Omaishoidon tuki

P.K.

Vaikuttaako omaishoidon tuen määrään hoidettavan varallisuus?

3

216

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .............

Ei vaikuta. Hoidettavan kunnon pitäisi olla kriteeri. Mutta omaishoidontuki ei ole vieläkään subjektiivinen oikeus, joten saavat menetellä kuten haluavat.

Ensi vaaleissa äänestän sellaista joka ei puhu omaishoidosta mitään, inhoan turhia lupauksia. Aina vaalien alla omaishoitajat ovat esillä, sitten jäävät unholaan.

• Kokemusta on

Periaatteessa ei pitäisi vaikuttaa, mutta käytännössä vaikuttaa - ainakin niissä kunnissa joissa on jatkuvasti tapana alibudjetoida sosiaalitoimen määrärahat. Kun rahaa on vähemmän jaossa kuin omaishoidontukeen oikeutettuja hakijoita, niin silloin varmaan joudutaan käyttämään harkintaa. Pienillä paikkakunnilla tuppaavat kaikki tuntemaan toisensa, jolloin harkinnan osuus tukipäätöksistä suurenee. Omaishoidontuet ovat varsin pieniä ja lisäksi verollista tuloa, mutta pienikin tuki tulee pienituloisilla todella tarpeeseen.

• Gabriel sOTOMAYER

Tuo on niin villi viidakko koko omaishoidontuki että ei tiedä itkeäkö vai nauraa. Minunkin tukeni puolitettiin yht´äkkiä kun 24h/vrk hoidettavani käy avustajan tuella päiväkotia huimat 4h/vrk.- reilua? haha. Ja kuten joku totesi kaikki voidaan ottaa pois. Mitään sitovaa lakia kun ei ole olemassa. Tässä saa taistella vähistä resursseista aivan tosissaan. Kunnalle vakavasti sairaan lapsen hoito maksaisi noin 800e/ VRK!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe