Kolehteja kerätään, mutta onko olemassa sivustoa tai paikkaa, mistä voisi kysyä kolehtien tuottoja? Mistä voi saada tietoa Jalovaaralle kerättyjen kolehtien tuotoista. Kallion kirkkoherralta facebookissa? vai onko nuo tiedot julkisia? Kiinnostaisi noiden muidenkin "yksityisyrittäjien" saamat kolehtituotot. Missä tapauksissa ihminen saa niitä kolehtituloja. Saiko Halonen kolehtituloja, kun hän oli puhumassa Kallion seurakunnassa. Saiko Sarasvuo kolehtituloja, kun hän oli puhumassa samassa paikkaa? Onko olemassa mitään ohjeistusta siitä, että keille voi jaella tai kerätä kolehtia. Sarasvuo on tunnetusti aika köyhä, mutta kuinka rikas pitää ihmisen olla, että hänelle ei enää kerätä kolehtia? Vuosipalkka pitää olla kaksinkertainen arkkipiispan palkkaan nähden vai mikä on rajana?
Miten yleistä tuo on, että yksittäiselle ihmiselle kerätään kolehteja? Kerätäänkö kolehteja piispalle, jos piispa puhuu kirkossa vai kuuluuko se puheen pitäminen siihen palkkaan. Millä perusteilla kirkossa valikoidaan ihmiset, joille kerätään kolehteja?
Kolehdit
5
64
Vastaukset
Hei,
Kirkkohallituksessa päätetään kolehtikohteet, joitakin pyhiä ja tilaisuuksia on että seurakunta saa päättää kolhetikohteen. Yksittäisille ihmisille ei kerätä kolehtia.
Jos haluat tietää tietyn sunnuntain ja tietyn seurakunnan kolehtituotoista, sen saa nopeiten selville soittamalla es. kyseisen seurakunnan suntiolle joka kirjaa ja laskee kolehdin. Nämä asiat eivät ole salaisuuksia, joten soittamaan vaan:)
Kaisa-pappi- laajempi kysymys
Yksittäisen sunnuntain kolehti yksittäisessä seurakunnassa on helppo selvittää - mutta aloituksessa kysyttiin, miten voisi saada tietoa esim. Jalovaaralle kerätyistä kolehdeista. Kuinka paljon Jalovaaran Rukousystävät on saanut kolehtituloja Suomen ev.lut. seurakunnilta vaikkapa kuluvana vuonna?
Joku kysyi facebookissa Kangasalan seurakunnan kolehdin määrästä, joka kerättiin Jalovaaralle. Seurakunta on käynyt päivittämässä tietoja, mutta eivät ole vastanneet kysymykseen. Mikäli perustaa yhdistyksen, niin silloin voi seurakunnat kerätä kolehtia tälle? Eikö tuo ole jo samaa kuin hankkii toiminimen, että voi laskuttaa seurakuntia...
Mave: jos on tienannut rahansa rehellisesti, ei kuulu sinulle, mihin ihminen sen laittaa. Minua on huijattu varmaan monesti, mutta vapaaehtoisesti on raha mennyt.
boxi kirjoitti:
Mave: jos on tienannut rahansa rehellisesti, ei kuulu sinulle, mihin ihminen sen laittaa. Minua on huijattu varmaan monesti, mutta vapaaehtoisesti on raha mennyt.
Eli jos ihminen antaa vapaaehtoisesti rahaa, niin silloin se ei voi olla huijausta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339