Kissan hampaidenpesu

Onko miten yleistä kissojen hampaidenpesu? Mulla on tollanen 8v kissa jolla hengitys haisee välillä aika paljon. Pitäisi varmaan yrittää pestä sen hampaita.

Toi vaan on vähän sen luontoinen, ettei anna helposti tutkia sen suuta.
Olisiko teillä jotain ideoita?

12

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+17

Kannattaa ensin käyttää kissaa eläinlääkärillä ja siellä tarvittaessa puhdistetaan plakki ja hoidetaan mahdollinen ientulehdus. Ei ole mitään hyötyä harjata hampaita jos siellä on jo kertynyt plakkia.
      Hampaiden harjausta suositellaan kovasti mutta ei se kovin yleistä taida olla vielä. Kannattaa totutella pikkuhiljaa siihen touhuun mutta jos kissa ei anna edes katsoa suutaan niin edessä on pitkä prosessi. Mitä ruokaa kissasi syö?

• miau.
    • Ok, kiitti hyvistä vastauksista. Täytyy varmaan viedä kissa hammaskiven poistoon eläinlääkäriin.

Kissa syö pelkästään kuivamuonaa tällä hetkellä.

• Ailin Pieti

jatkossa tulee halvemmaksi syöttää kissalle luisia broilerin koipia ja siipiä, pitää hampaat hyvässä kunnossa

• 119

Pelkkä kuivaruoka kuivattaa elimistöä, ja siitä voi seurata virtsakivi- ja munuaisvaivoja.

• ei nukutusta

Ei kissaa tarvitse viedä hammaskiven poistoon. Eräs kunnaneläinlääkäri näytti minulle, että miten se tehdään itse. Kun hammaskiveä on kertynyt kissan hampaan pinnalle, laitat oman peukalosi kissan ylähuulen alle kissaa rauhallisesti rapsuttaen, ja etsit kynnellä kohdan josta vain rapsautat hammaskiven alasuuntaan irti. Ja toimii. Ja kissa - ainakin meillä kaikki - ovat kokeneet operaation jopa miellyttävänä, joten ilmeisesti tuosta kivestä on heillä epämiellyttävä olo. Kokeilkaapa.

• hömppää

Ja vielä - ei kissan hampaita todellakaan pidä eikä tarvitse pestä. Kaupallista humpuukia.

• ---------------

voiko nuorella kissalla olla hammaskiveä? :s 10 kk vanhan kissani hengitys on välillä haissut pahalle jo ihan pienestä asti...

• kissa tottunut

Minä opetin kissani vähitellen että ensin katsoin kulmahampaita nostamalla huulta, sitten vähän käytin hampaissa pientä lasten hammasharjaa, nyt pesen kissan mammastahnalla kulmahampaat ja vanupuikolla laitan takahampaisiin suupielestä geeliä mikä estää pakteerikasvustoa,saa apteekista ja hengitys haisee paljon vähemmän.

• siruuu<3

Mä en ole viel pessy kertaakaan mun kisun hampaita sillä on ikää 10kk ei tykänny pesusta ylläri... Nii mitä hampaiden pesustaki sitte tulee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe