Perhepeti!

avuton

Miten olette tehneet konttaamaan ja tukea vasten seisomaan oppineelle vauvalle perhepedistä turvallisen? Niin ettei kiipeile ylitsenne ja putoa siitä laidan yli, tai konttaa jalkopäähän. Meillä oli läheltä piti-tilanne aamulla...

10

355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä taida onnistua

      Ei taida oikein voida tehdä.. suosittelisin pinnasänkyä lapselle ihan turvallisuuden vuoksi.

    • Etkö herää?

      Etkö todella herää, jos vauva konttaa ylitsesi? Jos et, niin sitten ei varmaan mitään tapaa ole, jolla pedistä saisi turvallisen. Meillä on nukuttu pehepedissä koko ajan, mutta herään kyllä heti, jos lapsi alkaa liikehtiä pedistä pois. Enää ei kyllä ole niin väliksikään, kun puolitoistavuotias osaa jo peruuttaa itse sängystä turvallisesti lattialle.

    • ap täällä..

      Sitä kokemusta ei ole että konttaisi yli, mutta oli konttaamassa jalkopäähän (nukkuu minun ja pinnasängyn välissä) ja ehdin juuri herätä ja ottaa jaloista kiinni ettei olisi pudonnut... En tuntenut vauvan liikkumista mitenkään.

    • ?m?

      Miksi perhepeti?
      Milloin vietätte parisuhde aikaa?

      • miksi ei

        perhepeti? Vietätkö kaiken parisuhdeajan sängyssä?


    • aaaa1

      Me otettiin jousipatja pedistä pois ja laitettiin lattialle, nyt ei satuta itseään, vaikka tuleekin alas. Nyt ei ois mitään mahista nukuttaa korkeessa sängyssä, kun kiipee hyvin kaiken yli. Nukuttaminen tosin paljon vaikeempaa, kun ei meinaa millään rauhottua nukkumaan, mönkii vaan pois sängystä

      • Ei perhepetiä meille

        Siis nukutte koko perhe lattialla, jotta lapsi voi nukkua samassa sängyssä, josta kiipeilee pois? En ymmärrä. Eikö olisi lapsen turvallisuuden ja koko perheen yöunien kannalta yksinkertaisesti parempi, että lapsi nukkuisi omassa sängyssään? Itse nukuin kaksi ensimmäistä kuukautta tyttäreni kanssa samassa sängyssä hänen rauhattomuutensa vuoksi. En jaksanut niitä jatkuvia niskakipuja ja jomotuksia joita vauvan kanssa vierekkäin liikkumatta nukkuminen aiheutti joten opetin vauvan omaan sänkyyn. Nyt vauva 4kk ja nukkuu yöllä kaikista parhaiten omassa sängyssä ( vaikka sitä pitkään opeteltiinkin) nukahtaen sinne itse. Toki kukin perhe tavallaan. Meillä ainakin harrastetaan sitä "parisuhdeaikaa" aika tiheään ja usein sängyssä. Eihän siitä mitään tulisi jos lapsi nukkuisi samassa sängyssä..


      • Toinen perhepetiläinen
        Ei perhepetiä meille kirjoitti:

        Siis nukutte koko perhe lattialla, jotta lapsi voi nukkua samassa sängyssä, josta kiipeilee pois? En ymmärrä. Eikö olisi lapsen turvallisuuden ja koko perheen yöunien kannalta yksinkertaisesti parempi, että lapsi nukkuisi omassa sängyssään? Itse nukuin kaksi ensimmäistä kuukautta tyttäreni kanssa samassa sängyssä hänen rauhattomuutensa vuoksi. En jaksanut niitä jatkuvia niskakipuja ja jomotuksia joita vauvan kanssa vierekkäin liikkumatta nukkuminen aiheutti joten opetin vauvan omaan sänkyyn. Nyt vauva 4kk ja nukkuu yöllä kaikista parhaiten omassa sängyssä ( vaikka sitä pitkään opeteltiinkin) nukahtaen sinne itse. Toki kukin perhe tavallaan. Meillä ainakin harrastetaan sitä "parisuhdeaikaa" aika tiheään ja usein sängyssä. Eihän siitä mitään tulisi jos lapsi nukkuisi samassa sängyssä..

        En ole tuo äskeinen kirjoittaja, mutta ei kai sinun tarvitse muiden ratkaisuja ymmärtääkään? :) Kunhan opettelet ymmärtämään sen, että jollekin toiselle se perhepeti voi ihan oikeasti olla tietoinen päätös, eikä mikään "kun en viitsi/jaksa/osaa lasta nukuttaa omaan sänkyynsä". Meillä esimerkiksi nukutaan perhepedissä (lapsi puolitoistavuotias) ihan tietoisen päätöksen seurauksena. Nukuin itse paljon paremmin kun imetin vielä öisin, eikä tarvinnut pomppia sängystä pois. Yövieroitus hoidettiin perhepedissä. Toimii meillä hyvin, lapsi siirtyköön omaan sänkyynsä sitten, kun on itse siihen valmis, emme ala häntä siihen erikseen "opettaa". Tämä on meille luonteva tapa toimia, joku toinen tekee toisin.


      • luulisi kaikkien
        Ei perhepetiä meille kirjoitti:

        Siis nukutte koko perhe lattialla, jotta lapsi voi nukkua samassa sängyssä, josta kiipeilee pois? En ymmärrä. Eikö olisi lapsen turvallisuuden ja koko perheen yöunien kannalta yksinkertaisesti parempi, että lapsi nukkuisi omassa sängyssään? Itse nukuin kaksi ensimmäistä kuukautta tyttäreni kanssa samassa sängyssä hänen rauhattomuutensa vuoksi. En jaksanut niitä jatkuvia niskakipuja ja jomotuksia joita vauvan kanssa vierekkäin liikkumatta nukkuminen aiheutti joten opetin vauvan omaan sänkyyn. Nyt vauva 4kk ja nukkuu yöllä kaikista parhaiten omassa sängyssä ( vaikka sitä pitkään opeteltiinkin) nukahtaen sinne itse. Toki kukin perhe tavallaan. Meillä ainakin harrastetaan sitä "parisuhdeaikaa" aika tiheään ja usein sängyssä. Eihän siitä mitään tulisi jos lapsi nukkuisi samassa sängyssä..

        tajuavan että kaikille lapsen siirtyminen omaan sänkyyn ja huoneeseen ei takaa mitenkään parempia yöunia kaikille.Ja eihän kaikki harrasta niin tiheään parisuhdeaikaakaan..


    • j45rgf

      Patja lattialle, jos et herää vauvan liikkeisiin tai sitten vauva omaan sänkyyn opettelemaan. Turvallisuus ennen mukavuutta kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe