistentansseihin :)

• M-L-46

Olishan tuota matkaa vähän liikaa, pitkät matkat kuljen junalla ja lyhyemmät omalla autolla! Ja mielellään vielä Sekahaku, että pääsis itsekin valkkaamaan tanssittajan!!!

• 13-16

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2825
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2723
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1802
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1590
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1277
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe