40 nainen, lapseton sinkku

tunne1

Onko kellään vastaavaa ongelmaa tai ajatusta asiaan. Olen 40v nainen, lapseton sinkku. Tuntuu, ettei elämässä ole mitäään sisältöä. Ei ole miestä, ei ole lapsia, ei ole työtä mikä kiinnostaisi, ei ole ystäviä, eikä harrastuksia. Koulutusta on kyllä vaikka muille jakaa. Olen aivan kädetön oman elämäni suhteen, en tiedä mitä tekisin, kun mikään ei kiinnosta. Haluaisin meihen ja lapsia, mutta sopivaa ei vaan löydy, tunne usein puuttuu. Päiviin en keksi tekemistä, vaikka olisihan sitä vaikka mitä, mutta en saa itseäni minnekkään.

16

2837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alter ego

      Etsi eronnut mies, jolla on lapsi tai kaksi. Ei ne erot aina miesten aiheuttamia ole ja monesti löytyy eronneista oikeita helmiä. Sellaisen sain itsekin.
      Vieraankin lasta voi oppia rakastamaan, äidin korvikkeeksi ei kannata ryhtyä jos lapsen oma äiti on OK, mutta apuna kasvatuksessa voit olla kylläkin.

    • onneton

      Kyllä muitakin on. Olen päälle nelikymppinen lapsia olisin halunnut, muttei sellaista miestä tullut vastaan jonka kanssa niitä olisi voinut suunnitella. Elämä tuntuu turhalta ja tarkoituksettomalta sekä kiinnostus asioihin hiipuu, sillä mikään ei kiinnosta tuntuu siltä kun kaikki olisi jo koettu.

      • tunne

        Just niin ja jos se sopiva mies tulee joskus kohdalle voi olla ettei lapsia enää saa kun ikää tulee kokoajan lisää. Missä tämä elämä on mennyt. Kyllä minulle kävisi eronnutkin mies jolla on lapsia, mutta luultavimmin hän ei halua enää lapsia, kun hänellä jo edellisestä liitosta on.


    • hepsankeikka

      Voi teitä. Tietysti on väärin vastata tähän, mutta rehellisesti kadehdin teitä joskus tai nykyään aika useinkin. Olen työuupumuksesta kärsivä yrittäjä ja kuuden lapsen äiti. Miehestä olen jo luopunut, koska en vain jaksanut seitsemättä lasta, joka käyttäytyy kuin itsevaltias.
      Kouluttautua en ole ehtinyt, niin paljon kuin olisin halunnut. Nyt vain yritän raahustaa päivän kerrallaan.
      Ei se ruoho välttämättä ole aidan takana vihreämpää..

      • tunne

        Minusta tuntuu, että olet onnellisempi, kun sinulla on lapset tuo mies ei ehkä ole ihan hyvästä. Jos oltaisi samalla paikkakunnalla voisin katsoa lapsiasi, että voisit levätä...


      • hepsankeikka
        tunne kirjoitti:

        Minusta tuntuu, että olet onnellisempi, kun sinulla on lapset tuo mies ei ehkä ole ihan hyvästä. Jos oltaisi samalla paikkakunnalla voisin katsoa lapsiasi, että voisit levätä...

        Oletko miettinyt kumpi sinulle on se suuremman kaipauksen aihe, se lapsi vai mies? Jos kaipaat lasta enemmän ja sinulla on vilpitön halu auttaa, niin miksi et hakeudu tukihenkilöksi lapselle? Moni lapsi kaipaa aikuista, jolla on aikaa. Ei siinä raha pyöri, mutta monet ovat saaneet siitä itselleenkin paljon.

        Ja sen koiran hankinta kannattaa. Minä hankin uuden koiran, ja nyt pihaan ajavien ykköspuheenaihe on tolokuttoman kokonen koira, mikä myös kaukaasialaisena tunnetaan.

        Hauskaa joulunaikaa kumminkin!


      • Mies ilman muuta
        hepsankeikka kirjoitti:

        Oletko miettinyt kumpi sinulle on se suuremman kaipauksen aihe, se lapsi vai mies? Jos kaipaat lasta enemmän ja sinulla on vilpitön halu auttaa, niin miksi et hakeudu tukihenkilöksi lapselle? Moni lapsi kaipaa aikuista, jolla on aikaa. Ei siinä raha pyöri, mutta monet ovat saaneet siitä itselleenkin paljon.

        Ja sen koiran hankinta kannattaa. Minä hankin uuden koiran, ja nyt pihaan ajavien ykköspuheenaihe on tolokuttoman kokonen koira, mikä myös kaukaasialaisena tunnetaan.

        Hauskaa joulunaikaa kumminkin!

        Koira viimeistään ajaa mahdollisen miehen lopullisesti pois elämästäsi. Kertoo luonteestasi kaiken. Ei kukaan halua hankkiutua haittaeläintä alempaan asemaan.


    • suosittelen

      Otapas kuule koira, siinä on tekemistä päiviksi ja ei niin tunnu yksinäiseltä kun koirapuistossa käy muitakin. Itse otin kun lasten kanssa vuodet mennyt ja ei ole mitään "itsellä", onneksi juttukavereita löytyy puistosta.

      ps. koiran kanssa on pakko lähteä.

      • onneton

        Kuuleppas, ei se koira korvaa lasta! Yksinäisyyteen se pätee ja tutustuu muihin ihmisiin, mutta ei korvaa lasta milläänlailla! Sen tiedän kahden koiran omistajana, Toinen typerä huomautus oli tuolla, että onko aloittaja työtön miten ihmeessä sekään liittyy siihen jos ihminen haluaa lapsia? Olen työssä, koirallinen ja minäkin kaipaan elämään omia lapsia, mutta se kai on naiselle epänormaalia!?

        Olen huomannut ennenkin, että ihmiset joilla itsellä on lapsia heiltä tulee typerimmät kommentit ja huomaa kuinka ajattelemattomia he ovat lapsettomia kohtaan, Harvoin se lapsettomuus kuitenkaan on mikään helppo asia käsitellä ja jos vastassa on joku tökerö ajattelematon ihminen asia on entistä vaikeampi. Ihminen joka on saanut lapsen liiankin helposti ei omien näkemysteni mukaan oikein osaa arvostaa sitä mitä hänellä on, sillä omasta näkökannastani voisin todeta, että teillä on jotain äärettömän arvokasta kumpa vain ymmärtäisitte ja rakastaisitte heitä omina itsenään.

        Hepsankeikalle; Jos lapsi käyttäytyy kuin itsevaltias eikö se ole hieman kasvatuksestakin kiinni? Ja tänä päivänä ei kenenkään tarvitse tehdä kuutta lasta jos tuntee ettei jaksa huolehtia heistä, siitä syystä on turha kadehtia lapsettomia, sillä meillä on ihan omat ongelmat sen lapsettomuuden lisäksi. Ei meidänkään elämä ruusuilla tanssimista ole! Tai kuten itse sanoit, ei se ruoho ole aidan takana vihreämpää...


      • hepsankeikka
        onneton kirjoitti:

        Kuuleppas, ei se koira korvaa lasta! Yksinäisyyteen se pätee ja tutustuu muihin ihmisiin, mutta ei korvaa lasta milläänlailla! Sen tiedän kahden koiran omistajana, Toinen typerä huomautus oli tuolla, että onko aloittaja työtön miten ihmeessä sekään liittyy siihen jos ihminen haluaa lapsia? Olen työssä, koirallinen ja minäkin kaipaan elämään omia lapsia, mutta se kai on naiselle epänormaalia!?

        Olen huomannut ennenkin, että ihmiset joilla itsellä on lapsia heiltä tulee typerimmät kommentit ja huomaa kuinka ajattelemattomia he ovat lapsettomia kohtaan, Harvoin se lapsettomuus kuitenkaan on mikään helppo asia käsitellä ja jos vastassa on joku tökerö ajattelematon ihminen asia on entistä vaikeampi. Ihminen joka on saanut lapsen liiankin helposti ei omien näkemysteni mukaan oikein osaa arvostaa sitä mitä hänellä on, sillä omasta näkökannastani voisin todeta, että teillä on jotain äärettömän arvokasta kumpa vain ymmärtäisitte ja rakastaisitte heitä omina itsenään.

        Hepsankeikalle; Jos lapsi käyttäytyy kuin itsevaltias eikö se ole hieman kasvatuksestakin kiinni? Ja tänä päivänä ei kenenkään tarvitse tehdä kuutta lasta jos tuntee ettei jaksa huolehtia heistä, siitä syystä on turha kadehtia lapsettomia, sillä meillä on ihan omat ongelmat sen lapsettomuuden lisäksi. Ei meidänkään elämä ruusuilla tanssimista ole! Tai kuten itse sanoit, ei se ruoho ole aidan takana vihreämpää...

        Lueppas uudestaan, se seitsemäs oli minun exäni, joka käyttäytyi kuin lapsi. Olenko kertonut lasten tipahdelleen minun tielleni kuin sienet sateella. Ei se niin kyllä mennyt lapsettomuuden, ja lukuisten keskenmenojen jälkeen onni vain kääntyi.
        Ymmärrän sinua kyllä, mutta sinä et taida ymmärtää minua. Ja en ole lapsiani muille väsännyt, itse olen hoitanut ja hoidan eteenpäinkin. Se, että väsyttää, on tietysti oma vikani.
        Jokainen kumminkin sen tiensä valitsee, minä valitsin tämän ja sinä omasi...


      • oikasu
        hepsankeikka kirjoitti:

        Lueppas uudestaan, se seitsemäs oli minun exäni, joka käyttäytyi kuin lapsi. Olenko kertonut lasten tipahdelleen minun tielleni kuin sienet sateella. Ei se niin kyllä mennyt lapsettomuuden, ja lukuisten keskenmenojen jälkeen onni vain kääntyi.
        Ymmärrän sinua kyllä, mutta sinä et taida ymmärtää minua. Ja en ole lapsiani muille väsännyt, itse olen hoitanut ja hoidan eteenpäinkin. Se, että väsyttää, on tietysti oma vikani.
        Jokainen kumminkin sen tiensä valitsee, minä valitsin tämän ja sinä omasi...

        Kuka muu on seitsemästä puhunut kuin sinä itse? Jos jotain edellisessä meni vikaan niin se, että se mies käyttäytyi itsevaltias!


    • Timpuri3

      olen 2 lapsen isä ja ex-vaimon mentyä omilleen on kulunut kaksi vuotta. Seinät kaatuu päälle, yksinäisyys kolkuttaa ovella yö hiljaisina tunteina. lapset antavat iloa elämään, ja haasteita tietenkin. pari teiniä kun on. Mutta kyllä sitä aikuisen naisen läsnäola jään kaipaamaan. mutta en silti kelpuuta ketä hyvänsä vaan elämän arvot pitää olla samalla tasolla kuin minulla. kyllä rakkaus kahden ihmisen välistä lähtee
      molempien kunnioittaessa toisiaan, niinkuin pappi aikanaan sanoi: "niin myötä kuin vastamäessä" Minun mielestäni toisen lähimmäisen toiveiden ja haveiden huomioiminen ja yhdessä sopiminen, mahdollisten haaveiden täytymiseksi. .Kärsikää toinen toisistanne yhteisen rakkauden vaalimiseksi.

    • Timpuri3

      Niin ja vielä. Ollessani pitkäaikaisessa suhteessa useita vuosia havaitsin, että tunteet vaihtelee mutta kohde pysyy samana. Ei rakkaus ole vain tunnetta vaan tietoista valintoja, Vaikka Rakkaudessa onkin tunteita tai niiden puuttumisia. Ja ihmiselle tunteet kuuluvatkin osana elämään, eivät tunteet saa hallita parisuhdetta. vaan tietoisuudellekin pitää antaa osansa.

      • Ylermi Linnovaara

        No yleensä ei kannata noita asioita miettiä. Rakkaus tulee jos on tullakseen.
        Hösöttäjät ei saa puolisoa, ainakaan pitkäksi aikaa.


    • eräs mielipide

      Et ilmeisesti käy työssä? Miten voi olla että ei ole mitään duunia mikä kiinnostaa? Oletkohan masentunut jämähtäneeseen eloosi? Mene psykologille. Men töihin ja huomaat elinatsosi nousevan ja saatat saada kivoja kaverieta työkavereistakin. Elämää voi elää onnellsena vaikak omia lapsia ei olekaan.Rupea vaikka ajoittain tukihenkilöksi lapselle tai lapsille jotka apua tarvitsevat.Siis jos olet nuhteeton taustastaltasi.

    • yksinhuoltajamies

      Eniten ikinä säälittää 40 tai miksei 39v lapseton nainen joka haluaa jälkikasvua. Se kertoo pahasta realiteettien tajun puutteesta ja karkottaa ajattelevat miehet pois.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe