ärsyttävä sisko

hobo boss hogg

ärsyttää kun sisko käyttää sanaa "jännittää" aina, en tykkää siitä sanasta ollenka ja vihaan kun sitä käytetään, muuten kiva sisko mutta en tykkää olla siihen yhteyksissä kun se käyttää sitä sanaa. sanon sille ens kerralla että ei käytä sitä sanaa! ärsyttävä, jänniittä mennä uuden kaupungin baareihin, tonki sano, super ärsyttävä! ois turpa kiinni! sanon sille ens kerralla että älä käytä sitä sanaa! kiitti!

2

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieliin sotkeutunut

Hei, minun siskoni viljeli sanaa "pliikkari". "Saanko ton, pliiiiiiiiikkariiiii!" Onneksi meni ohi vähitellen, mutta oli todella rasittavaa. Veljellä oli "kaa". "Ootko mun kaa?"

Nyt olen huomannut, että poikani (samoin muut samanikäiset pojat) käyttää sanaa "epää". "Sisko sai keksin ja minä en, epää! Äiti epää!" Eihän se ole mikään sana. Tekisi aina mieli lyödä pää seinään, kun kuulen sen. Olen nyt alkanut korjata, että se on epäreilua tai epistä, ei epää!

En myöskään ymmärrä tätä sanojen lyhentämistä. Sininen on sinkku, punainen on punkku, joten arvatkaapa, mikä oranssi on.

Poika osaa laskea todella hyvin, mutta miksi pitää lyhentää hölmösti! Yy, kaa, koo, nee, vii, kuu, see, kas, ys, kymp. Siis mitä?! Mikä kas, ys ja kymp? Miksei voi olla kasi, ysi ja kymppi?

Ei mulla suurempia ongelmia ole näköjään ;) Kaipaan vähän sitä aikaa, kun esikoinenkin puhui kirjakieltä. Nyt nautin siitä, että pikkusisko sentään puhuu kauniisti ja muistaa omistusliitteet (minun äitini!) ja odottelen kauhulla, minkälaisia uusia sanoja hän keksii. Kyllähän se kieli valitettavasti muuttuu ja näköjään ne ovat nämä pienet höntinnäköiset, jotka sitä muokkaavat. Odotan aikaa, kun pliikkari ja epätä löytyvät virallisesta sanakirjasta ja koulussa paras numero kokeissa on kymp.

• sana

Kokeile vaikkapa sanan "jänistää" tai "äänittää" tai "pännittää" käyttämistä joka lauseessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      218
      4430
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      443
      3266
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2158
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1810
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1188
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1025
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1023
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      961
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      916
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      75
      908
    Aihe