Vauhtia koneeseen Lipon 2s....modaus 4s.

puskaRCpilotti

Morjesta!

Mulla on lentokone jota olen lentänyt 2s lipoakuilla. Kone hajosi ja rakensin jätteistä uuden. Tuli melko paljon painavampi, ei jaksa lentää 2s (7,4v) akulla. Netin mukaan moottori on tehty 2-3 kennoselle akulle. Mitäs jos kytken 2 x7,4 akkua sarjaan. Nopeudensäätäjä toimii alueella 2-6s. Kestääkö moottori 11.1 voltista 14.8 volttiin ettei kärähdä? Ensin ajattelin, etten laita kaasua täysille ettei jännite nouse. MUTTA tuo tehonsäätö tehdäänkin vissiin pätkimällä jännitettä?

Moottori on Dualsky xm2830ca-10

toisessa moottorissa sama ongelma

Dualsky XM3542CA-5

Uskaltaako kokeilla siis 4s akulla? Yritin googletella en löytänyt tietoa.
Tiedän, että kaupasta saa 3s akkuja. Tässä olisi kuitenkin tarkoitus oppia ja kokeilla..kun ei vaan savu nousisi! :)

3

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RC-pilotti

      Noita voi jaa neljällä kennolla. Potkuri on jotain 8x6 tai 9x5 luokkaa. Virrat asettuu pienemmällä alle parikymmentä ampeeria ja isommalla kolmenkymmenen pintaan. Dualsky:n laskuri antaa tuommoisia arvoja.
      Säädin saa olla hieman isompi virtainen, mutta isompi painaa ettei sitäkään kannata poskettomasti ylimitoittaa. Esim 25-30 pienempään ja 40-50 isompaan.

    • puskaRcpilotti

      Kiitos vastauksesta! :) Nyt uskaltaapi ruveta testailemaan. Samalla näkee sitten että lentääkö tuo lennin millä tavalla vai pitääkö ruveta uuden koneen ostoa miettimään..tai foam levystä tehty konekin voisi aloittelijalle olla hyvä..ei harmita kun tuonne puskaan lentää ja jää puuhun jumiin. Nyt siis kun akku on tehoton..niin kone meinaa mennä tuulen mukana ja vähänkin tulee ja sakkailee koko ajan. Ei siis yhtään tehoreserviä.

      Lähettimeen ostin akkuja, aikaisemmin oli paristot. 8 x 1,5 volttia. Nyt on 2300mh ja 1,2volttia Nihi-akut. Eivät kestä kuin vähän aikaa kun syttyy punainen valo, että on matala jännite. Lähetin on Riccs Ch6 merkkinen, on ns. halppisradio. Näillä näkymin ei joulupukki uutta tuo, joten miten tuon saisi toimimaan akuilla paremmin?

    • lavatpoikki

      " Lähettimeen ostin akkuja, aikaisemmin oli paristot. 8 x 1,5 volttia. Nyt on 2300mh ja 1,2volttia Nihi-akut. "

      Lataa akut täyteen, mittaa jokainen erikseen, pitää olla 1,45 volttia tai yli.

      " Eivät kestä kuin vähän aikaa kun syttyy punainen valo "

      Jännitevaroitin säädetty akuille ehkä liian korkealle, testaile kuinka kauan voi käyttää valon syttymisen jälkeen. Useat AA akut taytenä jopa 1,5 volttia, mutta putoaa pian 1,2 volttiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1443
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1225
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      105
      1113
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      954
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      141
      939
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      165
      880
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      832
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      814
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      796
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe