Vuokrasin hyvässä uskossa juuri remontoidun omakotitalon. Hetken asumisen jälkeen asuntoonn alkoi ilmaantua erilaisia vikoja. Rakennusvirastosta asioita tiedustellessani ilmeni, että kyseistä asuntoa ei ole edes olemassakaan. Asunto on muutosluvilla muutettu tuotantotilaksi. Eli tämä missä asutaan näyttää asunnolta,mutta semmoista ei vaan missään papereissa näy. Kaikki luvat on jo mennyt vanhaksi. Olenkohan oikeutettu korvauksiin ?
Huijjausko ?
8
299
Vastaukset
- tärkeysjärjestys
Muuta pois jos harmittaa. Kaikenlainen riitely vie voimia ja katkeroittaa ihmisen.
"Olenkohan oikeutettu korvauksiin ? "
Toottakai. Mitä olit ajatellut? maksettu 1kk vuokra ja seuraavan kolmen vuoden vuokraa vastaava määrä koska joudut etsimään uuden?
Lisäksi kannattaa tietenkin mielipahasta vaatia ainakin satatuhatta.
No kyllä.
Sinua on kusetettu.- Vaikea juttu
Mielipahaa ei suomen laissa ole, vain ameriikan ihmemaassa. Katselkaa vähemmän roskaa töllöstä.
- Huijjausko?
Nyt asia menossa oikeuteen ja uusi koti lasten kanssa etsinnässä. Asumiskieltoon menee ,koska niin paljon rakennusvirheitä. Pakkanen tulee sisään, tiskikone jääyy, lämmin vesi 20 min. viiveellä, kuolleita lintuja ilmanvaihto aukossa kiukaan takana ym pientä. Voimat aika vähissä tämän p....n keskellä. Pyytäisin asiallista vastausta siihen mikä. olisi kohtuu korvaus mitä voin vaatia.
- VuokraJaska
Voit vaatia niitä kuluja, joita teille on tullut tuon takia. Jos asia on menossa oikeuteen, niin asianajajanne osaa varmasti auttaa. Kaikki kuitit yms. talteen.
- taivaan isäntä
Mitä ihmettä sä siellä vielä roikut? Jos tilanne on niin paha että pitää käräjillä korvauksia vaatia, niin luulisi että olisit heti seuraavasta kuusta muuttanut uuteen kämppään??
4.12. kirjoitit että tilanne on niin paha että korvauksia tarvitaan, ja lähes 3 kk myöhemmin valittelet kohtaloasi siellä samassa murjussa.
Vaadi ns. "marttyyrikorvausta" kun iv-kanavassa oli linnunraato, joka oli omiaan aiheuttamaan kovaa henkistä tuskaa. - Mistä näitä sikiää
taivaan isäntä kirjoitti:
Mitä ihmettä sä siellä vielä roikut? Jos tilanne on niin paha että pitää käräjillä korvauksia vaatia, niin luulisi että olisit heti seuraavasta kuusta muuttanut uuteen kämppään??
4.12. kirjoitit että tilanne on niin paha että korvauksia tarvitaan, ja lähes 3 kk myöhemmin valittelet kohtaloasi siellä samassa murjussa.
Vaadi ns. "marttyyrikorvausta" kun iv-kanavassa oli linnunraato, joka oli omiaan aiheuttamaan kovaa henkistä tuskaa.Juurikin näin! Jos kämpässä ei voi asua, niin kuka hullu sinne jää roikkumaan ja ruikuttamaan?! Irtisanoo kämpän saman tien, kun huomaa paikan ongelmapesäksi ja muuttaa muualle. Ei tuo nyt tuon vaikeampaa ole. Ilmeisesti tämä aloittaja mieltää itsensä jotenkin näihin "hometalon ostaneisiin kanssamarttyyreihin"?
- oma-aloitteisuutta!
Ilmanvaihtokanavien putsaus on vuokralaisen vastuulla.
Mikset ole jo puhdistanut?
Voisit siinä samassa syssyssä puhdistaa lattiakaivon ja lavuaarien vesilukot.
Järjestää lämmityksen keittiöön ettei tiskikone jäädy ja hoitaa asiat kuntoon.Yleensä vanhoissa taloissa on keittiönkaapin alustat aika hyhmässä.Mutsilla jäätyy 1926 rakennetussa hirsitalossa keittiön kylmävesiputki talvisin.Hän hoitaa asian pistämällä puhaltimen puhaltamaan kaapiston suuntaan ja pitämällä kaapin ovet auki.Sinullakin tiskikone on nasahtanut jäähän kun lämpötila on hivellyt -30 astetta?Jäätymistä edesauttaa jos et lumea sokkelia kovien pakkasten varalta.Tiedäthän.Panu Kaila ja silleen...Talotohtori.Lainaa kirjastosta.Pätevä teos okt yltiöromantikoile.
Huomauttaisin että asut omakotitalossa etkä palveluasunnossa.
Jos kantti ei kestä muuta pois.Sinulla on irtisanoessa kuukauden irtisanomisaika.
Korvauksiin sinulla ei ole oikeutta.
Tuotantotilaksi merkitty asuintalo voi tarkoittaa esim että tilassa on aiemmin toiminut firma joka on vaikka pakannut vatunlehtiä teemyyntiin.Kyllä se on edelleen ihan omakotitalo.Ei se siitä ole mihinkään muuttunut.Laki on laki ja sanamuoto voi paperilla muuttua.
Kehottaisin sinua irtisanoutumaan.
Ihan jo oman pahanolosi takia.
Tässäpä lisää luettavaa:
http://www.kuluttajaliitto.fi/files/1547/VUOKRAOPAS_FI_2012.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289