Moi!
Tietääkö kukaan saako kuraattori soittaa tai kertoa vanhemmille jos nuoren masennus tulee ilmi koulussa?
Eli homma menee näin:
Joku kouluni opettaja oli löytänyt jonkun angstilapun koulun lattialta.Hän oli vienyt sen kuraattorille joka taas epäili että kaverini olisi kirjoittanut sen lapun.
Lappu oli mitä ilmeisimmin minun koska itellä nyt menee aika huonosti ja oon kirjotellu aika paljon kaikkii lappusii viime aikoina.
Kaverini oli joutunut kuraattorille tänään sen lapun takia.Kuraattori oli näyttänyt lapun kaverilleni ja kaverini oli heti tunnistanut käsialasta että lappu on mun.
Siis jos nyt "jään kiinni" niin saako kuraattori ilmottaa vanhemmilleni asiasta vai olenko oikeutettu puhumaan vain kahden kesken asioistani ilman että vanhemmat saa tietää?
Häpeän niin paljon masennustani enkä tahtoisi että asioistani ilmoitetaan muille tietämättäni.
Kuraattorilla vaitiolovelvollisuus?
9
2494
Vastaukset
- tex
Ainakin kun mä olin yläkoulussa (2009-12) jos oppilas pyysi kuraattoria kertomaan asian vaikka luokanvalvojalle tai huoltajalle, tämä olisi tehnyt sen. Jos oppilas kielsi kertomasta kenellekään, kuraattori ei kertonut, paitsi huoltajalle ja sosiaaliviranomaisille sellaisissa tapauksissa jos oppilas olisi vaarassa (esim. huumeriippuvuus). Näin kuraattori kertoi esittäytyessään luokallemme.
- asddsaqwew
Paskaa puhut. Meillä kakaroilla kun ei ole tässä maailmassa mitään oikeuksia. Kyllähän lasten ja nuorten oikeuksista aina puhutaan, mutta nämä täysi-ikäisten oikeuksiksi mieltävät tuppaa olemaan todellisuudessa velvollisuuksia.
Vastaus siis aloittajalle: aikuiset eivät koe sinua ihmiseksi, jolla olisi oikeus minkäännäköiseen itsenäisyyteen tai yksityisyyteen, joten he tulevat tunkemaan nokkansa sinun asioihisi kysymättä sinulta yhtään mitään. Sinä ja omaisuutesi kuulutte vanhemmillesi yhtä paljon kuin koira omistajalleen. Totta kai siis kuraattori kertoo isille ja äipälle. - tex
asddsaqwew kirjoitti:
Paskaa puhut. Meillä kakaroilla kun ei ole tässä maailmassa mitään oikeuksia. Kyllähän lasten ja nuorten oikeuksista aina puhutaan, mutta nämä täysi-ikäisten oikeuksiksi mieltävät tuppaa olemaan todellisuudessa velvollisuuksia.
Vastaus siis aloittajalle: aikuiset eivät koe sinua ihmiseksi, jolla olisi oikeus minkäännäköiseen itsenäisyyteen tai yksityisyyteen, joten he tulevat tunkemaan nokkansa sinun asioihisi kysymättä sinulta yhtään mitään. Sinä ja omaisuutesi kuulutte vanhemmillesi yhtä paljon kuin koira omistajalleen. Totta kai siis kuraattori kertoo isille ja äipälle.Minun kohdallani kuraattori ei vain kertonut vanhemmilleni, vaikka kuraattorin luona vierailujeni syynä oli koulukiusaaminen. Taisin kyllä kertoa kuraattorille että vanhempani tietävät kiusaamisestani mutta en halunnut että hän kertoisi siitä, ettei olisi kotona tullut uuvuttavaa keskustelua.
- sdadsadadsw
Katkeria teini-ikäisiä. Päinvastoin kuraattorin on velvollisuus kertoa huoltajille tällaisista asioista. Kuraattoreiden pointti on auttaa, tukea ja kuunnella nuorta, jos masennus ilmenee nii kuraattorin on ehdottomasti pakko kertoa siitä huoltajille ja sosiaaliviranomaisille eikä tää oo kii kuraattorin hyvästä tahdosta vaan laista. Mitä hyötyä kuraattoreist olis jos ne vaa kuuntelis nuorten ongelmii eikä tekis asialle mitää. Ja aplle sen verran että masennus on hoidettavissa eikä sitä saa hävetä, masennus on vaikea sairaus mutta jos siihen jää se romuttaa koko elämän. Anna ihmisten jotka haluu auttaa sua, auttaa sua.
- 99giirli
joo meillä koko koulu saa tietää niistä asioista jos mennee kuramoottorille puhumaa
- HuonoKuraattori
No silloku ala-asteel menin kuraattoril joka viikko, sit se sano ain et se ei kerro äitil mitää, et jää vaa kahekeskiseks, nii silti JOTENKI äiti sai ain tietää
- Anonyymi
Meidän koulun kuraattori soitti äidilleni ja kertoi mitä olin puhunut ( viiltely ja huono itsetunto) ja kun kerroin isäni väkivaltaisuudesta niin hän kutsui äitini myöhemmin paikalle :(
- Anonyymi
Kuraattoreilta tulee vaan kuraa niskaan.
vitun tukari vasikka kertoo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367599Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361863Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911603
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791525Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31749
- 241737