Miten ne mummut

ohjeita

joilla ei konetta ole, laskunsa maksavat? Nyt pitäisi saada äkkiä ohjeita, kun 7 euroa per laskunmaksu on liikaa. Suoraveloitus loppuu.

106

312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+16

Vieläkö saa maksaa automaateista, tai vieläkö on pankin yhteydessä mahdollisuus maksaa tietsikalla?

Käy tuttujen luonan ,tai mene varamaan kirjastosta koneelle aika.

• ohjeita

Sokeasta henkilöstä kyse. Kyllähän minä maksaisin, mutta asun toisella puolen Suomea.

• mitään hätää

Minulla on kone, mutta laitan vanhaan tyyliin laskut maksumääräyksen kanssa postilaatikkoon ja aina ne on tililtä vedetty. Eikö onnistu enää Suomessa?

Onhan pankeissa koneet mitä voi lainata ja henkilökuntaa, joka auttaa alkuun. Eikö Suomessa?

• ohjeita

80 ikäinen ja sokea ei enää ala opettelemaan.

• ohjeita

Mikä tuo lasku maksumääräys on? Minä olen kymmenet vuodet hoidellut koneella laskuni itse enkä tiedä muista tavoista. Neuvovatko pankissa, kun kyllähän heille raha kelpaa (7€ per lasku)?

• täytyy olla
        ohjeita kirjoitti:

Kai hänen asioitaan joku hoitaa? Holhooja? Mistä hän muuten tietää mikä paperi on lasku ja mikä mainos?

• ohjeita
        täytyy olla kirjoitti:

Kai hänen asioitaan joku hoitaa? Holhooja? Mistä hän muuten tietää mikä paperi on lasku ja mikä mainos?

Ei hoida, ei sokeille Suomessa holhoojia hommata. Itse hoitaa mitä hoitaa.

• apua on varmasti
        ohjeita kirjoitti:

ohjeita

Eikö 80 sokealla ole jo nyt avustaja? Myös pankki muuttaa suoraveloituksen e-laskuksi, ainakin pyydettäessä.

Jos henkilö ei itse jaksa opetella, eikä toisten apu kelpaa, niin maksettavahan se on mitä pyydetään.

• ohjeita
        apua on varmasti kirjoitti:

ohjeita

Eikö 80 sokealla ole jo nyt avustaja? Myös pankki muuttaa suoraveloituksen e-laskuksi, ainakin pyydettäessä.

Jos henkilö ei itse jaksa opetella, eikä toisten apu kelpaa, niin maksettavahan se on mitä pyydetään.

Ei ole. E-lasku tarkoittaa, että lasku tulee koneelle ja sitä konetta ei edelleenkään ole. Vai tarkoititko, että lasku tulisi minun koneelleni?

Miten minimieläkeläinen palkkaa avustajan?

• vaikkapa esim.
        ohjeita kirjoitti:

Ei ole. E-lasku tarkoittaa, että lasku tulee koneelle ja sitä konetta ei edelleenkään ole. Vai tarkoititko, että lasku tulisi minun koneelleni?

Miten minimieläkeläinen palkkaa avustajan?

Voisi kysellä sokeainyhdistykseltä. Sokeushan on invaliditeetti. Kai he jotain avustusta pystyvät saamaan?

• ohjeita
        vaikkapa esim. kirjoitti:

Voisi kysellä sokeainyhdistykseltä. Sokeushan on invaliditeetti. Kai he jotain avustusta pystyvät saamaan?

Ei ole saanut kuin laskuja laskun perään.

• siis...ääääää

Ei tarvitse tehdä mitään! Laskutus muuttuu suoralaskuksi, käytännössä sama asia kuin suoraveloitus.

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

mites hän on tähän asti selvinny niitten laskujensa kanssa jos ei mitään nää eikä kukaan hoida hänen asioitaan.

• äänikirjeitäkö?
        ohjeita kirjoitti:

Ei ole saanut kuin laskuja laskun perään.

Mistä hän tietää, että ne on laskuja jos hän on sokea?

• ohjeita
        tiina@ kirjoitti:

mites hän on tähän asti selvinny niitten laskujensa kanssa jos ei mitään nää eikä kukaan hoida hänen asioitaan.

Suoraveloituksella.

• ohjeita
        äänikirjeitäkö? kirjoitti:

Mistä hän tietää, että ne on laskuja jos hän on sokea?

Ei ole aivan 100 % sokea.

• no se siitä
        ohjeita kirjoitti:

Ei ole aivan 100 % sokea.

Jaha.

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

Suoraveloituksella.

tuleehan sitä kaikkia muutakin postia ja varmaan joku käy katsomassa päivittäin että hän pärjää jos oot sukulainen niin voithan sää vaikka ite ruveta maksamaan hänen laskujaan sopia laskuttajan kanssa että laskut tulee sinulle ja onhan kumminkin jonkun pidettävä huolta siitä että tilit täsmää käytävä kaupassa hänen puolestaan ja hoitamassa muutenkin kotia.

• ohjeita
        no se siitä kirjoitti:

Jaha.

Eli 99% sokeus ei ole näkövamma?

• ohjeita
        tiina@ kirjoitti:

tuleehan sitä kaikkia muutakin postia ja varmaan joku käy katsomassa päivittäin että hän pärjää jos oot sukulainen niin voithan sää vaikka ite ruveta maksamaan hänen laskujaan sopia laskuttajan kanssa että laskut tulee sinulle ja onhan kumminkin jonkun pidettävä huolta siitä että tilit täsmää käytävä kaupassa hänen puolestaan ja hoitamassa muutenkin kotia.

Itse hoitaa kaiken muun.

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

Itse hoitaa kaiken muun.

miten voi täysin sokea kahdeksankymmentä vuotias ihminen hoitaa kaiken itse ? ihmeellistä mutta jos muuten pärjää ilman apua kaikki siivoukset kauppassa käynnit ja ruuanlaitot eihän yhdelle ihmiselle motaa laskua tule ei se muutama seittemän euroo ketään vararikkoon vie.

• ohjeita
        tiina@ kirjoitti:

miten voi täysin sokea kahdeksankymmentä vuotias ihminen hoitaa kaiken itse ? ihmeellistä mutta jos muuten pärjää ilman apua kaikki siivoukset kauppassa käynnit ja ruuanlaitot eihän yhdelle ihmiselle motaa laskua tule ei se muutama seittemän euroo ketään vararikkoon vie.

On vuokrat, sähköt, vedet, puhelinlaskut, lääkkeet, ruoka... 7 euroa on kahden päivän ruokaraha!

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

On vuokrat, sähköt, vedet, puhelinlaskut, lääkkeet, ruoka... 7 euroa on kahden päivän ruokaraha!

lääkekatto on aika alhainen suomessa oikeestaan tässä jutussa ei oo mitään järkee toden näköisesti hän on sukua sulle kun niin hyvin tiedät sovi mummun kanssa että laskut lähetetään sulle ja maksa ne koneellas ja jos eläke on niin pieni kun oot antanu ymmärtää niin se vuokra ei voi paljoo olla jos sokeelle ihmiselle tulee postilaatikosta kirje niin miten hän voi tietää mitä se sisältää.

• ohjeita kirjoitti:

Ois voinut ja voi tietenkin vieläkin hakee edunvalvojan ja ihan ite!

Kyllä sokeus ja ikä on riittävät perusteet.

Ja tässä ketjussa on kaks ihmistä sanonut, että mitään ei tarvii tehdä, suoravelotus muuttuu suoralaskuks ja pelittää niinkun ennenki.

• ohjeita
        minttupuu kirjoitti:

Ja tässä ketjussa on kaks ihmistä sanonut, että mitään ei tarvii tehdä, suoravelotus muuttuu suoralaskuks ja pelittää niinkun ennenki.

Vain kaksi ihmistä, joista sinä vasta, kun keskustelua on käyty tunti. Enhän voi tietää, että vain yksi tietää oikean vastauksen, kun MUUT eivät reagoi siihen mitenkään. Maailmassa on niin paljon trolleja.

• ohjeita
        ohjeita kirjoitti:

Vain kaksi ihmistä, joista sinä vasta, kun keskustelua on käyty tunti. Enhän voi tietää, että vain yksi tietää oikean vastauksen, kun MUUT eivät reagoi siihen mitenkään. Maailmassa on niin paljon trolleja.

Elikkä 2,5 tuntia käyty keskustelua ja vasta nyt joku toinenkin väittää ettei mikään muutukaan!

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

Elikkä 2,5 tuntia käyty keskustelua ja vasta nyt joku toinenkin väittää ettei mikään muutukaan!

ihan niikun laittaisit vastaajat syyllisiksi että pitää näinkin kauan keskustella olisit kattonu googlesta mää kävin äskön kurkkaamassa sieltähän se löyty heti tai sit olisit oottanu huomiseen ja soittanu pankkiin edelleenkin pidän koko ketjua aika kummallisena.

• ,,,,,,
        minttupuu kirjoitti:

Ei kirkasjärkinen ihminen, oli kuinka vanha tahansa, tarvitse edunvalvojaa. Eikä ota.

Henkilökohtainen avustaja voi olla tarpeen.

• ohjeita
        ,,,,,, kirjoitti:

Ei kirkasjärkinen ihminen, oli kuinka vanha tahansa, tarvitse edunvalvojaa. Eikä ota.

Juuri näin. Avustajaa ei saa jos ei ole täysin liikuntakyvytön.

• ,,,,,, kirjoitti:

Kyllä voi hakea kirkasjärkisenä edunvalvojaa itelleen!

Ja aika moni hakeekin!

Ja voihan se ihminen, jonka laskuista tässä on kyse, valtuuttaa aloittajan maksamaan e-laskunsa, jos valitsee sen tavan.

Se kun ei haittaa, vaik se kone on 500n kilsan päässä.

Ei ne laskut tuu tietylle koneelle, vaan verkkopankkiin xD!

Nyt lähen oikeesti, oli pakko vielä tulla vilkaseen tätä ketjua.

minttupuu kirjoitti:

Ja aika moni hakeekin!

Ja voihan se ihminen, jonka laskuista tässä on kyse, valtuuttaa aloittajan maksamaan e-laskunsa, jos valitsee sen tavan.

Kirkasjärkisenähän useimmat sitä hakevatkin, mutta tulee vasta myöhemmin voimaan.

• ......
        minttupuu kirjoitti:

Ja aika moni hakeekin!

"Edunvalvoja voi olla tarpeen, kun esimerkiksi vaikea sairaus tai korkea ikä ovat heikentäneet asianomaisen henkisiä kykyjä niin, että hän ei itse kykene valvomaan etujaan tai hoitamaan asioitaan. Edunvalvoja määrätään kuitenkin vain, jos asiat eivät tule asianmukaisesti hoidetuiksi muulla tavoin. "

http://www.oikeus.fi/45790.htm

• ohjeita
        minttupuu kirjoitti:

Ja aika moni hakeekin!

No niin. Tulihan niitä neuvoja kun aikansa kinusi. Minä siis hankin verkkopankkitunnukset hänen tililleen.

• tarkista
        ohjeita kirjoitti:

Juuri näin. Avustajaa ei saa jos ei ole täysin liikuntakyvytön.

Kyllä sokea saa! Sellaisiin asioihin mihin näköä tarvitaan.

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

No niin. Tulihan niitä neuvoja kun aikansa kinusi. Minä siis hankin verkkopankkitunnukset hänen tililleen.

onhan tässä nyt sanottu jo moneen kertaan että rupee maksaan hänen laskunsa tiedät sää enää itekkään mitä kyselet jos sää maksat omatkin laskus kotona sulla pitää olla verkkopankkitunnukset niin miten tästä asiasta tuli nyt niin mahdottoman vaikee mutta hyvä että nyt selvis tälle typeryydelle tulee vihdoinkin loppu.

• nii just
        ohjeita kirjoitti:

Jos sinut hyväksytään edunvalvojaksi hänelle...

• smart!
        tiina@ kirjoitti:

onhan tässä nyt sanottu jo moneen kertaan että rupee maksaan hänen laskunsa tiedät sää enää itekkään mitä kyselet jos sää maksat omatkin laskus kotona sulla pitää olla verkkopankkitunnukset niin miten tästä asiasta tuli nyt niin mahdottoman vaikee mutta hyvä että nyt selvis tälle typeryydelle tulee vihdoinkin loppu.

Siinähän sitten maksa kätevästi omatkin laskunsa toisen tililtä.

• :::::::
        nii just kirjoitti:

Jos sinut hyväksytään edunvalvojaksi hänelle...

Hyvä jysäys, ei kai siihen tarvi olla edunvalvoja?

• ohjeita
        tarkista kirjoitti:

Kyllä sokea saa! Sellaisiin asioihin mihin näköä tarvitaan.

Mutta kun se maksaa! Rahaa ei ole kylvettäväksi.

• Pirre*
        ohjeita kirjoitti:

Ei ne taida pankista niitä tunnuksia ihan hevillä antaa syrjäisille, edes suvulle, eikä tarvitsekaan.

• ohjeita
        tiina@ kirjoitti:

Tuo vaatii sen, että minun on mentävä hänen pankkiinsa yhdessä hänen kanssaan. Ei sitä niin vaan aleta maksella toisten laskuja omilta tai toisten tileiltä.

• tiina@
        smart! kirjoitti:

Siinähän sitten maksa kätevästi omatkin laskunsa toisen tililtä.

en oo ihan vielä päässy selvyyteen että puhuuko tässä nyt yks ihminen monella nimimerkillä mutta se tulee hyvin pian ilmi jos näin tekee mää en ite viitti laiskuuttani käyttää mitään pankkiohjelmaa tytär maksaa meidän laskut meidän tililtä ja tiedän monia muitakin jotka on antaneet laskunsa maksettavaksi luottoihmiselle ei siihen mitään kummempaa tarvii tietysti jokainen hankkii itse omat verkkopankki tunnuksensa mutta sen jälkeen se on sama kuka niitä käyttää ja jos ei oo holhouksen alainen niin ne voi antaa kelle vaan.

• niinpäin
        ohjeita kirjoitti:

Tuo vaatii sen, että minun on mentävä hänen pankkiinsa yhdessä hänen kanssaan. Ei sitä niin vaan aleta maksella toisten laskuja omilta tai toisten tileiltä.

Omalta tililtäsi saat kyllä maksaa toisten laskuja ihan huoleti, mutta ei sitä noin vaan mennä ropeltamaan toisen tilille, ellei ole hänen luotettu miehensä

• ohjeita
        tiina@ kirjoitti:

en oo ihan vielä päässy selvyyteen että puhuuko tässä nyt yks ihminen monella nimimerkillä mutta se tulee hyvin pian ilmi jos näin tekee mää en ite viitti laiskuuttani käyttää mitään pankkiohjelmaa tytär maksaa meidän laskut meidän tililtä ja tiedän monia muitakin jotka on antaneet laskunsa maksettavaksi luottoihmiselle ei siihen mitään kummempaa tarvii tietysti jokainen hankkii itse omat verkkopankki tunnuksensa mutta sen jälkeen se on sama kuka niitä käyttää ja jos ei oo holhouksen alainen niin ne voi antaa kelle vaan.

Jos pankin kanssa ei asiasta ole sovittu, niin kysymyksessä on rikos. Rikos on sekin, että antaa toisen nostaa rahaa omalla kortillaan pikapankista. Kirjoitan yhdellä nimmarilla.

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

meinasin vastata mutta enpä vastaakkaan tuli ihan mieleen että tässä joku nyt kyselee neuvoja miten voi tyhjentää mummunsa pankkitilin.

• tiina@
        ::::::: kirjoitti:

Hyvä jysäys, ei kai siihen tarvi olla edunvalvoja?

viitaten tohon edelliseen kommenttiini niiiiiin...

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

Jos pankin kanssa ei asiasta ole sovittu, niin kysymyksessä on rikos. Rikos on sekin, että antaa toisen nostaa rahaa omalla kortillaan pikapankista. Kirjoitan yhdellä nimmarilla.

en kommentoi.

• kylläkin
        Pirre* kirjoitti:

Ei ne taida pankista niitä tunnuksia ihan hevillä antaa syrjäisille, edes suvulle, eikä tarvitsekaan.

Holhoojalautakunnan hyväksymälle holhoojalle antavat

• tiina@
        kylläkin kirjoitti:

Holhoojalautakunnan hyväksymälle holhoojalle antavat

niinpä holhoojathan on sen takia että hoitavat holhottavansa asiat mutta tässähän aloittaja on koko ajan toitottanu sitä ettei tää mummut tarvi holhoojaa jotensakkin kummallinen juttu tai sit mää oon kummallinen.

• tiedonhaluinen.
        tiina@ kirjoitti:

niinpä holhoojathan on sen takia että hoitavat holhottavansa asiat mutta tässähän aloittaja on koko ajan toitottanu sitä ettei tää mummut tarvi holhoojaa jotensakkin kummallinen juttu tai sit mää oon kummallinen.

Samaa minäkin ajattelen. Ei kai tämä asia vaadi edunvalvojaa, eihän päähenkilöllä ole pääongelmia.
        Mielenkiintoista olisi tietää, mutta kun aloittajalle tuntuu vänkääminen olevan tärkeintä.

• tiedonhaluinen.
        tiina@ kirjoitti:

Samaa minäkin ajattelen. Ei kai tämä asia vaadi edunvalvojaa, eihän päähenkilöllä ole pääongelmia.
        Mielenkiintoista olisi tietää, mutta kun aloittajalle tuntuu vänkääminen olevan tärkeintä.

• kunhan ruputtaa
        tiina@ kirjoitti:

Aloittaja vetää keksittyä juttua saadakseen keskustelua aikaan

• Suomihan

on valovuoden päässä tietotekniikasta kun sitä vertaa naapurimaihin, siis aivan kaikkiin naapurivaltioihin.

Ei tarvitse kun kokeilla Googlen kielenkääntäjää niin asia selviää.

Silti esim. kelakin ja verottaja mainostavat miten sitä sun tuota voi tehdä netissä, mutta oikeastihan niin ei voi kuitenkaan tehdä, on näet omakohtaista kokemusta, niinkin yksinkertainen toimitus kun, että saisi pelkän sähköpostin noistakin laitoksista, niin ei varmasti onnistu !

Lähettivät puhelin numeron, ja silti sinulla olisi oltava puhelin tietokone jne.., mutta kuinka moni täälläkin saa niistä verovähennyksiä yksityishenkilönä tai eläkeläisenä ? Itse en ainakaan saa.

Niin kun soittaa sitten vaikka nyt verottajalle, niin hehän käskevät tulemaan heidän luo verotoimistoon, joten aivan turhahan tuotakin puhelin numeroakaan on mainostaa !

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

kumpaa siinä syyteään kortin ja tunnusluvun antajaa vai sitä joka sillä kortilla nostaa jos kerran rikos on kysymyksessä rupes jotenkin huvittaan toi sun kirjoitukses.

• ohjeita
        tiina@ kirjoitti:

kumpaa siinä syyteään kortin ja tunnusluvun antajaa vai sitä joka sillä kortilla nostaa jos kerran rikos on kysymyksessä rupes jotenkin huvittaan toi sun kirjoitukses.

Sitä, joka luovuttaa kortin.

• oopsss

• tiina@
        ohjeita kirjoitti:

Sitä, joka luovuttaa kortin.

kuka sitä sitten syyttää sitä kortinluovuttajaa jos se ite antaa korttinsa ja sanoo että tuo mulle käydessäs automaatilla vaikka satanen se automaattiko.

• tiina@
        oopsss kirjoitti:

Tai verkkopankkitunnukset.

https://www.op.fi/op?cid=151229293&srcpl=4

jos luolvuttaa verkkopankki tunnukset jollekkin siitä saattaa seurata ikävyyksiä huom saattaa sillohan sää oot itse vastuussa siitä mitä sun tilillä tapahtuu jos se henkilö jolle sää oot luovuttanu ne tyhjentää sun tilis niin se on sillon sun vastuulla mutta mikään laki ei kiellä antamasta toisen ihmisen hoitaa sun laskujas joihin tarvitaan verkkopankkitunnukset.

• tiina@
        tiina@ kirjoitti:

kuka sitä sitten syyttää sitä kortinluovuttajaa jos se ite antaa korttinsa ja sanoo että tuo mulle käydessäs automaatilla vaikka satanen se automaattiko.

monesti kun käyn kaupassa saatan kysästä joltain ystävältä jolla on pitkä matka kauppaan tarviiko se jotain ja mennessä käyn hakemassa sen pankkikortin ja tunnusluvun ja ostan sen tavarat erikseen ja maksan kortilla näppäilen tunnusluvun ei se kortinlukija koskaan kysy ootko nyt varmasti se henkilö jonka pankkikortti tää on.

• oooppppsssss
        tiina@ kirjoitti:

jos luolvuttaa verkkopankki tunnukset jollekkin siitä saattaa seurata ikävyyksiä huom saattaa sillohan sää oot itse vastuussa siitä mitä sun tilillä tapahtuu jos se henkilö jolle sää oot luovuttanu ne tyhjentää sun tilis niin se on sillon sun vastuulla mutta mikään laki ei kiellä antamasta toisen ihmisen hoitaa sun laskujas joihin tarvitaan verkkopankkitunnukset.

Maksupalvelulaki kieltää!

https://www.saastopankki.fi/aito/maksupalvelulaki-henkiloasiakkaan-kannalta

• tiina@
        oooppppsssss kirjoitti:

Maksupalvelulaki kieltää!

https://www.saastopankki.fi/aito/maksupalvelulaki-henkiloasiakkaan-kannalta

siinähän vaan sanotaan ettei korttia saa luovuttaa ja väärinkäytön 150 ekeen asti pankki korvaa mutta jos se katsotaan omaksi syyksi elikkä on antanut kortin tunnuslukuineen jollekkin henkilölle joka sitä käyttää väärin niin sillon joutuu itse vastuuseen.

• entä paapparat?

Mummutko ne vain laskuja maksaa?

• ohjeita

Pappojakin saa neuvoa.

• L - L

Mummuni vain aiheutti laskuja. Minä hankin maksuvälineet joita mummuni kyllä ansiokkaasti käytti.

Viimeisten 14 vuoden tilanne jossa pappa maksaa kaiken, on alkanut järkkymään.

• Tää pappara

on opettanut niin mummuja kun peruskoulun opettajiakin jne, tietokoneen käytössä ja verkkoon saattamiseen, sun muitakin toimintoja.

Koulutusta tähän " leluun ", ja sen toimintaan en ole saanut sekunnin murto osaakaan. Silti voin opastaa jopa tietotekniikka insinööriäkin, joita löytyy useampiakin suvustani, tosin saahan niistä joltakin jotain ehdotuksia, kuten, mikset osta mäcciä (OS X) ? joopa joo..

Niin, he tietävät kyllä että olen rakentanut itselleni oman Linux-käyttöjärjestelmän, silti hössöttävät tuollaista.

Seuraava projekti tällä alueella on sellainen, että aion selvittää kuinka saan tähän oman Linux-käyttöjärjestelmäni mikrofonin kautta käskyllä nettisivut, tuohan ei ole mikään uusi keksintö, tuollainen toimintohan on esim. Google Android tablettitietokoneissa ja kai myös puhelimissa joissa on käyttöjärjestelmänä Google Android.

Ei ihme että Suomen peruskoulun oppilaista, pitää tietokone opetusta niin surkeana kun tulokset kertovat.

Viidestä sadasta oppilaasta, vaan yksi olisi sitä mieltä, että heidän ope osaa käyttää tietokonetta. Kai hänelle riittää se, että joku muu painaa powerin käynnistysnappia. ;)

• mummummummum

En ole mummu, mutta koneita on monia.

Eikö papat maksa mitään?

• pappappappappap

Tokihan käytössä nuorison suosima maksutapa: "Pappa betalar"
        Muutoin me papat emme ole maksullisia.

• mummummummum
        pappappappappap kirjoitti:

Tokihan käytössä nuorison suosima maksutapa: "Pappa betalar"
        Muutoin me papat emme ole maksullisia.

Mulla ja isälläni se oli päinvastoin.

Onhan olemassa Aviomiespalvelu. Maksullinen.

• pappappappappappap
        mummummummum kirjoitti:

Mulla ja isälläni se oli päinvastoin.

Onhan olemassa Aviomiespalvelu. Maksullinen.

No teillä ei sovellettu Pankkiyhdistyksen hyväksymiä maksutapoja.
        Aviomiespalvelut ovat erikseen, toisin pappojen kanssa. Menet vain iltamiin, tansseihin tai mihin tahansa - ja otat tilaisuudesta vaarin! Ihan maksutta.

• munmunmunmun
        pappappappappappap kirjoitti:

No teillä ei sovellettu Pankkiyhdistyksen hyväksymiä maksutapoja.
        Aviomiespalvelut ovat erikseen, toisin pappojen kanssa. Menet vain iltamiin, tansseihin tai mihin tahansa - ja otat tilaisuudesta vaarin! Ihan maksutta.

En minä vaareista välitä, kun oma nuorukainen kuorsaa vieressä nytkin.

• pappappappappappap
        munmunmunmun kirjoitti:

En minä vaareista välitä, kun oma nuorukainen kuorsaa vieressä nytkin.

Itse kullekin voi olla hyödyllistä aina joskus ottaa tilaisuudesta vaarin!

• munmummunmum
        pappappappappappap kirjoitti:

Itse kullekin voi olla hyödyllistä aina joskus ottaa tilaisuudesta vaarin!

Totta maar, ei nukkuvan kissan suuhun hiiri juokse.

• ---
      • ohjeita

Ei todellakaan ole.

• ---
        ohjeita kirjoitti:

Ei todellakaan ole.

Anteex, mitä ei ole. Ei hakematta mitään saa, vai mitä meinaat?

• ohjeita
        --- kirjoitti:

Anteex, mitä ei ole. Ei hakematta mitään saa, vai mitä meinaat?

Laskujen maksua varten ei saa edes hakemalla henk.koht. avustajaa. Täytyisi olla miljonääri voidakseen itse palkata työntekijän ja sitten tarvitaan kirjanpitäjät ja muut eli työt vain lisääntyisivät.

• ö.äm,l.
        ohjeita kirjoitti:

Laskujen maksua varten ei saa edes hakemalla henk.koht. avustajaa. Täytyisi olla miljonääri voidakseen itse palkata työntekijän ja sitten tarvitaan kirjanpitäjät ja muut eli työt vain lisääntyisivät.

Näkövammainen 80-vuotias yksinasuva saa satavarmasti. Olisit tutustunut linkkiin.

• ohjeita
        ö.äm,l. kirjoitti:

Näkövammainen 80-vuotias yksinasuva saa satavarmasti. Olisit tutustunut linkkiin.

"Vaikeavammainenkaan henkilö ei siis automaattisesti saa henkilökohtaista avustajaa vaan palvelun saamiseen vaikuttaa asiakkaan tarpeen lisäksi kunnan siihen varaama määräraha."

Erittäin köyhä kunta kysymyksessä eli ei saa.

• haku päällä
        ohjeita kirjoitti:

"Vaikeavammainenkaan henkilö ei siis automaattisesti saa henkilökohtaista avustajaa vaan palvelun saamiseen vaikuttaa asiakkaan tarpeen lisäksi kunnan siihen varaama määräraha."

Erittäin köyhä kunta kysymyksessä eli ei saa.

Ei asia ole noin suoraviivainen.
        Vain hakemalla tietää.

• apua saa varmasti
        ö.äm,l. kirjoitti:

Alkaa vaikuttamaan, että ohjeiden kyselijä on tyh...siis itse vain ohjeiden tarvitsija. Sokea mummu tuntuu pärjäävän paremmin ilman meidän ohjeistusta.

• ohjeita
        apua saa varmasti kirjoitti:

Alkaa vaikuttamaan, että ohjeiden kyselijä on tyh...siis itse vain ohjeiden tarvitsija. Sokea mummu tuntuu pärjäävän paremmin ilman meidän ohjeistusta.

Apua saa - RAHALLA, mutta kysymys olikin siitä, että miten sitä rahaa ei tarvitsisi laittaa laskunmaksuun. Jopa finanssivalvonta on moittinut pankkeja rahastamisesta.

• ohjeita kirjoitti:

Apua saa - RAHALLA, mutta kysymys olikin siitä, että miten sitä rahaa ei tarvitsisi laittaa laskunmaksuun. Jopa finanssivalvonta on moittinut pankkeja rahastamisesta.

Edelleen, se laskutus ei muutu muuta kuin nimeltään!!

Sulle on sanottu se tässä ketjussa, etkä reagoi mitenkään!?

• ohjeita
        minttupuu kirjoitti:

Edelleen, se laskutus ei muutu muuta kuin nimeltään!!

Sulle on sanottu se tässä ketjussa, etkä reagoi mitenkään!?

Miksi ihmisiä höynäytetään nimenmuutteluilla? Miksi pankki kehottaa ottamaan yhteyttä vuokranantajaan, jos mikään ei muutu paitsi nimi? Valehteleeko pankki?

• ohjeita kirjoitti:

Miksi ihmisiä höynäytetään nimenmuutteluilla? Miksi pankki kehottaa ottamaan yhteyttä vuokranantajaan, jos mikään ei muutu paitsi nimi? Valehteleeko pankki?

Mitäs jos kävelisit sinne pankkiin kysymään.

• ohjeita
        minttupuu kirjoitti:

Mitäs jos kävelisit sinne pankkiin kysymään.

Eli 500 km? Sama pankkiryhmä ei ohjeista toisen alueen asioissa, kun jokaisella on 'omat säännöt' kuulemma.

• *minttupuu*
        ohjeita kirjoitti:

Eli 500 km? Sama pankkiryhmä ei ohjeista toisen alueen asioissa, kun jokaisella on 'omat säännöt' kuulemma.

Sähköposti? Puhelin?

Auts, kirjauduinkin jo ulos!

Hyvää illan jatkoa.

• ohjeita
        *minttupuu* kirjoitti:

Sähköposti? Puhelin?

Auts, kirjauduinkin jo ulos!

Hyvää illan jatkoa.

Käskit kävellä.

• ????
        ohjeita kirjoitti:

Käskit kävellä.

Oletpa outo.

• haiskahtaa...
        ohjeita kirjoitti:

Käskit kävellä.

Lopeta jo se provoilu.

• Pirre*
        ohjeita kirjoitti:

Kyllä saa, mutta sellainen haettava, eikä laskujen maksuun tarvita apua montaa tuntia kuukaudessa, eli ei ole kallista.

• L - L

Pappa painostaa mummun opettelemaan. Mummu hankki ihan oman koneenkin, ettei pappa meuhkaisi papan koneen mahdollisesta sekoittamisesta.
      Pappa ei meuhkannut mutta ei mummu sekoittanutkaan.

Mummun sormen rytmitys oli alkuun hankalaa.
      Hiiren suhteen tilanne oli sama kuin auton vaihdetangon kanssa. Mummu ei nuorenakaan tahtonut millään uskoa sen löytyvän katsomattakin.
      Jokainen tietää miten käy jos ennen jokaista klikkausta täytyy katseella varmistaa, että onko se hiiri siellä kämmenpohjalla koska eihän tuntoaistiin voi luottaa.
      Laskujen käsittelyssä on pappa painottanut huolellisuutta

Tuo edellä on ehkä harhaanjohtavan pelkistetty kuvaus mutta asiat eivät ole liioiteltuja.
      Tuosta vaihdetanko / hiiri käsittelyn kommentoinnista ei mummu pidä.

Nyt mummu ja pappa kilkuttelevat etupäässä omilla koneillaan.
      Mummu on näillä keskustelupalstoilla paljon harvinaisempi vieras mutta on kuitenkin tunnistanut papan hengentuotteet.

No joo! Harhauduin aiheesta mutta se houkutteli kommentointiin erässtä perheemme herkimmästä asiasta.

• henrjii

tuleepi suoramaksu, mikään paitsi nimi muuttuu. Sitä en satavarmasti tiedä alkaako pankki perimään palvelumaksua, suoramaksusta

• unelma vävy

onko henrjii varattu?

• ,.-
        unelma vävy kirjoitti:

onko henrjii varattu?

Vävyksikö kaavailit?

• henrjii
        unelma vävy kirjoitti:

onko henrjii varattu?

mitään toiminimeä, saati varauslistaa ei ole olemassa.

• unelma vävy
        henrjii kirjoitti:

mitään toiminimeä, saati varauslistaa ei ole olemassa.

Otan sut!

• ...---0 (

Miksi kysyt ohjeita mummuilta joilla on tietokone. Menen kadun pankin kulmalle tekemään kalluppia sieltä saat vastauksen.

• L - L

Muutos suoralaskuksi! En luota varauksetta!

Muutama vuosi sitten Elisa nyysi tililtämme rahaa hyvän matkaa yli 10000€ ILMAN minun virhettäni!

Espanjasta käsin vaati oikaisu useamman soiton ja sähköpostin.
      Vasta kolmas Elisan mamma suostui tarkistamaan asian reskontrasta ja rahat palutettiin.

Tapaus veti eläkeläisen epäluuloiseksi. Kyse oli kuitenkin vaimoni yli vuoden nettoeläkettä vastaavasta summasta.

Jokaiseen suoralaskutukseen olen määrittänyt ylärajan mutta eihän tuo Elisan temppukaan olisi pitänyt olla mahdollinen.

VAROKAA MUMMOT!

• Salmikki

Äidilleni, joka on 85-vuotias, on tähän mennessä kaikki laskut suoraveloituksessa. Sähkölaskut, vesilaskut, kotipalvelu, ruokapalvelu, jätemaksut, vakuutus ja sanomalehti. Käyn säännöllisesti hänen luonaan(bussilla, matkaa vain 50 km suuntaansa). Järjestelen saapuneet laskut yms asiat mappeihin. Kaikilta suoraveloituksessa piiriin kuuluvista laskuttajilta oli tullut kirje, jossa sanottiin että suoraveloitus muuttuu 1.2.2014 suoramaksuksi ja asia ei käytännössä muutu asiakkaan näkökulmasta eikä vaadi toimenpiteitä asiakkaalta.
        Tämä on vain sitä eu-hömpötystä. Muu Eurooppa ei tunne suoraveloitusta ja siksi Euroopan pankkien yhtenäisen käytännön vuoksi tämä muutos, joka kieltämättä hämmentää lievästi huonontunutta muistia poteva äitiänikin.

• selvishän se
        Salmikki kirjoitti:

Äidilleni, joka on 85-vuotias, on tähän mennessä kaikki laskut suoraveloituksessa. Sähkölaskut, vesilaskut, kotipalvelu, ruokapalvelu, jätemaksut, vakuutus ja sanomalehti. Käyn säännöllisesti hänen luonaan(bussilla, matkaa vain 50 km suuntaansa). Järjestelen saapuneet laskut yms asiat mappeihin. Kaikilta suoraveloituksessa piiriin kuuluvista laskuttajilta oli tullut kirje, jossa sanottiin että suoraveloitus muuttuu 1.2.2014 suoramaksuksi ja asia ei käytännössä muutu asiakkaan näkökulmasta eikä vaadi toimenpiteitä asiakkaalta.
        Tämä on vain sitä eu-hömpötystä. Muu Eurooppa ei tunne suoraveloitusta ja siksi Euroopan pankkien yhtenäisen käytännön vuoksi tämä muutos, joka kieltämättä hämmentää lievästi huonontunutta muistia poteva äitiänikin.

No nii. Jo minä olen ihmetellyt, että ollaanko Suomessa jo ottamassa pois sellaista, mitä Ruotsissa oikein tyrkytetään joka paikasta. Siis käytännössä sama asia vaikka eri termillä.

• mataleena69

Minulla on jo kolmannesta asuinkunnasta vammaispalvelulain uudistuksen tarkoittama henkilökohtainen avustaja. Juuri viime viikolla sosiaalityöntekijä soittii ja kyseli, tarvitsenko enemmän tunteja ensi vuonna. Kerroin, etten tarvitse.
      Vammaispalvelulain tarkoittama henkilökohtainen avustaja on subjektiivinen oikeus ja kunnan pitää semmoinen hommata jos edellytykset täyttyvät. Tuloja ei kysytä eikä maksa mitään.

• Mirri.

Joku kayttaa tata palvelua hyvakseen,jollakin konstilla.

• onk halpaa?

maksaahan netinkin pito eli ei ole ilmaista, jos vaikka pari laskua ja liittymämaksu on 30 euroa kuussa..

• Millainen ..

huippunopea liittymä sinulla on, kun maksat 30 euroa ?

Itselläni on ollut jo vuosia noin 10 euroa kuussa maksava nettiliittymä, ja hyvin on saanut ne muutamat laskut maksettua.

Testasin tuon oman nettiyhteys nopeuden, josta maksan nyt alle sen 10 euroa/kk.

Tuossa tulos http://www.speedtest.net/my-result/3158557150

• Pankkineiti

Se jatkuu toisessa muodossa, älä hättäile. Käy pankissa samassa tarkemmat tiedot.

• ______

Kannattaa opetella tietokoneen käyttö.
      Monet asiat hoituvat paljon helpommin, voi tarkistaa apteekin reseptit ym.
      Kun saa näitä joissa on ohjelmat valmiiksi ajetut, vain tökkää levyn koneeseen.
      Minä kirjoitin paperille jokaisen uuden asian, olennaisinta lienee pelko ettei osaa, koska peruskäyttö on todella helppoa, ja apuahan saa kun soittaa Helpsoniin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1078
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      893
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe