ärsyttävä sisko

hobo boss hogg

ärsyttää kun sisko käyttää sanaa "jännittää" aina, en tykkää siitä sanasta ollenka ja vihaan kun sitä käytetään, muuten kiva sisko mutta en tykkää olla siihen yhteyksissä kun se käyttää sitä sanaa. sanon sille ens kerralla että ei käytä sitä sanaa! ärsyttävä, jänniittä mennä uuden kaupungin baareihin, tonki sano, super ärsyttävä! ois turpa kiinni! sanon sille ens kerralla että älä käytä sitä sanaa! kiitti!

2

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieliin sotkeutunut

Hei, minun siskoni viljeli sanaa "pliikkari". "Saanko ton, pliiiiiiiiikkariiiii!" Onneksi meni ohi vähitellen, mutta oli todella rasittavaa. Veljellä oli "kaa". "Ootko mun kaa?"

Nyt olen huomannut, että poikani (samoin muut samanikäiset pojat) käyttää sanaa "epää". "Sisko sai keksin ja minä en, epää! Äiti epää!" Eihän se ole mikään sana. Tekisi aina mieli lyödä pää seinään, kun kuulen sen. Olen nyt alkanut korjata, että se on epäreilua tai epistä, ei epää!

En myöskään ymmärrä tätä sanojen lyhentämistä. Sininen on sinkku, punainen on punkku, joten arvatkaapa, mikä oranssi on.

Poika osaa laskea todella hyvin, mutta miksi pitää lyhentää hölmösti! Yy, kaa, koo, nee, vii, kuu, see, kas, ys, kymp. Siis mitä?! Mikä kas, ys ja kymp? Miksei voi olla kasi, ysi ja kymppi?

Ei mulla suurempia ongelmia ole näköjään ;) Kaipaan vähän sitä aikaa, kun esikoinenkin puhui kirjakieltä. Nyt nautin siitä, että pikkusisko sentään puhuu kauniisti ja muistaa omistusliitteet (minun äitini!) ja odottelen kauhulla, minkälaisia uusia sanoja hän keksii. Kyllähän se kieli valitettavasti muuttuu ja näköjään ne ovat nämä pienet höntinnäköiset, jotka sitä muokkaavat. Odotan aikaa, kun pliikkari ja epätä löytyvät virallisesta sanakirjasta ja koulussa paras numero kokeissa on kymp.

• sana

Kokeile vaikkapa sanan "jänistää" tai "äänittää" tai "pännittää" käyttämistä joka lauseessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      21
      2634
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      101
      2537
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1374
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1271
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      122
      1256
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      302
      1228
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      20
      997
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      12
      977
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      969
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      60
      887
    Aihe