Tyttö 1,8v on nukkunut vieressäni lähes syntymästä asti (alussa hetkittäin nukkuin omassa sängyssään ja kyllästyin nostamaan viereeni maidolle joka 2h tunti).
Viereeni nukahtaa hyvin, sänkyyn mukaan otetaan pullo maito (nokkamuki nuk), ja ojentaa mukin minulle juotuaan, kääntää kylkeä ja alkaa nukkumaan.
Mutta jos omaan sänkyyn, maidon juotua, alkaa itkemään ja hokee ''pois''.
Tänään tällaista tapahtui, odotin 2 min, eikä lakannut itku. Kävin paijaamassakin, mutta ei rauhoittunut. Otin syliin ja rauhottui siihen, juttelin lempeitä kertoen että saa nukkua vieressäni jos niin tahtoo. Eihän omaan sänkyyn siirtymisellä ole mitään kiirettä. Siirtykööt silloin kun hänestä siltä tuntuu.
Kun olin siirtänyt hänet viereeni, ja hörppäsi vähän maitoa, käänsi kylkeä ja yritti alkaa nukkumaan, mutta alkoi itkemään heti kun vähääkään liikahdin sängyssä.
Taisi pieni saada traumat omassa sängyssä ilman läheisyyttä, ei hän ole mielestäni vielä ''kypsä''.
Vai onko muilla millaisia aatteita tällaisesta?
Nyt hän nukkuu sängyssäni tyytyväisenä unipussissa lempi lelu kainalossa :)
Omaan sänkyyn siirtyminen
1
106
Vastaukset
- Meilläkin niin
Meillä poika 1 v 7 kk ja nukumme perhepedissä. Saa siirtyä omaan sänkyyn sitten, kun on siihen valmis. Pieniähän nämä vielä ovat ja meidän lapsi kaipaa sitä läheisyyttä myös öisin. Usein öisin havahtuessaan sanoo pienellä äänellä "kainaloon" ja siihen kainaloon sitten rauhallisesti nukahtaa uudelleen. Meidän kulttuuriimme kuuluu, että lapsi nukutetaan yksi mahdollisimman aikaisin, mutta näin ei kaikissa kulttuureissa ole. Ja mikäpä estää tästä vallitsevasta tavasta poikkeamaan. Jonkin aikaa tunsin huonoa omatuntoa siitä, ettemme ehkä tyylillämme vastanneet ympäristön odotuksiin, mutta sitten tajusimme, että saamme kasvattaa lapsemme juuri niin kuin meistä hyvältä tuntuu. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031392
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361350Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211014viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799