Ei tekemistä - mitä teet?

Nyfiken

Otsikon ristiriitaisuus toteutuu kohdallani juuri nyt - ei ole mitään tekemistä, ei kertakaikkiaan mitään mutta notkun koneella ja tapan aikaa. Tyyyyllllsssääääää... :(
Mitä sinä teet kun ei tekemistä?

33

371

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cloetta...

Tänään nukuin todella pitkään, söin runsaan aamiaisen (vai olisiko jo lounas), sytyin kynttilöitä ja olen istunut TV.n äärellä pitkän tovin viltin mutkassa ja nauttinut rauhallisuudesta ja hiljaisuudesta. Mies on ollut päivän metsällä, kotona asuva ainokainen harrastuksissaan. Ihana olla tekemättä mitään!

Yhteinen illlallinen ja sen jälkeen taas käperryn viltin mutkaan nauttimaan TV.n annista, ja ehkäpä viihdyn hetken puolison kainalossakin vaihtaen päivän kuulumisia.

• elliivo

Minäkään en koskaan kyllästy laiskottelemiseen ja omaan hyvään seuraani.
      Elän juuri nyt elämäni mukavinta aikaa kun lasteni isä on omassa osoitteessaan asuva ystävä vain ja lapset myös jo omillaan. Kun sen lisäksi pääsin työn ikeestä vapaaksi eläkeläiseksi en suorastaan voi uskoa hyvään onneeni.

Viihdyn tämän tietsikan lisäksi telkkarin, kirjojen sekä kuvaristikoiden ja kryptojen parissa. Sanomalehti aamuisin vie oman aikansa. Nyt siitäkin saa iloa koko rahalla kun ei enää ole kiire aamuisin.
      Saan ajan kulumaan vain pelkästään olemalla. On ihanaa lojua sohvalla ja katsella ikkunasta ulos. Tuntikausia voi hujahtaa laatikoita penkomalla ja vaikka vanhoja valokuvia, kortteja, papereita ja kirjeitä tutkimalla.
      Netistä voi katsoa elokuvia ja Areenasta vaikka sarjoja.
      Sanoin lapsilleni aikoinaan että koskaan ei ikävysty kun on huvipuisto omassa päässä :)

• Tuo huvipuisto ajatus on muuten mielestäni tosi hyvä :)

• ei laiskaa

voi, en koskaan voisi laiskotellan pitempää kuin päivän pari. ei ole terveydellekkään hyväksi kun veri ei kierrä kunnolla ja painokin helposti nousee. rakastan lukemista mutta se on vain hätävara jos sattuu pikkasen laiskottaan tai ei pieneen hetkeen ole mitään tekemistä.
      en anna tv:n tai tietokoneen ruveta määrään elämääni.

• Minulla on aina tekemistä. Eipä juuri tylsää ehdi olemaan. Juuri nyt teen viimeiset joululahjat, neulontatöitä, valmiiksi. Ja tilasin juuri uudet langat seuraavaan käsityöhön. Teen seuraavaksi tällaisen mekon tyttärelle seuraavaksi lahjaksi. helmikuussa on hänen synttärit. Välillä käyn kävelylenkillä ettei jalat puudu ja kerran tai kaksi kuukaudessa käyn uimassa.

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visoppskrift.php?d_nr=123&d_id=40&lang=fi

• Smog eye

Minun käsityöni on vissiin tehty, en näe enää riittävän hyvin. Olin kova kutomaan, virkkauksetkin onnistui ja monen monta vaatetta olen tehnyt 20v ajan.
        Lukeminenkin on vaikeutunu, moniteholinssien kanssa tosi hankalaa vuoteessa joten silmät väsyy nopeaan kun ilman laseja lukee. Ikänäkö vei myös mittasuhteet piirtämisessä - on vaikea hahmottaa kuvan kokoa kauempaa ja yksityiskohtia piirtäessä pitää ottaa pokat pois. Toivottavasti silmien muuttuminen stabilisoituu jossain vaiheessa, vielä ei silmälääkäri suositellut leikkausta.
        Myönnän kyllä että pelottaa näön kanssa, glaukooma on tuhoisa silmätauti :(
        Mutta, ehkä mä voin sit asettua tuonne Narinkkatorin kulmille sokeaksi muusikoksi kerjuulle, kotimaiseksi vaihtoehdoksi noille nykyisille kerjäläisille.
        Miten on, heittäisittekö tälle tädille lantin, pari?

• Smog eye kirjoitti:

Minun käsityöni on vissiin tehty, en näe enää riittävän hyvin. Olin kova kutomaan, virkkauksetkin onnistui ja monen monta vaatetta olen tehnyt 20v ajan.
        Lukeminenkin on vaikeutunu, moniteholinssien kanssa tosi hankalaa vuoteessa joten silmät väsyy nopeaan kun ilman laseja lukee. Ikänäkö vei myös mittasuhteet piirtämisessä - on vaikea hahmottaa kuvan kokoa kauempaa ja yksityiskohtia piirtäessä pitää ottaa pokat pois. Toivottavasti silmien muuttuminen stabilisoituu jossain vaiheessa, vielä ei silmälääkäri suositellut leikkausta.
        Myönnän kyllä että pelottaa näön kanssa, glaukooma on tuhoisa silmätauti :(
        Mutta, ehkä mä voin sit asettua tuonne Narinkkatorin kulmille sokeaksi muusikoksi kerjuulle, kotimaiseksi vaihtoehdoksi noille nykyisille kerjäläisille.
        Miten on, heittäisittekö tälle tädille lantin, pari?

Minulla ihan sama ongelma. Ostin kunnollisen näkövammaisille tarkoitetun laadukkaan suurennuslasilampun sellaisen missä on päivänvaloa muistuttava valo ja iso suurennuslasi. Hyvin pärjään sillä ja upouusilla silikonisilla tekomykiöilläni. Mulla on siis implantit...hih hih ...mutta kylläkin silmissä.

• y676767xcxcxc
        miljoona kirjoitti:

Minulla ihan sama ongelma. Ostin kunnollisen näkövammaisille tarkoitetun laadukkaan suurennuslasilampun sellaisen missä on päivänvaloa muistuttava valo ja iso suurennuslasi. Hyvin pärjään sillä ja upouusilla silikonisilla tekomykiöilläni. Mulla on siis implantit...hih hih ...mutta kylläkin silmissä.

Oletteko hankkineet Celiasta äänikirjoja?

• Smog eye
        y676767xcxcxc kirjoitti:

En, enkä hanki. Lukukokemus nyt vain on henkilökohtainen juttu, kuuntelu ei ikinä korvaa sitä. En myöskään teetä ompelijalla vaatteita tai kutojalla kutimia.
        Asioita, joista joutuu joskus luopumaan, on muillakin.
        Jos näköni huononee nopeasti ja sokeudun, en aio jatkaa sellaista elämää. Päätös on omani.

• y676767xcxcxc kirjoitti:

En mä nyt niin huononäköinen ole. Värisävyjen näkemisessä on ehkä vaikeuksia ei muuta. Mustia kännykkälapasia nytkin kudon kunnollisen valaisimen kanssa hyvin pärjään.

• Ei h-i !
        Smog eye kirjoitti:

En, enkä hanki. Lukukokemus nyt vain on henkilökohtainen juttu, kuuntelu ei ikinä korvaa sitä. En myöskään teetä ompelijalla vaatteita tai kutojalla kutimia.
        Asioita, joista joutuu joskus luopumaan, on muillakin.
        Jos näköni huononee nopeasti ja sokeudun, en aio jatkaa sellaista elämää. Päätös on omani.

Kuuntelepas tarkemmin!

• Lähden ulos lenkille tai salille ja sitten lämmitän saunan.

• Waldemar Huttunen

Minä en koskaan kyllästy katselemasta kun kynnet kasvaa. Mukavaa seurattavaa.

• Nyfiken

Kiitos tästä, sait hymyn huulille :D

• Koko ajan

En kyllä käsitä, ettei jollakin ole aina tekemistä. Mulla on - aina.

• Huh huh

Nautin pimeästä aamusta joululauluja kuunnellen, kynttilöitä polttaen, lehteä lukien, kahvia juoden ja keskustelupalstaa silmäillen.

Joululahjat odottavat pakkausta ja joulukortit kirjoittamista.

On rauhallinen Itsenäisyyspäivän aamu!

• No esimerkiksi koneella istuessani tutustun eri aiheisiin ja mietin mitä voisi tehdä jotta maailmasta tulisi parempi paikka, pää kuumottaen mietin välillä ja koetan kannustaa kaikkea joka tuntuisi mielestäni edistävän hyvinvointia.
      Sillä hyvinvoinnilla taas tarkoitan henkistä tasapainoa ja kykyä ajatella.
      Toisinaan koetan meditoida kyetäkseni nollaamaan ajatusteni virran jotta
      saisin selkeyttä ja rauhaa ja kuulisin sisimpääni paremmin.
      Hyvinvointia on mielestäni myös se että meillä on peruspalvelut kunnossa
      jotka takaavat tasapainossa pysymisen.
      Soisin mieleni kehittyvän yhä kypsemmäksi ymmärtämään ja tajuamaan
      ympäröivää maailmaa, että rakkaus ei sammuisi tai olisi niin piilossa.
      Paljon olisi tekemistä jo itsessänikin kohti parempaa minuutta siinä
      missä olisi tekemistä kansana ja maailmanakin.

• Niin ja etten aina olisi yhtä tylsä vastauksissani niin:
      Vein lainakoiran aamulla lenkille ja harrastin kaikenlaista sen kanssa tuossa ja välillä olen täällä kirjoittelemassa.
      Koira on mainio, se tykkää kun joutuu etsimään jotain esinettä, se tykkää kaivaa sitä peiton alta,se rakastaa haleja ja rapsuttelua kas kummaa, se on sanalla sanoen seurakoira.
      Iloinen yllätys johtuen huonosta muististani, oli myös veronpalautus joka oli huomattavasti suurempi kuin muistin, katsoin suu ammollaan kun tuli tilille ennenkuin tajusin hymyillä ja varmuuden vuoksi piti kaivaa se verotus esille että näin olevan todella oikeakin ettei takaisinperitä, jee :)
      Tekeminen tuon veronpalautuksen myötä on se että se toi paljon mukavia ajatuksia siitä mitä sillä rahalla voin tehdä.

• Kyllä sitä yleensä aina jotain tekemistä löytyy, aina voi esim. murehtia turhia...-tääl alkoi vihdoin oikea talvi; lunta pyryttää pikku pakkanen on, kävin parvekkeen just putsaamassa tuolit ja pöydän, ja uusimaan joutuu kai taas kohta...-sit voi lähtee kävelylle ja viedä vaikka pari vetolappua kioskille, ja illemmalla naapurintäti tulee kattoon linnanjuhlia, ehkä oikein kynttiläkin sytytetään Itsen.pvää juhlistamaan...
      -kiva lukea -vantaannaisen- mukavia, filosofisiakin textejä... :)

• Sulla on hyvä huumori, yhtä hyvä kuin tuo tädin kanssa oikein kynttilän sytytys :)
        Kyllä munkin on joku liekki laitettava lepattamaan

• Onneksi ei juuri tarvitse pelätä hetkeä, ettei olisi mitään tekemistä. Ajan
      tappamista ei tarvitse harrastaa, mutta mistähän sitä aikaa saisi lisää.
      Olisin tyytyväinen, jos vuorokautta pidennettäisiin vaikkapa nyt aluksi kokeeksi
      neljällä tunnilla. Vai pitäskö saman tien panna kahdeksan tuntia lisää, sen luulisi riittävän.

• mistä ja mitä

Mietiskelen ja suunnittelen okt lapsilleni

• mistä ja mitä

Fen-shui mukaan sisustusta kiinalaisesta kulttuurista

• TadaaTadaa

Opiskelu aiheuttaa paljon (liikaa) töitä vapaa-ajalle joten en voi edes fyysisesti levossa ollessa levätä vaan ajatukset pyörii ja stressi on kova. Olen purrut kynteni tohjoksi ja vatsa on niin epävarma etten uskalla juuri mitään syödä etten joudu kesken oppituntien kiirehtimään vessaan.
      Aikuisopinnot on aikataulullisesti vedetty liiankin tiukoiksi?

• -vesimies-

Ei tekemistä, mitä teet?
      -mutta sekin on tekemistä, ettei tee mitään....

• Pitää syödä

pepun pesu, pyyhkiä pölyt,

• aina jotakin

Lukeminen kehittää aina. Paremman puutteessa voi aina silloin tällöin lueskella näitä palstoja ;) ja koukuttaa itsensä niihin....

"On ihanaa olla ensin tekemättä mitään,ja sen jälkeen levätä."

• kotkotkoot

ei ole oikeastaan ajanviete ongelmia, tietenkin välillä kaikki tuntuu tylsältä. herään aikaisin, teen pienen aamujumpan eli venyttelen ja sit kuntosalille. sit suihku ja ruuanlaitto syöminen ja pienet tirsat. iltapäivä menee joko asiota hoidellen kodin ulkopuolella tai kotona, lukien, tv:tä katsoen tai netillä, mikä nykyisin on vienyt paljon ajastani.. olen kanssa netillä aamun aikaisina tunteina.

• Täytyy sanoa, että minulla ei ole koskaan sellaista oloa ettei olisi mitään tekemistä. Pikemminkin on usein tunne, että ei ehdi millään tehdä kaikkea mitä pitäisi tai haluaisi.

• Työssä on tylsää

On kyllä veemäistä, kun täytyy olla työpaikalla eikä koko aikaa ole yhtään mitään tekemistä.

Otan osaa kaikille, joilla on sama tilanne.

• Kuhan kysyin

Pelottavaa? Voiko tapahtua rajuja saneerauksia, se tulee mieleen jos työt seisoo.

• vattuman

-juu, ja senkin usein teen, kun ei mitään muutakaan, roikun netissä...keskust.palstoilla, sähköpostissa, you-tubessa, facebookissa, treffichatissa...netti on kyl välillä liikaa aikaa vievä, vaikka se onkin "kun ei ole muuta tekemistä".....uhm...no joo....:)

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      208
      1360
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1256
    3. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      898
    4. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      85
      842
    5. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      830
    6. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      776
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      31
      768
    8. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      14
      762
    9. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      43
      713
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      708
    Aihe