Korvien takaa karvat lähtee ongelma.

Kissaan ihastunut.

Kissalta on alkanut lähteä korvien takaa karvat.

Usein raapii molempien korvien takaa kynsillä joista karvat ovat lähtemässä pois.

Mikä kissaa mahtaa vaivata?

Omistaja epäilee, että korvien takana on takkuja ja siksi raapii niitä usein.

En ole omistaja mutta haluan varmistua ettei kyseessä ole jotain muuta syytä ja ehkä jotain vakavampaa juttua.

Mitä mahdollisia syitä on korvien takaa raapiseen ja karvojen lähtemiseen?

Tietääkö joku sanoa tämän vaivan mahdollisia muita syitä?

Kiitos.

Kissa on vähän yli vuoden ikäinen ja naaras.

4

1046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 412

Allergiaa. Ruokavalio täysin viljattomaksi ja sokerittomaksi niin pitäisi auttaa.

• 12paws

Kissalla voi myös olla vaikka korvapunkkeja. Parasta olisi viedä mirri lekuriin tutkimuksiin,eikä täällä arvuutella :)

• kyllä kysellä saa

kyllähän sitä nyt täällä sopii kysellä kun ei kerran hengenhätää ole. Voi saada vinkkejä ja mahdollisesti saada avun sitä kautta. Ei eläinlääkärikään usein osaa pintapuolisesti sanoa mikä kutinaa aiheuttaa.
      Kannattaa kokeilla tosiaan ruokavalion muutosta, vaihtaa kissanhiekkaa, jos nyrhii myös jalkoja yms. Jos korvien sisällä on tummaa purua (korvapunkit) tai muuta kummalista niin silloin heti lääkäriin. Ja tietty myös jos iho on raavittu rikki. Tarkemman analyysin mahdollisen allergian aiheuttajista saa vain erittäin hintavien verikokeiden avulla eikä niitä aina edes suosita kun ei tulokset ole välttämättä satavarmoja. Pelkkä eläinlääkärikäyntikin maksaa jo satasen ilman mitään. On ymmärrettävää, että ihmiset ensin kyselevät vinkkejä kun ei tosiaan ole hätä. JOs siis jätettäisiin nuo "kissa heti lääkäriin, älä täällä kysele" tyyliset ohjeet väliin ja kerrottaisiin sen sijaan vinkkejä, joista voisi olla apua. Kyllä kukin menee lääkäriin kun on konstit kokeiltu tai on akuutti hätä. Tämähän on juurikin keskustelupalsta, jossa voi kysyä toisten kokemuksista koskien kissojen terveyttä. Apu kiertämään!

• Anonyymi

Yleensä kaikkiin vaivoihin nykyään on ensimmäinen kommentti NS.kissa / koira- asiantuntijalta viljaton ruoka. Usein olenkin sydän kylmänä lukenut näitä neuvoja, vaikka oireet ovat sopineet täysin hyvinkin vakaviin sairauksiin ja se vaatisi varmistaakseen kokeen/ kokeita.Eli viljattomalla ruokavaliolla ei ole mitään tekemistä useiden sairauksien tai vaivojen kanssa.Siksi tulisi luottaa lääkäriin ja jo senkin vuoksi mikäli sairaus vaatii lääkkeet joita et muuten saisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6062
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      339
      5387
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2717
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      51
      2625
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      87
      1912
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      105
      1707
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1591
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1553
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1474
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1423
    Aihe