Uusi SISU POLAR 2014

Ajomies

Nyt on julkaistu MBn pohjalta uusi Polar euro6 ja minun silmään ihan hyvä. Maski on onnistunut täysin. Puskuri valoineen taitaa olla suoraa MBtä, tähän olisin toivonut omaa ilmettä. Tosin en tiedä kuinka se rakenteellisesti olisi muokattavissa, valot nimittäin roikkuvat Volvo-tyyliin, siitä en niin pidä. Scanian selkeä puskuri ajovalojen alla on edelleen paras. Mutta hyvä Sisu, ei voi muuta sanoa, tämän kokoisessa maassa ja nykyisellä taloudella oma kuorma-auto on iso juttu.

http://www.sisupolar.fi/

130

7047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeps

      Kyllä, valot pykälän ylöspäin ja puskuria alle.

    • sisu rules

      hyvä sisu!

      • cab

        Uusi ilme,
        Eikun panostaa vientiin täysillä,
        olis hyvä tehosta pohjois ruotsin ja norjan markioita varten.


    • ZF-AK

      Itse pelkäsin alussa, että Sisun mökki näyttäisi yhtä hirveältä kuin mesen uutukainen keulaltaan. Sata pistettä etc. mutta Sisulla oltiin onnistuttu tekemään nokan ilme aivan helkkarin hienoksi ja tupa ulkonaisesti on todella päheä.. Auto näyttää todella hienolta ja varmasti kauppa käy tolla tuotteella.

    • Totta mooses...

      Nuo euro6 moottorit tarvitsevat paljon jäähdytystehoa, joten keulan muutoksiin ei juurikaan ole varaa.

      • nalle-sisu

        eli v8 poistuu,tulee 15l detroit(mb omistaa)


    • Tuli vain mieleen

      Saako tuota autoa myös 2 ja 3 akselisena? että saataisi myös Suomalaiseen jakelu yms liikenteeseen laatua?

      • ristuksen komia

        voi olla aika rajattu mallisto.Tuskin MB:n puolella katotaan pitkään, jos Sisun
        myynti on suurempi kuin pääkomponenttien toimittajan.Veho rakentanut
        aika kalliisti MB:lle huolto ja myynti verkostoa. Saattaa sisulle menevien
        komponenttien hinta nousta.Tai rajattu määrä,esim tietyn tehosta moottoria.
        Sisu on kilpailija kumminkin.Ja Ka-kauppa on raadollista,jopa härskiä.
        Mutta hyvän auton rakentaneet.


    • Sisu ruless

      Tolla Sisulla kun pääsisi ajmaan voisi kylällä tytöillä nousta peukalo pystyyn liftatakseen kyyttiin :D

      • Ajomies

        Siis pitää olla makuuhytillä!


      • Saatanan rotta

      • ¨26)

      • Rautaa alla
        Saatanan rotta kirjoitti:

        ettei nyt pääsisi unohtumaan niin plagioitu mesestä!
        http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/trucks_/home/distribution/antos_distributionhaulage.flash.html

        kukaan siis kukaan täysijärkinen ei aja sisulla!

        Linkissäsi olevalla MB antoksen varusteluun ei ole saatavilla harmoonista teliä joka SISUssa on vakiona. Viisi akselisena ei ilmeisesti saa?hyvä jos 4akselisena joten pullakuskit turpa kiinni.Ajakaa pullamössönne millä haluatte,mutta älkää puuttuko miesten ajohommeleihin.


      • Rautaa alla
        Rautaa alla kirjoitti:

        Linkissäsi olevalla MB antoksen varusteluun ei ole saatavilla harmoonista teliä joka SISUssa on vakiona. Viisi akselisena ei ilmeisesti saa?hyvä jos 4akselisena joten pullakuskit turpa kiinni.Ajakaa pullamössönne millä haluatte,mutta älkää puuttuko miesten ajohommeleihin.

        tämä edellinen viesti oli/on tarkoitettu saatanan rotalle.


      • PArempi mers
        Rautaa alla kirjoitti:

        Linkissäsi olevalla MB antoksen varusteluun ei ole saatavilla harmoonista teliä joka SISUssa on vakiona. Viisi akselisena ei ilmeisesti saa?hyvä jos 4akselisena joten pullakuskit turpa kiinni.Ajakaa pullamössönne millä haluatte,mutta älkää puuttuko miesten ajohommeleihin.

        Autoa saa 2 tai 3 akselina, sekä puolikkaan veturina

        Täysperän vetoautona sitä ei saa

        Vaihteet on aina täysiautomaattiset (ilman kytkintä siis) ja vaihteita 8 12 tai 16


      • Saatanan rotta
        Rautaa alla kirjoitti:

        Linkissäsi olevalla MB antoksen varusteluun ei ole saatavilla harmoonista teliä joka SISUssa on vakiona. Viisi akselisena ei ilmeisesti saa?hyvä jos 4akselisena joten pullakuskit turpa kiinni.Ajakaa pullamössönne millä haluatte,mutta älkää puuttuko miesten ajohommeleihin.

        Sisu on aivan surkea tekele. mitään hyvää siinä ei ole paitsi ohjaus. Sisu laahaa myyntitilastoissa viimeisenä ja jopa Daffia huonommin ja tämän uuden Mersumallinkaan ei odoteta niitä nostavan. Ainoa mikä teidän hampaattomiensorakuskien ilon aihe on että korkealle noustessa näkyy se teidän persevakonne jota katsellessanne voitte pähkäillä kenellä parhaimmat raidat!


      • tyjäntoimittaja
        Saatanan rotta kirjoitti:

        Sisu on aivan surkea tekele. mitään hyvää siinä ei ole paitsi ohjaus. Sisu laahaa myyntitilastoissa viimeisenä ja jopa Daffia huonommin ja tämän uuden Mersumallinkaan ei odoteta niitä nostavan. Ainoa mikä teidän hampaattomiensorakuskien ilon aihe on että korkealle noustessa näkyy se teidän persevakonne jota katsellessanne voitte pähkäillä kenellä parhaimmat raidat!

        kerroppa kloppi omakohtaset kokemukset ja paljonko niitä on sinulle sisusta kertynyt, eppäilen onko yhtään ja olet vain turhan päivänen suunsoittaja , mikäs muuten siinä nuin huonoa on.


      • "342" RÅTTGIFT
        Saatanan rotta kirjoitti:

        Sisu on aivan surkea tekele. mitään hyvää siinä ei ole paitsi ohjaus. Sisu laahaa myyntitilastoissa viimeisenä ja jopa Daffia huonommin ja tämän uuden Mersumallinkaan ei odoteta niitä nostavan. Ainoa mikä teidän hampaattomiensorakuskien ilon aihe on että korkealle noustessa näkyy se teidän persevakonne jota katsellessanne voitte pähkäillä kenellä parhaimmat raidat!

        Saatanan rotta on nimensä mukainen jyrsijä ja nyt vikisee täällä, kun häntä jäi pullalaatikon alle.


    • 2+4

      Onpa asiallista keskustelua,no rekkaperat ei tunnetusti ole mitään älyn jättiläisiä.

    • Saatanan rotta

      Anteeksi että haukuin Sisua huonoksi, olen todella pahoillani aiheuttamastani pahastamielestä! Hieno auto se on ja toivotaan että Sisua alkaa jälleen menemään kaupaksi, ja siitä tulee taas ykkösmerkki.

      • ajomies

      • eeme
        ajomies kirjoitti:

        Sisulla oli vuonna 1995 tuotantoon tulleessa E-sarjassa paljon nykyohjaamoja muistuttavaa muotokieltä. Resurssit ovat kuitenkin aina olleet pienet ja tämänkaltainen kehittyminen vaikeaa. http://img211.imageshack.us/img211/7168/p6080898.jpg

        Tämä edesmennyt E-malli oli ergonomialtaan aivan susi. Vastaavanlaista tekelettä mersulta ei markkinoille päästettäisi,


      • oma oli parempi
        eeme kirjoitti:

        Tämä edesmennyt E-malli oli ergonomialtaan aivan susi. Vastaavanlaista tekelettä mersulta ei markkinoille päästettäisi,

        Eikös E-malli tullut, kun rellu osti Sisun? Saatiin Sisuihin kaupantekijäisinä tuo rellun surkea hytti, juuri kun omaa valmistetta olevat hytit alkoivat olla toimivia. Eikös sen viimeisen SM ja SR malleissa käytetyn hytin lisenssi myytykin vielä jollekin venäläiselle valmistajalle tms? Viimeinen oma hytti oli sentään auton tuntuinen muovilelulta tuntuvaan E-malliin verrattuna.


      • oma oli parempi kirjoitti:

        Eikös E-malli tullut, kun rellu osti Sisun? Saatiin Sisuihin kaupantekijäisinä tuo rellun surkea hytti, juuri kun omaa valmistetta olevat hytit alkoivat olla toimivia. Eikös sen viimeisen SM ja SR malleissa käytetyn hytin lisenssi myytykin vielä jollekin venäläiselle valmistajalle tms? Viimeinen oma hytti oli sentään auton tuntuinen muovilelulta tuntuvaan E-malliin verrattuna.

        SM-malli oli vuoden -95 lopulle, en ole aivan varma tuliko viimeisiä vielä -96:n puolellakin, ja Sisun oma, SM:ää seurannut E-sarja ("Karjaan Eemeli") julkaistiin vuoden -95 lopulla. Tätä lystiä kesti niinkin pitkään kuin jonnekin -96 vuoden lopulle/-97 alkuun, jolloin omaa E-sarjaa seurasi Renault-hyttinen E-sarja.

        Noin muutoin kun muistelee noita aikoja, niin eipä tainu Mersun Actrosta edeltänyt malli (olikohan SK?) mitään silmäkarkkia tai huippua olla ohjaamon sisustuksen osalta. Kun tuossa joku ergonomiasta puhui. Voin olla väärässäkin.


      • Toto
        oma oli parempi kirjoitti:

        Eikös E-malli tullut, kun rellu osti Sisun? Saatiin Sisuihin kaupantekijäisinä tuo rellun surkea hytti, juuri kun omaa valmistetta olevat hytit alkoivat olla toimivia. Eikös sen viimeisen SM ja SR malleissa käytetyn hytin lisenssi myytykin vielä jollekin venäläiselle valmistajalle tms? Viimeinen oma hytti oli sentään auton tuntuinen muovilelulta tuntuvaan E-malliin verrattuna.

        Kun rellu osti sisun??? Renault ei ole koskaan omistanut prosenttiakaan sisusta..


    • HESE

      Sisu Polar oli Suomen ostetuin maansiirto-auto vähän jäljelläolevalla männävuonna. Uskon uuden Polarin kaupalliseen menestykseen myös pöllipuolella, jahka patut saavat lisää käyttö kokemustietoa nykyisestä mallista, joka on kuulemma pärjäillyt ja toiminut hommissa tosi hyvin. PS: Suomenlipusta kannattaa maksaa aina, jos se on edes yhtähyvä kuin kilpailijansa ja parempihan tuon sanovat olevan.

      • kyrpä jaakko

        Vai että Suomenlipusta. Sanoppas että mikähän osa mahtaa olla tuostakin koslasta Suomesta peräisin? Ja paskaa puhut jos väität että ollut myydyin maansiirto-auto! Ehkä hetkellisesti jonkun kuukauden myydyin, mutta kyllä siellä vaan Scania ja Volvo jyrää. Ja niin se uusi mersukin möi kun alihintaan myytiin, mutta niimpä se käyrä vaan lähti alasapäin loppuvuonna! Kenenkään on turha hermostua/vetää herneitä nenäänsä!


      • saksanseisojavoimaa
        kyrpä jaakko kirjoitti:

        Vai että Suomenlipusta. Sanoppas että mikähän osa mahtaa olla tuostakin koslasta Suomesta peräisin? Ja paskaa puhut jos väität että ollut myydyin maansiirto-auto! Ehkä hetkellisesti jonkun kuukauden myydyin, mutta kyllä siellä vaan Scania ja Volvo jyrää. Ja niin se uusi mersukin möi kun alihintaan myytiin, mutta niimpä se käyrä vaan lähti alasapäin loppuvuonna! Kenenkään on turha hermostua/vetää herneitä nenäänsä!

        eikös se Suomessa kasata ja eikö runko ole kotimaista valmistetta.,niin onhan se tänä päivänä aikas lailla hatun nosto paikka,jos yritetään pitää kotimaista työtä yllä,ehkä kilpailutetulla alalla mitä loytyy.


      • kieromies
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        eikös se Suomessa kasata ja eikö runko ole kotimaista valmistetta.,niin onhan se tänä päivänä aikas lailla hatun nosto paikka,jos yritetään pitää kotimaista työtä yllä,ehkä kilpailutetulla alalla mitä loytyy.

        Kuinka Ruotsalaisia Scania ja Volvo ovat? Esim. teräkset on Ruukkia. Jännää että kotimaisuus on ns. paskaa! Sisu on paskaa, politiikka on paskaa, ala on paska ja kuskit ne vasta paskoja on. Niin ja puhe! Jos jotain huonoa niin Pimiän "muotoilu", henk.koht en niin pidä.


      • kyrpä jaakko kirjoitti:

        Vai että Suomenlipusta. Sanoppas että mikähän osa mahtaa olla tuostakin koslasta Suomesta peräisin? Ja paskaa puhut jos väität että ollut myydyin maansiirto-auto! Ehkä hetkellisesti jonkun kuukauden myydyin, mutta kyllä siellä vaan Scania ja Volvo jyrää. Ja niin se uusi mersukin möi kun alihintaan myytiin, mutta niimpä se käyrä vaan lähti alasapäin loppuvuonna! Kenenkään on turha hermostua/vetää herneitä nenäänsä!

        http://www.avainlippu.fi/ajankohtaista/jasen-tiedotteet/2013/sisu-polar-rock-nousi-syys-lokakuussa-myydyimmaksi-maansiirtoaut

        Volvonkaan kohdalla kun toiset ihastelee myyntimääriä, mitkä kyllä ovat korkeat, ei muisteta mainita Volvon harjoittamaa "myydään vanhempaa sarjaa halvemmalle" kampanjaa. Tai tällaisesta puhuivat eräät tahot.


    • HESE

      Kyllä lipusta kannattaa maksaa. Jos sinun naapurilla ei ole töitä, niin ei sinunkaan tarvitse sille mitään kuskata, eli sinäkin olet työtön. Sisun teliakselit ovat myös Suomalaisia. Kaikenkaikkiaan Sisu työllistää paljon väkeä myös välillisesti ja ne kaikki työntekijät yhdessä työllistää lisää jne.jne. Se, että nykyinen Suomen hallitus tumpeloi, niin jää siitä vielä pieniosa rahaa vielä tänne Suomeenkin, mutta kokeillaan porukalla sitten 2015 korjata sekin asia paremmaksi.

    • tukkirekka

      Avainlippu tuote pitää olla yli 50% kotimaista tuotantoa, täyttynee, maansiirtopuolella parhaiten myynyt viimeiset kuukaudet, SISU. Tais olla ainoita merkkejä, mikä nostanut markkina osuuttaan ja marssi jatkuu ja paranee.

    • new volvo

      kyllä volvossa on puskuri!Tosa pihalla on viimeviikolla haettu uusi FH.on siinä ainakin
      puskuri.Eikä lamput roiku,mitä meinaat?

      • Ajomies älä kiirehdi suo

        No mikä on puskuri kellekkin, mutta on Volvo hyvä auto, ei sitä kiistetä. Puuhommissa ei oma suosikki kuitenkaan.

        Sitten voisin kritisoida myös Sisun alustan painoa, puuautot n. 13500kg. Ja normaali akselivälille (joka on ketterä) ei saada täyttä painoa, trideminä kyllä mutta Sisun nostoteli jää siinä hyödyntämättä.

        Korkea runko pitäisi tuotekehitellä uudelleen, madaltaen profiilia, jolloin ajo-ominaisuudet ja hyötykuorma-ilo paranisi.

        Sisulle hattua nostan mutta ei vanhaan järeyteen voi ikuisesti nojata.

        Ruotsalaisissa alustojen suhteen mahd. valita ns. kevyemmin.

        Tiukkaa on.


      • ajomies
        Ajomies älä kiirehdi suo kirjoitti:

        No mikä on puskuri kellekkin, mutta on Volvo hyvä auto, ei sitä kiistetä. Puuhommissa ei oma suosikki kuitenkaan.

        Sitten voisin kritisoida myös Sisun alustan painoa, puuautot n. 13500kg. Ja normaali akselivälille (joka on ketterä) ei saada täyttä painoa, trideminä kyllä mutta Sisun nostoteli jää siinä hyödyntämättä.

        Korkea runko pitäisi tuotekehitellä uudelleen, madaltaen profiilia, jolloin ajo-ominaisuudet ja hyötykuorma-ilo paranisi.

        Sisulle hattua nostan mutta ei vanhaan järeyteen voi ikuisesti nojata.

        Ruotsalaisissa alustojen suhteen mahd. valita ns. kevyemmin.

        Tiukkaa on.

        Mutta kun paikka on huono, ainut ja oikea on kotimainen! Jämpti!


      • venäjällä ei teitä
        ajomies kirjoitti:

        Mutta kun paikka on huono, ainut ja oikea on kotimainen! Jämpti!

        ja tosihuono paikka,on venäläinen ural tai gaz ainoat oikeat! Hyytyy se Sisukin.


      • Ollaan iloisia siitä
        venäjällä ei teitä kirjoitti:

        ja tosihuono paikka,on venäläinen ural tai gaz ainoat oikeat! Hyytyy se Sisukin.

        ettei täällä tartte ajella uraleilla ja gazeilla.

        HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE !


    • lerPutin

      Jep. Itku pääsis, jos joutuis Ryssän tekeleillä tekemään töitä. Ja se olisi itsarin paikka, jos palkankin saisi ruplina.

    • Satnsnsnsns

      Eikös tuon paskan tekemisen pitänyt loppua?

      • vivtuvitu

        Oletko herännyt 100v. pimeydestä????


      • fuller korisee
        vivtuvitu kirjoitti:

        Oletko herännyt 100v. pimeydestä????

        Pimeyttä on ajaa Sisu merkkisellä, mutta oletkos itse elänyt tynnyrissä? Oletko koskaan ajanut uusilla ja moderneilla autoilla? ovat meinaan kertakaikkisen mahtavia, ja eikä ole mitään paska fullereita joissa vaihteet menee päälle rusahduksella/korinalla!


      • ylimainostettu p.ska
        fuller korisee kirjoitti:

        Pimeyttä on ajaa Sisu merkkisellä, mutta oletkos itse elänyt tynnyrissä? Oletko koskaan ajanut uusilla ja moderneilla autoilla? ovat meinaan kertakaikkisen mahtavia, ja eikä ole mitään paska fullereita joissa vaihteet menee päälle rusahduksella/korinalla!

        kuules fanaatikko!Ajan 2010 mallin scaniaa,tulee ajon aikana miettineeksi,mikä tässä on niin erinomaista? Ei mikään.Melua ja vibaa(vapinaa) on vaikka muille jakaa.
        Sisu pystyy tekemään paremman auton!


      • rekkakakkakka
        ylimainostettu p.ska kirjoitti:

        kuules fanaatikko!Ajan 2010 mallin scaniaa,tulee ajon aikana miettineeksi,mikä tässä on niin erinomaista? Ei mikään.Melua ja vibaa(vapinaa) on vaikka muille jakaa.
        Sisu pystyy tekemään paremman auton!

        Eihän nyt Scania olekkaan kuorma-auto! Ja sisu siinä mitään autoa tee, runko Suomesta ja kaikki muu made in itäblokki. Ja nyt puhutaan moderneista autoista eikö mistään 2010 kivikauden vessoista.


      • karjaalainen1
        rekkakakkakka kirjoitti:

        Eihän nyt Scania olekkaan kuorma-auto! Ja sisu siinä mitään autoa tee, runko Suomesta ja kaikki muu made in itäblokki. Ja nyt puhutaan moderneista autoista eikö mistään 2010 kivikauden vessoista.

        Kyllä Sisu autoja tekee ja siinä samalla tuottaa suomalaisille hyvinvointia, tasapainottaa kurjaa vaihtotasettamme korvaamalla tuontia ja vielä tuo vientituloja omalla autoviennillään.
        Sisun runkorakenteet ovat malmikaivoksesta valmiiseen tuotteeseen saakka suomalaista työtä niin suunnittelun kuin valmistuksenkin osalta; teräkset, aihiot, muokkaustyö, pintakäsittelyt jne. Ja näissä autoissa on paljon, paljon muuta kotimaista osaamista ja työtä. Parhaiten asia selviää tutustumalla nykytuotteisiin esim Sisun kotisivuilla.
        Sisut toimitetaan ajoon valmiina, käyttötehtävään loppuun saakka varusteltuina, joten Sisujen kehitys ja valmistus on kotimaisen avainlippu- sekä Design from Finland-merkkinsä ansainnut.
        On totta, että Sisujen komponenteista suuri osa tulee maailmalta, ei kuitenkaan idästä, vaan pääosin Saksanmaalta, Daimlerilta, Mersun valmistajalta. Täysin uudet Euro 6-komponetit löytävät tiensä näinä päivinä samanaikaisesti niin MB-tuotteisiin kuin Sisu Polar Euro 6-autoihin, joten tuskin modernimmista autoista juuri voidaan puhua...
        Kannattaisi ehkä hetken ajatella mikä merkitys Sisulla on sen 80-vuotisen historiansa aikana ollut meidän kuljetusvälineistömme kehitykselle. Luulenpa, että ilman Sisua yritettäisiin meillä suurin piirtein kaikki ajot ajaa puolikkailla.
        Olisiko siis nyt uuden vuoden kunniaksi aika jo hetkeksi unohtaa ikuinen alemmuudentunteemme ja tunnustaa, että me itse voimme osata jotakin naapuria paremmin? Ja alkaa kannattaa omaa työtämme!
        Hyvää Uutta Vuotta 2014!


      • viulu kitisee
        fuller korisee kirjoitti:

        Pimeyttä on ajaa Sisu merkkisellä, mutta oletkos itse elänyt tynnyrissä? Oletko koskaan ajanut uusilla ja moderneilla autoilla? ovat meinaan kertakaikkisen mahtavia, ja eikä ole mitään paska fullereita joissa vaihteet menee päälle rusahduksella/korinalla!

        Ei ole Fullerin vika jos siitä ääntä lähtee. Eipä Viulukaan nätisti soi jos ei sitä osaa soittaa...


      • Telivetoveikko
        karjaalainen1 kirjoitti:

        Kyllä Sisu autoja tekee ja siinä samalla tuottaa suomalaisille hyvinvointia, tasapainottaa kurjaa vaihtotasettamme korvaamalla tuontia ja vielä tuo vientituloja omalla autoviennillään.
        Sisun runkorakenteet ovat malmikaivoksesta valmiiseen tuotteeseen saakka suomalaista työtä niin suunnittelun kuin valmistuksenkin osalta; teräkset, aihiot, muokkaustyö, pintakäsittelyt jne. Ja näissä autoissa on paljon, paljon muuta kotimaista osaamista ja työtä. Parhaiten asia selviää tutustumalla nykytuotteisiin esim Sisun kotisivuilla.
        Sisut toimitetaan ajoon valmiina, käyttötehtävään loppuun saakka varusteltuina, joten Sisujen kehitys ja valmistus on kotimaisen avainlippu- sekä Design from Finland-merkkinsä ansainnut.
        On totta, että Sisujen komponenteista suuri osa tulee maailmalta, ei kuitenkaan idästä, vaan pääosin Saksanmaalta, Daimlerilta, Mersun valmistajalta. Täysin uudet Euro 6-komponetit löytävät tiensä näinä päivinä samanaikaisesti niin MB-tuotteisiin kuin Sisu Polar Euro 6-autoihin, joten tuskin modernimmista autoista juuri voidaan puhua...
        Kannattaisi ehkä hetken ajatella mikä merkitys Sisulla on sen 80-vuotisen historiansa aikana ollut meidän kuljetusvälineistömme kehitykselle. Luulenpa, että ilman Sisua yritettäisiin meillä suurin piirtein kaikki ajot ajaa puolikkailla.
        Olisiko siis nyt uuden vuoden kunniaksi aika jo hetkeksi unohtaa ikuinen alemmuudentunteemme ja tunnustaa, että me itse voimme osata jotakin naapuria paremmin? Ja alkaa kannattaa omaa työtämme!
        Hyvää Uutta Vuotta 2014!

        Kyllähän se tosiasia on että jos auton malli vaihtuu niin kaikki menee uusiksi , tarkoitan moottoreita hyttejä ym.niin ei se pitkässä juoksussa yrittäjän kannalta hyvä ole.
        Katsokaapa volvoja tai scanioita, jos joku vähän vanhempi painos on kysymyksessä niin soitto johonkin tarvikeliikkeeseen niin osaa löytyy kohtuullisen hyvin.
        Ja ne sisun jarrut, ainakin volvoissa on rummuissakin vielä tehoja vaikka olisi hihnat vasta puolessa.Mites sisussa, eikun jarruremonttiin vaan.
        Kaikin puolin saisi vaölmet tarktorin ja sinsun teon lopettaa, yrittäjän kannalta kallita kapistuksia.
        Ja huvittaa tuo sisun rungon ylistys, vähänkin vanhempi kötös jos on liikenteessä nii rungossa on ratkeamia vaikka muille jakaa.
        Puun ja soranajoon volvo tai scania.Rahtipuolelle kaikkia muita merkkejä, pärjää aivan hyvin ruotsalaisten kanssa vertailun!
        Ja katsokaapas sitä jälleen myyntiarvoa myös kun rupeatte niitä sitten joskus vaihtelemaan.Ja viiden vuoden päästä ei semmoista kuin mersunkopilla olevaa sisua ei enää ole olemassa....


      • M 162
        viulu kitisee kirjoitti:

        Ei ole Fullerin vika jos siitä ääntä lähtee. Eipä Viulukaan nätisti soi jos ei sitä osaa soittaa...

        Fullerin loota on paras...jos osaa hämmentää!

        http://www.youtube.com/watch?v=w_8kOQv4V8Y


      • e 12
        Telivetoveikko kirjoitti:

        Kyllähän se tosiasia on että jos auton malli vaihtuu niin kaikki menee uusiksi , tarkoitan moottoreita hyttejä ym.niin ei se pitkässä juoksussa yrittäjän kannalta hyvä ole.
        Katsokaapa volvoja tai scanioita, jos joku vähän vanhempi painos on kysymyksessä niin soitto johonkin tarvikeliikkeeseen niin osaa löytyy kohtuullisen hyvin.
        Ja ne sisun jarrut, ainakin volvoissa on rummuissakin vielä tehoja vaikka olisi hihnat vasta puolessa.Mites sisussa, eikun jarruremonttiin vaan.
        Kaikin puolin saisi vaölmet tarktorin ja sinsun teon lopettaa, yrittäjän kannalta kallita kapistuksia.
        Ja huvittaa tuo sisun rungon ylistys, vähänkin vanhempi kötös jos on liikenteessä nii rungossa on ratkeamia vaikka muille jakaa.
        Puun ja soranajoon volvo tai scania.Rahtipuolelle kaikkia muita merkkejä, pärjää aivan hyvin ruotsalaisten kanssa vertailun!
        Ja katsokaapas sitä jälleen myyntiarvoa myös kun rupeatte niitä sitten joskus vaihtelemaan.Ja viiden vuoden päästä ei semmoista kuin mersunkopilla olevaa sisua ei enää ole olemassa....

        hei telivetoveikko. osta heti menolippu ruotsiin ja pysy siellä äläkä edes katso suomeen päin.se olisi halvinta suomalaisille veronmaksajille.


      • Veronmaksaja1
        e 12 kirjoitti:

        hei telivetoveikko. osta heti menolippu ruotsiin ja pysy siellä äläkä edes katso suomeen päin.se olisi halvinta suomalaisille veronmaksajille.

        Kyllä on tainnu sisuun mennä noita veromarkkoja kaikista eniten vuosien varrella
        Halvemmaksi olisi tullut olla tukematta sisua veronmaksajien rahoilla


      • Eat-on

      • Hämmentynyt
        Veronmaksaja1 kirjoitti:

        Kyllä on tainnu sisuun mennä noita veromarkkoja kaikista eniten vuosien varrella
        Halvemmaksi olisi tullut olla tukematta sisua veronmaksajien rahoilla

        Miten menee veromarkkoja perheyritykseen?? Kerro mulle se..


      • 135792
        fuller korisee kirjoitti:

        Pimeyttä on ajaa Sisu merkkisellä, mutta oletkos itse elänyt tynnyrissä? Oletko koskaan ajanut uusilla ja moderneilla autoilla? ovat meinaan kertakaikkisen mahtavia, ja eikä ole mitään paska fullereita joissa vaihteet menee päälle rusahduksella/korinalla!

        Jos ne fullerin vaihteet rutisee niin vaihda alaa.


    • rekkapena4

      eipä ole tainnu paljoa sisu autoja ulos viedä, vaikka täällä joku tämmöistä propakandaa heittelee. ei tainnut myydä suomessakaan kovinkaan montaa autoa

      • Norge

      • Norge

      • Makkarapotaatit

        Unohtui rekkapena4:ltä ( 4= todistuksen keskiarvo) tämmöinen juttu.
        http://www.sisuauto.com/sisu-auto-toimittaa-10x10-ajoneuvoja-öljyteollisuudelle

        Tuonne ei sitten viirusilmät ja muut tohisijat päässeet naapurista letkurunkoineen. Toisaaltaan olisi voinut kuvitella, että letkuista on hyötyä öljyteollisuudessa mutta ei sitten kuiteskaan runkona.....


      • mersun järj.kauppa!
        Makkarapotaatit kirjoitti:

        Unohtui rekkapena4:ltä ( 4= todistuksen keskiarvo) tämmöinen juttu.
        http://www.sisuauto.com/sisu-auto-toimittaa-10x10-ajoneuvoja-öljyteollisuudelle

        Tuonne ei sitten viirusilmät ja muut tohisijat päässeet naapurista letkurunkoineen. Toisaaltaan olisi voinut kuvitella, että letkuista on hyötyä öljyteollisuudessa mutta ei sitten kuiteskaan runkona.....

        väitäkkö kö,ettei esim. volovolla löydy kalustoa?Katoppa volvo ce ,penta ja volvo trucks sivut.kannattaa lukea mujutakin kuin Kansan tahtoa ja maasedun tulevaisuutta


      • Viiru vinossa
        mersun järj.kauppa! kirjoitti:

        väitäkkö kö,ettei esim. volovolla löydy kalustoa?Katoppa volvo ce ,penta ja volvo trucks sivut.kannattaa lukea mujutakin kuin Kansan tahtoa ja maasedun tulevaisuutta

        no en viitti kattoa kaikkea skeidaa vaan ainoastaana toteutunatta juttua. Penta oli sitten vanha keskimoottori merkki kalastajien purkeissa mutta ei autoissa.

        Sitten itse pölöpää volvo truck hemmo opettele käyttämään nettiä ja herää uuteen vuoteen 2014.


      • puoliperä veturi
        Makkarapotaatit kirjoitti:

        Unohtui rekkapena4:ltä ( 4= todistuksen keskiarvo) tämmöinen juttu.
        http://www.sisuauto.com/sisu-auto-toimittaa-10x10-ajoneuvoja-öljyteollisuudelle

        Tuonne ei sitten viirusilmät ja muut tohisijat päässeet naapurista letkurunkoineen. Toisaaltaan olisi voinut kuvitella, että letkuista on hyötyä öljyteollisuudessa mutta ei sitten kuiteskaan runkona.....

        ei varmaan pärjää miljoona ajetulla FH:lla,jossa on loppuun ajetut kesäkumit
        vetosissa.On ne öljykenttä hommat sen verran kovia.


      • Rekkapena4
        Makkarapotaatit kirjoitti:

        Unohtui rekkapena4:ltä ( 4= todistuksen keskiarvo) tämmöinen juttu.
        http://www.sisuauto.com/sisu-auto-toimittaa-10x10-ajoneuvoja-öljyteollisuudelle

        Tuonne ei sitten viirusilmät ja muut tohisijat päässeet naapurista letkurunkoineen. Toisaaltaan olisi voinut kuvitella, että letkuista on hyötyä öljyteollisuudessa mutta ei sitten kuiteskaan runkona.....

        Joo, mistäs tiesit näin on, mutta arvioinnit meni 1-5
        Mutta meneekö Romaniaan, maahan missä liikutaan vielä aikapaljo hevoskärryillä, näitä autoja monta, peräti 3 kpl... Vai montako
        Kyllähän se on vaan niin, että Ruotsissa tehdään muutamassa tunnissa sama määrä autoja, kuin sisu vuodessa. Eikä siellä kuohkata parin auton myynnistä romaniaan.


      • Heja heja hip hurraa
        Rekkapena4 kirjoitti:

        Joo, mistäs tiesit näin on, mutta arvioinnit meni 1-5
        Mutta meneekö Romaniaan, maahan missä liikutaan vielä aikapaljo hevoskärryillä, näitä autoja monta, peräti 3 kpl... Vai montako
        Kyllähän se on vaan niin, että Ruotsissa tehdään muutamassa tunnissa sama määrä autoja, kuin sisu vuodessa. Eikä siellä kuohkata parin auton myynnistä romaniaan.

        Svärje, rekkapena4 on pikkasen väärässä sillä tuolla Romaniassa on jotain jota ei meillä elikkäs öljyä.

        Muutappa sitten sinne ruotsiin ihmettelemään autojen valmistusta äläkä täällä näytä tota ei isänmaallista puoltasi.


      • karjaalainen1
        Rekkapena4 kirjoitti:

        Joo, mistäs tiesit näin on, mutta arvioinnit meni 1-5
        Mutta meneekö Romaniaan, maahan missä liikutaan vielä aikapaljo hevoskärryillä, näitä autoja monta, peräti 3 kpl... Vai montako
        Kyllähän se on vaan niin, että Ruotsissa tehdään muutamassa tunnissa sama määrä autoja, kuin sisu vuodessa. Eikä siellä kuohkata parin auton myynnistä romaniaan.

        Itävallan Neste, ÖMV, ei hevospeleillä öljyä tuota. Tähän saakka lähteiden huolto on hoidettu amerikkalaisella kalustolla, jatkossa näiden pohjalta
        http://materialbank.sisuauto.com/gallery/gs/handler/getmedia.ashx?moid=2350&dt=2&g=1
        kehitetyillä erikoisajoneuvojen päälle rakennetuilla, vaikeakulkuiseen maastoon suurta kuormaa kantavilla laitteilla. Ei siis mikään sarjatuotekuorma-auto.
        Sopimus koskee neljänvuoden toimitushanketta, arvioidaan 80 kpl.
        Kyllä tässä taloustilanteessa tästä vientihankkeesta kuuluu kuohkata, saadaan sitten näilläkin valuuttatuloilla hankittua välttämättömiä tuontituotteita. Kuuluuko niihin sitten kuorma-autot, on hyvä kysymys?


      • automies Forssasta
        Viiru vinossa kirjoitti:

        no en viitti kattoa kaikkea skeidaa vaan ainoastaana toteutunatta juttua. Penta oli sitten vanha keskimoottori merkki kalastajien purkeissa mutta ei autoissa.

        Sitten itse pölöpää volvo truck hemmo opettele käyttämään nettiä ja herää uuteen vuoteen 2014.

        Ensimmäisissä Sisuissa 30-luvun alkupuolella käytettiin ruotsalaisia Penta-moottoreita.


      • Puheita piisaa
        karjaalainen1 kirjoitti:

        Itävallan Neste, ÖMV, ei hevospeleillä öljyä tuota. Tähän saakka lähteiden huolto on hoidettu amerikkalaisella kalustolla, jatkossa näiden pohjalta
        http://materialbank.sisuauto.com/gallery/gs/handler/getmedia.ashx?moid=2350&dt=2&g=1
        kehitetyillä erikoisajoneuvojen päälle rakennetuilla, vaikeakulkuiseen maastoon suurta kuormaa kantavilla laitteilla. Ei siis mikään sarjatuotekuorma-auto.
        Sopimus koskee neljänvuoden toimitushanketta, arvioidaan 80 kpl.
        Kyllä tässä taloustilanteessa tästä vientihankkeesta kuuluu kuohkata, saadaan sitten näilläkin valuuttatuloilla hankittua välttämättömiä tuontituotteita. Kuuluuko niihin sitten kuorma-autot, on hyvä kysymys?

        Joojoo, nämäkin kun näkisi aikuisten oikeasti toteutuvan


    • asesa

      No ei ole Romanialaisilla varaa ostaa kuin Sisun romuja!

      • Heh 2014

        hienoa, että itse olet rahamies :D :D :D :D :D


    • Ruotsissa osataan

      Ei nämä kelpaa enää edes armeijalle

    • Daf miesten auto

      Onko tuo hytin kuva otettu jostain paku peugeotista, on muuten sen verran kolkon oloinen hytti että oh oh.

    • Kuvissa näyttää kyllä melkoisen onnistuneelta.

      • kehitystälisäälisää

        Siinä on kyllä muotoilijalta pientä vibaa, esim. aerodynaaminen linja heti puskurin yläpuolella, minusta uurteen tulisi jatkua myös keulalle. Nyt se alin maskipalikka ei istu tuohon ky linjaan. Kyllä SISU-AUTON tulee jo 2014 hioa yksityiskohtia.


    • fittan

      Elkää viitsikö puhua aerodynamiikasta eurorekkojen yhteydessä, koska sitä ei oikeasti voi muokata juuri nimeksikään näillä EU mitta säännoillä. Eri asia on USA rekoilla ja menneillä nokkamallin kuorma-autoilla myös täällä. Nykyiset pystykeulaiset ovat oikeasti aerodynaamisesti kaikkein järjettömimpia autoja, eikä niissä jonkun pienen viirun lisääminen johonkin auta oikeasti paljon mitään vaikka niitä olisi ympäri autoa. Ehkä korkeintaan joku suhina vähemmän.

      • niiseo

        Täytyy kuitenkin tehdä se mitä voi, eikä jättää tekemättä. Ja olen täysin eri mieltä asiasta suhteessa jenkki ja eurorekkoihin.


    • fittan

      Aerodynamiikka on paljon enemmän, kuin joku näennäinen koukero maskissa. Estetiikka on eriasia.

    • mb 2640

      kyllähän jos suomalainen autoilija olisi täysi järkistä porukkaa olisi sisun markkinaosuus yli 70 prsenttia 30 prossaa olisi kuiteski isämaan pettureita. laatu sisussa tällähetkellä parempi ku muilla merkeillä.

    • fittan

      Toivon, että olet oikeassa. Sillä eihä näitä MB-Sisuja ole vielä ollut kovinkaan kauan olemassa, Mutta tietäen MB:n ja Sisun osaamiset ja laadut, niin voisi kuvitella asian olevan juurikin noin kuin sanoit, Mutta aika näyttää. Kiva olisi saada kuulla/lukea kyseisten autojen omistajien ja kuskien käyttökokemuksista.

      • muhahah muut paskaa

        Volvo jyrää markkina osuus yli 40 prosenttia, taakse jää muut merkit vuosia jatkunut
        muiden merkkien nöyryytykselle ei näy loppua.


      • Kiina laatua
        muhahah muut paskaa kirjoitti:

        Volvo jyrää markkina osuus yli 40 prosenttia, taakse jää muut merkit vuosia jatkunut
        muiden merkkien nöyryytykselle ei näy loppua.

        uus volvo on surkeista surkein tekele mitä volvolla ollut .Täysin ylihinnoitteltu kiinalainen romuläjä.


    • fittan

      Volvo on kyllä ihan huvä ja agressiivisella myynnillä se on saavuttanut nykyisen osuuden. Jos Sisulla voisivat hinnoitella autot edullisemmaksi ja markkinointi olisi kuin Volvolla, ei nykyisellä MB tekniikalla olevalla Sisulla olisi mitään estettä saavuttaa kärkipaikkaa.

    • muhahha muut paskaa

      Kyllä Sisulla varmaan olisi potentiaalia nousta varmaankin kärki kahinoihin, mutta luulempa että MB ei sitä sallisi. Vähän sama asia kuin Volvolla joka myy renaultia.

      • jyry susi

        Rellu on suurin joka omistaa volvon kuormaautotehtaan osakkeet.Siis volvo on rellu.


      • Totta mooses...

    • fittan

      Uskon Sisun vahvuuteen ainakin Suomessa metsä- ja maansiirtoajoissa. Tuolla kotimaisuusasteella luulisi olevan merkitystä Suomalaisiin "patriootteihin".

    • satatatata

      Jos ei edes mainospuhetta osata saatana kirjoittaa oikein, niin minkälaisen kuvan se antaa jo kuluttajalle saatana. toimit-taja,myön-tämä

    • :))))))))))

      Sisu-korhosen isä evp aliupseeri esittelee munakarvojaan ksekustan politiikka palstalla....;)

      • Sisuteami

        No täytyypä käydä katsomassa onko pojasa isänsä näköä....;)


      • Öh mikä

        on ksekusta ? No ei tartte vastata sehän on arvo ylermin ranttaruottalainen puolue :D :D :D


    • PÖLLI POWER

      SISUA SUOMEEN.

    • refrewfe

      Ainakin kojelauta, ohjaamo yms. on identtinen Antosin kanssa... mittaristot, perälaudan kytkimet, kopan valonappulat, joka se kasettiavain on sama... vain logo erilainen


      sais tehdä tota myös 2 ja 3 akselisenakin

      • marimekko plagi

        näyttää kyllä nyt sille tuo vaihteisto että taitaa olla i-shiftistä otetulta kopiolta. pwl-venttiili ja kytkinsylinteri samaa.


    • PÖLLI POWER

      Hyväksi koettua tekniikkaa. Eli Sisussa on monen auton parhaat puolet. Ei yhtään huono idea. Eipä sitten muuta kuin Sisu kauppaan ja parasta alle.

      • siitäpä alle

        http://www.ammattilehti.fi/albumi/sisupolar2014julkistaminenhelsinki/1699854


    • PÖLLI POWER

      Onpas komea kuorkki. Minusta todella hieno. Onnistunut kokonaisuus ainakin ulkoisesti. Ja varmasti teknisesti myös, koska eihän Mersun tekniikka ole ollut huono ollenkaan, eikä Sisun akselit ole tuottaneet pettymystä vaativimmallekkaan. Nyt Suomipoijjaat kaupoille ja kotimaista työtä alle.

    • volvol

      Jos eivät saa edes Kuopioon, Pohjois-savon keskukseen Sisun myyntipistettä, niin kannatetaan sitten paikallista Volvo kauppiasta. Eipähän ainakaan tarvitse arvailla onko hyvä vai ei, sillä Volvo on ollut aina hyvä. Eli uudella Volvolla taidetaan mennään taas seuraavat 3 vuotta. Enpähän joudu ainakaan pettymään.

      • Netistä löytyi

        Sisu Auton verkkosivuilta:
        Myynti: Petri Lievonen, Pohjois-Karjala, Pohjois-Savo
        Huolto: Kuopio Raskone Oy Virranniementie 14, 70420 Kuopio


      • mb2640

        elä hyvä mies haaveile volvosta. kaheksan kuukaata oleva volvo käynny jo 27 kertoo pajalla.palvelu volvolla tosi huonoo.auto täys romu


      • syvälta
        mb2640 kirjoitti:

        elä hyvä mies haaveile volvosta. kaheksan kuukaata oleva volvo käynny jo 27 kertoo pajalla.palvelu volvolla tosi huonoo.auto täys romu

        se palvelu on vissin suomalaisten käsissä,tuskin ruottista tulee korjaamo henkilökunta.
        Vikaa vian perään ja asiakas maksaa


    • volvol

      Niin, mutta myynti tapahtuu vajaa 200km päässä Joensuussa Pohjois-Karjalassa. Volvolla kyllä hommat osataan ja he arvostavat asiakkaitaan niinpaljon, että palvelut ja myynnit on siellä missä asiakaskin, eli myös Pohjois-Savossa Kuopiossa. Itseasiassa täällä on myös MB:n ja Scania:n omat merkki huollot ja myyntipisteet tuossa naapurissa lähellä Siilinjärvellä. Menestymisen perusta on, että ole siellä missä asiakkaasikin ja palvele se hyvin. Eipä ihme, ettei Sisulla ole täällä kummoisia mahdollisuuksia pärjätä.

    • mitäkellehii

      Se on Lappilaisilla kuule melko paljon pitemmät matkat autokaupoille kuin Kuopio-Joensuu. Mutta aja Volvolla, kukapa tuota estää.

    • volvol

      Lappalaisten välimatkat kyllä tiedetään, enkä kadehdi yhtään. Otan myötätunnosta osaa. Mutta Kuopiosta puhuttaessa on kuitenkin kyseessä Pohjois-Savon sekä Pohjois-Karjalan ainoa kasvukeskus ja tulevaisuus näyttää edelleenkin lupaavalta, vaikka muualla Suomessa menee jokseenkin päin helevettiä, niin luulisihan Sisulaistenkin pyrkivän apajille, mutta ei väkisin. No, tehdään autokaupat ennestään tuttujen oman kaupungin poikien kanssa ja ajetaan Volvolla, tai sitten Mersulla, koska MB:llä on minulle tuttuja paikallisia miehiä myös. Kyllä oman paikkakunnan tuttu on hyvä ja luotettava sekä mutkaton ostopaikka ja tutulle antaa rahaa mielummin, kuin jonnekkin muualle. Siinäpä vinkkiä Sisulle.

      • on se näin

        SISU:lta tulevat vaikka kottiisi esittelemään ja kauppaa tekemään.


      • arska tehtaalta
        on se näin kirjoitti:

        SISU:lta tulevat vaikka kottiisi esittelemään ja kauppaa tekemään.

        Tuuohon oli pikkasen annettava kommenttia. Hienoa jos markkinointi politiikka on jo muuttunut, mutta aikaisemmin jos satuit ajamaan pikkasen kypsemmällä kalustolla kiersi Sisu lähettiläät kuin paskaa tunkiolla elikkäs ohittivat potentiaalisen asiakkaan.


    • volvol

      Vai että ihan kotiin esittelemään. En usko. Miksi ihmeessä niillä on sitten myyntipisteitä ?

    • Sisulta tarjous

      Sisu Auto on ollut edelläkävijä asiakaskohtaisen suunnittelun toteuttamisessa. Sisu Auto otti ensimmäisenä autovalmistajana jo 1990 luvun alussa käyttöön myyjäkohtaiset kannettavat tietokoneet, joilla auton suunnittelu voitiin käynnistää tarjousvaiheessa yhdessä asiakkaan kanssa suoraan soramontulla tai puupinon vieressä.

      • Sisu Polar

        Pirkanmaalla Polarit on toiminut todella hyvin ja omistajat sekä kuljettajat olleet todella tyytyväisiä verrattun mitä muista saman ikäisistä autoista on kuullut ja nähnyt. Kun kerta Sisu Polar on hyväksi koettu niin miksi ostaa mitään muutakaan.


      • SISU POLAR
        Sisu Polar kirjoitti:

        Pirkanmaalla Polarit on toiminut todella hyvin ja omistajat sekä kuljettajat olleet todella tyytyväisiä verrattun mitä muista saman ikäisistä autoista on kuullut ja nähnyt. Kun kerta Sisu Polar on hyväksi koettu niin miksi ostaa mitään muutakaan.

        Kysy heiltä, jotka Sisu Polaria päivittäin ajavat! Älä heiltä, jotka eivät sillä aja työkseen!

        Valitse SISU POLAR ja ajat kun muut eivät pysty!


        Painot nousivat. Mietitkö, millä ajta?

        Älä mieti! Laita SISU POLAR

        www.sisuauto.fi


    • sgjlvgjl

      Keskustelu on käynyt värikkäänä, aloittajana olin innoissani uuden kotimaisen tulosta ja nyt sitä päästään ajamaan. Puuautokin on VIHDOIN mukana. Annetaan tänne vähän tunnelmia kun on käyty kokeilemassa. http://www.ammattilehti.fi/uutiset.html?8419

      • mies nalle-sisussa

        suuriin kaupunkeihin(esim Vantaa) olis voinut sovittaa kiertue päivät pe-la,olis ollu
        porukkaa..ehkäpä ostajiakin..enempi koeajamassa.Keskellä viikkoa ollaan
        pitkää päivää ajossa.


      • Kärppä
        mies nalle-sisussa kirjoitti:

        suuriin kaupunkeihin(esim Vantaa) olis voinut sovittaa kiertue päivät pe-la,olis ollu
        porukkaa..ehkäpä ostajiakin..enempi koeajamassa.Keskellä viikkoa ollaan
        pitkää päivää ajossa.

        nalle siellähän pyörit keskellä viikkoa....


    • sisusisu

      vieläkös on fuller käytössä?

    • Suora nelonen

      Täytyypä käydä sitten katsomassa tuo Sisu Polar tukkiauto kun tulee paikkakunnalle, mutta täys pas-ka se on kuitenkin. Täytyy katsokaas jättää parempaan suuntaan tilaa ja huonompaan ei parane jättää, ettei tule pettymyksiä.

    • dfuijgt

      Voiko renusisun jälkeen mennä kuin parempaan? Hyvä pelihän se oli, ainoa miinus ulkomaanliikenteen hytistä.

    • PÖLLI POWER

      Noniin tukkikuskit. Miltäpäs se uusi Sisu työkalu tuntuu työssä? Eniten kiinnostaisi tietää automaattivaihteiston kanssa ajelu talvioloissa, mutta tietysti kaikki muukin kokemus kiinnostaa. Uusi Sisu Polar olisi mielessä ja haluaisin siksi tietää muiden kokemuksista.

    • Hanoi Trucks

      Fuller saatavilla vaihteistoksi vielä tänä vuonna.

    • Sisullekinko

      Thetruckersreport

      mercedes om473 (dd16) is 680hp

    • pöllijätkä

      Kyllä se totuus on sisusta semmonen että ihan kauhean ruma ja epäkäytännöllinen kone. Sisältää 80 luvun uutta tekniikkaa.kopioitu paska kasa.

      • mb2640

        uusi fh sisältä kun 90 luvun lada samara. ei tullu volvo kauppoja.


      • Pöllijätkän kannattaisi ehkä tutustua tuotteeseen ennenkuin rivoja huutelee :)


    • Poweria

      OM 473, ein 15,6-Liter-Motor, der sich mit Leistungen bis zu 500 kW (680 PS) für schwere Einsätze offeriert

    • epävar

      eikös mersussa ole amerikkalainen moottori?Gumminsko 14 l?

    • Poweria

      ohjausyksikön virityksellä:
      Detroit Diesel DD16 15,6 441 600 2788 529 719 3350 15600 R6 7794901

      : 529 kw 719 hv 3350 Nm

    • tuollalisätehoa
    • isocummins

      Tuosta taulukosta klikkaamalla cummins-*sia
      löytyy isompia moottoreita 15.6 l asti
      Jokohan menisi euro 6.een
      lisäteho 729 hv 3350 nm.

    • cumminssisu

      Vieläkö Sisuun saisi Cummins moottoreita.

    • Einariei

      Sisulla saa =)

    • voimaakin

      Verbrauchsoptimierung, Chiptuning mit Box für
      DETROIT DIESEL DD16 - ab 01/1938 - ... 15.6, 0PS/0KW, 15600 ccm
      End PS: 119
      End kW: 88
      End Nm: 3.345
      1.999,00 €

    • Hanoi_Trucks

      Polariin nyt myös 530 hv versio 12,8-litraisesta moottorista.

      • TahtooHeti

      • Si-.su

        Sisu on SUSI


    • sasi

      olen ajanut Scanialla, Volvolla .Mersulla ja sisulla Kolmesta ensin mainitusta opin vaihtelivissa ajo tehtävissä mitä on lapiotyöt.Sisussa on ostettava lapiokin rosterista kun se ruostui käytön puutteessa.Scaniassa ,VOLVOSSA JA MERSUSSA ne oli vuosittain uusittava ,kun niistä oli jäljellä vain varsi kovan käytön jälkeen.Mtta jos tykkää isänmaata kuokkia ,niin ajakaa ruotsin ja saksan leluilla.Minä en ,on muutakin tekemistä kuin kuokkia isänmaata.Nimittäin kun on tehty työkalu joka toimii oloissa kuin oloissa.Hienoa ajaa suomalaisella SISUlla.Suomalainen julli ei vain edes halua kokeilla [PELKÄÄ ETTÄ TULISI PIAN MERKIN VAIHTO].Terveiset SIsun tehtaalle ,olette tehneet loisto työtä,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe