Arvostan Kansanlähetystä

MIKSI näin ???

Olen aina arvostanut Kansanlähetyksen työtä, vaikken ole siihen mitenkään erityisemmin kuulunutkaan. Sehän on tuntunut suorastaan ev.lut kirkon joltain perustavalta asialta. Sieltä on tullut niin paljon vaikutteita kirkon elämään. Musiikkia, opetusta, kirjallisuutta, kursseja ..

Minulle on tullut täytenä yllätyksenä, että nyt kirkon virallinen taho on pitämässä Kansanlähetystä jotenkin vaarallisena liikkeenä, jota pitää alkaa vieroksua.

Onko ainoa syy tämä homoliitot ??
Miten se voi olla mahdollista, että tälläisellä yksittäisellä toisarvoisella asialla jaetaan kirkossa ihmisiä leireihin.

Ihmettelen suuresti ja olen kyllä pahoillani kirkon virallisen tahon tälläisestä ratkaisusta.

17

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • FUCKIFUU

      Ei vaan kyseessä on kansanlähetyksen vihapuheet, on todellakin yhdentekevää onko vihan kohteena homot vai olisiko se jokin toinen ihmisryhmä. Kirkon on otettava hajurako tai kirkko tekee konkurssin.

    • keijo.leppioja

      Ystävät nyt elämme vaikeata aikaa ja on oltava tarkka mitä kuulee ketä seuraa ja mikä on totuus ja pyhää sillä sanaoohan raamattu ,että monta väärää profeetta tulee Herran nimessä ja eksyttäväi ja vievät harhaan on oltava raamatun opin elämässä ja teissä ja myös että Pyhä Henki ohjaa ja auttaa meitä tuntemaan mikä on oikea profeettaja tie,kiitos ja siunausta,keijo

    • samaa mieltä

      Samoin mietin minäkin, voidaan oikeutetusti sanoa, että emäkirkko seilaa karikkoisilla vesillä.
      Lähetystyö on ainoa asia, johon Jeesus kehoitti ( käski ) seuraajiaan.

    • Hei Miksi näin???

      Nuorena osallistuin paljon Kansanlähetyksen tilaisuuksiin ja se vaikutti seurakuntamme nuorisotyössä muutenkin voimakkaasti. Parhaan ystäväni perhe kuului Kansanlähetykseen. Lapseni kummikin on edelleen Kansanlähetyksen lähetti.
      Eli oma suhtautuminen ko. liikkeeseen on kunnioittava, vaikken kaikissa oppiasioissa olekaan heidän kanssaan yhtä ehdoton.

      Luulen, että meillä on mielipide, ettei kirkko suhtautuisi Kansanlähetykseen arvostavasti. Ongelmakohtina lienee ollut virkakäsitys ja lähetysmäärärahojen myöntäminen heille. Kansanedustaja Päivi Räsänen on antanut myös vahvat kasvot liikkeelle. Ja monesti sekotetaan Räsäsen mielipide kirkon viralliseksi mielipiteeksi. Olisikohan näissä syitä?

      t. Maarit-pappi

      • siksi.

        Virkakäsityskin tulee esiin Raamatussa ja Päivi Räsäsen mielipiteet nojaavat Raamatun ilmoitukseen.

        Kukahan tässä venkoilee ?


      • kirkosta eronnut

        Kansanlähetys on ajamassa kirkkoa alas. Kunnioita sitä sitten. Moni on nimenomaan Kansanlähetyksen takia eronnut kirkosta kun ovat saaneet tietää minkälainen poppoo se on. Liike pitää itseään helluntailaisten kanssa ainoana oikeassa olevana uskovien ryhmänä laskemalla muut kirkon jäsenet B-luokan nimikristityiksi. Jos en ole samaa mieltä heidän kanssaan, olen heidän mielestään ateisti, tai ainakin uskosta osaton. Ei kiitos. Ajattele Maarit seurakuntalaisen näkövinkkelistä miltä tuntuisi olla kirkon jäsen jossa sinut tuomitaan helvettiin. Näin kansanlähetys tekee.


      • kirkosta eronnut kirjoitti:

        Kansanlähetys on ajamassa kirkkoa alas. Kunnioita sitä sitten. Moni on nimenomaan Kansanlähetyksen takia eronnut kirkosta kun ovat saaneet tietää minkälainen poppoo se on. Liike pitää itseään helluntailaisten kanssa ainoana oikeassa olevana uskovien ryhmänä laskemalla muut kirkon jäsenet B-luokan nimikristityiksi. Jos en ole samaa mieltä heidän kanssaan, olen heidän mielestään ateisti, tai ainakin uskosta osaton. Ei kiitos. Ajattele Maarit seurakuntalaisen näkövinkkelistä miltä tuntuisi olla kirkon jäsen jossa sinut tuomitaan helvettiin. Näin kansanlähetys tekee.

        Hei kirkosta eronnut,

        Kansanlähetysläiset ystäväni eivät ole koskaan tuominneet minua hel-vettiin.
        Lastenleirillä muistan kyllä pelänneeni 40 vuotta sitten ns. kristitynvaelluksella. Olin porukan nuorin ja "piru" vei minut pesäänsä. Muiden olisi pitänyt sanoa: Jeesuksen Kristuksen nimessä laske Maarit vapaaksi. Mutta he eivät osanneet ja niimpä minä istuin siellä pirunpesässä liian pitkään.

        Olen lähetystyönpappi ja teen yhteistyötä eri lähetysjärjestöjen kanssa. Minulla ei ole pahaa sanottavaa seurakuntamme lähetystyöntekijöistä millään kentällä.

        t. Maarit-pappi


      • siksi.
        kirkosta eronnut kirjoitti:

        Kansanlähetys on ajamassa kirkkoa alas. Kunnioita sitä sitten. Moni on nimenomaan Kansanlähetyksen takia eronnut kirkosta kun ovat saaneet tietää minkälainen poppoo se on. Liike pitää itseään helluntailaisten kanssa ainoana oikeassa olevana uskovien ryhmänä laskemalla muut kirkon jäsenet B-luokan nimikristityiksi. Jos en ole samaa mieltä heidän kanssaan, olen heidän mielestään ateisti, tai ainakin uskosta osaton. Ei kiitos. Ajattele Maarit seurakuntalaisen näkövinkkelistä miltä tuntuisi olla kirkon jäsen jossa sinut tuomitaan helvettiin. Näin kansanlähetys tekee.

        Rauhoitu multinikki, kirkko on ajamassa kristinuskoa alas ja kansanlähetys pitää siitä kiinni.
        Ei muuten kansanlähetys, sen paremmin kuin kirkkokaan ketään helvataan tuomitse, sen tekee Jumala yksin.
        Yrität tapasi mukaan mustamaalata ylipäätään kristittyjä, oletko näinollen kristitty ollenkaan ?


      • Nasse.
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei kirkosta eronnut,

        Kansanlähetysläiset ystäväni eivät ole koskaan tuominneet minua hel-vettiin.
        Lastenleirillä muistan kyllä pelänneeni 40 vuotta sitten ns. kristitynvaelluksella. Olin porukan nuorin ja "piru" vei minut pesäänsä. Muiden olisi pitänyt sanoa: Jeesuksen Kristuksen nimessä laske Maarit vapaaksi. Mutta he eivät osanneet ja niimpä minä istuin siellä pirunpesässä liian pitkään.

        Olen lähetystyönpappi ja teen yhteistyötä eri lähetysjärjestöjen kanssa. Minulla ei ole pahaa sanottavaa seurakuntamme lähetystyöntekijöistä millään kentällä.

        t. Maarit-pappi

        Friends in crime


      • kirkosta eronnut
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei kirkosta eronnut,

        Kansanlähetysläiset ystäväni eivät ole koskaan tuominneet minua hel-vettiin.
        Lastenleirillä muistan kyllä pelänneeni 40 vuotta sitten ns. kristitynvaelluksella. Olin porukan nuorin ja "piru" vei minut pesäänsä. Muiden olisi pitänyt sanoa: Jeesuksen Kristuksen nimessä laske Maarit vapaaksi. Mutta he eivät osanneet ja niimpä minä istuin siellä pirunpesässä liian pitkään.

        Olen lähetystyönpappi ja teen yhteistyötä eri lähetysjärjestöjen kanssa. Minulla ei ole pahaa sanottavaa seurakuntamme lähetystyöntekijöistä millään kentällä.

        t. Maarit-pappi

        Tottakai kansanlähetysläisetkin papin kanssa kaveeraavat, koska tämä hyväksyy heidät. Hehän saavat toimia silloin vapaasti kirkossa. Papille ollaan vieraskoreita, mutta seurakuntalainen voi kokea aivan toisin. Kansanlähetyksestäkin on tullut uskonnon uhreja valitettavasti, eikä nyt ole kysymys pelkästään homoseksuaaleista.

        Itse en ole katunut kirkosta eroamistani. Luterilaisesta uskostani en ole luopunut. Arvostan sitä opetusta minkä olen kotona, koulussa ja kirkon rippikoulussa aikanani saanut. Nyt en ole pannut lapsiani enää kirkon rippikouluun edellä mainittujen syiden takia.


      • Onko näin?
        kuunteleva_kirkko kirjoitti:

        Hei kirkosta eronnut,

        Kansanlähetysläiset ystäväni eivät ole koskaan tuominneet minua hel-vettiin.
        Lastenleirillä muistan kyllä pelänneeni 40 vuotta sitten ns. kristitynvaelluksella. Olin porukan nuorin ja "piru" vei minut pesäänsä. Muiden olisi pitänyt sanoa: Jeesuksen Kristuksen nimessä laske Maarit vapaaksi. Mutta he eivät osanneet ja niimpä minä istuin siellä pirunpesässä liian pitkään.

        Olen lähetystyönpappi ja teen yhteistyötä eri lähetysjärjestöjen kanssa. Minulla ei ole pahaa sanottavaa seurakuntamme lähetystyöntekijöistä millään kentällä.

        t. Maarit-pappi

        Maarit-pappi

        Onko nyt niin että, koska sinua ei ole kansanlähetysläiset tuominneet helvettiin, niin silloin ei ole muitakaan tuomittu. Näetkö ollenkaan muita ihmisiä ympärilläsi?


      • ei ymmärrä

        No mikä vika Päivo Räsäsen mielipiteissä on kirkon kannalta ?


    • Hah, hah, haa!

      Kirkosta on eronnut paljon väkeä juuri Kansanlähetyksen ansiosta, jonka mannekiinina mm. Päivi Räsänen on esiintynyt. Ja enemmän eroaa, kun kyseisen liikkeen muutkin jutskut tulevat ihmisten tietoon.

    • yksi kertomus

      Meidän seurakunnassa eräs naispappi joutui viidesläisten hampaisiin. Hänen työnsä mitätöitiin koska hän oli nainen. Naispappi muutti toiselle paikkakunnalle.

    • tätä mieltä

      Nykyiset kirkon ongelmat aiheutuvat viidennestä herätysliikkeestä ja sen jyrkästä raamattufundamentalismista. Kirkon papisto ja piispat voivat syyttää vain itseään kun hyysäävät näitä, ja ihmiset kaikkoavat kirkosta.

    • Kristitty45

      Kristilliset arvot viidesläisyydessä

      Heidän kristillisiin arvoihinsa kuuluu naispappien syrjintä, seksuaalisten vähemmistöjen kiusaaminen, yliopiston raamatuntutkijoiden nimittäminen ateisteiksi, psykologisen sielunhoidon kieltäminen, toisin uskovien demonisoiminen ja heidän ihmisoikeuksiensa rajoittaminen, muiden kristittyjen kirkon jäsenten karsinoiminen b-luokan uskoviin haukkumalla heitä uudestisyntymättömiksi nimikristityiksi, liberaaleiksi yms.

      Viidesläisyyteen lukeutuva Kansan Raamattuseura ei hyväksy edes yliopistollista teologisen tiedekunnan antamaa opetusta mm. eksegetiikassa ja sielunhoidossa. Ne vievät KRS:n mielestä pois uskosta. Siksi se onkin Suomen Teologisen Isnstituutin (STI) perustajajäsen jossa on yliopiston opetuksesta poikkeavaa fundamentalistista opetusta. KRS:n raamattuopetus seurailee fundamentalistista ja maagista lukutapaa ja heidän sielunhoitonsa on ajanlaskumme alun aikaista demoniuskoa sairauksien aiheuttajana.

      • luopuva KL-läinen

        Tuo KRS:n linjanveto oli uusi tieto, mutta tuo muiden uskovien ja liikkeiden kärkäs arvostelu on tutun kuuloista Kansanlähetyksessä. Itse toimin Helsingissä ja täällä Filia-jumalanpalvelusyhteisöstä on jäänyt pois kymmeniä nuoria aikuisia nimenomaan koska ilmapiiri koetaan ahdistavaksi ja tuomitsevaksi. Omilla aivoillaan ajattelevat kolmikymppiset eivät tuomitsevaa ilmapiiriä kaipaa.

        Sitä mihin nämä kävijät ja perheet siirtyvät en tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2204
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      159
      1436
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe