Kuka korvaa?

kysyn vain..

Ensimmäinen oma asunto niin oli asiat vähän hakusessa vielä ja en heti saanut hankittua suihkuverhoa.
Suihkussa kumminkin kävin normaalisti ja vessan ovi sitten siitä alaalta meni vähän haperoksi tästä vedestä johtuen.
Mitään muuta vesivahinkoon viittaavaa ei ole.

Kun tästä asunnosta lähden niin joudunko minä tuon korvaamaan vai mitenkä se menee?
Muuten asunto on jäljiltäni täysin kunnossa.

Vuokra asunnosta kyse.
Ei tarvitse alkaa haukkumaan, tiedän itsekkin toimineeni väärin.

Kiitos

4

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä opettaa

Menee vuokratakuusta.

• Juttelemaan

Juttele vuokranantajan kanssa.

• asu pitkään

Ei tuo ole normaalia kulumista, kyllä sinä joudut sen oven pois muuttaessasi korvaamaan.

Jos asunto on uudehko ja ovi nykyisillä standardimitoilla, niin perus lakaovi maksaa noin 50€, etkä sinä sitä kokonaan joudu maksamaan, kun osa hinnasta jää vuokranantajan kontolle, koska hänen asuntonsa arvo nousi. Ehkä kannattaa vaihtaa itse se ovi ja mainita pois muuttaessa että se on uusi, vuokranantaja laskuttaa myös vaihdosta, jos hän sen joutuu tekemään.

Jos asut pitkään, niin kustannus tästä ei ole merkittävä. Jatkossa sitten vähän varovaisemmin ja järki mukana touhuissa.

• maksumies55

Meillä vuokranantaja vaatii korvaamaan oven, vaikka kylpyhuoneessa oli suihkutanko ja siinä meidän hankkima verho.
      Suihkutanko oli vain asennettu niin, että se menee keskeltä ovea. Eli puolet ovesta jäi suihkuttelun puolelle. Ja koska asunnossa on vanhanaikainen ilmastointi, on väistämätöntä, että ovi kastuu. Samoin ovi oli todella omituisesti kiinni karmeissa, siten että kylpyhuoneen kynnyksen ja oven väliin jäi noin 3-5cm rako, jolloin kostunut ovi valutti veden eteisen parketille.

Vuokranantaja vaati korvaamaan oven JA parketin. Ei taida mennä ihan oikein, mutta koska vuokrantaja ei usko meitä, niin joudumme valitettavasti maksumiehiksi.
      Vuokranantajana toimii yksityishenkilö firmansa nimellä Oulun seudulla Kempeleessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      107
      3654
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2892
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      112
      2451
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      43
      1925
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      242
      1623
    6. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      41
      1565
    7. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1547
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1360
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1336
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1191
    Aihe