Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

On arrival -viisumi?

Rajatapaus?

Mitenkähän mahtaa käytännössä toimia on arrival -viisumi Mumbaissa?
Mistä hakemuksen saa sieltä ja kauanko käsittely kestää? Kokemuksia?
Kiitos etukäteen!

16

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo ei kiitos

      Käsittely voi kestää, että siihen pitää varautua. Voi onnistua nopeastikin, mutta huonoimmillaan kestää tolkuttomasti. Jos mahdollista, niin hoida kaikki mahdollinen viisumeihin liittyvä etukäteen lähetystön/jen kautta.

    • Suosittelen>

      Itsella vain hyvia kokemuksia! Kentalla antavat hakemuksen. Pienta jonottelua, mutta helpompaa kuin olin nettikirjoittelun perusteella pelannyt. Kavin aiemmin talla viikolla Helsingissa suurlahetystossa aikomuksena ottaa pikaviisumi, mutta porukkaa oli niin kamalasti etta oli pakko luovuttaa. Ja tulihan tuo VoA jopa halvemmaksi kuin tavallinen turistiviisumi.

      Eli kannattaa sielta Intian suurlahetyston nettisivulta lukea viisumityyppien kohdalta mita pitaa ottaa mukaan jos ottaa viisumin kentalta.

      • Rajatapaus?

        Kiitokset vastauksista!
        Olenkin tutustunut lähetystön sivuihin.
        Saako sen hakemuksen passintarkastuksesta vai missä se täytetään?


      • Joo ei kiitos

        Miksi mennä pilaamaan matkaansa näillä lentokenttäviisumeilla? Homma voi mennä ihan putkeen, mutta voi olla, että ei mene. Intiassa kaikki on mahdollista!

        Minulla itselläni on hyviä ja huonoja kokemuksia, niiden huonojen kokemusten vuoksi en viitsi enään pelleillä lentokentillä. Helsingissä lähetystössä ei voi olla niin paljon jonoa, että en jonottaisi.


      • Rajatapaus?
        Joo ei kiitos kirjoitti:

        Miksi mennä pilaamaan matkaansa näillä lentokenttäviisumeilla? Homma voi mennä ihan putkeen, mutta voi olla, että ei mene. Intiassa kaikki on mahdollista!

        Minulla itselläni on hyviä ja huonoja kokemuksia, niiden huonojen kokemusten vuoksi en viitsi enään pelleillä lentokentillä. Helsingissä lähetystössä ei voi olla niin paljon jonoa, että en jonottaisi.

        Tiedän vanhana Intianmatkaajana, että kaikki tosiaankin on mahdollista!
        Ajanpuutteen vuoksi vain asiaa tiedustelen. Tosin minulla on lentojen välillä
        aikaa 7 tuntia, joten jonotus ei ole ongelma.
        Hyödyksi on kuulla kokemuksia, kun en tällaista viisumia ole aikaisemmin ottanut.
        Kiitos!


      • Joo ei kiitos
        Rajatapaus? kirjoitti:

        Tiedän vanhana Intianmatkaajana, että kaikki tosiaankin on mahdollista!
        Ajanpuutteen vuoksi vain asiaa tiedustelen. Tosin minulla on lentojen välillä
        aikaa 7 tuntia, joten jonotus ei ole ongelma.
        Hyödyksi on kuulla kokemuksia, kun en tällaista viisumia ole aikaisemmin ottanut.
        Kiitos!

        No hyvä, että osaat varautua, tosin tuo 7 tuntia ei välttämättä riitä, jos sattuu asiat menemään siihen huonompaan suuntaan. Eli jatkolentosi menee... Toinen on, että voit saada vain lentojesi ajalle viisumin, joten sinulle ei jää pelivaraa, jos lentosi jostain syystä peruuntuu taikka sairastut. Joten koeta saada ehdottomasti pidempi viisumi, jos aletaan lyhyempää tarjoilemaan.


      • voa
        Joo ei kiitos kirjoitti:

        No hyvä, että osaat varautua, tosin tuo 7 tuntia ei välttämättä riitä, jos sattuu asiat menemään siihen huonompaan suuntaan. Eli jatkolentosi menee... Toinen on, että voit saada vain lentojesi ajalle viisumin, joten sinulle ei jää pelivaraa, jos lentosi jostain syystä peruuntuu taikka sairastut. Joten koeta saada ehdottomasti pidempi viisumi, jos aletaan lyhyempää tarjoilemaan.

        Mulla ihan ok kokemus. Vaihtoaika oli 6h, saavutiin Mumbain kentälle muistaakseni keskiyön aikoihin.

        Pari muuta pariskuntaa täytteli lomakkeita samaan aikaan meidän kanssa, ei sen kummemmin jonotettu.. Oltiin varauduttu hyvin, oli kopiot hotellimajoituksesta, paluulennoista, passeista ja passikuvat (värilliset ja mustavalkoiset, varmuuden vuoksi...) Ja dollareita maksua varten. Nopeutti sekin.

        Me lennettiin Brysselistä Mumbaihin, eivät meinanneet päästää Brysselissä koneeseen kun ei ollut viisumeita. Olin tähänkin varautunut, tulostin Intian suurlähetystön sivuilta englanninkielisen selvityksen VoA:sta. Päästiin pikku selityksen jälkeen siis koneeseen.

        Viisumien hakemisessa oli näillä intialaisilla perus sähläystä, leimat vanhenivat kun vuorokausi vaihtui yms.. kärsivällisyyttä vaan matkaan. Siellä kentällä oli muuten ihan ruttona hyttysiä!


      • voa
        voa kirjoitti:

        Mulla ihan ok kokemus. Vaihtoaika oli 6h, saavutiin Mumbain kentälle muistaakseni keskiyön aikoihin.

        Pari muuta pariskuntaa täytteli lomakkeita samaan aikaan meidän kanssa, ei sen kummemmin jonotettu.. Oltiin varauduttu hyvin, oli kopiot hotellimajoituksesta, paluulennoista, passeista ja passikuvat (värilliset ja mustavalkoiset, varmuuden vuoksi...) Ja dollareita maksua varten. Nopeutti sekin.

        Me lennettiin Brysselistä Mumbaihin, eivät meinanneet päästää Brysselissä koneeseen kun ei ollut viisumeita. Olin tähänkin varautunut, tulostin Intian suurlähetystön sivuilta englanninkielisen selvityksen VoA:sta. Päästiin pikku selityksen jälkeen siis koneeseen.

        Viisumien hakemisessa oli näillä intialaisilla perus sähläystä, leimat vanhenivat kun vuorokausi vaihtui yms.. kärsivällisyyttä vaan matkaan. Siellä kentällä oli muuten ihan ruttona hyttysiä!

        Ja siis tähän prosessiin meni noin kaksi tuntia.


      • Oli hyvää tuuria
        voa kirjoitti:

        Ja siis tähän prosessiin meni noin kaksi tuntia.

        Aina ei mene näin hyvin, joskus homma vain kestää ja kestää... ja jatkolento menee. Miksi alkaa leikkimään moisten viisumien kanssa, kun asian voi hoitaa edustuston/lähetystön kautta huomattavasti helpommin.
        Vaan voihan sitä näitä näinkin hoitaa, mutta yleensä yksi kerta riittää epäonnistumisia. Poikkeustapauksissa tietty menettelee.


      • voa
        Oli hyvää tuuria kirjoitti:

        Aina ei mene näin hyvin, joskus homma vain kestää ja kestää... ja jatkolento menee. Miksi alkaa leikkimään moisten viisumien kanssa, kun asian voi hoitaa edustuston/lähetystön kautta huomattavasti helpommin.
        Vaan voihan sitä näitä näinkin hoitaa, mutta yleensä yksi kerta riittää epäonnistumisia. Poikkeustapauksissa tietty menettelee.

        Ehkä oli, mutta oltiin valmistauduttu viisumin hakemiseen kyllä myös hyvin etukäteen. Ongelmia tietenkin tulee, jos matkaan lähtee ilman dokumentteja paluulennoista tai majoituksesta, eikä ole selvittänyt lentokentän käytäntöjä etukäteen (suurlähetystön sivuilta ja keskustelupalstoilta). Ja kun nämä huolimattomat lähtevät hakemaan viisumia eivätkä sitä saa, niin sitten itketään ja syytetään Intian systeemejä.

        Mutta tuollaisia kommentteja "miksi lähdet leikkimään kyseisellä viisumilla kun kotimaastakin saa", täällä ei mielestäni pyydetty. Vaan kokemuksia, ja minä niitä juuri jaan. Ei muita kiinnosta, kuinka sinä olet kuullut jostain tutun kaiman koiranulkoiluttajalta, kuinka vaikeaa on-arrival viisumin hakeminen on. Kiitos!

        Itseäni otti ainakin päähän tuollaiset tärkeilijät, kun kyselin keskustelupalstoilta kokemuksia Voa:sta. "Miksi et hae Suomesta, kun on paljon helpomaa, siinähän jäät ilman viisumia" jnejne.. Pallontallaajat.net sivuilla on myös hyviä vinkkejä.


      • voa
        voa kirjoitti:

        Ehkä oli, mutta oltiin valmistauduttu viisumin hakemiseen kyllä myös hyvin etukäteen. Ongelmia tietenkin tulee, jos matkaan lähtee ilman dokumentteja paluulennoista tai majoituksesta, eikä ole selvittänyt lentokentän käytäntöjä etukäteen (suurlähetystön sivuilta ja keskustelupalstoilta). Ja kun nämä huolimattomat lähtevät hakemaan viisumia eivätkä sitä saa, niin sitten itketään ja syytetään Intian systeemejä.

        Mutta tuollaisia kommentteja "miksi lähdet leikkimään kyseisellä viisumilla kun kotimaastakin saa", täällä ei mielestäni pyydetty. Vaan kokemuksia, ja minä niitä juuri jaan. Ei muita kiinnosta, kuinka sinä olet kuullut jostain tutun kaiman koiranulkoiluttajalta, kuinka vaikeaa on-arrival viisumin hakeminen on. Kiitos!

        Itseäni otti ainakin päähän tuollaiset tärkeilijät, kun kyselin keskustelupalstoilta kokemuksia Voa:sta. "Miksi et hae Suomesta, kun on paljon helpomaa, siinähän jäät ilman viisumia" jnejne.. Pallontallaajat.net sivuilla on myös hyviä vinkkejä.

        Ja ihan naurettavaa, että voa.n saaminen suht nopeassa ajassa olisi jotenkin poikkeustapaus. Poikkeustapauksessa sitä ei myönnetä, jos vaaditut asiat eivät ole kunnossa. Jos kaikki on kunnossa, niin tottakai viisumi myönnetään.


      • Oli hyvää tuuria
        voa kirjoitti:

        Ja ihan naurettavaa, että voa.n saaminen suht nopeassa ajassa olisi jotenkin poikkeustapaus. Poikkeustapauksessa sitä ei myönnetä, jos vaaditut asiat eivät ole kunnossa. Jos kaikki on kunnossa, niin tottakai viisumi myönnetään.

        No poikkeustapauksella tarkoitin lähinnä omaa tilannetta, että ei ehdi hakemaan viisumia, kun pitää matkustaa nopealla aikataululla. Hyvä jos sinulla homma on onnistunut!
        On minullakin moni homma onnistunut, mutta on myös niitä tilanteita, kun homma ei vain ole onnistunut, vaikka kuinka on kaikki paperit kunnossa. Olen joskus ollut Intian tullissa ihan selkeän lähetystön myöntämän viisuminkin kanssa melkoisissa väännöissä. Kaikki ei aina Intiassa ole niin yksinkertaista.


      • HelloIndia
        Oli hyvää tuuria kirjoitti:

        No poikkeustapauksella tarkoitin lähinnä omaa tilannetta, että ei ehdi hakemaan viisumia, kun pitää matkustaa nopealla aikataululla. Hyvä jos sinulla homma on onnistunut!
        On minullakin moni homma onnistunut, mutta on myös niitä tilanteita, kun homma ei vain ole onnistunut, vaikka kuinka on kaikki paperit kunnossa. Olen joskus ollut Intian tullissa ihan selkeän lähetystön myöntämän viisuminkin kanssa melkoisissa väännöissä. Kaikki ei aina Intiassa ole niin yksinkertaista.

        Minulla meni se 4-5 tuntia Mumbain kentällä ja Turkish oli vielä myöhässä. Edes mitään jonoa ei ollut, kun kone oli vasta aamuyön tunteina Mumbaissa. Oli ongelmaa valokuvauskoneen kanssa, oli ongelmaa maksun kanssa ja SUURIn ONGELMA oli majapaikkani kanssa, koska EN OLLUT TEHNYT ENSIMMÄISTÄ VARAUSYÖTÄ kohteeseen. Aamuyöllä sen tekeminen ei tietysti ihan normaalitapaan onnistunutkaan ja juu-u...kyllä meni ainakin se 4,5 tuntia, että saivat viisumini leimattua noin 15 miehen voimalla ja lopulta tietty asioinkin vain "managerin" kanssa.... ;) Mutta kuten Intiassa on tapana, asiat yleensä lopulta järjestyvät kuin ihmeen kaupalla, mutta JOS SINULLA ON VAIHTOEHTO SUOSITTELEN HANKKIMAAN VIISUMIN ETUKÄTEEN JO SUOMESTA!!!

        Nimimerkillä "kokemusta on"


      • Intiaan
        HelloIndia kirjoitti:

        Minulla meni se 4-5 tuntia Mumbain kentällä ja Turkish oli vielä myöhässä. Edes mitään jonoa ei ollut, kun kone oli vasta aamuyön tunteina Mumbaissa. Oli ongelmaa valokuvauskoneen kanssa, oli ongelmaa maksun kanssa ja SUURIn ONGELMA oli majapaikkani kanssa, koska EN OLLUT TEHNYT ENSIMMÄISTÄ VARAUSYÖTÄ kohteeseen. Aamuyöllä sen tekeminen ei tietysti ihan normaalitapaan onnistunutkaan ja juu-u...kyllä meni ainakin se 4,5 tuntia, että saivat viisumini leimattua noin 15 miehen voimalla ja lopulta tietty asioinkin vain "managerin" kanssa.... ;) Mutta kuten Intiassa on tapana, asiat yleensä lopulta järjestyvät kuin ihmeen kaupalla, mutta JOS SINULLA ON VAIHTOEHTO SUOSITTELEN HANKKIMAAN VIISUMIN ETUKÄTEEN JO SUOMESTA!!!

        Nimimerkillä "kokemusta on"

        Tosiaan kannattaa hankkia viisumit hyvissä ajoin, ei ole mikään vaiva hoidella täällä Suomessa jo ennen matkaa, on silloin hoidettu ja jos jotain tulee sitten Intassa, niin siitä selviää jo vähemmällä.
        Minulle on joskus käynnyt, että koko perheen kanssa matkatessa lasten viisumeihin löytyi ihmettelemistä ja niitä sitten väännettiin useamman virkailijan voimin. Tosin jotain hyvääkin, että pääsimme sitten siitä suoraan jatkamaan matkaamme, eli ohitimme muut tarkastukset.


    • Huom.

      Uusi on arrival-systeemi tulossa, toivottavasti jo talveksi. Ilmeisesti elektroninen.

      • Vaikka, silti...

        ..hoitaisin viisumin kuntoon hyvissä ajoin ennen matkaa. Vaikka Intia ei nyt ole ihan pahimmasta päästä näiden viisumiasioiden kanssa, en luottaisi tulevaan sähköiseen systeemiinkään. En näe oikein mitään syytä, miksi ei voisi viisumia hoitaa hyvissä ajoin etukäteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe