Osaisikohan joku neuvoa, kun kaikki kameran kuvat siirtyvät koneelle vioittuneena.
Kamerassa (Canon450D) kuvat näkyvät normaalisti, kuin myös koneella muistikortilla. Kun kopioin kuvat koneelle niin kaikki kuvat ovat voittuneet, värivirheitä ja raitoja jne...
Onko vika koneessa, muistikortissa vai kamerassa?
USB portin vaihtaminen ei auta, eikä myöskään kuvien leikkaamalla siirtäminen tai kopioimalla... Olisko mitään vinkkejä?
Kokeilen alustaa kortin, mutta haluan kuitenki siinä olevat kuvat talteen ennen sitä.
Kuvat siirtyvät vioittuneena koneelle, neuvoja kaivataan!
7
171
Vastaukset
- nainen
mil tapaa viottuna
- 657455
Kuvat ovat raitoja/palkkeja täynnä, niinkuin olisi väritasapainoja muokkailtu joka palkkiin eritavalla. Punertavaa, turkoosia jne!
- kfjasfghgw
Kopiointivirhe.
Kun katsot kuvia niin näetkö ne 100% koossa? Voiko ne siis zoomata suuriksi?
Jos näet vain pikkukuvat oikein voi kortilla olla vikaa. Vika voi olla myös kameran kontakteissa. Myös kortti voi olla vain "seonnut" ja tiedostot korruptoituneet. Se on syytä formatoida usein.
Käytä "siirtoon" kortinlukijaa, ei kameraa, Ohjelmat voi olla vialliset. Älä siirrä kuvia, vaan kopioi. Jos tulee vika voit kopioinnin aina uusia, siirtoa ei.
Myös kortinlukija voi olla viallinen.
Kokeile toista korttia.- Ongelmia muillakin
Minä taas olen sitä mieltä, että *pitää* kopioida muistikortti kamerassa ja käyttää kameran mukana tulleita ohjelmia.
Sitten, kun kuvat ovat koneella, on sama millä ohjelmalla niitä käsittelee. - Ongelmia muillakin
Ongelmia muillakin kirjoitti:
Minä taas olen sitä mieltä, että *pitää* kopioida muistikortti kamerassa ja käyttää kameran mukana tulleita ohjelmia.
Sitten, kun kuvat ovat koneella, on sama millä ohjelmalla niitä käsittelee....ja kortin alustus myös kamerassa.
- L-n
Arvaan, että siirrät kuvia vaurioitunella kaapelilla joka liikahtelee (heiluu) siirron aikana.
Tai käytät verkkolaitetta jonka virransyötössä on häiriöitä (kokeile irroittaa latausjohto siirron ajaksi). - kokkeileepi
Kokeilla vois myös vaihtaa ohjelmaa, jolla kuvia katselee. Itse olen huomannut esim. WindowsLiven valokuvavalokoiman tekevän satunnaisesti viivaa ja palkkia ja suttua kuviin (käyttiskin on jo vanha, Vista)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773691
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851638Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271395- 1581272
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191068Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053- 351021
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?921018Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk121952- 62785