Alkaa olla sitten edessä lämpölasin vaihto koko 1500x1500. Rakennusaikana yksi tohelo repsikka päästeli rälläkän suihkua molempiin olohuoneen ikkunoihin ja niissä on kuin kärpäsen jätöksiä alareunassa kiinni palaneena. Uudet lämpölasit on hommattuna.
Mutta miten irrotan vanhat? Kasausvaiheessa on käytetty ikkunasilikoonia puitteen urassa. Pystyurasta saa mattoveitsellä viilletyksi, mutta sitä on myös "nurkan takana". Miten siihen pääsee käsiksi vai lähteneekö lasi irti painamalla tuosta osuudesta? Sisäpuolelta en aio uraan mitään pakottaa. Siitähän tulee jälkiä jotka jäävät näkyville.
Onko oppineita lasinvaihtajia kuulolla? Haluaisin pilatut lämpölasit silti ehjänä irti johonkin kierrätystarkoitukseen.
Noin muuten olen kuvitellut asettavani puitteen tasaiselle lattialle ja alle hiukan pehmustetta jolle lasi voi sitten pudota, kun se suvaitsee irrota.
lämpölasin irrotus
3
1808
Vastaukset
- jyky
vaihdetaan lämpölasia. Siellä lasin alareunassa on muoviläpyskät, ota ne pois ja irroita puukolla lasi joka puolelta reunoistaan.
Sitten asetat ikkunan lattialle ja esim. bituliitinsoirot pehmikkeeksi lasia vasten ja lauta, jolla ruuvipuristimien avulla pakotat lasin varovasti ulos.
Yritin selittää selkeästi mutta taisi tulla sekava.- Vanhempi suunnittelija
Harvoin tai ei, mutta tavoitteena on saada kärpäsenpaskan näköiset kipinät pois olohuoneen paraati-ikkunoista ja sillä siisti. Ja toinen tavoite on saada vanhat lasit irti ehjänä. Ja kolmas tavoite on saada puuosat säilymään virheettöminä. Lasit ovat hommattuina ja uudet listat nurjalle puolelle. Ja ikkunasilikooni.
Rälläkän kipinä palaa kiinni niin, että sen voi vain kaivertaa irti. Lasiin jää 1-2 mm pieni arpi noihin kohtiin, joka näkyy edelleen vaikka kaivertaa kipinän jätöksen pois siitä. Ja niitä on 1/3 osa ikkunan alareunasta lukien muutaman sentin välein täynnä. Joku osaa ehkä kuvitella, miten betoniverkon katkaisun kipinäsuihku tekee sellaisen.
Lisäkysymys. Laseissa on selektiivi. Miten päin asennetaan? - jyky
Vanhempi suunnittelija kirjoitti:
Harvoin tai ei, mutta tavoitteena on saada kärpäsenpaskan näköiset kipinät pois olohuoneen paraati-ikkunoista ja sillä siisti. Ja toinen tavoite on saada vanhat lasit irti ehjänä. Ja kolmas tavoite on saada puuosat säilymään virheettöminä. Lasit ovat hommattuina ja uudet listat nurjalle puolelle. Ja ikkunasilikooni.
Rälläkän kipinä palaa kiinni niin, että sen voi vain kaivertaa irti. Lasiin jää 1-2 mm pieni arpi noihin kohtiin, joka näkyy edelleen vaikka kaivertaa kipinän jätöksen pois siitä. Ja niitä on 1/3 osa ikkunan alareunasta lukien muutaman sentin välein täynnä. Joku osaa ehkä kuvitella, miten betoniverkon katkaisun kipinäsuihku tekee sellaisen.
Lisäkysymys. Laseissa on selektiivi. Miten päin asennetaan?kyllä se siitä, sanoi mauno.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255