Isälläni on puolitoista vuotta jatkunut kuiva yskä, jolle lääkärit eivät ole löytäneet syytä. Yskänlääkkeitä ei voi määrätä lainkaan, koska ne kaikki sisältävät etanolia, jota maksakirroosia sairastava isäni ei voi missään nimessä ottaa pieniäkään määriä. Olisiko olemassa jokin luonnonmukainen yskänlääke, joka ei sisällä lainkaan alkoholia?
Kuivaan yskään luonnonlääke?
19
4073
Vastaukset
- Onko tämä tutkittu?
http://www.terve.fi/laakarikirja/73992-sjogrenin-syndrooma-kuiva-juttu
- yskä
Onko henkilö tupakkimiehiä?
- iskän asialla
Ei, hän ei ole polttanut tupakkaa tämän vuosituhannen puolella lainkaan (ja viime vuosituhannellakin vain satunnaisesti).
- Löytyy lääkettäkin
Apteekin hyllyltä löytyy ainakin nämä yskänärsytystä lievittävät valmisteet, joissa ei ole etanolia: Codetabs, Rometor Ratipharm ja Silotoc.
Pitkään jatkuvan ärsytysyskän takana voi olla keuhkoputkien herkkyys, samaan tapaan kuin astmassa. Siihen auttaa mm. salbutamoli, jota saa tablettina, alkoholittomana liuoksena ja sumutteena. Jos lääkärit ovat oikeasti pohtineet ja etsineet syytä oireeseen, on tämäkin varmaan otettu huomioon, kuten myös vielä se triviaali knoppi, eli korvakäytävän vierasesine tai prosessi.- Roskaa!
Apteekin yskänlääkkeet ovat tehottomia:
http://www.iltalehti.fi/flunssa/2011120214869436_fl.shtml
- islanninjäkälä
Kuusenkerkkäsiirappi, Vogelin: Santasapina on niin paras yskänlääke.
Tosin se sisältää pienen osan myös etanolia...
Olen itse tehnyt kotitekoista kuusenkerkkäsiirappia,
tuoreista kuusenkerkistä ja sokerista, hauduttamalla,
mutta niitä uusia versoja ei nyt tähän aikaan saa.
Toki voisi kuusenneulasista nytkin hauduttaa, mutta ne pitäisi ensin saada hienoksi silpuksi, ja keitto/haudutusaika n 2t vaatisi.
Onko isälläsi verenpainelääkitystä?
Äidilleni tuli verenpainelääkkeistä krooninen kuiva yskä.
Myös maksasairaudet aiheuttavat yskää.
Maaraianohdakeuute on jopa maksakirroosiin huipputuote.
Eikä sisällä etanolia, tietenkään.
Maksaa terveyskaupassa n 16e.- islanninjäkälä
Korjaus:
Maarianohdakeuute. :) - perustelut?
"Maaraianohdakeuute on jopa maksakirroosiin huipputuote."
Pikainen Pubmed-haku ei näyttäisi tukevan tällaista väitettä. Voisitko perustella hieman vakuuttavammin, miksi suosittelet kyseistä tuotetta maksakirroosipotilaalle. - kivinen2
perustelut? kirjoitti:
"Maaraianohdakeuute on jopa maksakirroosiin huipputuote."
Pikainen Pubmed-haku ei näyttäisi tukevan tällaista väitettä. Voisitko perustella hieman vakuuttavammin, miksi suosittelet kyseistä tuotetta maksakirroosipotilaalle.Tee laajempi haku.
- Apu lähellä.
PIKIÖLJY. Luontaistuotekaupasta. 4-5 tippaa maitolasilliseen tai veteen sekoitettuna ja yskä lähtee. Heti. Varmasti.
- ei toimi
Ihan kivoja vinkkejä. Vaikutus sama kuin apteekkitavarassa eli mukavaa ajankulua., mutta ei lievitä oireita.
Mikään näistä ei tietenkään ole toimiva hoito maksakirroosiin.
- lutfiyt
Ja jos ihmisellä on maksakirroosi, pitäisi myös luontaislääkkeiden kanssa olla erityisen tarkkana.
- Neuvoja kyselen
Kuivasin keväällä kuusenkerkkiä.
Miten niistä voisi tehdä yskänlääkettä?
Islanninjäkälä kertoo:
"Olen itse tehnyt kotitekoista kuusenkerkkäsiirappia,
tuoreista kuusenkerkistä ja sokerista, hauduttamalla,
mutta niitä uusia versoja ei nyt tähän aikaan saa.
Toki voisi kuusenneulasista nytkin hauduttaa, mutta ne pitäisi ensin saada hienoksi silpuksi, ja keitto/haudutusaika n 2t vaatisi."
Jos pyöräyttäisi tehosekoittimella vai olisko joku parempi keino?
Lisätä sokeria, minkä verran?
Miksi pitää hauduttaa 2 tuntia?
Eikö vitamiinit häviä? - kirpunkirppu
Voisihan niistä hauduttaa ihan teetäkin,
ja tehosekoittimella saa hienonnettua :) - Kultainen jousi
Lääkehunaja kuulemma on joku aika uusi juttu minkä Pitäisi auttaa yskään ja hengitysongelmiin. En ole saanut vielä kokeilla ainetta niin en uskalla vannoa tehoaako.
- Kultainen jousi
Joudun itseasiassa kokeileaan tätä jo kurkkutautiin ja tehosi tosi hyvin, yskimisen tarve kaikkosi lähes heti, kun tuota käytti oikein. Sen pitää antaa olla suussa, niin kauan, että alkaa imeytyä ja ei saa juoda tuon jälkeen mitään. Vähän pelotti hampaiden puolesta, mutta reiät eivtä onneksi ehtineet mennä pahemmaksi viikon aikana, vaikka käytin tuota juuri ennen nukkumaan menoa, että saa nukuttua.
- Hyvä lääke
Tässä hyvä ohje yskään!
Sekoita hunajaa lämpimään maitoon, vähän voita ja raastettua inkivääriä. Tätä kutsutaan Paratiisilääkkeeksi.
Minulla ainakin auttaa! - yskänkohtaukset
Kuiviin yskänkohtauksiin otan imaisun,inhalaattoriannoksen kiekosta, jossa on 60 annosta. Muista sen nimee, mutta vain reseptillä saatava.
Hiukan lievittää myös Carmolis ja karmoliitta munkin yrttitipat.
(keuhkoputkeni ovat tulehtuneet tuhansia kertoja lapsesta asti)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537830- 614390
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404013Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233922Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423310Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko323287Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383228- 482963
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422741- 492484