huolehtia aivan yhtä arvokkaat vaatetukset kuin terveillekin ihmisille. Ei kuvan kaltaisia alentavia vaatteita kuin pikkutytöllä rintojen alta lähteviä hamosia. vaan aikuisen vaatteiden kalataisia arvokkaita vaatteita kuten työssäkäyvillä ja terveilläkin on.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013120217785055_ul.shtml
Minusta vammaisille ja muille "heikko-osaisille"pitäisi
26
160
Vastaukset
- pahjapuh
Eiköhän vaatteen pitäjä tiedä, missä asussa hän on edustavimmillaan.
Et voi vaatia vammaista näyttämään terveeltä haluamallasi pukeutumistavalla.
Me ihmiset vain olemme erilaisia, fakta, joka on pakko hyväksyä.- iiina34
Moni vammainen ihminen puetaan toisten huolenpidon alla, ja silloin näkee joskus lapsellisia ja ei niin kivoja vaatteita kuin itsenäisillä terveillä anssasisarillaan. On vanhanaikasia ja huonoja joskus. Yhteiskunta ei ole hoitanut niin että vammaislla olsi huolenpito ja varallaisuus arvokkaaseen elämiseen. vaikka ovat yhtä arvokkaiata kuin muut ihmiset. Kyllä vain näkee vammaisia ja vaatteitaan heillä joskus aivan ikiaikaiasia tahi esim. tollaisia kuin kuvassa, ei niin aikuisen ihmsen arvokasta pukeutumista. Ei 50 vuotias nainen ole enää kuin pikkutyttö rinnan alta puku rypytetty. Arvokas pukeutuminen heille myös. !!!!!!!!!!!!Kuin muillekin.Ei alentuvaa!!!
- pahjapuh
iiina34 kirjoitti:
Moni vammainen ihminen puetaan toisten huolenpidon alla, ja silloin näkee joskus lapsellisia ja ei niin kivoja vaatteita kuin itsenäisillä terveillä anssasisarillaan. On vanhanaikasia ja huonoja joskus. Yhteiskunta ei ole hoitanut niin että vammaislla olsi huolenpito ja varallaisuus arvokkaaseen elämiseen. vaikka ovat yhtä arvokkaiata kuin muut ihmiset. Kyllä vain näkee vammaisia ja vaatteitaan heillä joskus aivan ikiaikaiasia tahi esim. tollaisia kuin kuvassa, ei niin aikuisen ihmsen arvokasta pukeutumista. Ei 50 vuotias nainen ole enää kuin pikkutyttö rinnan alta puku rypytetty. Arvokas pukeutuminen heille myös. !!!!!!!!!!!!Kuin muillekin.Ei alentuvaa!!!
Pidätkö pyörätuolissa istuvaa aina jollain lailla latvasta lahona?
Minulla oli jopa leikkikaverina lapsena itseni ikäinen lapsi, jonka käsiä lääke oli turmellut.
Itse nainen on oman asunsa valinnut, eikä tule sitä sinulta kysymään.
Ymmärrän hivenen tarkoitusperääsi. Tähän kuvaan se ei sovi. - bessie*
iiina34 kirjoitti:
Yritäpäs nyt käyttäytyä hieman arvokkaammin, iiina34!
Jutussa ei mainita edessä olevan naisen ikää, mutta kuva riittää. Raikkaan kesäisesti ja sievästi pukeutunut, muodokas nainen .Valittu kevyt asu sopii oikein hyvin hänen hoidettujen ja hyvin leikattujen, lyhyiden hiustensa kanssa. Kokonaisvaikutelma on naisellinen.
Olen varma, että juuri tuo 'vyötärön paikka' ja hameen peittävyys on kyllä huolellisesti harkittu. - lue tarkemmin bessie
bessie* kirjoitti:
Yritäpäs nyt käyttäytyä hieman arvokkaammin, iiina34!
Jutussa ei mainita edessä olevan naisen ikää, mutta kuva riittää. Raikkaan kesäisesti ja sievästi pukeutunut, muodokas nainen .Valittu kevyt asu sopii oikein hyvin hänen hoidettujen ja hyvin leikattujen, lyhyiden hiustensa kanssa. Kokonaisvaikutelma on naisellinen.
Olen varma, että juuri tuo 'vyötärön paikka' ja hameen peittävyys on kyllä huolellisesti harkittu.Ilman raajoja syntynyt Monica McGhie, 50, sanoi korvausten muuttavan hänen elämänsä.
- Elämäni on ollut taistelua 50 vuotta. Korvaus ei vie kärsimystä pois, mutta nyt tiedän, että minulla on varaa hoitoon, jota tarvitsen, hän sanoi. - bessie*
lue tarkemmin bessie kirjoitti:
Ilman raajoja syntynyt Monica McGhie, 50, sanoi korvausten muuttavan hänen elämänsä.
- Elämäni on ollut taistelua 50 vuotta. Korvaus ei vie kärsimystä pois, mutta nyt tiedän, että minulla on varaa hoitoon, jota tarvitsen, hän sanoi.No nyt en taas kerran ymmärrä? Mistä päättelet, etten lukenut tarkasti?
- vammaisten puolesta
Törkeä aloitus on arvostella vammaisten pukeutumista.
Tälläiset solvaavat aloitukset on poistettava.
Aloittaja ei takuulla tunne yhtään ainoaa thalidomidin uhria tai muitakaan vammaisia.- samaa mieltä.
Samoin ajattelen, thalidomidi vammautti kehoa, ei mieltä.
On todella törkeää arvostella ihmisen pukeutumista.
Miksi vouhotat jos jossain ulkomailla jotkut puetaan miten sattuu ja toisekseen tuossa kuvassa ollut nainen oli mielestäni puettu kauniisti. Yritä itse istua pyörätuolissa joku kireä puku päällä.
Käsittämätöntä aliarvostamista vammaisia kohtaan, koska et voi tietää halusiko kyseinen nainen itse pukeutua juuri noin.- vaiii
T jäi pois iinasta siis TIINA
Yks lysti mikä nimesi on, mutta aloituksesi on törkeä, minun mielestäni.
Ja miksi toit esille nimen Tiina, onko se joku taikasana täällä?- tiina@
kiitos vaan taas epäilystä mutta olin kahdestatoista neljään ystävättäreni luona hänen rakas äitinsä nukkui pois tänään aamupäivällä tunsin että minua tarvittiin siellä mutta näköjään on kaivattu täälläkin.
- la donna e mobile
Onko sinua loukkaavaa, jos oopperalaulaja Thomas Quasthoff ei pukeudu aikamiehen täysikokoiseen pukuun?
- asialinjalla mutta!!
Oikea asiantuntijan aloitus, jälleen kerran!!! Onko Iina perehtynyt thalitomidi-vammoihin? Onko kuvassa esiintyneellä naisella raajat? Millaiset?
Ainoa vika on tietämättömän, ennakkoluuloisen, pienisieluisen, sivistymättömän ja epäolennaisuuksiin takertuvassa katsojassa! Minusta asussa ei ole mitään vikaa. Eivät kaikki voi aina kulkea siwan tai Alepan kassan virkapuvussa. Ei muuten liituraidassakaan. - Oletko katsonut, millaisissa asuissa jatkuvasti vaikutusvaltaisia ja korkea-arvoisia maailman virkamiehiä ja poliittisia johtajia kohtaava ja heidän kanssaan neuvotteleva Kynnys ry.n puheenjohtaja Kalle Könkkölä liikkuu maailmalla ja edustaa?- ---
Lynette Rowe syntyi 1962, ilman käsiä ja jalkoja. Kuvassa etummainen.
Hän oli toisena ajamassa asiaa Australiassa, jotta lääkkeen uhrit saivat pienen korvauksen.
Myös toinen asiaa ajanut, Monica McGhie, syntyi ilman raajoja.
Taitaa heillä pukumuoti olla hieman vähäpätöinen asia. Kukin meistä on kaunis omalla tavallaan. Ei se vaatteista synny.
- Pirre*
No joo, puuttumatta kys linkin antamaan pukeutumis tyyliin, sanon vain että monenlaista vaatetusta olen nähnyt, ei siitä tämän enempää.
- Pirre*
..lisään, että vammaisilla, etenkin kehitysvammaisilla.
- pn.
Pirre* kirjoitti:
..lisään, että vammaisilla, etenkin kehitysvammaisilla.
Riiippunee siitä, mistä roikkuu. Itsemääräämisoikeutta ei pelkkä fyysinen vamma mihinkään vie.
- Järki hoi haloo!
"Aikuisen vaatekappaleiden kaltaisia arvokkaita vaatteita kuten työssä käyvillä ja terveillä"!!!! pitäisi pukea pyörätuolissa liikkuvalle ihmiselle, jolla ei ole ainakaan pieniä epämuodostuneita tynkiä suurempia käsiä eikä jalkoja????
- Korppis*
Ehtoota vajaavainen aloittaja; )
Talidomidi on kehon poikkeavuus ei aivojen. Jokainen jolla puuttu joku jäsen voi kuitenkin ajatella ihan omilla aivoillaan. Jos sinulla aloittaja on tekohampaat uskon, että et kysy läheisiltäsi mitä pistät päällesi ulos lähtiessäsi.
No joo se siitä. - Aloittaja ei pärjää
Rasisti-iinalle: sinusta "vammaisille ja muille 'heikko-osaisille'..."
Taidat itse olla heikko-osaisempi monessa suhteessa. Tässä sinulle kuvia pukeutumisesta! Upea aktiivinen IHMINEN, joka kiertää kaiken aikaa maailmaa ja neuvottelee suurten valtaapitävien ja vaikuttajien kanssa. Hän on ihan oikeasti parantanut maailmaa jo lähes 50 vuotta aktiivisesti ja on saanut paljon aikaan.
Pari linkkiä, joissa voit katsella oikean suurmiehen pukeutumista: http://konkkola.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=107
http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/art-1288532573078.html
http://www.kynnys.fi/content/view/761/185/
Tekeekö vaate ihmisen?- Kiitos linkeistä
Luitteko alastonkuvan alla olevan tekstin? KKn ajatuksia ulkonäöstä ja alastomuudesta. Siis Ihmisen ajatuksia!
- pn.
Vammaiset ja muut "heikko-osaiset".
Ameerikoissa oli aikoinaan pressa, joka istui pyörätuolissa, useampia äänestyskausia, kuin kukaan muu.
Oliko hän "heikko-osainen"? Ehkä hän ei ihan aitonut, mutta ehkä ajatusten Tonava virtasi monia enemmän.
Mikään muu näillä palstoilla ei niin ällötä, kuin tyhmyys, ja sydämen kovuus.
Pitäisikö vammaiset päällystää Sopu-teltoilla?- Bloggaajia
No katso noita Kalle Könkkölän asuja. Edellisestä viestistä. Upea mies ja upea ihminen! WAU! Kiitos hauskoista linkeistä. Nostan hattua, yllättäen paljastaa itsensä myös ulkoisesti.
Miksi pn. puhuu vammaisista? Onko pyörätuolia käyttävä Ihminen palstapuheissa aina ensin vammaisen miksi? Täällä taitaa olla paljon vammaisia, jotka ehkä eivät istu pyörätuolissa! - pn.
Bloggaajia kirjoitti:
No katso noita Kalle Könkkölän asuja. Edellisestä viestistä. Upea mies ja upea ihminen! WAU! Kiitos hauskoista linkeistä. Nostan hattua, yllättäen paljastaa itsensä myös ulkoisesti.
Miksi pn. puhuu vammaisista? Onko pyörätuolia käyttävä Ihminen palstapuheissa aina ensin vammaisen miksi? Täällä taitaa olla paljon vammaisia, jotka ehkä eivät istu pyörätuolissa!Mitä itse, onko sinulle vammainen ihmisyyttä pienentävä tekijä?
Ihminen on vammainen, minulle, jos ei sinulle, jopa tuttu asia.
Etkö osaa lukea, mitä olen kirjoittanut?
Minulle ihminen konttaa tai seisoo, hyppii, tai muuten liikkuu.
Jospa jo lopetetaan? Sinä et minua ymmärrä, ja päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512304Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖271294Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut871086Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt551012Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me159967Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11924- 68893
Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10833vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22833Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu50796