Grand Theft Auto V ylihypetetty?

--------------------

Itse en ainakaan jaksa enää ko. peliä pelata lainkaan. Eipä itsellä ollut kylläkään mitään järin korkeita odotuksiakaan GTA IV:n jälkeen mutta eipä tämä uudempikaan peli kyllä ainakaan itsessäni herättänyt lähimainkaan sellaista WAU-elämystä mitä Vice City ja San Andreas aikoinaan. Tarinan jaksoin kerran pelata läpi muutamassa päivässä (ja tehtäviähän ei ollut kuin 69 mikä sekin oli pettymys). Lisätehtäviä jaksoin tehdä niin kauan kunnes koko pelistä oli suoritettuna jotain 76% mutta siihenkin into lopahti pian - jotenkin ne tennikset ja golfit sun muut ei vaan yhtään sovi GTA-pelien teemaan!

Olihan se GTA V toki teknisesti ottaen edeltäjiään kehittyneempi, mutta hauskuuden ja tekemisen määrän puolesta jo 9 vuotta sitten San Andreas on edelleenkin se "täydellistynein" GTA omasta mielestäni. Erityisesti harmitti se että tässä uusimmassakin oli hahmojen ulkonäön muokkaaminen vajaavaista jos vertaa San Andreasiin. Jotenkin se vaan lisää mielekkyyttä kun saa katsoa ruudulla pelihahmoa, jota on itse saanut olla luomassa. Itseäni ärsytti se että hahmojen vaatetukset vaihtuvat itsestään väliaikoina jolloin pukeutumista pitää jatkuvasti käydä päivittämässä jos sen haluaa säilyttää mieleisenään ettei taaskaan voi pelihahmoa/-hahmoja voi lihottaa&laihduttaa&treenata lihaksia.

Tarinan ja hahmojen puolesta tämä osa oli kyllä sarjan parhaimpia ellei parhain - toivotaan että GTA V saisi lisäosia jotka olisivat alkuperäistä parempia sisältäisivät enemmän pelattavaa kuin mitä ne GTA IV:n lisäosat sisälsivät.

8

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gta v

      En ole itse ko. peliä vielä pelannut, mutta mitä olen arvosteluja lukenut, niin monet ovat sanoneet sitä gta-sarjan tähän mennessä parhaimmaksi peliksi.

      San Andreasia olen pelannut, eikä siinä muistaakseni ollut tehtäviä juurikaan enempää kuin tässä uusimmassa kertomasi perusteella on. Voi toki olla, että muistan väärin.

      Tuota gta iv:tä en ole pelannut, enkä aiokaan, koska en ole kuullut ko. pelistä juurikaan mitään hyvää. Kertomasi perusteella pitää paikkansa, ettei se ole niitä gta-sarjan parhaimpia osia.

      • Mission Count

        "San Andreasia olen pelannut, eikä siinä muistaakseni ollut tehtäviä juurikaan enempää kuin tässä uusimmassa kertomasi perusteella on. Voi toki olla, että muistan väärin."

        Viitosessa on 80 tehtävää, mikä on vähemmän kuin kummassakaan nelosessa (97 tehtävää), tai San Andreaksessa (104 tehtävää).


      • [////]__[\*/]__[////]<=
        Mission Count kirjoitti:

        "San Andreasia olen pelannut, eikä siinä muistaakseni ollut tehtäviä juurikaan enempää kuin tässä uusimmassa kertomasi perusteella on. Voi toki olla, että muistan väärin."

        Viitosessa on 80 tehtävää, mikä on vähemmän kuin kummassakaan nelosessa (97 tehtävää), tai San Andreaksessa (104 tehtävää).

        Gta V

        69 päätehtävää

        20 "Strangers and freaks" sivutehtävää

        14 Satunnaista tapahtumaa

        42 Harrastusta ja muuta ajanviettoa

        16 Sekalaista tehtävää


      • [////]__[\*/]__[////]
        Mission Count kirjoitti:

        "San Andreasia olen pelannut, eikä siinä muistaakseni ollut tehtäviä juurikaan enempää kuin tässä uusimmassa kertomasi perusteella on. Voi toki olla, että muistan väärin."

        Viitosessa on 80 tehtävää, mikä on vähemmän kuin kummassakaan nelosessa (97 tehtävää), tai San Andreaksessa (104 tehtävää).

        Gta V

        69 päätehtävää

        20 "Strangers and freaks" sivutehtävää

        14 Satunnaista tapahtumaa

        42 Harrastusta ja muuta ajanviettoa

        16 Sekalaista tehtävää


      • Mission Count
        [////]__[\*/]__[////] kirjoitti:

        Gta V

        69 päätehtävää

        20 "Strangers and freaks" sivutehtävää

        14 Satunnaista tapahtumaa

        42 Harrastusta ja muuta ajanviettoa

        16 Sekalaista tehtävää

        Juu onhan siinä runsaasti erillaisia sidemissioita, mutta ainoat tehtävät juonellisten päätehtävien ohella, joilla itselleni oli Vitosta pelatessa tämän asian kannalta mitään varsinaista merkitystä olivat nuo Strangers&freaks tehtävät, koska ne toivat pelaamiseen jonkinlaista mielekästä lisäsisältöä (ja no Trevorin raivokohtaus-missiot olivat myös ihan hauskoja).

        Satunnaiset tapahtumat ovat nimensä mukaisesti satunnaisia ja tuntui olevan silkkaa onnenkauppaa milloin niihin törmää, vai törmääkö ollenkaan ja minä en kuulu niihin pelaajiin, jotka jaksaisivat freeroamailla päämäärättömästi pitkin hiekkalaatikkoa vain odottaen että jotakin tapahtuu.

        Harrastukset taas olivat Vitosessa aikalailla samansortin pakkopullaa kuin Nelosessakin, olkoonkin että niihin oli panostettu himpun verran enemmän. Nelosessa ainoat harrastukset, jotka jaksoivat silloin tällöin viihdyttää olivat keilaaminen ja Cabaret-näytökset. Vitosessa lähin vastine olisivat kai thriathlomhaasteet, joita jaksoin koettaa jokaisella hahmolla yhden kerran. Tennis jaksoi viihdyttää hetken, mutta kävi äkkiä tylsäksi ja metsästys olisi voinut olla ihan jännää, jos siihen olisi panostettu pikkuisen enemmän esim. antamalla mahdollisuus nylkeä ammutut eläimet ja myydä niistä saatu liha ja nahka, kuten Red Dead Redemptionissa; se että ammut peuran, kuvaat sen ruhon ja jätät otusvainaan vaan lojumaan männikköön ei herättänyt oikein minkäänlaista saavutuksen tunnetta (ja muutenkin luontoa ja ennen pelin julkaisua mainostettua "realistista ekosysteemiä" hyödynnettiin pelissä harmittavan vähän).

        Tuota pääpelin kannalta turhaa pikkusäläähän taitaa sitäpaitsi löytyä jokaisesta GTAsta, mutta se onko moinen lisämateriaali makuelämystä lisäävää mannaa vai pelkkää lautasen syrjään lykättyä biojätettä onkin sitten kokonaan toinen juttu.


      • pelihistorianparas
        Mission Count kirjoitti:

        Juu onhan siinä runsaasti erillaisia sidemissioita, mutta ainoat tehtävät juonellisten päätehtävien ohella, joilla itselleni oli Vitosta pelatessa tämän asian kannalta mitään varsinaista merkitystä olivat nuo Strangers&freaks tehtävät, koska ne toivat pelaamiseen jonkinlaista mielekästä lisäsisältöä (ja no Trevorin raivokohtaus-missiot olivat myös ihan hauskoja).

        Satunnaiset tapahtumat ovat nimensä mukaisesti satunnaisia ja tuntui olevan silkkaa onnenkauppaa milloin niihin törmää, vai törmääkö ollenkaan ja minä en kuulu niihin pelaajiin, jotka jaksaisivat freeroamailla päämäärättömästi pitkin hiekkalaatikkoa vain odottaen että jotakin tapahtuu.

        Harrastukset taas olivat Vitosessa aikalailla samansortin pakkopullaa kuin Nelosessakin, olkoonkin että niihin oli panostettu himpun verran enemmän. Nelosessa ainoat harrastukset, jotka jaksoivat silloin tällöin viihdyttää olivat keilaaminen ja Cabaret-näytökset. Vitosessa lähin vastine olisivat kai thriathlomhaasteet, joita jaksoin koettaa jokaisella hahmolla yhden kerran. Tennis jaksoi viihdyttää hetken, mutta kävi äkkiä tylsäksi ja metsästys olisi voinut olla ihan jännää, jos siihen olisi panostettu pikkuisen enemmän esim. antamalla mahdollisuus nylkeä ammutut eläimet ja myydä niistä saatu liha ja nahka, kuten Red Dead Redemptionissa; se että ammut peuran, kuvaat sen ruhon ja jätät otusvainaan vaan lojumaan männikköön ei herättänyt oikein minkäänlaista saavutuksen tunnetta (ja muutenkin luontoa ja ennen pelin julkaisua mainostettua "realistista ekosysteemiä" hyödynnettiin pelissä harmittavan vähän).

        Tuota pääpelin kannalta turhaa pikkusäläähän taitaa sitäpaitsi löytyä jokaisesta GTAsta, mutta se onko moinen lisämateriaali makuelämystä lisäävää mannaa vai pelkkää lautasen syrjään lykättyä biojätettä onkin sitten kokonaan toinen juttu.

        Lisämateriaali on kuin kirsikka kakun päällä tässä kyseisessä pelissä.

        Kaikinpuolin kaikkien aikojen paras peli.


    • trilolo

      Tottakai vähän pettyy kun odotetaan kuuta taivaalta ja luetaan ennen julkaisua höpölöpöjä ja juoruja. Mä pelasin hiljalleen läpi ja eniten aikaa olen viettäny onlinessa jollaista olen kaivannut gta:han. Aikaisemmat yritykset oli ihan onnettomia. Pidän tästä vitosesta enemmän kuin mistään gta:sta. Vice City oli myös hyvä. SA täys nkri pska ja nelonen ei niin mun makuun. Pitää olla luksusta ja bikiniä.

      • hkajds

        teema on makuasia

        mutta tottakai gta on aina parempi, koska tekniikka uudistuu, ja pystytään tuomaan uusia ominaisuuksia, parantamaan fysiikoita, parantamaan NPC pelaajia yms yms. tätäkin peliä on tehty aivan saatanasti. en ymmärrä niitä ketkä valittaa tämän pelin olevan huono.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      250
      2491
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1635
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1444
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1305
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1222
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1152
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      82
      1021
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      998
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      942
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      103
      886
    Aihe