Kustannusarvio! Kannatta lukea!

Ajettu on!

Algarveen (Portugali) Tukholmasta vai Tallinnasta?
Tukholmasta:
-Laivamatka Helsingistä Tukholmaan 1hlö 1 auto= 160€
-Sillanyylitykset Tanskaan n.45€
-Lauttamaatka Tanskasta Saksaan n. 80€
-Polttoainekulut Tukholmasta Algarveen n.630€
N. 920€
Tallinnasta:
-Laivamatka Tallinnaan 1 hlö 1 auto n. 50€ Viking XPRS
-Polttoainekulut Tallinnasta Algarveen n.520€
Yhteensä n.570€

Lopuksi säästövinkki: Navigaattoriin asetus:"vältä maksuja!" Ranskassakin maksat tietulleja noin 0,10€/km eli jos ajat 500km tullitiellä niin maksat ylimääräistä 50€.
Juu, on tietty nopemapaa mutta todella tylsää :)


HUOM! Polttoainekulutusarvio on aajoneuvolle jossa normaalikulutus, ei siis pikkuruokainen eikä "jenkkilotko"

17

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paljon reissanut

      Minne unohdit yöpymismaksut?

      • Ajettu on!

        Ööö, jos haluat tuoda ne esiin niin ole hyvä! Areena on sinun!


    • Onks pakko

      Jos ei ole pakko mennä autolla, niin lentämällä paljon halvempi ja nopeampi

      • On pakko

        Tässä puhutaan aidasta, joten jatka palstalle jolla puhutaan aidan seipäistä eli vaikkapa lentämisestä.


      • Ajettu on!

        No jos Rouva tekee automatkat lentokoneella niin rouva on hyvä vaan! palstalla kuitenkin käsitellään AUTOMATKAILUA! Sitäpaitsi... automatka on paljon antoisampaa automatkasta pitävälle kuin lentokoneessa istumista välttävälle!


      • Säästyy € ja h
        Ajettu on! kirjoitti:

        No jos Rouva tekee automatkat lentokoneella niin rouva on hyvä vaan! palstalla kuitenkin käsitellään AUTOMATKAILUA! Sitäpaitsi... automatka on paljon antoisampaa automatkasta pitävälle kuin lentokoneessa istumista välttävälle!

        Automatkailla voi muutoinkin, kuin ajaa ensin jotain puuduttavaa siirtymää pakkopullana...


      • ZööZzzz...
        Säästyy € ja h kirjoitti:

        Automatkailla voi muutoinkin, kuin ajaa ensin jotain puuduttavaa siirtymää pakkopullana...

        Odota nyt että saat ensin mopokortin ja puhu sitten!


      • Odota vaan
        ZööZzzz... kirjoitti:

        Odota nyt että saat ensin mopokortin ja puhu sitten!

        Ai olet sitä ikäluokkaa, että olet moista korttia tarvinnut.
        Tarpeeksi kun on ajanut, niin kiinnostaa ajaa siellä missä on jotain nähtävää ja koettavaa. Jokin pitkä siirtymä tylsissä maisemissa ei anna mitään muuta kuin puutumista.
        Mopoilun jälkeen tuli ajettua autolla ajamisen vuoksi, vaan ei enää.


      • autoinsinööri
        Ajettu on! kirjoitti:

        No jos Rouva tekee automatkat lentokoneella niin rouva on hyvä vaan! palstalla kuitenkin käsitellään AUTOMATKAILUA! Sitäpaitsi... automatka on paljon antoisampaa automatkasta pitävälle kuin lentokoneessa istumista välttävälle!

        Finnairin koneella Hampuri edestakainen 400 €/hlö.

        Lisäksi ei riitä pelkän polttoaineen hinnan laskeminen. Minkä aloittaja teki.
        On saaytä huomioida kakki muuttuvat kustannukset.
        Itse käytän 0,23 €/km . Siis ilaman pääomaa.

        On taloudellista itsepetosta laskea kustannukset vain polttoaineella.


      • gyyggyyn
        autoinsinööri kirjoitti:

        Finnairin koneella Hampuri edestakainen 400 €/hlö.

        Lisäksi ei riitä pelkän polttoaineen hinnan laskeminen. Minkä aloittaja teki.
        On saaytä huomioida kakki muuttuvat kustannukset.
        Itse käytän 0,23 €/km . Siis ilaman pääomaa.

        On taloudellista itsepetosta laskea kustannukset vain polttoaineella.

        Autoinssi karannu jostain laitoksesta! :D


    • 314

      Paljon autolla Euroopassa ajaneena minua kiinnostaa matkareitti Liettuan/Puolan rajalta etelään ja käytetty kokonaisaika.
      Puolan teitähän parannellaan EU-rahalla ja niillä on pienehkö maksu.
      Ranskaahan kannattaa tiemaksujen takia välttää, mutta itse olen kokenut komean
      Seinen ylityksen kymmenien metrien korkeudessa.

      • Asioilla on puolensa

        Paljon Via Balticaa käyttävänä totean tuohon kokonaisaikaan vain, ettei sellaista ole olemassa. Jokainen matkailija päättää itse matkaansa käytettävän ajan, tietysti siitä riippuen miten matkustelee. Olisi ehkä parempi puhua jonkinlaisista reittimatkoista, jos tarkoituksena on vain kulkea paikasta A paikkaan B, mutta se on jo usein sitten sellaista yhdessäpäivässävarsovaankeskustelua eikä niinkään automatkailua.


      • Ajettu on!

        itse aloitan matkojen suunnittelun "Google Maps" sivun avulla. Teen reittisuunnitelman, valitsen tarvittaessa "vältä maksuja" tai "vältä valtateitä" ja vertailen. Puolassa on paljon paremmassa kunnossa tiet kuin esim 2011.

        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Ilman maksujahan reitti lienee jotain tällaista :https://maps.google.fi/maps?saddr=Sadama/Tallinn–Pärnu–Ikla/E67&daddr=Tuntematon tie&hl=fi&ie=UTF8&ll=49.439557,9.931641&spn=35.246837,71.279297&sll=37.023555,-8.995161&sspn=0.001315,0.002175&geocode=FeIJiwMdcbV5AQ;FU7uNAIdyrx2_w&dirflg=t&mra=ls&t=m&z=4
        HIRVEÄ LINKKI MUTTA SIINÄ REITTI JONKA GOOGLEMAPS EHDOTTAA, en siis minä!
        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
        TÄMÄ TAAS ON HELPPO AJAA, PALJON HYVÄNLAATUISTA MOOTTORITIETÄ, TOSIN 1€/10KM https://maps.google.fi/maps?saddr=Sadama/Tallinn–Pärnu–Ikla/E67&daddr=Tuntematon tie&hl=fi&ie=UTF8&ll=48.224673,7.910156&spn=36.05665,71.279297&sll=49.439557,9.931641&sspn=35.246837,71.279297&geocode=FeIJiwMdcbV5AQ;FU7uNAIdyrx2_w&mra=ls&t=m&z=4
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Ranskaa koitan välttää kaikin mahdollisin keinoin, ei yhtään kiva paikka! :-)

        Maksuihin en törmännyt viime kesänä Puolassa??? Onkohan niitä siellä ihan varmasti?


      • Ajettu on!
        Asioilla on puolensa kirjoitti:

        Paljon Via Balticaa käyttävänä totean tuohon kokonaisaikaan vain, ettei sellaista ole olemassa. Jokainen matkailija päättää itse matkaansa käytettävän ajan, tietysti siitä riippuen miten matkustelee. Olisi ehkä parempi puhua jonkinlaisista reittimatkoista, jos tarkoituksena on vain kulkea paikasta A paikkaan B, mutta se on jo usein sitten sellaista yhdessäpäivässävarsovaankeskustelua eikä niinkään automatkailua.

        Niin no... itse ei hirveästi kiinnosta oleskella balttian hotelleissa saati sitten katsella niitä maisemia. Nopeesti vain Liettuan ja Puolan rajalle ja siellä höllää kaasua. ...mutta kaikki me tehdään matkamme omalla tyylillä.


      • Ajettu on!
        Ajettu on! kirjoitti:

        itse aloitan matkojen suunnittelun "Google Maps" sivun avulla. Teen reittisuunnitelman, valitsen tarvittaessa "vältä maksuja" tai "vältä valtateitä" ja vertailen. Puolassa on paljon paremmassa kunnossa tiet kuin esim 2011.

        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Ilman maksujahan reitti lienee jotain tällaista :https://maps.google.fi/maps?saddr=Sadama/Tallinn–Pärnu–Ikla/E67&daddr=Tuntematon tie&hl=fi&ie=UTF8&ll=49.439557,9.931641&spn=35.246837,71.279297&sll=37.023555,-8.995161&sspn=0.001315,0.002175&geocode=FeIJiwMdcbV5AQ;FU7uNAIdyrx2_w&dirflg=t&mra=ls&t=m&z=4
        HIRVEÄ LINKKI MUTTA SIINÄ REITTI JONKA GOOGLEMAPS EHDOTTAA, en siis minä!
        -----------------------------------------------------------------------------------------------------------
        TÄMÄ TAAS ON HELPPO AJAA, PALJON HYVÄNLAATUISTA MOOTTORITIETÄ, TOSIN 1€/10KM https://maps.google.fi/maps?saddr=Sadama/Tallinn–Pärnu–Ikla/E67&daddr=Tuntematon tie&hl=fi&ie=UTF8&ll=48.224673,7.910156&spn=36.05665,71.279297&sll=49.439557,9.931641&sspn=35.246837,71.279297&geocode=FeIJiwMdcbV5AQ;FU7uNAIdyrx2_w&mra=ls&t=m&z=4
        -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Ranskaa koitan välttää kaikin mahdollisin keinoin, ei yhtään kiva paikka! :-)

        Maksuihin en törmännyt viime kesänä Puolassa??? Onkohan niitä siellä ihan varmasti?

        Tässä tuo ensimmäinen linkki toimivana: https://maps.google.fi/maps?saddr=Sadama/Tallinn–Pärnu–Ikla/E67&daddr=Tuntematon tie&hl=fi&ie=UTF8&ll=49.439557,9.931641&spn=35.246837,71.279297&sll=37.023555,-8.995161&sspn=0.001315,0.002175&geocode=FeIJiwMdcbV5AQ;FU7uNAIdyrx2_w&dirflg=t&mra=ls&t=m&z=4


    • Vinjetti tulee
      • Ajettu on!

        Onhan tuo taas yksi maksu lisää, mutta säästää jos muuttaa Saksaan asumaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      96
      1903
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1528
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      110
      1045
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      32
      999
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      909
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      789
    7. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      30
      731
    8. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      35
      730
    9. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      711
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      643
    Aihe