Omaan sänkyyn siirtyminen

Sänkyasiaa

Tyttö 1,8v on nukkunut vieressäni lähes syntymästä asti (alussa hetkittäin nukkuin omassa sängyssään ja kyllästyin nostamaan viereeni maidolle joka 2h tunti).
Viereeni nukahtaa hyvin, sänkyyn mukaan otetaan pullo maito (nokkamuki nuk), ja ojentaa mukin minulle juotuaan, kääntää kylkeä ja alkaa nukkumaan.

Mutta jos omaan sänkyyn, maidon juotua, alkaa itkemään ja hokee ''pois''.
Tänään tällaista tapahtui, odotin 2 min, eikä lakannut itku. Kävin paijaamassakin, mutta ei rauhoittunut. Otin syliin ja rauhottui siihen, juttelin lempeitä kertoen että saa nukkua vieressäni jos niin tahtoo. Eihän omaan sänkyyn siirtymisellä ole mitään kiirettä. Siirtykööt silloin kun hänestä siltä tuntuu.

Kun olin siirtänyt hänet viereeni, ja hörppäsi vähän maitoa, käänsi kylkeä ja yritti alkaa nukkumaan, mutta alkoi itkemään heti kun vähääkään liikahdin sängyssä.
Taisi pieni saada traumat omassa sängyssä ilman läheisyyttä, ei hän ole mielestäni vielä ''kypsä''.

Vai onko muilla millaisia aatteita tällaisesta?

Nyt hän nukkuu sängyssäni tyytyväisenä unipussissa lempi lelu kainalossa :)

1

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meilläkin niin

Meillä poika 1 v 7 kk ja nukumme perhepedissä. Saa siirtyä omaan sänkyyn sitten, kun on siihen valmis. Pieniähän nämä vielä ovat ja meidän lapsi kaipaa sitä läheisyyttä myös öisin. Usein öisin havahtuessaan sanoo pienellä äänellä "kainaloon" ja siihen kainaloon sitten rauhallisesti nukahtaa uudelleen. Meidän kulttuuriimme kuuluu, että lapsi nukutetaan yksi mahdollisimman aikaisin, mutta näin ei kaikissa kulttuureissa ole. Ja mikäpä estää tästä vallitsevasta tavasta poikkeamaan. Jonkin aikaa tunsin huonoa omatuntoa siitä, ettemme ehkä tyylillämme vastanneet ympäristön odotuksiin, mutta sitten tajusimme, että saamme kasvattaa lapsemme juuri niin kuin meistä hyvältä tuntuu. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1637
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1592
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1158
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      961
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      934
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      627
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      620
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      597
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe