Karkit

omppu

Opetammeko me Mummot ja Paapat huonoja tapoja lastenlapsille

ostamalla lahjoiksi makeita, suklaata ja karkkipusseja!

Helposti siitä jää "koukkuun", nyt kun ulkomailta tulee kaikenlaisia atsoväreillä valmistettuja ,epäterveellisiä karkkeja.

Eihän se sokeri muutenkaan terveellistä ole.

Hedelmät ovat moninkerroin parempia, niitäkin on monenlaisia
ja niistä saa myös vitamiineja.

34

280

Vastaukset 34

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oujees

Sipuli on paljon parenpata.

• pn.

Ja lanttuvata. ://
        Tuskin isovanhemmat ketään ajavat turhuuden teille, vetävät hampaat suusta ja kaatavat karkkia kurkkuun, jos toisin on sovittu lapsen vanhempien kanssa.

Ei silti ole tuohesta lapsenkaan suu. Paljon on ylipainoisia lapsia, kuin aikuisiakin.

• Lusiina

No minäpäs vienkin lapsille sipulipussin kun menen heidän kanssaan tänään pipareita leipomaan.Varmaan ilahtuvat :)

• Korppis*

Voe kauheeta, just ripustin eka suklaat kuopuksen joulukalenterikuuseen. No, hän kävi kuukausi hammaslääkärissä. Ottivat viisauden hampaan pois ja ensi viikolla ottavat toisenkin. Liekö ne viisauden hampaa kasvaneet vinoon siksi kun olen joulukalenteria perinteisesti täytellyt erilaisilla namusilla. En ole mummu vaan äiti, jonka kuopus täyttää jouluviikolla 24-vuotta.

• rannanjärvi

Kajaanissa oli joukko tappelu olitko mukana.

• Korppis*
        rannanjärvi kirjoitti:

Kajaanissa oli joukko tappelu olitko mukana.

Missäpäin se tapahtui. En ollut mukana.

Joskus nuorenpana kylläkin.

Kerran seitkytluvun alussa oli tosi karkelot kun Kajaanilaiset pojat olivat mustiksia tehtaan komennusmiehille. ravintolaillan jälkeen hyökkäsivät seurueemme kimppuun, siitähän syntyi kova kahina ja kivetkin lenteli. Me tytöt juostiin karkuun kun poliisi autot tulivat paikalle.

Pojat jäivät selvittelemään kahakkaa ; )

• uutispimento
        Korppis* kirjoitti:

Kerran seitkytluvun alussa oli tosi karkelot kun Kajaanilaiset pojat olivat mustiksia tehtaan komennusmiehille. ravintolaillan jälkeen hyökkäsivät seurueemme kimppuun, siitähän syntyi kova kahina ja kivetkin lenteli. Me tytöt juostiin karkuun kun poliisi autot tulivat paikalle.

Et paljon seuraa kotipaikkas tapahtumia,kun toisella puolen maatakin sekin tiedetään.

• uutispimento kirjoitti:

Et paljon seuraa kotipaikkas tapahtumia,kun toisella puolen maatakin sekin tiedetään.

Ketä nyt jokainen tappelun nujakka kiinnostaa. Jokapäivähän sitä joku hakataan hengiltä jossain päin suomea. Vertauskuvallisesti sanottuna, ainahan naapuri tietää sinun asiasi paremmin, kun sinä itse.

• ???????
        Korppis* kirjoitti:

Etkä tietenkään käynyt Kajaanihallin joulutorilla.???

http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/1194857055794/artikkeli/taytetta pukinkonttiin ja joulupoytaan.html

Noita tappeluitahan näyttäisi olevan joka puolella Suomea joukoilla tai kahden-kolmen keskeisinä.

Näyttäisi nykyaikana olevan normaali-ilmiö.

• puukkohippaa

• Korppis*
        ??????? kirjoitti:

Etkä tietenkään käynyt Kajaanihallin joulutorilla.???

http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/1194857055794/artikkeli/taytetta pukinkonttiin ja joulupoytaan.html

Noita tappeluitahan näyttäisi olevan joka puolella Suomea joukoilla tai kahden-kolmen keskeisinä.

Näyttäisi nykyaikana olevan normaali-ilmiö.

Joulukuun toista päivää mennään.

Vastaanpas kun olette kaivanneet, että minulle tulee kotiin joka aamu Helsingin Sanomat. Luen sen ja edellisen päivän Kainarin kahvipöydässä. Illalla Petze tuo päivän Kainuun Sanomat, jonka luen taas seuraavana aamuna kahvipöydässä.

Luin eilen tappelusta. liekö mannet olleet asialla.

Joulutorilla en käynyt ja unohdin adventtikirkonkin. Adventtikirkon unohtaminen harmitti. Joulutorit eivät kiinnosta, kudon sukkat, teen piparkakkutalon ja joulukoristeet sekä valmista jouluruoat itse.

Alan taas puuhastelemaan, hyvää päivän jatkoa ; )

• tiina@

justhan vasta mainostettiin että suklaa pitää nuorison hoikkana ei lisää keskivartalolihavuutta vai mikä se nyt onkaan ja miksi sitän nyt sanotaan ja pähkinät on niin terveellisiä ei muuta kun pähkinä suklaata lapsille niin jo pysyvät hoikkina ja hyväkuntoisina.

• Lusiina

Minukin lääkärini kirjoitti B-todistukseen että lievä keskivartalo-obesiteetti. Onkohan tullut suklaasta :).

• tiina@
        Lusiina kirjoitti:

Minukin lääkärini kirjoitti B-todistukseen että lievä keskivartalo-obesiteetti. Onkohan tullut suklaasta :).

mitä lie sit toi obesiteetti merkkaa mutta jos se meinaa sitä mitä mää ajattelen niin nimenomaan suklaastahan sitä ei pitäs tulla.

• Lusiina
        tiina@ kirjoitti:

mitä lie sit toi obesiteetti merkkaa mutta jos se meinaa sitä mitä mää ajattelen niin nimenomaan suklaastahan sitä ei pitäs tulla.

Obesiteetti on käsittääkseni lihavuuvs.

• kaekkipäivä

Kuka ostaa, kuka ei?

Minä en osta.

• Lusiina

En minäkään mulloi kuin karkkipäivänä tai vanhempien luvalla muuna merkkipäivänä
        Siis muille kuin omille..

• .nami nami
        Lusiina kirjoitti:

En minäkään mulloi kuin karkkipäivänä tai vanhempien luvalla muuna merkkipäivänä

Mulla on karkkipäivä joka päivä ja sen takia ei ole yhtään omaa hammasta eikä tarvii hampilääkäriä että hyviä puoliakin on kun kipujakaan leuassa , nami

• mitä älyä?
        Lusiina kirjoitti:

Tuo karkkipäivä minusta on yksi maailman hulluimmista keksinnöistä. Olen vierestä seurannut eräänkin perheen vouhotusta karkkipäivästä. Yhtenä päivänä viikossa lapsille tungetaan karkkeja, eikä ihan vähän. Muina päivinä sitten ei karkkeja, mutta kaikkea muuta makeaa: jäätelöä, mehua, limsaa, kaakaota, pullaa, kakkuja, keksejä, suklaamuroja, marmelaatia paahtiksen päällä...

• Lusiina
        .nami nami kirjoitti:

Mulla on karkkipäivä joka päivä ja sen takia ei ole yhtään omaa hammasta eikä tarvii hampilääkäriä että hyviä puoliakin on kun kipujakaan leuassa , nami

Karkkiriippuvainen? Minulla on karkkipäivä silloin kun karkittaa, ei mitään painetta mihinkään suuntaan ja Omar hampaatkin vielä tallella.

• mimmimummi*
        Lusiina kirjoitti:

Tavallaan hyvä tapa tuo karkkipäivä....se myöskin opettaa lapsia....ja vanhemmat voivat käydä lasten kanssa kaupassa ilman karkin inttämistä....ja kuinka hienoa se sitten on herätä karkkipäivä aamuun.....

• ihmisiä niistä tuli
        mimmimummi* kirjoitti:

Tavallaan hyvä tapa tuo karkkipäivä....se myöskin opettaa lapsia....ja vanhemmat voivat käydä lasten kanssa kaupassa ilman karkin inttämistä....ja kuinka hienoa se sitten on herätä karkkipäivä aamuun.....

Miksi lapsista on tehtävä sokeririippuvaisia? Mihin se karkkipäivä loppujen lopuksi opettaa? Siihen, että karkkien sijasta muina päivinä kinutaan kauppareissulla sitten jotain muuta makeaa kuin karkkeja.

Herätä karkkipäivän amuun? Minun lapseni heräsivät aina viikonloppuna riisipuuron aamuun kaurapuuron sijasta. Heräsivät vanhempiensa kanssa yhdessäolon aamuun päivähoidon sijaan.

• mimmimummi*
        ihmisiä niistä tuli kirjoitti:

Miksi lapsista on tehtävä sokeririippuvaisia? Mihin se karkkipäivä loppujen lopuksi opettaa? Siihen, että karkkien sijasta muina päivinä kinutaan kauppareissulla sitten jotain muuta makeaa kuin karkkeja.

Herätä karkkipäivän amuun? Minun lapseni heräsivät aina viikonloppuna riisipuuron aamuun kaurapuuron sijasta. Heräsivät vanhempiensa kanssa yhdessäolon aamuun päivähoidon sijaan.

Onkos sulla nyt känkkäränkkäpäivä.....
        Miten se sokeririippuvuus mitataan...siitäkö jos saa kerran viikossa ostaa karkkia...vai... Tyttäreni lapsilla se on toiminut hyvin tuo systeemi...Ehkä se opettaa kärsivällisyyttä odottaa...ja saa sillä rahalla ostaa sitten muutakin ellei karkki maistu.

• mitä älyä?
        mimmimummi* kirjoitti:

Onkos sulla nyt känkkäränkkäpäivä.....
        Miten se sokeririippuvuus mitataan...siitäkö jos saa kerran viikossa ostaa karkkia...vai... Tyttäreni lapsilla se on toiminut hyvin tuo systeemi...Ehkä se opettaa kärsivällisyyttä odottaa...ja saa sillä rahalla ostaa sitten muutakin ellei karkki maistu.

Ehkä se toimii niin kauan, kun ei sitten mitään makeaa saa muina päivinä.

Entäs sitten, kun lapset alkavat saamaan omaa taskurahaa? Luuletko, että heillä säilyy se karkkipäivä vielä aikuisenakin? Vai tuleeko tilalle joku muu pakkomielle jonakin tiettynä päivänä viikossa? "Pitäähän se perjantaipullo olla"?

• vainomaritsentekevät
        Lusiina kirjoitti:

Karkkiriippuvainen? Minulla on karkkipäivä silloin kun karkittaa, ei mitään painetta mihinkään suuntaan ja Omar hampaatkin vielä tallella.

Omar oli muistaakseni karkkimerkki.

• Lusiina
        vainomaritsentekevät kirjoitti:

Omar oli muistaakseni karkkimerkki.

Arvasin että huomasit :). Omarit on hyviä.Vaikka ei mulla kyllä OMar-hampaita ole, toistaiseksi :)).

• Herkkua vai hairmia

Sivuraiteelta: Minua inhottavat halvat suuret suklaakonvehtirasiat. Miesystäväni ostelee sellaisia lapsille, miniöille, lapsen lapsille, naispuolisille ystäville, tuliaisiksi, lahjoiksi, myös minulle. Olen sanonut varmaan ainakin 100 kertaa, että pidän laadukkaasta suklaasta, ja ottaisin mieluummin vaikka yhden, pienen laadukkaan suklaakonvehtin kuin kilon tai puolenkilon kauniin rasian halpoja muka-herkkuja. Kyllä ne tulevat valitettavasti syödyksi, vaikka olisi parempi ja terveellisempää heittää roskiin. Hitto, taidankin heittää ensi kerralla näyttävästi.

• jos kuitenkin kelpaa

Siis hinnasta kiinni enemmän kuin mausta?

• Herkkuja js herkkuva
        jos kuitenkin kelpaa kirjoitti:

Siis hinnasta kiinni enemmän kuin mausta?

Maku on onneton, mutta määrä korvaa laadun . Haluaisin mieluummin vähän mutta hyvää. Tulee syötyä turhan paljon, eikä ne,edes ole mitään herkkua. Ottaa päähän, että sellaisia pitää ostella, ja mikäkin syön niitä ihan liikaa. Itse ostan vain pieniä herkkupaloja, esim käsintehtyjen konvehtien ohi on vaikea päästä. Niitä kauppojakin tulee kai koko aika lisää.

• nyt ihmettelen
        Herkkuja js herkkuva kirjoitti:

Maku on onneton, mutta määrä korvaa laadun . Haluaisin mieluummin vähän mutta hyvää. Tulee syötyä turhan paljon, eikä ne,edes ole mitään herkkua. Ottaa päähän, että sellaisia pitää ostella, ja mikäkin syön niitä ihan liikaa. Itse ostan vain pieniä herkkupaloja, esim käsintehtyjen konvehtien ohi on vaikea päästä. Niitä kauppojakin tulee kai koko aika lisää.

Miksi ihmeessä joku syö jotain, mitä inhoaa?

• kuriton sykupolvi
        nyt ihmettelen kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku syö jotain, mitä inhoaa?

Omaa heikkouttani syön. Suklaata nekin ovat vaikkei niin suurta herkkua.

• Anonyymi00031

Lestadilaisten lasten karamelli varkaudet ovat jatvuvasti auki terve sanalla kauppaan

• Anonyymi00032

Pääsi puhkes...?

• Anonyymi00033

Lapsi voi saada sokerista humalan, jopa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      88
      1313
    2. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      38
      868
    3. Liikenneonnettumuus

Linkkari ja ruotsibiili törmäsivät linkku oli redun opetusajossa
      Ylitornio
      13
      807
    4. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      40
      798
    5. Pahin tapa satuttaa toista

On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.
      Ikävä
      80
      706
    6. Taasko sä vedit

Suojamoodin päälle? Miehelle
      Ikävä
      90
      705
    7. Tiedoksi yhdelle naiselle

että mies lähestyy kaikin tavoin jos on kiinnostunut! 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      46
      698
    8. kene ajoi "kolarin"?

"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl
      Savonlinna
      17
      697
    9. Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen

Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj
      Ikävä
      27
      647
    10. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      58
      638
    11. 65
      610
    12. Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä

Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan
      Ikävä
      90
      609
    13. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      43
      591
    14. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      56
      575
    15. Jos kaivattusi on

Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?
      Ikävä
      47
      566
    16. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      43
      544
    17. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      129
      537
    18. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      9
      525
    19. Kylän tielle remonttia?

Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?
      Hyrynsalmi
      13
      512
    20. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      505
    Aihe