Pienten vai isojen puolelle?

keskikokoinen

Ihmettelen mille puolelle menen 15kg noin 43cm 5kk pentuni kanssa menen. Joskus menen pienten puolelle jos on siellä samankokoisia mutta omani ei halua leikkiä esim chihu-kokoisten kanssa... :/ Isojen puolelle menen jos siellä ei ole jumalattoman isoja koiria. Joskus vain tuntuuu että isojen koiran omistajat turhaantuvat jos olen jo ennestään puistossa pentuni kanssa ja he tulevat sinne 60kg koiransa kanssa ja näkevät että siellä on keskikokoinen koiranpentu. Kuuluuko minun poistua? Sehän on heidän valintansa tulevatko sinne vai eivätkö tule.. Mille puolelle keskikokoiset koirat kuuluu? Oma koirani tulee toimeen miltein kaikkien koirien kanssa tanskandoggista jackrusseliin! Tuntuu niin tyhmältä joskus kun olen pienten puolella yksin ja isojen puolella on esim iso venäjänvinttikoira joka ei tykkää pennuista. Kuitenkin koiramme koettavat leikkiä aidan läpi :D

8

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue säännöt

      Isojen kanssa saa mennä isojen puolelle, jos sinun koirasi pelkää tai sinä pelkäät isoja koiria, sinä poistut. Pienten puolen raja on täällä 40 cm tai 15 kiloa, esim. italian vinttikoirilla säkää on enemmän kuin 40 mutta painoa alle viisi kiloa. Sinä siis kuulut isojen puolelle, et pienten, mutta et voi estää kilttejä isoja tulemasta isojen puolelle. Käyn oman käppänän kanssa isojen puolella usein.

    • isojen puol

      meilläkin on et pieniä on alle 40cm ja alle 15kg, Mulla 25kg ja 12 kg koirat ja ollaan aina isojen puolella :) Monesti on pienempi jääny jalkoihin , mutta ei se sitä oo hidastanu. Se tykkää isommista koirista ja niin nekin siitä. Mene ihmeessä isojen puolelle, pienten koirien omistajat ei ikinä kato hyvällä kun keskikokonen tulee pikkusten puolelle. Ja isompien koirien puolella on aina kivemmat bileet ;) Pienten puolella vaan räkytetään :D Ja siellä on kukkahattutädit fifeineen

    • keskikokoinen

      Viihdymme enemmän isojen puolella ja emme pelkää todella isoja koiria mutta jotkut isojen koirien omistajat katsovat vinosti kun pentuni on isojen puolella. Tietääkseni koirat osaa itsekkin päätellä kenen kanssa kykenee leikkiä!

    • toisvuotinen

      Muista kuitenkin turvallisuus, että jos vahinko sattuu isojen kanssa leikkiessä, vastuu on sinun. Jos pentusi on reipas ja rohkea, se saatetaan korkeintaan pölläyttää, mutta jos se on arka ja juoksee pakoon isoja, voi saalisvietti laueta vinttikoirallakin ja pikkuinen saada pahat puremat.

      Huonot muistot isoista koirista saattavat myöhemmin ilmetä remmirähinänä.

      • vinttis

        Juuri tuon saalistusvietin takia olen usein ollu borzoini kanssa sydän nyrjällä kun isojen puolelle tullaan toy-kokoisten koirien kanssa. Usein eivät kysy portilla saako tulla, ja jotkut ovat suuttuneet kun asiallisesti pyydän siirtymään toiselle puolelle. Perhemme toinen koira pelkää pikkukoiria, huolettaa, ettei se pelkoaan ala näykkimään ja tee pahaa jälkeä. Ihan söpöjä ne pienet on, mutta eivät kuulu isojen puolelle. Eri asia toki silloin kun kaikille käy.


    • teeeeeeeeeeee

      Vie se susien kanssa metsään jos on noin vaikeeta !

    • kysyminen kannattaa

      Pienen koiran kanssa voi yhtä hyvin mennä isojen puolelle kuin isonkin kanssa pienten puolelle jos siellä ei ole ketään, se sopii kaikille paikalla olijoille ja olet valmis lähtemään sieltä jos joku 'sille puolelle kuuluvan' koiran omistaja haluaa tulla sisään. Maalaisjärki ja kommunikointi toisen ihmisten kanssa on hyvä osata.

      Näin isojen koirien omistajana voin sanoa että yleiseti ottaen pienet/keskikokoiset ovat aina tervetulleita myös isojen puolelle kunhan pienen/keskikokoisen omistaja tajuaa että mitä enemmän kokoeroa koirilla on sitä pahempia vahinkoja voi sattua eikä odota että isompien omistajat kieltäisivät kokonaan omilta koiriltaan leikit vain koska jaloissa on pienempi.

    • ?Asiaa

      Saako agressiivista koiraa viedä edes pientenpuolelle jos siellä ei ole ketään???

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe