Jos vuokranantaja tulee asuntoon sisälle omilla avaimillaan sopimatta, vuokralaisen poissa ollessa, millaisia sanktioita" voi vaatia?
Ilman lupaa asuntoon?
3
266
Vastaukset
- Tällein tehdään
Kysyt vaan et kävitkö huoneistossasi huomasitko mitään erityistä.
- max 6kk vankeutta
1 § (11.9.2009/685)
Kotirauhan rikkominen
Joka oikeudettomasti
1) tunkeutuu taikka menee salaa tai toista harhauttaen kotirauhan suojaamaan paikkaan taikka kätkeytyy tai jää sellaiseen paikkaan,
2) rikkoo toisen kotirauhaa metelöimällä, heittämällä esineitä tai muulla vastaavalla tavalla taikka
3) häiritsee toisen kotirauhaa soittamalla puheluita tai lähettämällä matkapuhelimeen viestejä,
on tuomittava kotirauhan rikkomisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.- olipa kiire!
Ihan tarpeeksi harmia, kun poismuuttajan asuntoon tulee uusia asunnon katsojia. Yleensä soittavat etukäteen, mutta viimeksi soitti puoli tuntia ennen, kun piti vuokranantajalle ilmoittaa seuraavana päivänä ottaako vastaan. No, onneksi ei ollut mihinkään menoa. Jotenkin minusta tuntuu, että minun ei olisi tarvinnut suostua noin pienellä varoitusajalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943428
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232832Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122421- 431825
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421603- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411545- 281340
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201316- 951191