Kuvat siirtyvät vioittuneena koneelle, neuvoja kaivataan!

657455

Osaisikohan joku neuvoa, kun kaikki kameran kuvat siirtyvät koneelle vioittuneena.
Kamerassa (Canon450D) kuvat näkyvät normaalisti, kuin myös koneella muistikortilla. Kun kopioin kuvat koneelle niin kaikki kuvat ovat voittuneet, värivirheitä ja raitoja jne...
Onko vika koneessa, muistikortissa vai kamerassa?
USB portin vaihtaminen ei auta, eikä myöskään kuvien leikkaamalla siirtäminen tai kopioimalla... Olisko mitään vinkkejä?
Kokeilen alustaa kortin, mutta haluan kuitenki siinä olevat kuvat talteen ennen sitä.

7

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

mil tapaa viottuna

• 657455

Kuvat ovat raitoja/palkkeja täynnä, niinkuin olisi väritasapainoja muokkailtu joka palkkiin eritavalla. Punertavaa, turkoosia jne!

• kfjasfghgw

Kopiointivirhe.

Kun katsot kuvia niin näetkö ne 100% koossa? Voiko ne siis zoomata suuriksi?
      Jos näet vain pikkukuvat oikein voi kortilla olla vikaa. Vika voi olla myös kameran kontakteissa. Myös kortti voi olla vain "seonnut" ja tiedostot korruptoituneet. Se on syytä formatoida usein.

Käytä "siirtoon" kortinlukijaa, ei kameraa, Ohjelmat voi olla vialliset. Älä siirrä kuvia, vaan kopioi. Jos tulee vika voit kopioinnin aina uusia, siirtoa ei.
      Myös kortinlukija voi olla viallinen.

Kokeile toista korttia.

• Ongelmia muillakin

Minä taas olen sitä mieltä, että *pitää* kopioida muistikortti kamerassa ja käyttää kameran mukana tulleita ohjelmia.

Sitten, kun kuvat ovat koneella, on sama millä ohjelmalla niitä käsittelee.

• Ongelmia muillakin
        Ongelmia muillakin kirjoitti:

Minä taas olen sitä mieltä, että *pitää* kopioida muistikortti kamerassa ja käyttää kameran mukana tulleita ohjelmia.

Sitten, kun kuvat ovat koneella, on sama millä ohjelmalla niitä käsittelee.

...ja kortin alustus myös kamerassa.

• L-n

Arvaan, että siirrät kuvia vaurioitunella kaapelilla joka liikahtelee (heiluu) siirron aikana.
      Tai käytät verkkolaitetta jonka virransyötössä on häiriöitä (kokeile irroittaa latausjohto siirron ajaksi).

• kokkeileepi

Kokeilla vois myös vaihtaa ohjelmaa, jolla kuvia katselee. Itse olen huomannut esim. WindowsLiven valokuvavalokoiman tekevän satunnaisesti viivaa ja palkkia ja suttua kuviin (käyttiskin on jo vanha, Vista)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      85
      3582
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2363
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      140
      2016
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      33
      851
    5. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      770
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      43
      765
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      59
      698
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      3
      696
    9. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      666
    10. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      662
    Aihe