Mestarien perseen nuolijat ovat...

kypärän vahtaajia

Oletteko tehneet saman huomion kuin minä että pahimmat mestarien perseen nuolijat ryhtyvät tekemään näitä viikottaisia työturvallisuus kierroksia.?

12

369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koetapa itse

      Jos tarkoitat työsuojeluvaltuutettuja, niin olen jyrkästi eri mieltä.

      Se työsuojeluvaltuutetun homma on rakennuksilla yhtä suosittu, kuin ulkohuussin aluksen tyhjentäminen. Siihen valitaan yleensä sellaisia, jotka eivät osaa kunnolla itseään puolustaa.

      Kukaan siihen ei ainakaan normaalioloissa ryhdy vapaaehtoisesti. Siinä kun joutuu (ilman todellista määräysvaltaa) huomauttelemaan työnantajansa laiminlyönneistä. Ja senhän tietää, mitä siitä lyhyiden työsuhteiden alalla seuraa.

    • potan vahtija

      Ei työsuojeluvaltuutetuksi ketään väkisin laiteta.

      • Ex potan vahtija

        "Ei työsuojeluvaltuutetuksi ketään väkisin laiteta. "

        Se nyt on tulkinnanvarainen kysymys, milloin ei-toivotun tehtävän suorittajaksi joutuminen on väkisin toteutettu. Uskon kyllä, että päätoimiseen työsuojeluvaltuutetun tehtävään on jopa halukkuutta, siihenhän sisältyy todellista määräysvaltaa, mutta niin suuria työmaita Suomessa on todella vähän, joissa tehtävä on päätoiminen.

        Lukuisiin työsuojeluvalttuteun valintatilaisuuksiin osallistuneena ja itsekin työsuojeluvaltuutettuna toimineena huomasin, että lähes joka kerta valinnan kohde vastusti ehdotusta. Näin tein minäkin.


      • potan vahtija
        Ex potan vahtija kirjoitti:

        "Ei työsuojeluvaltuutetuksi ketään väkisin laiteta. "

        Se nyt on tulkinnanvarainen kysymys, milloin ei-toivotun tehtävän suorittajaksi joutuminen on väkisin toteutettu. Uskon kyllä, että päätoimiseen työsuojeluvaltuutetun tehtävään on jopa halukkuutta, siihenhän sisältyy todellista määräysvaltaa, mutta niin suuria työmaita Suomessa on todella vähän, joissa tehtävä on päätoiminen.

        Lukuisiin työsuojeluvalttuteun valintatilaisuuksiin osallistuneena ja itsekin työsuojeluvaltuutettuna toimineena huomasin, että lähes joka kerta valinnan kohde vastusti ehdotusta. Näin tein minäkin.

        Ei ketään voi pakottaa työsuojeluvaltuutetuksi, sen kieltää jo lakikin.
        Työsuojeluvaltuutetulla ei ole määräysvaltaa mihinkään eikä myöskään vastuuta onnettomuus tapauksissa, ainoastaan työsuojelun valvonta ja kehitys kuuluvat hänen tehtäviinsä


      • Välillä pakotetaanki
        potan vahtija kirjoitti:

        Ei ketään voi pakottaa työsuojeluvaltuutetuksi, sen kieltää jo lakikin.
        Työsuojeluvaltuutetulla ei ole määräysvaltaa mihinkään eikä myöskään vastuuta onnettomuus tapauksissa, ainoastaan työsuojelun valvonta ja kehitys kuuluvat hänen tehtäviinsä

        "ainoastaan työsuojelun valvonta "

        Niinpä. Ja tiedät, kenelle näistä työsuojelun puutteista joutuu huomauttamaan...

        "Ei ketään voi pakottaa työsuojeluvaltuutetuksi,"

        Mutta entäpä usein eteen tulevissa tapauksissa, jolloin kukaan ei siihen halua ja työsuojeluvaltuutettu pitää silti joukosta valita? Voihan siitä valinnasta käyttää
        sievisteleviä ilmaisuja, mutta itse ainakin koin joutuneeni hommaan pakon edessä.

        Kyllä siitä yhteisön sosiaalisen hierarkian vahvimmat jäsenet voivat ihan selväsanaisesti kieltäytyäkin, mutta kaikille se ei ole mahdollista, koska joku pitää joka tapauksessa valita.


    • RAKENTAJA MIES

      Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa,se kaikista kovin nuolija tekee mitä mestarit pyytää ja TR -mittauksessa tämä nuoleksija saa esittää kuinka niiiin tärkeää kun A4 paperille raapustavat kenellä ei ollut kypärä päässä tai huomio liivit taukotuvan ja työmaan välillä päällä.
      Varmaan kotona kehuvat vaimolle kuinka korkea virka on otettu vastaan,työkavereille sitten sanotaan että pakottivat tähän toimeen.

      Olen sitä mieltä että se joka ottaa tämän viran itselleen sillä nousee kusi kypärään vaikka se ennen nimitystä olisikin kapinoinut tyhjänpäisiä suojelu määräyksiä.

      Saakohan tästä edes riittävästi lisä euroja tilille?

    • Toinen näkökulma

      " kaikista kovin nuolija tekee mitä mestarit pyytää ja TR -mittauksessa tämä nuoleksija saa esittää kuinka niiiin tärkeää kun A4 paperille raapustavat kenellä ei ollut kypärä päässä tai huomio liivit taukotuvan ja työmaan välillä päällä."

      Selvitäpä vähän tarkemmin kantaasi.

      Minun kokemuksen mukaan työsuojeluvaltuutettuna toimiessa ollaan kaikkein vähiten työnjohdon nuoleksijoita, koska siinähän joutuu puuttumaan työsuojelussa esiintyviin laiminlyönteihin, joiden olemassaolosta juuri työnjohtaja on vastuussa. Usein työsuojeluvaltuutetun ja työnjohtajan välit kiristyvät, koska samoista puutteista joutuu useamman kerran huomauttamaan.

      Ja tuohon kypäränkäyttöön puuttuminen on täysin marginaalinen osuus työsuojeluvaltuutetun tehtävistä. Kaikki tietävät, että kypärää pitää käyttää, joten ei sen paremmin työsuojeluvaltuutettu kuin työnjohtajakaan ole huolissaan siitä, että mahdollisen työtapaturman jälkeen uhrin omaiset tulisivat kypäränkäyttöä koskevista valvonnan puutteista syyllistämään.

      Kyllä nämä työsuojeluvaltuutetun ja työnjohtajan väliset, jännitteitäkin aiheuttavat keskustelut koskevat muita, kuin kypäränkäyttöä koskevia työsuojelun osa-alueita.

      • potta mies

        "Ja tuohon kypäränkäyttöön puuttuminen on täysin marginaalinen osuus työsuojeluvaltuutetun tehtävistä. Kaikki tietävät, että kypärää pitää käyttää,"

        Niin, kypärää PITÄÄ käyttää ja siitä aina vingutaan, vaikka työmaalla ei nosteta mitään, ei korkealla työskenellä, työmaalla täytyy kulkea sukat jalassa ettei parketti naarmuunnu jne.?

        Eikö olisi tärkeämpää saattaa työ-olosuhteet siihen malliin ettei henkilökohtaisia "suoja"varusteita tarvittaisi?


    • RAKENTAJA MIES

      Sen mitä minä olen tarkkaillut työsuojelu asioita niin kaikista eniten on tr-mittaus vasikoijilla on sanomista kypäristä ja suojalaseista.
      Ja vasikoijat nauttivat kun pääsevät rollimaan mestareille ettei sillä ja sillä ollut taaskaan suojaimet kunnossa.

      Itse en ole havainnut jännitteitä mestareiden ja nuolijoiden välillä.

      Kun täällä on lukemassa myöskin tr-mittaus miehiä niin kysyn oletteko huomanneet että teidän selän takana teitä haukutaan jos olette liian pikkumaisia.
      Olette varmaan huomanneet että saatte itsellenne vihamiehiä.?

      • potta mies

        Juuri näin, vahditaan kaikkea helposti vahdittavaa, mutta ei puututa todellisiin vaaroihin... kunhan paperit on kunnossa!


      • Kohtuus kaikessa
        potta mies kirjoitti:

        Juuri näin, vahditaan kaikkea helposti vahdittavaa, mutta ei puututa todellisiin vaaroihin... kunhan paperit on kunnossa!

        Ei tämä aiheen avaus ainakaan kasvata kiinnostusta työsuojeluvaltuutetun tehtäviä kohtaan: Jo nyt moni hoitaa tehtävää kavereidensa pakkovalinnan seurauksena, ja sitten vielä täällä v*ttuillaan, että olet työnjohdon nuoleksija.

        Näyttäkää itse mallia, miten sitä tehtävää oikeaoppisesti hoidetaan.


    • näin se menee

      Itse olen sitä mieltä ettei TR-mittauksessa tarvita mukana ollenkaan duunari äijiä,annetaan mestarien hoitaa se homma niin säilyvät työläisten välit paremmin kunnossa.
      Saako siitä ylimääräistä rahaa jos on mukana kierroksella ?
      joku jo sitä kyselikin eikä kukaan vastannut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe