Kissan hampaidenpesu

Onko miten yleistä kissojen hampaidenpesu? Mulla on tollanen 8v kissa jolla hengitys haisee välillä aika paljon. Pitäisi varmaan yrittää pestä sen hampaita.

Toi vaan on vähän sen luontoinen, ettei anna helposti tutkia sen suuta.
Olisiko teillä jotain ideoita?

12

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+17

Kannattaa ensin käyttää kissaa eläinlääkärillä ja siellä tarvittaessa puhdistetaan plakki ja hoidetaan mahdollinen ientulehdus. Ei ole mitään hyötyä harjata hampaita jos siellä on jo kertynyt plakkia.
      Hampaiden harjausta suositellaan kovasti mutta ei se kovin yleistä taida olla vielä. Kannattaa totutella pikkuhiljaa siihen touhuun mutta jos kissa ei anna edes katsoa suutaan niin edessä on pitkä prosessi. Mitä ruokaa kissasi syö?

• miau.
    • Ok, kiitti hyvistä vastauksista. Täytyy varmaan viedä kissa hammaskiven poistoon eläinlääkäriin.

Kissa syö pelkästään kuivamuonaa tällä hetkellä.

• Ailin Pieti

jatkossa tulee halvemmaksi syöttää kissalle luisia broilerin koipia ja siipiä, pitää hampaat hyvässä kunnossa

• 119

Pelkkä kuivaruoka kuivattaa elimistöä, ja siitä voi seurata virtsakivi- ja munuaisvaivoja.

• ei nukutusta

Ei kissaa tarvitse viedä hammaskiven poistoon. Eräs kunnaneläinlääkäri näytti minulle, että miten se tehdään itse. Kun hammaskiveä on kertynyt kissan hampaan pinnalle, laitat oman peukalosi kissan ylähuulen alle kissaa rauhallisesti rapsuttaen, ja etsit kynnellä kohdan josta vain rapsautat hammaskiven alasuuntaan irti. Ja toimii. Ja kissa - ainakin meillä kaikki - ovat kokeneet operaation jopa miellyttävänä, joten ilmeisesti tuosta kivestä on heillä epämiellyttävä olo. Kokeilkaapa.

• hömppää

Ja vielä - ei kissan hampaita todellakaan pidä eikä tarvitse pestä. Kaupallista humpuukia.

• ---------------

voiko nuorella kissalla olla hammaskiveä? :s 10 kk vanhan kissani hengitys on välillä haissut pahalle jo ihan pienestä asti...

• kissa tottunut

Minä opetin kissani vähitellen että ensin katsoin kulmahampaita nostamalla huulta, sitten vähän käytin hampaissa pientä lasten hammasharjaa, nyt pesen kissan mammastahnalla kulmahampaat ja vanupuikolla laitan takahampaisiin suupielestä geeliä mikä estää pakteerikasvustoa,saa apteekista ja hengitys haisee paljon vähemmän.

• siruuu<3

Mä en ole viel pessy kertaakaan mun kisun hampaita sillä on ikää 10kk ei tykänny pesusta ylläri... Nii mitä hampaiden pesustaki sitte tulee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      179
      16340
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3775
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      140
      3071
    4. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      27
      1814
    5. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      1514
    6. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      55
      1471
    7. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      160
      1417
    8. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1314
    9. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1284
    10. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1101
    Aihe