Vagifem/ verenpaine..??

Olen käyttänyt Vagifem-puikkoja n.5v keskimäärin 2x vkossa. Ne ovat ainoa jotka ovat auttaneet limakalvo vaivoihin - "kaikki muut" rasvat ym. tuli alkuvuosina testattua.
Mutta ongelma on nyt se, että sain korkean verenpaineen, ei lievästi koholla, vaan ihan kunnolla,lääkitys aloitettu.
Kun nyt lueskelin tuota vagifemin "käyttöohjetta" siellä mainitaan yhtenä harvinaisena sivuoireena verenpaine. En muistanut mainita tästä lääkkeestä mitään tuolloin päiv. lääkärille jonka luona verenpaineesta kävin, ja joka lääkitytksen määräsi.. ensi viikolla on kontrolliaika omalle lääkärille, pitää kysyä tästä. Apteekissa juttelin farmaseutin kanssa, oli sitä mielä, että vagifemin vaikutus on hyvin paikallinen, sitä ei isoa määrää leviä muualle kroppaan, hänen mielestään voin jatkaa käyttöä. Mutta kuitenkin mietityttää, että uskaltaako tuota nyt enää käyttää.. edellisestä kerrasta on nyt kulunut vajaat pari vkoa.. ja kirvely, kutina ym ovat taas pahimmillaan, ei auta mitkään muut voiteet.. Onko jollain mahdollista kokemusta, eli voiko vagifen ihan oikeasti nostaa verenpaineen huippulukemiin, näin monen vuoden käytön jälkeen - muuta hormonihoitoa en käytä. Kiitos mahdollisista vastauksista..
42291
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Minulle ei ole ollut mitään vaikutusta, edes limakalvoihin :(

Äänestä
  • Minulla Vagifem ei ole vaikuttanut verenpaineeseen suuntaan tai toiseen. Verenpainelääkitys ollut käytössä 13 vuotta, Vagifem noin 2 vuotta.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


--57-- kirjoitti:

Olen käyttänyt Vagifem-puikkoja n.5v keskimäärin 2x vkossa. Ne ovat ainoa jotka ovat auttaneet limakalvo vaivoihin - "kaikki muut" rasvat ym. tuli alkuvuosina testattua.
Mutta ongelma on nyt se, että sain korkean verenpaineen, ei lievästi koholla, vaan ihan kunnolla,lääkitys aloitettu.
Kun nyt lueskelin tuota vagifemin "käyttöohjetta" siellä mainitaan yhtenä harvinaisena sivuoireena verenpaine. En muistanut mainita tästä lääkkeestä mitään tuolloin päiv. lääkärille jonka luona verenpaineesta kävin, ja joka lääkitytksen määräsi.. ensi viikolla on kontrolliaika omalle lääkärille, pitää kysyä tästä. Apteekissa juttelin farmaseutin kanssa, oli sitä mielä, että vagifemin vaikutus on hyvin paikallinen, sitä ei isoa määrää leviä muualle kroppaan, hänen mielestään voin jatkaa käyttöä. Mutta kuitenkin mietityttää, että uskaltaako tuota nyt enää käyttää.. edellisestä kerrasta on nyt kulunut vajaat pari vkoa.. ja kirvely, kutina ym ovat taas pahimmillaan, ei auta mitkään muut voiteet.. Onko jollain mahdollista kokemusta, eli voiko vagifen ihan oikeasti nostaa verenpaineen huippulukemiin, näin monen vuoden käytön jälkeen - muuta hormonihoitoa en käytä. Kiitos mahdollisista vastauksista..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu