rahan nosto

khonkean88

miten saa nostettua pankin puolelta automaatista?aikaisemmin kun olen nostanut rahaa thaimaassa niin menee automaattisesti luoton puolelle.

56

3256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koklaa westerniä

      Ilmeisesti kaikki automaatit ei anna sitä vaihtoehtoa. Western union kioskeista saa passin ja pankki / luottokortin avulla nostettua omalta tililtä rahaa kummassa muodossa vaan.

      Tosin niissäkin on eroja virkailijan kielitaidon ja ymmärtämyksen mukaan. Kokemusta on että toisessa kioskissa tyttö pyörittelee vaan päätään ja toisessa homma hoituu.

    • Näin Thaimaassa

      Olen nostellut rahaa automaateista monta vuotta,Visa Electron toimii mainiosti.Mutta sehän ei luottokortti olekaan.

    • ATM = kallein

      Jos meinaa paljon matkustella Thaimaassa niin kannattaa koettaa avata tili vaikka Kasikorn pankkiin. Annoin pankkiin Thaimaan osoitteekseni condon osoitteen jossa olen usein vuokralla ja mukisematta avasivat tilin.

      Automaattiraha kun on todella kallista. Ensin suomipankit antaa surkean kurssin, sitten ottavat prosentuaalisen provikan ja vielä kertakorvauksen joka nostosta.
      Nordean tililtä kortilla nostaminen on n 20% kalliimpaa kuin se että vaihtaa käteistä paikan päällä. Huonoimmillaan 25% kalliimpaa.

      Kasikorniin tallettaminen onnistuu normaalisti omalta tililtä kotoa käsin pankkitunnuksilla. Kertakorvaus talletuksesta (kaikki kulut) on n 28 euroa joten ei nyt ihan satasta kannata tallettaa kerralla vaan 1000€ ->

      • peruspentti

        Mistähän sinulta veloitetaan noin paljon rahansiirosta? Eihän se pankin tiskilläkään maksa noin paljoa. Minä maksan nettisiirtona alle 10 euroa.


    • kredit toimii

      eikö se ole ihan sama miltä puolen se raha lähtee...maksettava se on kuitenkin. ja kredit puolelta se lähtee. 2 viikon lomalla ei näitä pankkitileja kannata edes avata...vaikka joku niistä kun höpisee. Turhaa ajan hukkaa.

      • Laskelma uunoille:

        Kuka on määrännyt että pitää olla vain 2 viikkoa? Ja jos olet sen kaksi viikkoa pari kertaa vuodessa niin keskimäärin menetät automaattinostoissa tuhat euroa (viittä tuhatta euroa kohti) joka vuosi jos nostat vaikkapa Nordean tililtä Electronilla tai pankkikortilla.

        Kerron teille nyt konkreettisen esimerkin: Vaihtokurssi käteiselle paikan päällä vaikkapa 1e = 43baht eli 3000bahtia maksaa 69,7 euroa käteistä.

        Nostan ATM:stä Nordean kortilla tuon saman 3000 bahtia. Nordean vaihtokurssi onkin 1e = 36baht eli 83,30 euroa. Lisäksi ne ottaa tuosta summasta 2,2 euroa provikkaa ja thai ATM ottaa 3,49 euroa palkkiona.

        Koko kulut ATM:llä on siis 88,99 euroa kolmea tuhatta bahtia kohti kun käteisellä tai paikallisella pankilla se maksaa 69,70 euroa.
        Erotus on siis 19,29 euroa käteisen hyväksi.

        Joko raksuttaa? Viime reissulla nostin noita "3000 bahtisia" lukuisia kertoja ja kun katsoin kotona tiliotetta niin aina oli veloitettu 88- 89 euroa.

        Nostin ainakin 10 kertaa tuon 3000bahtia käteisen loputtua joten menetin 200 euroa.

        Kyllä mielestäni 25% on todella paljon välityspalkkiota. Jos teillä on halvempi pankki niin onneksi olkoon.

        Nyt minulla on Kasikornissa tili ja Nordea saa haistaa huilun.


      • tyhmä neuvo
        Laskelma uunoille: kirjoitti:

        Kuka on määrännyt että pitää olla vain 2 viikkoa? Ja jos olet sen kaksi viikkoa pari kertaa vuodessa niin keskimäärin menetät automaattinostoissa tuhat euroa (viittä tuhatta euroa kohti) joka vuosi jos nostat vaikkapa Nordean tililtä Electronilla tai pankkikortilla.

        Kerron teille nyt konkreettisen esimerkin: Vaihtokurssi käteiselle paikan päällä vaikkapa 1e = 43baht eli 3000bahtia maksaa 69,7 euroa käteistä.

        Nostan ATM:stä Nordean kortilla tuon saman 3000 bahtia. Nordean vaihtokurssi onkin 1e = 36baht eli 83,30 euroa. Lisäksi ne ottaa tuosta summasta 2,2 euroa provikkaa ja thai ATM ottaa 3,49 euroa palkkiona.

        Koko kulut ATM:llä on siis 88,99 euroa kolmea tuhatta bahtia kohti kun käteisellä tai paikallisella pankilla se maksaa 69,70 euroa.
        Erotus on siis 19,29 euroa käteisen hyväksi.

        Joko raksuttaa? Viime reissulla nostin noita "3000 bahtisia" lukuisia kertoja ja kun katsoin kotona tiliotetta niin aina oli veloitettu 88- 89 euroa.

        Nostin ainakin 10 kertaa tuon 3000bahtia käteisen loputtua joten menetin 200 euroa.

        Kyllä mielestäni 25% on todella paljon välityspalkkiota. Jos teillä on halvempi pankki niin onneksi olkoon.

        Nyt minulla on Kasikornissa tili ja Nordea saa haistaa huilun.

        miksi pitää nostaa vain 3000 kerralla....minä nostan 20 000.


      • täyttä puppua
        Laskelma uunoille: kirjoitti:

        Kuka on määrännyt että pitää olla vain 2 viikkoa? Ja jos olet sen kaksi viikkoa pari kertaa vuodessa niin keskimäärin menetät automaattinostoissa tuhat euroa (viittä tuhatta euroa kohti) joka vuosi jos nostat vaikkapa Nordean tililtä Electronilla tai pankkikortilla.

        Kerron teille nyt konkreettisen esimerkin: Vaihtokurssi käteiselle paikan päällä vaikkapa 1e = 43baht eli 3000bahtia maksaa 69,7 euroa käteistä.

        Nostan ATM:stä Nordean kortilla tuon saman 3000 bahtia. Nordean vaihtokurssi onkin 1e = 36baht eli 83,30 euroa. Lisäksi ne ottaa tuosta summasta 2,2 euroa provikkaa ja thai ATM ottaa 3,49 euroa palkkiona.

        Koko kulut ATM:llä on siis 88,99 euroa kolmea tuhatta bahtia kohti kun käteisellä tai paikallisella pankilla se maksaa 69,70 euroa.
        Erotus on siis 19,29 euroa käteisen hyväksi.

        Joko raksuttaa? Viime reissulla nostin noita "3000 bahtisia" lukuisia kertoja ja kun katsoin kotona tiliotetta niin aina oli veloitettu 88- 89 euroa.

        Nostin ainakin 10 kertaa tuon 3000bahtia käteisen loputtua joten menetin 200 euroa.

        Kyllä mielestäni 25% on todella paljon välityspalkkiota. Jos teillä on halvempi pankki niin onneksi olkoon.

        Nyt minulla on Kasikornissa tili ja Nordea saa haistaa huilun.

        täyttä puppua sinun esimerkki. Kun nostan 3 kertaa kerran viikossa 20 000 euroa niin nosto luottokunnan kulut on yhteensä 32 euroa. Siinä se sinun tonni. Suurin osa käy vain kerran vuodessa ja päänsääntöisesti matka kestää 2-4 viikkoa.
        Ja ensi vuona mennään sitten jonnekkin muulla jossa ei Thaimaan pankki enää toimi.


      • heko heko
        tyhmä neuvo kirjoitti:

        miksi pitää nostaa vain 3000 kerralla....minä nostan 20 000.

        Pankkisi antama kurssi on edelleenkin sama 36 vaikka nostaisit miljoonan ja 2,5% menee vielä kaupanpäällisiksi.

        Kyllä olette varsin yksinkertaista sakkia ei voi kuin nauraa mutta hyvä kun pidätte suomen pankkeja kunnossa rahoittamalla niiden toimintaa. Köyhiä kun ovat penteleet! 8)


      • ??????

        Ei se ole sama kummalta puolen lähtee. Toinen puoli on kalliimpi?

        Eli debit? on se jolla nostetaan pankkitililtä?


      • ....
        heko heko kirjoitti:

        Pankkisi antama kurssi on edelleenkin sama 36 vaikka nostaisit miljoonan ja 2,5% menee vielä kaupanpäällisiksi.

        Kyllä olette varsin yksinkertaista sakkia ei voi kuin nauraa mutta hyvä kun pidätte suomen pankkeja kunnossa rahoittamalla niiden toimintaa. Köyhiä kun ovat penteleet! 8)

        Vaan eipäs. Danske bankin esimerkki. Joka nostosta menee kuluja 2€ 2,5%/nosto. Eli kun nostelet niitä pieniä summia esim 3000 baht kerralla ja teet sen 5 kertaa niin kulut on 10€ 2,5%. Nostat kerralla 15000 niin kulut on 2€ 2,5%. Nosta vaan siis niitä pieniä summia ja rahoita lisää :) Et taida olla penalin terävin kynä.


    • äippä78

      Niin, siis voiko nostaa automaateista Debit-puolelta? Jos on Debit/Credit kortti.. Tästähän oli kysymys alkujaan.. ;)

      • helpppo juttu

        ei voi Thamaassa vaan kaikki menee kuten kerroin aina luotto eli kredit puolelta...ja n.90% menee kuitenkin 2-3 viikoksi eli ihan turhaa alkaa selitellä mitä säästää ja mitä nostot maksaa...aivan sama muutamalle eurolle kun loamlla menee tonni kaupalla rahaa muutenkin. Minä nostan aina 20 000 kerralla ja esim. 3 viikon lomalla nostoja on 2-3....loput maksan kortilla ja se käy nykyään jo monessa paikassa. En käy edes Suomessa pankissa joka vuosi niin miksi menisin sitten muutaman euron takia lomalla sinne....siis lopeta jo.


    • Nordean sivuilta:

      Nordean sivuilta ohjeet ja hinnat:

      Konttoreissa tehdyt euromääräiset käteisnostot Rahaliittoon kuuluvissa EU-maissa Visa Electron -kortilla/kpl = 2,00 € 2,5 %

      Konttoreissa ja/tai automaateilla tehdyt valuuttamääräiset käteisnostot Nordea Pankki Suomen kansainvälisillä korteilla Tanskassa, Iso-Britanniassa, uusissa 1.5.2004 liittyneissä EU-maissa sekä EU-maiden ulkopuolella 2,00 € 2,5 %

      Eli jos nostat 3 x 20000bahtia reissullasi automaatista niin maksat 1500bahtia Nordealle provikkaa, 450bahtia Thaipankille, 250baht (2 x 3e) kertamaksuja Nordeaan ja tämän hetken noin 20% huonommasta Nordean kurssista 12000bahtia Nordealle vielä lisää.

      Eli tappiosi on 14200bahtia yhteensä nostaessasi 60000bahtia.

      Se jääköön jokaisen päätettäväksi onko se paljon tai vähän tai fiksua.

      • kuolen nauruun

        entä sitten kun meidän perheen 3 viikon loma maksaa liki 7000 euroa...on siis aivan sama vaikka joku 14000 meneekin....mitä väliä sillä on ja tuon lasten visan nyt ainakin minä jättäisin laittamasta...ei se toimi juuri missään..ei edes lentokoneessa saati perillä. Ja sinun esimerkki on teoriaa...ei käytäntöä ja sinä olet varmaan nitä jotka ajaa kymmeniä kilometrejä missä on bensa tai kahvi halvinta.


      • Minä nauran myös
        kuolen nauruun kirjoitti:

        entä sitten kun meidän perheen 3 viikon loma maksaa liki 7000 euroa...on siis aivan sama vaikka joku 14000 meneekin....mitä väliä sillä on ja tuon lasten visan nyt ainakin minä jättäisin laittamasta...ei se toimi juuri missään..ei edes lentokoneessa saati perillä. Ja sinun esimerkki on teoriaa...ei käytäntöä ja sinä olet varmaan nitä jotka ajaa kymmeniä kilometrejä missä on bensa tai kahvi halvinta.

        Jaa että ensi vuonna menette jonnekin muualle lomalle? Että oikein kerran vuodessa lomailette? Heh... Silloin kyllä ymmärrän että ei rahankäytöllänne ole väliä.

        Siinä kohtaan sillä alkaa olla väliä kun olet kuten minä, puoli vuotta tai enemmän vuodesta reissussa. Mutta ethän sinä siitä mitään tiedä kun olet persaukiselle perheellesi puurtamassa sitä seuraavan vuoden parin viikon matkaa yli 11 kuukautta kieli hampaiden välissä jossakin sahalla.

        Ja Visa toimii lähes kaikkialla Thaimaassa aivan kuten muutkin luotto ja maksukortit.

        Viime reissullani meni sinun koko perheesi vuosiansion verran rahaa mutta se ei silti saa minua heittelemään rahaa huvikseen joillekin pankeille jos halvempia vaihtoehtoja on. 14000bahtilla saa vaikkapa Samsungin viimeisimmän minitabletin thaikuista taikka 14 naista tai kolme iloista iltaa tyttöbaareissa.

        Mutta ethän sinä niistäkään mitään tiedä kun riitelet sen läskiperse eukkosi ja mukuloittesi kanssa jossakin turistikohteen altaalla niin että paskamahasi vaan hytkyy.


      • Pysykääää kooootona
        Minä nauran myös kirjoitti:

        Jaa että ensi vuonna menette jonnekin muualle lomalle? Että oikein kerran vuodessa lomailette? Heh... Silloin kyllä ymmärrän että ei rahankäytöllänne ole väliä.

        Siinä kohtaan sillä alkaa olla väliä kun olet kuten minä, puoli vuotta tai enemmän vuodesta reissussa. Mutta ethän sinä siitä mitään tiedä kun olet persaukiselle perheellesi puurtamassa sitä seuraavan vuoden parin viikon matkaa yli 11 kuukautta kieli hampaiden välissä jossakin sahalla.

        Ja Visa toimii lähes kaikkialla Thaimaassa aivan kuten muutkin luotto ja maksukortit.

        Viime reissullani meni sinun koko perheesi vuosiansion verran rahaa mutta se ei silti saa minua heittelemään rahaa huvikseen joillekin pankeille jos halvempia vaihtoehtoja on. 14000bahtilla saa vaikkapa Samsungin viimeisimmän minitabletin thaikuista taikka 14 naista tai kolme iloista iltaa tyttöbaareissa.

        Mutta ethän sinä niistäkään mitään tiedä kun riitelet sen läskiperse eukkosi ja mukuloittesi kanssa jossakin turistikohteen altaalla niin että paskamahasi vaan hytkyy.

        Persaukiset taas laskevat senttejään tuossa yläpuolella.


    • Debettiä

      Saa kyllä, sulla täytyy olla paska kortti.

    • rhanu

      ja käteisen vienti on kielletty. ja älkää nyt tulko sanomaan että varkaat vie. saattaa viedä rahat ja kortin se varas automaatillakin. kortteja on kopioitukin. ja huijarit pystyy myös huijaamaan korttiostoksissakin.

      • Tullimies

    • Näin Thaimaassa

      Nostin viime viikolla op visa elektronilla 16 000 Baht tililtäni lähti 403 € En ymmärrä teidän kuku laskelmianne ollenkaan.Ei ole tosiaankaan mitään 20% Täytyy olla outo tili jos niin on käynyt.

      • Outoa?

        Jos tuhat (1000) baht on noin 20€ maksimi, niin 16000 baht olisi silloin 320€
        Sinulta meni tililtä 403€?


      • saituri

        tänään bangkok bankista sai 43,59 kurssilla elikkäs sillä 403€ olisit saanut 17566 batia. 17566-16000=1566baht mikä taas on euroina 35.92€ Prosentteina n.9%

        käteistä vaan mukaan, se on edelleen selvästi paras vaihtoehto lyhyillä lomilla.


      • Vielä oudonpaa?
        Outoa? kirjoitti:

        Jos tuhat (1000) baht on noin 20€ maksimi, niin 16000 baht olisi silloin 320€
        Sinulta meni tililtä 403€?

        Et taida olla ihan tosiaankaan se penaalin terävin kynä? Mihinkäs se laskutaito jäikään?
        Jos kurssi on tuota 40 THB=1 € luokkaa, tarkoittaa se sitä, että 16000 THB/40=400 €, eikö?
        Huomautan, että tämän hetken kurssi on 44 THB=1 € (16000/44=363), mutta kuten "Näin Thaimaassa" kirjoitti: Nostin viime viikolla(kurssi n.42...43 THB/1€) silloin 16000 THB=372...380€, joten tuo SINUN laskuesimerkkisi on aivan metsässä!


    • Minulla myös OP visa jota käytän silloin tällöin käteisen nostoon.Vaikka asunkin täällä ja omaan myös Thaimaalaisen tilin.
      Nostosta kulut on 2 € 2,5 % nostosummasta sekä 150 Bahtia ATM kulut.Ja kurssi on aina virallinen sen päivän vaihtokurssi.
      Käsittääkseni,tämä on EU direktiivissä,tämä kulu sääntö.
      Ei se kovin paljoa ole.Siksi joskus käytän Suomen OP tiliäni,jonne rahaa SSuomesta siunaantuu.En aina muista niitä heti siirtää,kun kulutkin nostosta on aika pienet.

      • Lyhyt matematiikka

        Mikäli suomipankin kurssi noin on 5 bahtia huonompi (mikä on yleistä) kuin vaihtopisteessä niin se tekee prosenteissa noin 11%. Siihen kun lisätään tuo 2,5% niin ollaan 13,5 prosentissa. Jos puhutaan pienestä nostosta vaikkapa 3000bahtia niin siihen kohdistuvat muut kulut eli se 2 euroa tekee reilut 2% lisää kuluja ja thaipankin 150bahtia tekee 3% lisää jolloin kulut tekee 18,5% yhteensä.

        Melko helppoa matematiikkaa ja hyvää bisnestä suomipankille.


    • Näin Thaimaassa

      Matematiikassasi on se virhe,että OP; vaihtokurssi on sama kansainvälinen virallinen kurssi kuin Thaimaassa.Nordea on ihan oma lukunsa heidän vaihtokurssit ja palvelumaksut sun prosentit on ihan hanurista.

    • Jos ihan tarkkoja ollaan,niin nostettaessa rahaa,kurssi on EKP:päivittäin ilmoittama viitekurssi,ainakin minun pankissani,ja tänään se oli 44,133 Bahtia/Euro.
      Mutta eri pankeilla lienee eri systeemit.Moni on Nordean kursseja valitellut,ehkä erilainen käytäntö.

      • kurssit ja nordea

        Euro->baht kurssi on parantunut liki 9% viime keväästä tällä hetkellä.

        Keväällä sai vaihtopisteistä keskimäärin 39,80 eurolla. Nordean tililtä sai samaan aikaan 35,23. Se on pankin vaihto meikäläisellä. Ikäni jo sietänyt tuota Nordean vedätystä sekä yrittäjänä että yksityishenkilönä.

        Nordean toimintamalleihin kuuluu sekin etteivät päivitä palvelumaksutilannettasi muutoin kuin että käyt itse kysymässä että miksi minulta veloitetaan sellaisia palveluita joita minulla ei ole tai joita en käytä.

        Samoin myyvät erilaisia päällekkäisiä lainaturvavakuutuksia ja muita vakuutuksia jotka kumoavat toisensa ja ehdoissa lukee sata syytä minkä vuoksi heidän ei tarvitse korvata vahingon sattuessa. Yritystakausten provikat on Nordealla ihan omaa luokkaansa myös.

        Meni vähän aiheen sivuun mutta niin on mennyt rahaakin aiheen sivuun eli Nordeaan :(


    • Laitampa esimerkin myös,kun sattui kuitti hollille.
      Nostin 12 000 Bathia toissapäivänä ATM;stä.Tililtä lähtee 291,22 €
      Pitkän matematiikan mukaan kulut oli 852 Bahtia,
      Ei hirveästi mutta parikymppiä kuitenkin.
      Taitaa olla n.6,7 % paljonhan sekin mutta kaukana 20 %;sta.

      • Alkoi kiinnostaa,olenkohan ollut hyväuskoinen,pankkini suhteen.
        No,katsotaanpa:
        2,5 % osuus on 300 Bahtia,80 Bahtia palvelumaksu,150Bahtia ATM palvelumaksu.yhteensä 530 Bahtia.322 Bahtia on hämärää mihin katosi.Voi olla että kurssi oli erilainen toissapäivänä.
        Pitänee tarkkailla tätä hommaa ja lopettaa Suomi kortin käyttö,jos tosiaan noin paljon kuluja.Enpä ole aikaisemmin funtsinut koko juttua.Olen pitänyt halpana palveluna.


      • mahasarakham kirjoitti:

        Alkoi kiinnostaa,olenkohan ollut hyväuskoinen,pankkini suhteen.
        No,katsotaanpa:
        2,5 % osuus on 300 Bahtia,80 Bahtia palvelumaksu,150Bahtia ATM palvelumaksu.yhteensä 530 Bahtia.322 Bahtia on hämärää mihin katosi.Voi olla että kurssi oli erilainen toissapäivänä.
        Pitänee tarkkailla tätä hommaa ja lopettaa Suomi kortin käyttö,jos tosiaan noin paljon kuluja.Enpä ole aikaisemmin funtsinut koko juttua.Olen pitänyt halpana palveluna.

        Näin se menee osuuspankissa visalla nostettaessa:
        Nostan 10000 bht, oletetaan että kurssi 1euro= 37 bth
        Kulut: 150 bth 2% 2 euroa.=150 bht 200bht 74=424 bahtia, noin karkeasti.
        424/37= 11,5 euroa, sillä saa monta Tigeri tai Singhaa ;O)


      • täyttä puppua
        tapsu55 kirjoitti:

        Näin se menee osuuspankissa visalla nostettaessa:
        Nostan 10000 bht, oletetaan että kurssi 1euro= 37 bth
        Kulut: 150 bth 2% 2 euroa.=150 bht 200bht 74=424 bahtia, noin karkeasti.
        424/37= 11,5 euroa, sillä saa monta Tigeri tai Singhaa ;O)

        täällä on vain porukkaa jotka luulee tietävänsä asioita ja olisi myös liikaa vaadittu että olisi edes käynyt joskus Thaimaassa...no se on jo liikaa.


      • kuolen nauruun
        tapsu55 kirjoitti:

        Näin se menee osuuspankissa visalla nostettaessa:
        Nostan 10000 bht, oletetaan että kurssi 1euro= 37 bth
        Kulut: 150 bth 2% 2 euroa.=150 bht 200bht 74=424 bahtia, noin karkeasti.
        424/37= 11,5 euroa, sillä saa monta Tigeri tai Singhaa ;O)

        voi mahotonta....ja oikein 11 euroa....voi mahotonta. Kyllä on mahoton juttu.....
        Ja matka maksaa tuhansia....eikä tuolla nyt niin kovin monta kaljaa saa....ei edes Thaimaassa. entä jos se käteinen joutuu vääriin käsiin? ei edes vakuutus sitä korvaa ja mitä siten teet kun rahat on viety...ethän sinä nyt kortilla voi rahaa nostaa...ethän?


    • khonkean88

      kiitos nämä tiedot riittävät minulle.tuli jopa muutama asiallinen vastaus;)

    • rantahurri

      vielä kerran ottakaa käteistä. vaikka suomalaiset onkin aivopesty ettei käteistä kuulu käyttää. en ymmärrä miksi porukka haluaa antaa rahaa pankeille.

      • Outoa?

        Jep meillä on ollut aina käteistä mukana. En tiedä missä sitä on vaihdettu kun mies on tiennyt paremmin nämä asiat. Siis käteistä muuallakin kuin Thaimaassa.
        Olen kyllä itse joka reissulla nostanut automaatista omalla Visa Electronilla itselleni käteistä jonkin verran Op.sta.
        Pikkusummia on mennyt kuluihin mut ei mua haittaa.


      • lomalle lomps!

        Jotkut ovat niin tampioita että eivät käytä päätään lainkaan lomallaan ja maksavat aina kaikesta sen mikä pyydetään. Wahlroosin Nallea naurattaa kun kirstuun kilahtaa mammonaa kun nahkansa polttanut pönäkkä suomiperhe lomailee ja kaivaa vyölaukusta pankkikortin tunkien sen automaattiin päivittäin.

        Eihän se mitään maksa se raha höh. -Sitähän vaan tulee sieltä seinästä kun painelee niitä nappuloita.


    • nosta rahat

      Nosta rahat suomessa viet käteistä thaimaahan vaihdat setelit siellä. Helppoa ja kannattavinta.

      • mistä vetoa

        ja takuu juttu että voit tulla myös röystetyksi....kukaan täyspäinen ei nykyään noin tee. Ja jos nyt 20 euroa voittaa loman aikana niin mitä ihmeen väliä sillä on....jos se on siitä kiinni niin eikä ole parempi jäädä kotiin laskee niita rahojaan?


      • maunitsio
        mistä vetoa kirjoitti:

        ja takuu juttu että voit tulla myös röystetyksi....kukaan täyspäinen ei nykyään noin tee. Ja jos nyt 20 euroa voittaa loman aikana niin mitä ihmeen väliä sillä on....jos se on siitä kiinni niin eikä ole parempi jäädä kotiin laskee niita rahojaan?

        mista vetoa ihan metsassa. tuskin on edes kaynyt thaimaassa. rahaa mukaan vaan ainoo ryosto jonka tiedan kavi phuketissa suomalaiselle joka nosti automaatista rahaa. siina meni 20000 paateroo. humalassa korttien kanssa sitten pelataan hyva hyva.


      • 200 e....?
        mistä vetoa kirjoitti:

        ja takuu juttu että voit tulla myös röystetyksi....kukaan täyspäinen ei nykyään noin tee. Ja jos nyt 20 euroa voittaa loman aikana niin mitä ihmeen väliä sillä on....jos se on siitä kiinni niin eikä ole parempi jäädä kotiin laskee niita rahojaan?

        "Mistä vetoa"... 20 euroako meinasit vain hävitä? Sehän tarkoittaisi keskiverto 10% hävikin mukaan laskettuna sitä että lomakassasi on 200 euroa.

        No ei todellakaan sitten kannata purnata jos lomakassasi on 200 euroa koko reissulle.

        Minulla meni viime lomalla 16000 euroa joista neljä viimeistä tonnia jouduin nostamaan automaatista käteisen loputtua ja otti pannuun rahoittaa pankkiani n 600 eurolla.


      • rantahurri
        200 e....? kirjoitti:

        "Mistä vetoa"... 20 euroako meinasit vain hävitä? Sehän tarkoittaisi keskiverto 10% hävikin mukaan laskettuna sitä että lomakassasi on 200 euroa.

        No ei todellakaan sitten kannata purnata jos lomakassasi on 200 euroa koko reissulle.

        Minulla meni viime lomalla 16000 euroa joista neljä viimeistä tonnia jouduin nostamaan automaatista käteisen loputtua ja otti pannuun rahoittaa pankkiani n 600 eurolla.

        200 e on oikeassa ton 10 % siinä menettää. ja tosiaan 200 budjetissa ei merkkaa mitään.


      • OP-Visa Gold
        200 e....? kirjoitti:

        "Mistä vetoa"... 20 euroako meinasit vain hävitä? Sehän tarkoittaisi keskiverto 10% hävikin mukaan laskettuna sitä että lomakassasi on 200 euroa.

        No ei todellakaan sitten kannata purnata jos lomakassasi on 200 euroa koko reissulle.

        Minulla meni viime lomalla 16000 euroa joista neljä viimeistä tonnia jouduin nostamaan automaatista käteisen loputtua ja otti pannuun rahoittaa pankkiani n 600 eurolla.

        Huono provo,
        täytyy kyllä ihmetellä tätä 200 e....? (tyyppiä) kummiskin.
        Olet "nostellut" sit varmaan minimin/kerta?
        nostokulut /1000thb n.6€
        ja /20000thb n.15€ joten "kilon" nostoja olisi 174kpl ja niistä
        kulut noin 1050€
        Max otoilla kulut olisivat olleet 125€,tyhmää maksaa turhasta
        tai ainakaan itke sitä tyhmyyttään muille.

        Uskon ennemmin että mukia nostelet useammin kun matkailet.

        Koska saatais kolikkoautomaatit Thai pankkeihin???????


      • todella yleistä
        maunitsio kirjoitti:

        mista vetoa ihan metsassa. tuskin on edes kaynyt thaimaassa. rahaa mukaan vaan ainoo ryosto jonka tiedan kavi phuketissa suomalaiselle joka nosti automaatista rahaa. siina meni 20000 paateroo. humalassa korttien kanssa sitten pelataan hyva hyva.

        Viime joulun pelkästään meidän hotellista vietiin 3 käteinen huoneesta....että kai tiedän mistä puhun. Ja käynyt olen liki 30 kertaa. Kaikissa oppaissa varoitetaan käteisen rahan säilyttämisestä.


      • rantahurri
        OP-Visa Gold kirjoitti:

        Huono provo,
        täytyy kyllä ihmetellä tätä 200 e....? (tyyppiä) kummiskin.
        Olet "nostellut" sit varmaan minimin/kerta?
        nostokulut /1000thb n.6€
        ja /20000thb n.15€ joten "kilon" nostoja olisi 174kpl ja niistä
        kulut noin 1050€
        Max otoilla kulut olisivat olleet 125€,tyhmää maksaa turhasta
        tai ainakaan itke sitä tyhmyyttään muille.

        Uskon ennemmin että mukia nostelet useammin kun matkailet.

        Koska saatais kolikkoautomaatit Thai pankkeihin???????

        op-visa oot varmaan pankissa töissä. ottakaa nyt vaan sitä rahaa. se on oikea valinta en jaksa enään väitellä tehkää mitä haluutte .mutta älkää sitten tinkikö pikku asioissa. thaikut pääsääntöisesti aika vähällä rahalla yrittävät tulla toimeen.


      • maunitsio
        todella yleistä kirjoitti:

        Viime joulun pelkästään meidän hotellista vietiin 3 käteinen huoneesta....että kai tiedän mistä puhun. Ja käynyt olen liki 30 kertaa. Kaikissa oppaissa varoitetaan käteisen rahan säilyttämisestä.

        todella yleista missa oikeen asustelet jos ei ole safeboxia. ja jos ei ole sellaisia saa vuokrata lähes joka paikasta. heh maailman matkaajat reissussa.


      • minimi liksa taikku
        rantahurri kirjoitti:

        op-visa oot varmaan pankissa töissä. ottakaa nyt vaan sitä rahaa. se on oikea valinta en jaksa enään väitellä tehkää mitä haluutte .mutta älkää sitten tinkikö pikku asioissa. thaikut pääsääntöisesti aika vähällä rahalla yrittävät tulla toimeen.

        Näin on minimi palkka thaimaassa 7200 THB eli noin 190 € Se on esim hotelli siivojien kuukausi palkka.


      • ......
        mistä vetoa kirjoitti:

        ja takuu juttu että voit tulla myös röystetyksi....kukaan täyspäinen ei nykyään noin tee. Ja jos nyt 20 euroa voittaa loman aikana niin mitä ihmeen väliä sillä on....jos se on siitä kiinni niin eikä ole parempi jäädä kotiin laskee niita rahojaan?

        Kortit voi rikkoontua, kadota, kone imaista. Automaatin kurssit huonommat kuin pankkien vaihtopisteiden. Ero on kyllä enemmän kun tuo 20 egee.

        Muutama vuosi sitten eräs norjalais pariskunta kirosi kun korttin oli kone imaissut ja heidän piti odottaa yli12 tuntia rahattomana, tämä tapahtui Khao Lakissa. 6x 500 € seteliä on helppo piiloittaa jos asuu pulukopissa, jossa ei ole edes safty boxia.


      • OP-Visa Gold
        minimi liksa taikku kirjoitti:

        Näin on minimi palkka thaimaassa 7200 THB eli noin 190 € Se on esim hotelli siivojien kuukausi palkka.

        Tiedoksi et thb on nyt 43,5/€ eli kun täällä näitä viilaajia löytyy
        niin 7200thb=165€ erotus 13 % tuohon väittämääs.
        Ilmeisesti olet sukua näille niceille "Lyhyt matematiikka ja outoa"
        palstan huippu ekonomistit ; )


      • näillä mennään
        minimi liksa taikku kirjoitti:

        Näin on minimi palkka thaimaassa 7200 THB eli noin 190 € Se on esim hotelli siivojien kuukausi palkka.

        Maaliskuun alussa tuli voimaan minimipalkkalaki eli 300 baht/päivä. Kuukausi-
        palkkalaisille 15000 bath/kk.


      • maunitsio
        näillä mennään kirjoitti:

        Maaliskuun alussa tuli voimaan minimipalkkalaki eli 300 baht/päivä. Kuukausi-
        palkkalaisille 15000 bath/kk.

        no eivät sitten noudata lakia aianakaan phuketissa.


    • Katselin pitkän ajan nostojani Visalla Thaimaassa,yleensä summat on 15000 Bahtia suunnilleen.
      Kulut on olleet 6-7 % riippuu mitä summia olen nostanut.Katsoin heinäkuusta alkaen nostot 5 kpl.
      Eli kulut on OP:lla 6-7 % ei enemmän eikä vähemmän.

    • Katselin pitkän ajan nostojani Visalla Thaimaassa,yleensä summat on 15000 Bahtia suunnilleen.
      Kulut on olleet 6-7 % riippuu mitä summia olen nostanut.Katsoin heinäkuusta alkaen nostot 5 kpl.
      Eli kulut on OP:lla 6%-6,5 % ei enemmän eikä vähemmän.

      • paljon vai vähän?

        Minä käyn Thaimaassa 2-5 kuukautta joka talvi. En suostu enää rahoittamaan suomalaisia pankkeja edes kuudella prosentilla joka on halpaa nordeaan verrattuna. Siksi minulla on tili Kasikornissa.

        Miltäpäs teistä jotka eivät välitä välitysmaksuista tuntuisi jos veroprosenttinne nousisi 7%? Olisiko sekin ihan sama?


    • Minä kyllä välitän prosenteista.Ja lopetinkin suomalaisten korttien käytön täällä.On tästä palstasta apuakin.Tulee ajateltua tarkemmin kuluja kun kokemuksia jaetaan täällä.
      Pankit tosiaan rohmuaa palvelumaksuja joka asiasta,ja joskus ne on ihan kohtuuttomia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe