Suzuki GW250 Inazuma

Kevättä odottava

Ostin kun halvalla sain. Uusi pyörä kaikkine lisävarusteineen odottaa kevättä. Menee ihan hyvin eka pyöränä näin 15 vuoden tauon jälkeen. Eka oma pyörä siksi, koska silloin penskana ajelin vain lainatulla piikillä pari kesää.
Välttää omiin ajeluihin-> lyhyttä työmatkaa ja pääosin kaupunkiajoa.
Kovastihan nuo testeissä kehuvat ajo-ominaisuuksia mutta sittenhän sen näkee kun itse ekan kerran sarviin hyppää.

33

1921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ei Vithussa mene!

      Ja kiviäkin kiinnostaa.

    • sos. pum.

      Kylläpäs vaan uusavutonta kiinnostaa kaikki maailmassa tapahtuva ihmeellisyys, jota itse ei osaa, ja tajua........

    • Ei kiirettä

      Onneksi olkoon!

      Tervetuloa prätkäihmisten joukkoon. Pikku-Inazuma on käypänen peli kaupunkiajeluun ja pikku mutkapätkille, otaksun. Jos vakavammasta matkailusta kiinnostut, joudut kyllä ennen pitkää vaihtamaan isompaan. Vaikka ei se kuutiotilavuus kaikkea merkitse, sillä tiestön voi valita prätkän mukaan.
      Itse aion ensi kesänä ajella Länsirannikolta Imatranajoihin 300 - kuutioisella, tosin skootterilla.
      Hyvin riittää sen 22 hv kiireettömään matkailuun, mutta ilman rouvaa.

      Saako sen verran udella, että mitä jouduit maksamaan? Hintalapussa taitaa olla 5 750 euroa.

      • Kevättä odottava

        Pyörä kustansi juurikin tuon 5700e. Lisävarusteet, toim.kulut ja talvisäilytys tuli tässä tapauksessa kaupan päälle. Noihin ois menny pyöreästi 1500-1800e, joten mielestäni tuli tehtyä ihan hyvät kaupat. Toinen vaihtoehto oli ostaa muutaman vuoden käytetty 500-600 kuutioinen ja juurikin samaa hintaluokkaa oleva pyörä mutta päädyin nyt tällä kertaa tähän ratkaisuun.
        Sehän on selvä että isompi pyörä tulee alle, jos pitempien reissujen teko rupeaa jatkossa kiinnostamaan. Pari kesää ois nyt tarkoitus tällä mennä ja katsella sitten miltä tuntuu. Tuosta kuitenkin saa varmasti vielä jotain vaihdossakin muutaman vuoden päästä, jos tulee se isomman pyörän kaipuu.
        Tuli muuten hankittua melkein kaikki ajovarusteetkin samalla kertaa, kun nekin sai sopuhintaan näin alkutalvesta ja pyöräkaupan yhteydessä. Vaimoke vaan kauhisteli vieressä rahan menoa:)


      • Tuosta et saa
        Kevättä odottava kirjoitti:

        Pyörä kustansi juurikin tuon 5700e. Lisävarusteet, toim.kulut ja talvisäilytys tuli tässä tapauksessa kaupan päälle. Noihin ois menny pyöreästi 1500-1800e, joten mielestäni tuli tehtyä ihan hyvät kaupat. Toinen vaihtoehto oli ostaa muutaman vuoden käytetty 500-600 kuutioinen ja juurikin samaa hintaluokkaa oleva pyörä mutta päädyin nyt tällä kertaa tähän ratkaisuun.
        Sehän on selvä että isompi pyörä tulee alle, jos pitempien reissujen teko rupeaa jatkossa kiinnostamaan. Pari kesää ois nyt tarkoitus tällä mennä ja katsella sitten miltä tuntuu. Tuosta kuitenkin saa varmasti vielä jotain vaihdossakin muutaman vuoden päästä, jos tulee se isomman pyörän kaipuu.
        Tuli muuten hankittua melkein kaikki ajovarusteetkin samalla kertaa, kun nekin sai sopuhintaan näin alkutalvesta ja pyöräkaupan yhteydessä. Vaimoke vaan kauhisteli vieressä rahan menoa:)

        yhtään mitään. Olet naimisissa sen kanssa lopun ikääsi.


      • Ajokautta odetellen.
        Kevättä odottava kirjoitti:

        Pyörä kustansi juurikin tuon 5700e. Lisävarusteet, toim.kulut ja talvisäilytys tuli tässä tapauksessa kaupan päälle. Noihin ois menny pyöreästi 1500-1800e, joten mielestäni tuli tehtyä ihan hyvät kaupat. Toinen vaihtoehto oli ostaa muutaman vuoden käytetty 500-600 kuutioinen ja juurikin samaa hintaluokkaa oleva pyörä mutta päädyin nyt tällä kertaa tähän ratkaisuun.
        Sehän on selvä että isompi pyörä tulee alle, jos pitempien reissujen teko rupeaa jatkossa kiinnostamaan. Pari kesää ois nyt tarkoitus tällä mennä ja katsella sitten miltä tuntuu. Tuosta kuitenkin saa varmasti vielä jotain vaihdossakin muutaman vuoden päästä, jos tulee se isomman pyörän kaipuu.
        Tuli muuten hankittua melkein kaikki ajovarusteetkin samalla kertaa, kun nekin sai sopuhintaan näin alkutalvesta ja pyöräkaupan yhteydessä. Vaimoke vaan kauhisteli vieressä rahan menoa:)

        Ihan kiva pyörä kohtuuhintaan. Uusi on aina uusi. Sain samanlaiset (-)ryöpytykset kun kyselin palstalta lokakuussa aikeistani hankkia 800 cc suzuki marauderin. Käytetty mutta tosi nätti ja varusteltu. Kelpasi minulle ja ostin huolimatta kaikesta kuittailusta. Heh, moikataan mikäli nähdään keväällä tien päällä:)


      • No mikä pyörä ei
        Ajokautta odetellen. kirjoitti:

        Ihan kiva pyörä kohtuuhintaan. Uusi on aina uusi. Sain samanlaiset (-)ryöpytykset kun kyselin palstalta lokakuussa aikeistani hankkia 800 cc suzuki marauderin. Käytetty mutta tosi nätti ja varusteltu. Kelpasi minulle ja ostin huolimatta kaikesta kuittailusta. Heh, moikataan mikäli nähdään keväällä tien päällä:)

        sitten sun mielestä ole kiva jos kerran tuommoinen toilettikin on kiva?


      • Motskarisetä
        Kevättä odottava kirjoitti:

        Pyörä kustansi juurikin tuon 5700e. Lisävarusteet, toim.kulut ja talvisäilytys tuli tässä tapauksessa kaupan päälle. Noihin ois menny pyöreästi 1500-1800e, joten mielestäni tuli tehtyä ihan hyvät kaupat. Toinen vaihtoehto oli ostaa muutaman vuoden käytetty 500-600 kuutioinen ja juurikin samaa hintaluokkaa oleva pyörä mutta päädyin nyt tällä kertaa tähän ratkaisuun.
        Sehän on selvä että isompi pyörä tulee alle, jos pitempien reissujen teko rupeaa jatkossa kiinnostamaan. Pari kesää ois nyt tarkoitus tällä mennä ja katsella sitten miltä tuntuu. Tuosta kuitenkin saa varmasti vielä jotain vaihdossakin muutaman vuoden päästä, jos tulee se isomman pyörän kaipuu.
        Tuli muuten hankittua melkein kaikki ajovarusteetkin samalla kertaa, kun nekin sai sopuhintaan näin alkutalvesta ja pyöräkaupan yhteydessä. Vaimoke vaan kauhisteli vieressä rahan menoa:)

        Täällä kaikenmaailman kersat laittelee miinuksia asialliseen keskusteluun. Lienevät sellaisia. joille ei A-korttia anneta ikinä!

        Ap. kirjoittajalle sanoisin, että hieno homma, että olet valinnut juuri Suzukin. Varmasti on laadultaan japanilaisista paras ja kestävin! Tuo 250 kuutiota tietysti on aika vähän, mutta riittää mainiosti rauhalliseen retkeilyyn myös vaimon kanssa. Pari vuotta sitten teimme koko perheen moottoripyöräretken Ahvenanmaalle vaimon ja lasten kanssa täältä pohjoisemmasta Suomesta siten, että lapset yhdessä ajoivat 125 kuution Suzuki Marauderille, jossa on voimaa huimat 7,5 kW! Samaisella Suzukilla nuorempi tyttäreni ajoi viime kesänä kanssani 500 km:n päähän Imatralle kokoontumisajoon. Minulla tosin oli hieman isompi pyörä. Oikein mukavia matkoja olivat molemmat, ja matkavauhti semmoiset 80 km tunnissa. Kiirettä ei ollut ja ehdittiin oikein hyvin sinne mihin pitikin päästä.


      • 7777
        Motskarisetä kirjoitti:

        Täällä kaikenmaailman kersat laittelee miinuksia asialliseen keskusteluun. Lienevät sellaisia. joille ei A-korttia anneta ikinä!

        Ap. kirjoittajalle sanoisin, että hieno homma, että olet valinnut juuri Suzukin. Varmasti on laadultaan japanilaisista paras ja kestävin! Tuo 250 kuutiota tietysti on aika vähän, mutta riittää mainiosti rauhalliseen retkeilyyn myös vaimon kanssa. Pari vuotta sitten teimme koko perheen moottoripyöräretken Ahvenanmaalle vaimon ja lasten kanssa täältä pohjoisemmasta Suomesta siten, että lapset yhdessä ajoivat 125 kuution Suzuki Marauderille, jossa on voimaa huimat 7,5 kW! Samaisella Suzukilla nuorempi tyttäreni ajoi viime kesänä kanssani 500 km:n päähän Imatralle kokoontumisajoon. Minulla tosin oli hieman isompi pyörä. Oikein mukavia matkoja olivat molemmat, ja matkavauhti semmoiset 80 km tunnissa. Kiirettä ei ollut ja ehdittiin oikein hyvin sinne mihin pitikin päästä.

        Ei ole vaan tehty Japanissa tuota Suzukia,jossain halpa maassa.


      • 42v mp ajoa
        7777 kirjoitti:

        Ei ole vaan tehty Japanissa tuota Suzukia,jossain halpa maassa.

        Negatiivisista lässyttäjistä valtaosa on juuri näitä äitin pieniä mussukoita, jotka asuvat kotona, ei ole tyttö/poikaystävää, eivät ota faktoista selvää vaan repivät naamaansa täällä yhden virkkeen kommenteilla, jotka yleensä täynnä kirjoitusvirheitä.
        Hyvä ostos ja riittävän rauhallinen menopeli, saatat pysyä hengissä. Suosittelen kuitenkin kevään ruosteenpoisto ajoharjoituksia (Kurssi), joita eri mp-kerhot ja vakuutusyhtiöt järjestävät. Sieltä saat hengissäpysymisoppia kesää varten, suosittelen. Googlaa ajoharjoittelu 2014.
        Oma poitsu aloitti moottoripyöräilyn 600-kuutioisella, eikä pysynyt ekana vuonna pystyssä. Aina jotain hajalla, kalliiksi tuli. Työnsin miehen (25V) ajokurssille ja senjälkeen ei ole tullut sakkoja ja on pysynyt pystyssä! Porukkaa kurssilla oli nelisenkymmentä ja ikähaitari noviiseista hiukan ajaneisiin 18-65v.


      • Oisit ostanu mopon
        42v mp ajoa kirjoitti:

        Negatiivisista lässyttäjistä valtaosa on juuri näitä äitin pieniä mussukoita, jotka asuvat kotona, ei ole tyttö/poikaystävää, eivät ota faktoista selvää vaan repivät naamaansa täällä yhden virkkeen kommenteilla, jotka yleensä täynnä kirjoitusvirheitä.
        Hyvä ostos ja riittävän rauhallinen menopeli, saatat pysyä hengissä. Suosittelen kuitenkin kevään ruosteenpoisto ajoharjoituksia (Kurssi), joita eri mp-kerhot ja vakuutusyhtiöt järjestävät. Sieltä saat hengissäpysymisoppia kesää varten, suosittelen. Googlaa ajoharjoittelu 2014.
        Oma poitsu aloitti moottoripyöräilyn 600-kuutioisella, eikä pysynyt ekana vuonna pystyssä. Aina jotain hajalla, kalliiksi tuli. Työnsin miehen (25V) ajokurssille ja senjälkeen ei ole tullut sakkoja ja on pysynyt pystyssä! Porukkaa kurssilla oli nelisenkymmentä ja ikähaitari noviiseista hiukan ajaneisiin 18-65v.

        ois ollu halvempi vakuutuskin,kyllä ois silläkin ajellu mamman kanssa mökille ja takaisin. Kivan pyörän ostit joka tarkoittaa..No ei yhtään mitään.


      • Ja sen nyt vaan on
        Oisit ostanu mopon kirjoitti:

        ois ollu halvempi vakuutuskin,kyllä ois silläkin ajellu mamman kanssa mökille ja takaisin. Kivan pyörän ostit joka tarkoittaa..No ei yhtään mitään.

        sillai et kaikki maailman prätkät ei yksinkertaisesti voi olla hyviä. "Kivoja" ne voi olla,kun se ei tarkoita yhtään mitään ja tykkäähän jotkut pieruleikeistäkin!


    • kuus-satku

      Huono valinta taloudellisesti jja muutenkin,kyllä aikuinen mies voi kusiasella aloitella harrastuksen, mutta mikäs siinä tuskin tuosta muuta haittaa kun lompakon keventyminen kun kesän jälkeen isompaan vaihtelee,noista pienistä kun ei makseta kun isompiakin tarjolla yllinkyllin.

      • Motskarisetä

        Nämä nykyajan räkänokat eivät ymmärrä moottoripyöräilyn päälle yhtään mitään! Vielä 60-luvulla naapurin setä ajoi 125 kuution MZ-Ifalla töihin tehtaalle kesät ja talvet. Samoin ajoi kylän toisella laidalla asunut Olli. Heidän oli pakko, kun perheelle piti leipää pöytään saada. Kaverini kertoi, ettei hänen isänsä voi ymmärtää, mitä hauskaa moottoripyöräilyssä voisi olla. Oli hänkin pakosta ajanut 250 cc Jawalla töihin ja kotiin jopa 30 asteen pakkasella. Seisonut sitten puoli tuntia ajon jälkeen lämmitettävän uunin loisteessa ja hytissyt siinä, ennenkuin ottanut turkin pois päältään. He olivat tosi motoristeja, kun rakensivat tätä maata. Me nuoremmat emme ole mitään heidän rinnallaan, vaikka meillä minkälainen tahansa superpyörä olisi.

        Nyt jos joku haluaa ostaa pienen vähätehoisen moottoripyörän, jolla haluaa vaikka kruisailla kauniina kesäpäivänä vaikkapa vaimonsa kanssa, se on todella hänen asiansa, eikä sitä kenelläkään ole lupa arvostella. Onnitella vain ja toivottaa tervetulleeksi motoristien joukkoon


      • 44v mpn puikoissa
        Motskarisetä kirjoitti:

        Nämä nykyajan räkänokat eivät ymmärrä moottoripyöräilyn päälle yhtään mitään! Vielä 60-luvulla naapurin setä ajoi 125 kuution MZ-Ifalla töihin tehtaalle kesät ja talvet. Samoin ajoi kylän toisella laidalla asunut Olli. Heidän oli pakko, kun perheelle piti leipää pöytään saada. Kaverini kertoi, ettei hänen isänsä voi ymmärtää, mitä hauskaa moottoripyöräilyssä voisi olla. Oli hänkin pakosta ajanut 250 cc Jawalla töihin ja kotiin jopa 30 asteen pakkasella. Seisonut sitten puoli tuntia ajon jälkeen lämmitettävän uunin loisteessa ja hytissyt siinä, ennenkuin ottanut turkin pois päältään. He olivat tosi motoristeja, kun rakensivat tätä maata. Me nuoremmat emme ole mitään heidän rinnallaan, vaikka meillä minkälainen tahansa superpyörä olisi.

        Nyt jos joku haluaa ostaa pienen vähätehoisen moottoripyörän, jolla haluaa vaikka kruisailla kauniina kesäpäivänä vaikkapa vaimonsa kanssa, se on todella hänen asiansa, eikä sitä kenelläkään ole lupa arvostella. Onnitella vain ja toivottaa tervetulleeksi motoristien joukkoon

        Juuri näin, faktat peliin.
        Makuja on monia samoin tarpeita, ilman kokemusta / tietoa naamat umpeen!

        Tervetuloa mukaan ja pääosin mukavaan porukkaan!


      • XV400

        No miksei sitten samantien vähintään tonninen, jos kerran ei pienellä pyörällä saa aloittaa? Ja autoksi 7,4-litrainen veekasi, eihän sitä nyt mitään 1,6:sta corollaa kehtaa eikä kannata kun ei niistä saa vaihdossakaan mitään... Jo viisitoista vuotta olen ajanut alle 500-kuutioista pyörää, sillä on sujunut työmatkat ja muutkin retket eikä mitään muuta syytä ole vaihtaa kuin kenties alati kasvava ympäristön painostus. On se ihan käsittämätöntä! Eikä sitäpaitsi arvon aleneminen niitä haittaa joilla rahaa on, eikä niitä jotka ei turhanpäiten aio vaihtaa. Kaikki japsipyörät pudottaa arvonsa samanlailla, et muutaman vuoden ikäisestä tonnisesta YZF-R:stäkään mitään enää saa. Ainoastaan Harley-Davidson pitää arvonsa kohtalaisen hyvin.


    • Suzuki GW250 Inazuma

      Jaahas, täällähän on keskusteltu aloittamastani aiheesta ihan asiallisestikin:)
      Osa noista lapsellisista kommenteista oli toki odotettavissakin.
      Muistakaas nyt vielä, että itsellenihän minä pyörän ostin ja omaan käyttöön enkä käsittääkseni kenellekään muulle.
      Taitaa tämä suomalainen kateus paistaa aina näistä kommenteista, kun täällä kertoo jotain ostaneensa:) Mut heitetään nyt vielä lisää vettä kiukaalle!
      Tosissaan tämä kyseisen pyörän osto tuli ajankohtaiseksi nyt, kun asunto kantakaupungista on maksettu ja myös pihalla seisova pari vuotta vanha autokin on ihan oma, eikä pankin tai rahoitusyhtiön:) Ja kaikki maksettu ihan perus duunarin palkoilla!
      Nyt siis oli aika laittaa rahaa johonkin ihan omaan huvitukseen ja siksi vasta nyt 15 vuotta piikki aikojen jälkeen ostin ensimmäisen "oikean" moottoripyörän.
      Yleensä oon tehny nämä rahaan liittyvät päätökset aina järki edellä ja niin tässäkin "mopon" ostossa:)
      Ei tässä pyörän ostamisen kertomisessa ollut lähtökohtaisesti tarkoitus ketään ärsyttää, vaan ihan oman ilon ja innostuksen jakaminen oli tarkoitus.
      Fiksuiltahan nämä pyöräihmiset onneksi pääosin vaikuttaa. Kiitos vaan kommenteista:)
      Kevättä tässä odotellaan ihan yhtä innoissaan kuin aikaisemminkin ja kaikki testit inazumasta on luettu ja videot katsottu.

      • Motskarisetä

        Kerron nyt vakavan tarinan, ja toivon, että räkänokat eivät tähän ala-arvoisia kommentteja laittaisi. Vielä 2011 kesällä olin sitä mieltä, etten koskaan enää ajaisi moottoripyörällä... Vakava selkäleikkaus vei minut pyörätuoliin. Möin sitten myös moottoripyöräni pois, joka oli iso matkapyörä, ja jolla ajelimme vaimon kanssa melko pitkiäkin matkoja.

        Kesällä sitten monien kuntoutusten jälkeen aloin ajattelemaan, että ehkäpä tämä tastä vielä sujuisi. Kokeilin sitten lapsille ostamaani Suzuki Marauder kevytmoottoripyörää, ja eikun avajaisiksi sitten 40 kilometrin päähän motoristikirkkoon Suskalla. Muistan kun menin sinne ja kaverit nauroivat kippurassa. Pyörä kun näytti allani kuin olisin ajanut Honda Monkeyllä. Nauru kuitenkin oli hyväntahtoista, ja nauroin itsekin toisten mukana.:)) Taivaan isälle kiitos, etten myynyt kyseistä pyörää vanhemman tytön jäljiltä, vaikka ilmoitus nettimotossa jo oli. Olisi moottoripyörällä ajo ehkä jäänyt kokeilematta.

        Ostin sitten sen kesän kuluessa Kawasakin, custommallisen. Ei siinä mitään. Hyvä ja käyttökelpoinen pyörä se muuten oli, mutta selkäni ei yksinkertaisesti tykännyt siitä, ja muutenkin pidin ajaoasentoa itselleni sopimattomana. Nyt tänä kesänä sitten löysin tuon nykyisen Suzuki GSX-F:n. Tai itse asiassa katselussani oli aluksi Honda matkapyörä, josta poikani, vannoutunut Suzuki-mies sanoi: Höpö höpö. Et kai sinä mitään romuja itsellesi vaivaksi osta?:)) Nojoo. Se oli hänen mielipiteensä, mutta on itsellänikin kokemusta Suzukeista neljän auton ja yhden viisi vuotta meillä olleen kevytmoottoripyörän kautta, joissa ei yhdessäkään ole koskaan ollut mitään merkittäviä vikoja. Nyt siis mennään tuolla GSX-Suzukilla. Ensi kesänä toivon mukaan taas myös vaimon kanssa.


      • Olenko mä räkänokka
        Motskarisetä kirjoitti:

        Kerron nyt vakavan tarinan, ja toivon, että räkänokat eivät tähän ala-arvoisia kommentteja laittaisi. Vielä 2011 kesällä olin sitä mieltä, etten koskaan enää ajaisi moottoripyörällä... Vakava selkäleikkaus vei minut pyörätuoliin. Möin sitten myös moottoripyöräni pois, joka oli iso matkapyörä, ja jolla ajelimme vaimon kanssa melko pitkiäkin matkoja.

        Kesällä sitten monien kuntoutusten jälkeen aloin ajattelemaan, että ehkäpä tämä tastä vielä sujuisi. Kokeilin sitten lapsille ostamaani Suzuki Marauder kevytmoottoripyörää, ja eikun avajaisiksi sitten 40 kilometrin päähän motoristikirkkoon Suskalla. Muistan kun menin sinne ja kaverit nauroivat kippurassa. Pyörä kun näytti allani kuin olisin ajanut Honda Monkeyllä. Nauru kuitenkin oli hyväntahtoista, ja nauroin itsekin toisten mukana.:)) Taivaan isälle kiitos, etten myynyt kyseistä pyörää vanhemman tytön jäljiltä, vaikka ilmoitus nettimotossa jo oli. Olisi moottoripyörällä ajo ehkä jäänyt kokeilematta.

        Ostin sitten sen kesän kuluessa Kawasakin, custommallisen. Ei siinä mitään. Hyvä ja käyttökelpoinen pyörä se muuten oli, mutta selkäni ei yksinkertaisesti tykännyt siitä, ja muutenkin pidin ajaoasentoa itselleni sopimattomana. Nyt tänä kesänä sitten löysin tuon nykyisen Suzuki GSX-F:n. Tai itse asiassa katselussani oli aluksi Honda matkapyörä, josta poikani, vannoutunut Suzuki-mies sanoi: Höpö höpö. Et kai sinä mitään romuja itsellesi vaivaksi osta?:)) Nojoo. Se oli hänen mielipiteensä, mutta on itsellänikin kokemusta Suzukeista neljän auton ja yhden viisi vuotta meillä olleen kevytmoottoripyörän kautta, joissa ei yhdessäkään ole koskaan ollut mitään merkittäviä vikoja. Nyt siis mennään tuolla GSX-Suzukilla. Ensi kesänä toivon mukaan taas myös vaimon kanssa.

        jps mä sanon että sulla on paska pyörä?


      • Ajokautta odetellen

        No aivan samaa mieltä. Itse sain räkäiset kommentit syksyllä kun kerroin omasta tulevasta hankinnastani. Silti olen erittäin tyytyväinen hankintaani enkä lotkauta korvianikaan näille palsta räkänokille jolla suureella osalla pyörää tuskin onkaan. Ja vaikka olisikin niin tuskin muuta muuta kuten sinulla ja minulla. Eli maksetut talot.
        Nautinto tulee koko tilaanteesta. Eikä pelkästään pyörän koosta. Kaunis sää, rakas vaimoa kyydissä ja eväät mukana kun baanalle mennään. Hyvää joulua sinulle aloittaja.
        t. tuore customi pariskunta.
        Ps. Edellinen meilläkin 250 cc.......


      • No mutta eihän vaimo
        Ajokautta odetellen kirjoitti:

        No aivan samaa mieltä. Itse sain räkäiset kommentit syksyllä kun kerroin omasta tulevasta hankinnastani. Silti olen erittäin tyytyväinen hankintaani enkä lotkauta korvianikaan näille palsta räkänokille jolla suureella osalla pyörää tuskin onkaan. Ja vaikka olisikin niin tuskin muuta muuta kuten sinulla ja minulla. Eli maksetut talot.
        Nautinto tulee koko tilaanteesta. Eikä pelkästään pyörän koosta. Kaunis sää, rakas vaimoa kyydissä ja eväät mukana kun baanalle mennään. Hyvää joulua sinulle aloittaja.
        t. tuore customi pariskunta.
        Ps. Edellinen meilläkin 250 cc.......

        voi tulla kyytiin kun alla on 250cc ja 22hp?! Vaikka olisi kuinka rakas niin wtf?!


      • XV400
        No mutta eihän vaimo kirjoitti:

        voi tulla kyytiin kun alla on 250cc ja 22hp?! Vaikka olisi kuinka rakas niin wtf?!

        Kyllä vaan monasti tuli aikoinaan eukon kanssa ajeltua pitkiäkin matkoja pienellä pyörällä. No mulla oli 350cc ja 34hp, mutta suunnilleen samaa luokkaa kuitenkin. Nuo nykyiset tarkoitukseensa nähden turhan suuret pyörät ovat outo suomalainen ilmiö, joka mitä luultavimmin peilaa suomalaisten heikkoa itsetuntoa. Suurimmassa osassa koko muuta maailmaa yleisin moottoripyöräkoko taitaa olla juuri tuo 250cc. Keski- ja eteläeuroopassa, aasiassa, amerikoissa, japanissa, jopa britanniassa on 250-500cc pyörät hyvin suosittuja. Vain täällä emäjunttilassa täytyy pyörän (nykyään) olla käsittämättömän iso ja kömpelö että sillä kehtaa ajella. Maailmalla valmistetaan hauskoja ja näppäriä retrohenkisiä 250- ja 350cc pyöriä, mutta eihän niitä suomeen tuoda, ei, täällä täytyy läskimahoilla olla vähintään tuhatkuutioinen että se jaksaa liikuttaa niiden valtavaa egoa.


    • oivavalintaaaa

      Hyvä valinta tuo betonimylly verraten otsikon mopoon , ihan on pyörän näkönen ja kokoinen,stongan korotus vaan hiukka normaalia haasteellisempi mikäli käy käsien päälle tuo etunoja.

      • Betoni mylläri

        Moottoripyörästä kyse . Koti ja rakentaminen eri osasto


      • Motskarisetä

        Kyllä tuo "betonimylly" minulle passaa oikein hyvin ja 68kW tehoja riittää vallan mainiosti, ja hieman jää ylikin. Tuota stongan korotusta olen miettinyt ja siihen löytyisi korotussarjakin. Toisaalta nyt kun tien kolojen aiheuttamat selkääni kohdistuvat iskut tulevat vinosti, se on parempi kuin customin pysty ajoasento, missä iskut tulevat suoraan ylös-alassuunnassa. Käsien väsyessä täytyy sitten pitää taukoja hieman useammin, mutta mikäpä kiire meillä on varsinkaan vapaa-ajanharrastuksen parissa.:)

        Niin. Kyllä 250 kuutiota riittää mainiosti myös vaimon kanssa ajeluun. Ystävälläni oli pari kesää 250 kuutioinen Suzuki Intruder. Sillä ajelivat vaimonsa kanssa tyytyväisinä. Perheen pieni koirakin kurkisteli vaimon selässä olevasta repusta.

        Joo räkänokat! Kyllä tosimotoristien moottoripyörien merkit aikoinaan tavanomaisesti olivat MZ(Ifa), Jawa ja IC, joka tuli Venäjältä. Kuutioita niissä oli enintään 350 ja moottorit 2-tahtiset. Jollakin harvalla saattoi olla joku muu, esim englantilainen BSA tai Norton. Noilla pyörillä mentiin sitten kesät talvet. Mitä nämä meidän nykyiset muoviräpellykset sitten ovat? Eivät mitään. Ajolampun vaihtoonkin voi mennä puoli päivää, kun pitää purkaa puoli pyörää. Ja eihän me pehmytnahat ajakaan niillä kuin muutamana lämpöisenä kesäkuukautena. Mitä ihmeen motoristeja me muka ollaan?:) Hyvää joulunaikaa vain kaikille palstalla mukana oleville.


      • Kuraa ja poroja
        Motskarisetä kirjoitti:

        Kyllä tuo "betonimylly" minulle passaa oikein hyvin ja 68kW tehoja riittää vallan mainiosti, ja hieman jää ylikin. Tuota stongan korotusta olen miettinyt ja siihen löytyisi korotussarjakin. Toisaalta nyt kun tien kolojen aiheuttamat selkääni kohdistuvat iskut tulevat vinosti, se on parempi kuin customin pysty ajoasento, missä iskut tulevat suoraan ylös-alassuunnassa. Käsien väsyessä täytyy sitten pitää taukoja hieman useammin, mutta mikäpä kiire meillä on varsinkaan vapaa-ajanharrastuksen parissa.:)

        Niin. Kyllä 250 kuutiota riittää mainiosti myös vaimon kanssa ajeluun. Ystävälläni oli pari kesää 250 kuutioinen Suzuki Intruder. Sillä ajelivat vaimonsa kanssa tyytyväisinä. Perheen pieni koirakin kurkisteli vaimon selässä olevasta repusta.

        Joo räkänokat! Kyllä tosimotoristien moottoripyörien merkit aikoinaan tavanomaisesti olivat MZ(Ifa), Jawa ja IC, joka tuli Venäjältä. Kuutioita niissä oli enintään 350 ja moottorit 2-tahtiset. Jollakin harvalla saattoi olla joku muu, esim englantilainen BSA tai Norton. Noilla pyörillä mentiin sitten kesät talvet. Mitä nämä meidän nykyiset muoviräpellykset sitten ovat? Eivät mitään. Ajolampun vaihtoonkin voi mennä puoli päivää, kun pitää purkaa puoli pyörää. Ja eihän me pehmytnahat ajakaan niillä kuin muutamana lämpöisenä kesäkuukautena. Mitä ihmeen motoristeja me muka ollaan?:) Hyvää joulunaikaa vain kaikille palstalla mukana oleville.

        Minä kävin Jawa 350:llä Jäämerellä kymmenen vuotta takaperin. Matkaan lähdin yksin pienen tavararepun kanssa etelärannikolta.

        Jawassa on noin 26 hv, jotka hyvin riittivät tuuppaamaan tsekin ihmeen noin 90 km/t matkanopeuteen. Välillä kaatui taivaalta vettä niskaan, mutta välillä taas sai heinäkuinen aurinko nenän palamaan. Kerran ajoin läpi yön Lapissa auringon paistaessa. Ketään ei tullut vastaan tuntikausiin pieniä syrjäteitä aamuyöstä taivaltaessani. Ainoastaan porot töllistelivät yksinäistä kulkijaa, joka yörauhaa häiritsi näillä kairoilla.
        Siinä tarvittiin luottamusta kaksitahtitekniikan pelaamiseen. Ja pelasihan se, mennen tullen.

        Ainoa harmi tuli kaatosateessa Lakselvissa. Lähdin ajamaan vanhaa Jäämerentietä Ifjordiin, kun tunsin takarenkaan luistelevan holtitta pikipaikatulla surkealla tiellä. Tarkastuksessa havaitsin Barumin takarenkaan antautuneen karkealle norjalaiselle asfaltille ja märkä rengas kiilteli sileänä kuin nakinkuori.
        Oli pakko kääntyä takaisin ja suorinta tietä kohti Rovaniemeä rengaskauppaan. Varovasti. Oikein varovasti.
        Onnistuihan se, kun kerran tässä tätä kirjoittelen nyt. Tosin viikko meni kotona matkan rasituksista toipumiseen, kun kuraisena ja riutuneena kotiportista viimein Jawan omaan pihaan ohjastin.

        Ei muuta kuin Suzukilla matkaan. On sitten vanhainkodin kiikkustuolissa jotakin muisteltavaa. Muutakin kuin vanhoja televisio-ohjelmia.


    • Motskarisetä

      Nyt menen hirveän kauas alkuperäisen kirjoittajan jutusta, kun alan muistelemaan tosimotoristien pyöriä lähinnä venäläistä IC:tä. Tein syksyllä Suzukilla kahdentuhannen kilometrin reissun, eikä pyörä missään vaiheessa edes uhannut jättää minua välille.

      Toisin oli 50-60-luvun IC:n. Muistelen, että Jussi Juurikkala Tekniikan Maailma-lehdessä kirjoitti sarjassaan "Muistatko merkin" IC:stä jotain sen tapaista, että pyörää ostivat metsurit, rakennusmiehet ja yleensäkin he, jotka työn vuoksi joutuivat ajamaan pitkiä matkoja huonoilla teillä, siis he jotka rakensivat tätä maata kun maa nostettiin sodan jälkeen ylös syvästä mutakuopasta taas jaloilleen. IC oli epäluotettava, jollakin räkänokalla voisi olla ihan aihettakin sanoa siitä, että p-ska-pyörä. Lähinnä sähkölaiteviat jättivät usein välille, mutta tekniikka siinä oli yksinkertaista, ja kätevä isämaamme rakentaja tiesi mistä piiputtaa, ja osasi korjata vian siinä tien päällä, ja matka jatkui. Omistajalleen IC:kin kuitenkin oli aarre. Takasihan pyörä omistajalleen mahdollisuuden päästä työnsä ääreen ja varmasti IC sai paljon anteeksi sillä, että se oli halpa hankkia.

      Kylällämme IC-pyöriä oli muutama. Viimeksi sellaisen olen nähnyt veteraanimotoristien tapaamisajoissa pari vuotta sitten. Tutun kuuloista oli harvatahtinen 350 kuutioisen yksisylinterisen päpätys, samoin sankka savupilvi, joka sitä seurasi. Serkkuni mies kertoi löytäneensä jostain ladosta ehyen IC:n, jonka aikoi entisöidä. Saa nähdä, josko tässä vielä pääsisi tyypit ottamaan 50-60-luvun legendalla...

      • INsuna

        Made in Aasia Bikessä oli on tuo Suzuki tehty.


      • Motskarisetä
        INsuna kirjoitti:

        Made in Aasia Bikessä oli on tuo Suzuki tehty.

        Niinpä. Emme todellakaan tiedä enää, missä käytössämme kulloinkin oleva värkki on tehty. Perilänsimaisten puhelimien Nokian ja Applen valmistus on tukevasti kaukoidässä, lähinnä Kiinassa. Suzukeja valmistetaan Japanin lisäksi ainakin Intiassa, autoja Euroopassakin, Unkarissa. Länsimaista laatua oleva autommekin voi olla (hyi kauhistus) kasattu Venäjällä. Esimerkkejä löytyy lukemattomia. Vaikka valmistusmaa meille käyttämästämme tavarasta voi olla tuntematon, niin toivottan mukaan kuitenkin merkin alkuperäinen laadunvalvonta säilyy, jolloin valmistusmaalla ei juurikaan ole väliä.


      • jaris55
        Motskarisetä kirjoitti:

        Niinpä. Emme todellakaan tiedä enää, missä käytössämme kulloinkin oleva värkki on tehty. Perilänsimaisten puhelimien Nokian ja Applen valmistus on tukevasti kaukoidässä, lähinnä Kiinassa. Suzukeja valmistetaan Japanin lisäksi ainakin Intiassa, autoja Euroopassakin, Unkarissa. Länsimaista laatua oleva autommekin voi olla (hyi kauhistus) kasattu Venäjällä. Esimerkkejä löytyy lukemattomia. Vaikka valmistusmaa meille käyttämästämme tavarasta voi olla tuntematon, niin toivottan mukaan kuitenkin merkin alkuperäinen laadunvalvonta säilyy, jolloin valmistusmaalla ei juurikaan ole väliä.

        Biken koeajossa miinuksia tuli tehosta ja etujarruista tuosta pyörästä.


      • XV400
        Motskarisetä kirjoitti:

        Niinpä. Emme todellakaan tiedä enää, missä käytössämme kulloinkin oleva värkki on tehty. Perilänsimaisten puhelimien Nokian ja Applen valmistus on tukevasti kaukoidässä, lähinnä Kiinassa. Suzukeja valmistetaan Japanin lisäksi ainakin Intiassa, autoja Euroopassakin, Unkarissa. Länsimaista laatua oleva autommekin voi olla (hyi kauhistus) kasattu Venäjällä. Esimerkkejä löytyy lukemattomia. Vaikka valmistusmaa meille käyttämästämme tavarasta voi olla tuntematon, niin toivottan mukaan kuitenkin merkin alkuperäinen laadunvalvonta säilyy, jolloin valmistusmaalla ei juurikaan ole väliä.

        Juu ja Harley-Davidsoniakin valmistetaan nykyään Intiassa. Mielenkiintoista muuten, että H-D on lähtenyt downsizingin tielle, eli julkisti 500- ja 750cc mallit. Tuskin olisi näin tehnyt, ellei uskoisi jonkun niitä ostavan! Mutta Suomeen niitäkään tuskin koskaan tullaan tuomaan...


    • Kovaa ajoa

      Aloittajalla mopo nyt liikenteessä. Kiva pyörä. Takana ensimmäiset 500km.
      Sukkela kaupungissa ja vakaa isommilla teillä. Helppo ajettava.

      • mp seniori

        Hienoa, tervetuloa rehtien mp pyöräilijöiden joukkoon.
        Moikataan kun vastaan tullaan!
        Ajellaan varovasti siellä autojen seassa ja pitkät ajovalot päällä jotta tulet nähdyksi ainakin näin alkukeväästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      41
      1743
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      238
      1316
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      200
      1214
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1127
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1076
    9. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    Aihe